Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6647
Hei! I mars kjøpte jeg et hoverboard fra Teknikmagasinet. Siden den gangen har brettet oppført seg meget ustabilt, gynget frem og tilbake, svinget litt til høyre og venstre uten at jeg har ønsket det.

Jeg la det så bort og antok at det var jeg som har dårlig balanse, jeg brukte heller et av mine selvbygde hoverboards. Det er et hoverboard med 8 tommers dekk. Det jeg har kjøpt fra Teknikmagasinet har 10 tommers dekk.

Det hoverboardet med 8 tommers dekk er designet annerledes, og mye lettere å balansere på, dermed har jeg ikke tenkt mer på det hoverboardet fra Teknikmagasinet.

Nå i sommer har jeg tatt det frem og forsøkt å kjøre med det. Det oppfører seg fremdeles ustabilt, og det er umulig å stå på det uten å falle av.

Jeg leverte det inn til Teknikmagasinet i dag, og ba om at de vurderer det som en garantisak. Da jeg ringte dem for å høre om de hadde funnet ut noe, så fikk jeg beskjed om at de har vært i kontakt med hovedkontoret og blitt enige om at de ikke dekker dette på garanti, fordi plastikken på hoverboardet er så ødelagt.

Hovedkontoret i Sverige er enig med butikken, de har fått bilder av skadene på hoverboardet osv., og de mener at dette ikke dekkes av garantien. De sier også at det er for lang tid fra kjøpsdato til i dag, det er jo riktig, det er 4 måneder siden. Jeg presiserer, jeg har brukt det kun en gang i mars etter å ha kjøpt det, og flere ganger nå i juli. Først nå har jeg innsett at det faktisk er en feil med hoverboardet, og ikke at jeg hadde dårlig balanse i mars.

Jeg mener at dette er en feilvurdering, i og med at plastikken selvfølgelig blir ødelagt når jeg faller av det i full fart. Av og til har det rullet videre og truffet gjenstander som lyktestolper og lignende. Altså, det er en teknisk feil inni hoverboardet som er årsaken til at jeg har falt av brettet.

Jeg kontaktet også Classywalk.no for råd, selv om jeg ikke er kunde hos dem, de var på "min side", og sier at de hadde dekket det om det var deres hoverboards det gjaldt. De tipset om at jeg skulle be Teknikmagasinet om å bevise at den elektriske feilen er forårsaket av skadene på plastikken. Det er jeg ganske sikker på at det ikke er, så den saken er grei. De ga også råd om å kontakte forbrukerrådet.

Jeg tenker å kontakte forbrukerrådet i forbindelse med dette, men telefonen er stengt til mandag, så jeg vil gjerne ha innspill fra dere i mellomtiden.
Har du prøvd å kalibrere det?
Stingray's Avatar
Trådstarter
Jaja selverklært hoverboardekspert her, har bygd 3 selv, dette er det fjerde hoverboardet, og det eneste jeg ikke har bygd selv takk for svar

Edit: Ja. Det har jeg
Sist endret av Stingray; 20. juli 2018 kl. 17:12.
Før jeg begynner å tilby deg råd, er dette en korrekt fremstilling av saken?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ring forbrukerrådet på mandag.
Sage
Stingray's Avatar
Trådstarter
Rosander: Ja

FatMan: Ja men som skrevet nederst i tråden, jeg ønsker innspill fra dere. Dette er jo freakforum med masse dumme spørsmål
Dette vil du slite med å få på garantien av flere grunner, men hovedårsaken er at du sier det alltid har vært slik men leverer det inn først nå med synlige skader.

Det står i loven at du må gjøre slike krav gjeldende innen rimelig tid, rimelig tid er i slike tilfeller rundt 30 dager.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Rosander: Har du link til den aktuelle lovteksten?

Jeg gjør jo egentlig krav innen 30 dager nå, ettersom jeg oppdaget feilen først nå i juli, eller blir det feil?

