Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2788
Heisann.

Vurderer å reise ned til Budapest for å fikse opp i kjeften min om noen måneder. En klinikk der som heter Kreativ Dental som skal være en av de mest moderne klinikkene i Europa.
Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringen med å fikse tennene i utlandet? Fjerner lystgass smerten totalt når de pirker og borrer i hullene?

Har tannlegeskrekk, og det er alt for dyrt i Norge!
Angående din tannlegeskrekk, jeg har borret en gang, og du kan spørre om først å få en krem-bedøvelse, også en lokal-bedøvelse med sprøyte, etter dette, kjenner du ingen ting, bare at det er noe der.

Det eneste, er at du blir litt slapp i kjeften etterpå.

Lykke til!
Sist endret av Erlendman; 27. februar 2012 kl. 01:20.
Min mormor fikset tennene i Budapest (Byttet ut alle tennene elns?) Var vist kjempebillig, og hørte aldri noe om smerter eller lignende. (Kan dog ikke spørre hu for deg, da hun ikke lever i dag.)

Tannlege i Norge er ikke bra mtp pris o.l..
Sist endret av Bruskork1; 27. februar 2012 kl. 01:22.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Angående din tannlegeskrekk, jeg har borret en gang, og du kan spørre om først å få en krem-bedøvelse, også en lokal-bedøvelse med sprøyte, etter dette, kjenner du ingen ting, bare at det er noe der.

Det eneste, er at du blir litt slapp i kjeften etterpå.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid tatt lokal bedøvelse med sprøyte. Mulig jeg er immun mot bedøvelsen, for de treffer nervene mine med den pirka si så jeg holder på å svime av.
Hadde jeg kunne betalt 5000 kroner for narkose så hadde jeg med glede betalt. Så jævlig er det.
Det skal gå helt fint det. Læreren min har en kone fra Budapest, så han drar dit for å fikse opp i kjeften. Kan være lurt å være 100% sikker på at du trenger tannlege, eller hvertfall være sikker på hva slags prosedyre du trenger. Var selv i Shanghai pga tannverk. Han tannlegen sa jeg trengte rotfylling. 5000 kontra 10000 i Norge, men jeg trengte da for faen ingen rotfyllig. Dette fant jeg ut når jeg dro til den faste tannlegen i norge.
Sist endret av kukktryne; 27. februar 2012 kl. 01:28.
Det med tannlege kan gjøres riktig, det kommer bare ann på tannlegen. Noen tannleger spesialiserer seg på tannlegeskrekk. Har selv ganske heftig tannlegeskrekk, men tannlegen min er veldig flink. Handler om å få ett godt forhold til tannlegen sin.

Er mest sprøyten som plager meg også!
Skrekk er wierd ass. Jeg hadde høydeskrekk, så jeg hoppa i strikk.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
Skrekk er wierd ass. Jeg hadde høydeskrekk, så jeg hoppa i strikk.
Vis hele sitatet...
Jeg har tannlegeskrekk og jeg har vært hos tannlegen gjennom 30 år...
Litt avsporing her nå, men kan noen forklare hvordan de opplever tannlegeskrekk? Det jeg mener er at ingen liker å være hos tannlegen. Det finnes ikke behagelig på noen som helst måte, men sånn er det bare.

Hva skiller den vanlige mannen i gata sitt hat for å være der, kontra en med tannlegeskrekk? Kaster en brannfakkel her nå og sier at dette lett kan kureres ved at man tar seg sammen.

Bring the hate.
Sitat av Source Vis innlegg
Litt avsporing her nå, men kan noen forklare hvordan de opplever tannlegeskrekk? Det jeg mener er at ingen liker å være hos tannlegen. Det finnes ikke behagelig på noen som helst måte, men sånn er det bare.

Hva skiller den vanlige mannen i gata sitt hat for å være der, kontra en med tannlegeskrekk? Kaster en brannfakkel her nå og sier at dette lett kan kureres ved at man tar seg sammen.

Bring the hate.
Vis hele sitatet...
Det har vel med smerten å gjøre. Jeg hadde ikke vært redd tannleger hadde jeg visst at de aldri var i nærheten av nervene mine. Noen har vel bedre smerteterskel en andre, noen har mer følsomme nerver en andre, noen reagerer bedre på bedøvelsen en andre osv...
Foreldrene mine har fikset tenna i utlandet flere ganger, har ikke klaget på noe som helst (men så har de en 'fast' tannlege de går til da). Om de er de mest moderne klinikkene i Europa har de garantert masse greier for bedøvelse. Bare si ifra til de, så skal det nok gå fint.
Jeg har vært inn og ut av tannlegen de siste 10 årene, og jeg har aldri hatt tannlegeskrekk. Men nå er jeg i førstegangstjenesten og får gratis tannbehandling hos en militær tannlege. Og han ene tannlegen jeg har pleid å få, er faen meg sinnsyk. NÅ har jeg tannlegeskrekk. Sånn seriøst. For første gang i mitt liv gruer jeg meg til å gå til tannlegen som om det sto om livet. Forferdelig!

Har nok mye med hva slags tannleger man har vært borti..
itt avsporing her nå, men kan noen forklare hvordan de opplever tannlegeskrekk?
Vis hele sitatet...
Angst\frykt, høy puls, stresset.
Generelt sett så er det helt jævli, uansett hvor rasjonelt man tenker så er det vanskelig og kontrollere frykten. Jeg ignorerer hele greia, men det er stress og ubehagelig..
Aldri likt tannlege, men har følsomme tenner. Så har alltid opplevd smerter av viss grad. Fikk ikke skrekken før en rotfylling der bedøvelsen ikke fungerte pga jeg hadde en kraftig betennelse..
De mest smertefulle 15-30min jeg har opplevd. Var etter det jeg utviklet tannlegeskrekk, frykter smerten jeg opplevde.
Sist endret av sneipen; 27. februar 2012 kl. 03:18.
Altså det gjør jo vondt uansett. Er det det vondeste noe har opplevd? Å borre med bedøvelse? Tannlegen min har truffet nervene mine et par ganger. Et rent helvete, men jeg tar meg sammen å tenker at det er max 2 timer med smerte i løpet av året. Jeg har fortsatt høydeskrekk, men jeg klatrer på led fordet...
Sitat av kukktryne Vis innlegg
Tannlegen min har truffet nervene mine et par ganger. Et rent helvete, men jeg tar meg sammen å tenker at det er max 2 timer med smerte i løpet av året.
Vis hele sitatet...
Så bra for deg da...skjønner ikke hva poenget ditt er. At alle som har en skrekk de ikke kan noe for skal ta seg sammen?
Sier du det til folk som lider av angst og? Evt. sykdommer.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
Det skal gå helt fint det. Læreren min har en kone fra Budapest, så han drar dit for å fikse opp i kjeften. Kan være lurt å være 100% sikker på at du trenger tannlege, eller hvertfall være sikker på hva slags prosedyre du trenger. Var selv i Shanghai pga tannverk. Han tannlegen sa jeg trengte rotfylling. 5000 kontra 10000 i Norge, men jeg trengte da for faen ingen rotfyllig. Dette fant jeg ut når jeg dro til den faste tannlegen i norge.
Vis hele sitatet...
10 000 for en rotfylling??? Hvilken tannlege går du til?? 5000 for en rotfylling er også for dyrt!! Satser på at disse prisene dine involverer flere tenner...
Sist endret av Snavs; 27. februar 2012 kl. 10:17.