En annen ting jeg tenkte på i forhold til sammenligning; Hvis jeg kjøper en helt ny bil, og på vei hjem slutter bremsene å fungere (eller en senere gang), og du kræsjer, fordi det er en produksjonsfeil, så vil vel man få erstattet bilen?
Sist endret av Stingray; 20. juli 2018 kl. 17:45.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Rosander: Har du link til den aktuelle lovteksten?

Jeg gjør jo egentlig krav innen 30 dager nå, ettersom jeg oppdaget feilen først nå i juli, eller blir det feil?

En annen ting jeg tenkte på i forhold til sammenligning; Hvis jeg kjøper en helt ny bil, og på vei hjem slutter bremsene å fungere (eller en senere gang), og du kræsjer, fordi det er en produksjonsfeil, så vil vel man få erstattet bilen?
Vis hele sitatet...
Nei, du oppdaget feilen da du kjøpte det sier du jo. Du skriver også at du la det bort til fordel for ett annet så det er litt rart å skylde på uvitenhet eller dårlig balanse.
Du må også sjekke hva garantien faktisk dekker, det er forskjell på en garantisak og en reklamasjon.
Om dette skulle vært en sak i det hele tatt ville det vært reklamasjon du måtte gått for.

Paragrafene for reklamasjon finner du i forbrukerkjøpsloven, hva som ansees som rimelig tid i lover og regler er litt varierende. Men jeg har selv fått bekreftet fra forbrukerrådet at 30 dager er å anse som rimelig tid i slike tilfeller.

Eksempelet ditt med bremsene er ikke sammenlignbart iom at du klager på en snart 6mnd gammel feil. Hadde du levert det med en gang kan det hende saken hadde vært annerledes.
Det er sikkert mange som kommer med ødelagte hoverboards å klager på feil så jeg vil anta at de er litt strengere på slike produkter.

Men du kan kreve at teknikmagasinet undersøker det og kommer med en begrunnelse for hvorfor de mener skadene på brettet kan relateres til problemet du prøver å få reklamasjon på. Men som sagt så er garanti og reklamasjon forskjellige ting så du må si spesifikt at du ønsker å bruke reklamasjonsretten og ikke garantien.

Ang hva classywalk sier så må du ta det med en klype salt, det bør ansees som markedsføring (bare se på ditt eget innlegg hvor du nå nesten anbefaler classywalk fremfor en av konkurrentene).
Sist endret av random105675; 20. juli 2018 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Rosander: Har du link til den aktuelle lovteksten?

Jeg gjør jo egentlig krav innen 30 dager nå, ettersom jeg oppdaget feilen først nå i juli, eller blir det feil?
Vis hele sitatet...
Du retter jo kravet nå, det spiller da ingen rolle når du påstår at du oppdaget feilen. Garantitiden gjelder fra kjøpsdato. Hvis garantien ikke gjelder lenger, så er det eventuelt reklamasjon du kan prøve deg på.

Det er produsenten eller butikken som gir deg en garanti. Det er ikke noe du har krav på. Det du har krav på er reklamasjon. Du kan lese om forskjellene her.

https://www.dinside.no/okonomi/alt-d...etten/67382042
Sist endret av mentalmelt; 20. juli 2018 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Rosander: Tusen takk for forklaring har formulert meg klønete, det var slik at når jeg brukte det for første gang, så var det ustabilt, men jeg trodde ikke at det var hoverboardet som var problemet. Først nå når jeg oppdaget feilen, forstod jeg at den gangen i mars også skyldtes denne feilen hvis jeg den gangen hadde skjønt at det var en feil på brettet, så ville jeg jo kjørt garanti / reklamasjon med en gang istedenfor å legge det bort

mentalmelt: Ah! Det jeg trodde om garanti var at det er lignende reklamasjon, bare at det gjelder i 2 år fra kjøpsdato, og dersom det har gått 2 år, så heter det reklamasjon takk for oppklaringen da må jeg tilbake til dem og si reklamasjon istedenfor garanti
Uvaksinert 👍
Guttungen leverte inn ett på garanti som oppførte seg likt som du sier. Masse skader sidene det av og til bråstoppet. Ikke noe problem, fikk nytt med en gang. Ja det var teknikkmagasinet
Sist endret av daffe; 20. juli 2018 kl. 19:01.
§ 27.Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Jeg må rette meg selv litt, slik jeg tolker det så er rimelig tid ved reklamasjon minimum 2 måneder. Dersom du har sagt til teknikmagasinet at du hadde problemer i mars så kan de nok avvise reklamasjon men om hoverboardet er så elendig at det ikke er brukbart så kan det hende det bør trumfe litt sein reklamasjon.

Og da blir det vel opp til butikken å påvise at problemene du opplever kan relateres til skadene.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Rosander: MINST 2 måneder er for sent? du tenkte kanskje MAKS 2 måneder?

Sitat av daffe Vis innlegg
Guttungen leverte inn ett på garanti som oppførte seg likt som du sier. Masse skader sidene det av og til bråstoppet. Ikke noe problem, fikk nytt med en gang. Ja det var teknikkmagasinet
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Ble litt mer optimistisk nå
Skal selvfølgelig oppdatere tråden når jeg har vunnet saken
Kan for eksempel dra til en annen teknikk magasin butikk hvis det i nærheten og spurt hva de hadde gjort? hvis de er på din side i saken kan du jo si det til butikken, kanskje de endrer holdning til saken da?
Stingray's Avatar
Trådstarter
Det var ikke dumt det nei. Problemet er bare at brettet fortsatt er i den butikken jeg har levert det til, og kvitteringen tenker det er lurt å la det være der til saken er ferdig, eller..? Ikke sikker på om jeg kan hente det ut mens saken pågår?
Sist endret av Stingray; 20. juli 2018 kl. 21:20. Grunn: La ved et smilefjes for å virke hyggelig
Er det ikke slik at utsalgsstedet har størst bevisbyrde når det kommer til om problemene skyldes de skadene du har påført produktet? Med tanke på at det er få måneder siden kjøpet.
Aldri opplevd god kundeservice hos teknikkmagasinet
Selv med ødelagt vare nektet de å erstatte den eller returnere betalt beløp
Stingray's Avatar
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Er det ikke slik at utsalgsstedet har størst bevisbyrde når det kommer til om problemene skyldes de skadene du har påført produktet? Med tanke på at det er få måneder siden kjøpet.
Vis hele sitatet...
Hei Da jeg snakket med Classywalk, så var det dette de sa. At de må bevise at det elektriske problemet har en sammenheng med skadene som er påført brettet.
Sitat av påla Vis innlegg
Aldri opplevd god kundeservice hos teknikkmagasinet
Selv med ødelagt vare nektet de å erstatte den eller returnere betalt beløp
Vis hele sitatet...
Takk for innspill Har allerede merket hvordan kundeservice jobber jeg ja.....
Classywalk er ikke noe særligt seriøst
Ignorer ClassyWalk. De er ikke seriøse og de har ingenting å tape på å støtte deg, men alt å vinne på å gi deg inntrykk av at de er mer seriøse. Ignorer de, de er ikke en del av saken.

Så over til brettet.

Dropp garanti. Ikke nevn ordet igjen. REKLAMER. Gå til Teknikkmagasinet og reklamer på brettet. Du har 2 års reklamasjonsfrist som et minimum, og 5 års reklamasjonsfrist på ting som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Uansett er du innenfor på 2 år.

Du må reklamere til selger innen rimelig tid fra du oppdaget mangelen. Hva som er rimelig tid kan variere noe basert på flere faktorer, men den kan aldri være kortere enn 2 måneder. I tillegg er det fristen fra du burde oppdaget mangelen. At et produkt ikke oppfører seg som forventet trenger ikke å være noe man tolker som en mangel der og da, men når du da senere tester mer og innser at dette må være en mangel, så har du reklamert, og innen fristen.

I tillegg har du her reklamert til selger innen det har gått 6 måneder fra kjøpsdato. I slike tilfeller har selger en ekstra stor bevisbyrde på at mangelen eller feilen faktisk skyldes feil fra kjøper sin side, og ikke en mangel med produktet(ref forbrukerkjøpsloven §18 andre ledd). Man antar altså at mangler som dukker opp innen 6 måneder fra kjøpsdato eksisterte i produktet når det ble kjøpt, og derav en mangel en har krav på å få rettet opp i. Dersom butikken er uenig i dette må de altså bevise eller sannsynliggjøre at dette ikke stemmer og at det er din feil. Å henvise til synlige ytre skader på produktet kan være sannsynliggjøring nok, men når disse merkene samtidig henger sammen med mangelen du reklamerer på kan det allikevel bety at du har en god sak.

Så kort oppsummert, henvend deg til selger og si at dette med garanti var en misforståelse og at du ønsker å reklamere på produktet. Si at du mener at brettet har en mangel da det er ustødig å bruke sammenlignet med andre lignende brett og at dette er årsaken til de ytre merkene de viser til. Henvis samtidig til §18 og på bakgrunn av dette be de evnt dokumentere at mangelen skyldes din bruk og ikke at den eksisterte ved kjøp. Krev så enten heving av kjøpet(full kjøpesum tilbake), omlevering(ny vare) eller reparasjon av brettet du har levert inn. Krever du reparasjon bør du og vurdere om de ytre skadene bør fikses siden de skyldes mangelen du reklamerer på. Kjipt om det blir et problem senere.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Tusen hjertelig takk, nomore! Meget utfyllende og godt svar jeg skal gjøre akkurat som du sier, men lurer på; Er det nødvendig å si at det med garanti var en misforståelse? Slik jeg har oppfattet det, så kan man reklamere etter å ha blitt uenig i en garantisak?

Jeg gjør det uansett
Jeg ville ha nevnt det da min erfaring med uerfarne selgere i elektrobutikker(og butikker generelt) er at de tror garanti og reklamasjon er det samme(noe det ikke er). Og med å si at det var en misforståelse så går du ikke direkte på de og påstår at de yter dårlig service eller ikke kan reglene, noe som ofte får de fleste selgere til å bli defensive og det vil være vanskeligere å få saken igjennom. Så jeg ville ha sagt det var en misforståelse, du vil reklamere
Sitat av Stingray Vis innlegg
Rosander: Har du link til den aktuelle lovteksten?

Jeg gjør jo egentlig krav innen 30 dager nå, ettersom jeg oppdaget feilen først nå i juli, eller blir det feil?
Vis hele sitatet...

Du sier først at du kjøpte den i mars... det er litt mer en 30 dager siden mars.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Du sier først at du kjøpte den i mars... det er litt mer en 30 dager siden mars.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men det er mindre enn 30 dager siden jeg OPPDAGET FEILEN, slik det står

Sitat av nomore Vis innlegg
Jeg ville ha nevnt det da min erfaring med uerfarne selgere i elektrobutikker(og butikker generelt) er at de tror garanti og reklamasjon er det samme(noe det ikke er). Og med å si at det var en misforståelse så går du ikke direkte på de og påstår at de yter dårlig service eller ikke kan reglene, noe som ofte får de fleste selgere til å bli defensive og det vil være vanskeligere å få saken igjennom. Så jeg ville ha sagt det var en misforståelse, du vil reklamere
Vis hele sitatet...
Okei tusen hjertelig takk
Sitat av Stingray Vis innlegg
Det stemmer, men det er mindre enn 30 dager siden jeg OPPDAGET FEILEN, slik det står


Okei tusen hjertelig takk
Vis hele sitatet...
Men det står også "eller burde oppdaget feilen" i lovteksten. Så det blir jo et spørsmål om tolkning om du burde oppdaget feilen i mars.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hei! I mars kjøpte jeg et hoverboard fra Teknikmagasinet. Siden den gangen har brettet oppført seg meget ustabilt, gynget frem og tilbake, svinget litt til høyre og venstre uten at jeg har ønsket det.

Jeg la det så bort og antok at det var jeg som har dårlig balanse, jeg brukte heller et av mine selvbygde hoverboards. Det er et hoverboard med 8 tommers dekk. Det jeg har kjøpt fra Teknikmagasinet har 10 tommers dekk.
Vis hele sitatet...
Du burde jo ha oppdaget feilen i mars, da du kjøpte det og merket at det ikke fungerte som det skulle ha gjort.
At du valgte å legge det bort istedenfor å ta det med tilbake for garantien er jo din feil og ikke teknikkmagasinet sin...
Stingray's Avatar
Trådstarter
Det er sant får bare håpe at det ordner seg, jeg kjører på imorgen ihvertfall, så får vi håpe noen som vet om det er et krav for hvor lang tid de kan bruke på å undersøke feilen, og gi meg tilbakemelding osv.?

I dette tilfellet vil jeg nesten tippe (NESTEN.) at de innser at slaget er tapt allerede når jeg nevner det med at de må bevise at skadene på brettet er årsaken til ustabiliteten. NESTEN TIPPE. Ikke flame meg for å skrive dette.
Når det gjelder "burde ha oppdaget feilen" å stemmer det at det kravet finnes, men forventningene til forbrukeren er ikke av veldig teknisk art. Dvs, både bestemor på 77 år og Jonas på 14 skal ha forutsetninger for å kunne tolke feilen som en mangel. Og i tilfelle her med balansebrett så vil det være lett å føle/tenke at mangel på balanse er en brukerfeil og ikke feil på produktet. Så nei, forbrukeren i dette tilfelle burde ikke nødvendigvis ha tolket dette som en mangel med produktet helt i starten.

Men når en over tid, og sammenlignet med andre tilsvarende produkter, ser et mønster som ikke stemmer - da kobler man kanskje at det er en feil på produktet, en mangel, og ikke at det er en selv som gjør noe feil. Og det er da "burde ha oppdaget feilen" tidspunktet er.

Så i dettel tilfellet mener jeg at kunden har oppdaget feilen "i tide" og reklamert innen fristen, og til og med innenfor 6 månedersfristen som gir butikken ekstra bevisbyrde.


Når det gjelder hvor lenge butikken har seg så heter det innen rimelig tid. I forskjellig praksis og uttalelser så settes ofte rimelig tid til 4-5 uker, litt avhengig av produkt og om butikken har tilbudt deg et låneprodukt. Får du låneprodukt vil rimelig tid strekke seg vesentlig lengre enn 5 uker.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Hvorfor er du ikke kjendis og millionær, nomore? tusen hjertelig takk, igjen.
IT-Konsulent
Du kan også kjøre reklamasjonssak, da er det verkstedet sin oppgave å bevise at feilen oppstod på grunn av bruksfeil. Med fremstilling om at produktet ikke oppfører seg som det skal, bør det være en enkel sak å få dette fikset/nytt produkt.

Fra advokat.no: Når skal du bruke garantiavtalen, og når skal du bruke reklamasjonsretten?Garantiavtalen gir normalt sett bedre rettigheter enn reklamasjonsretten. Selgeren tilbyr garantiavtalen for å tiltrekke deg som kunde, og for å understreke kvaliteten ved produktet. Dersom vilkårene for en klage etter garantiavtalen er oppfylte, anbefaler vi derfor at du viser til garantiavtalen ved en klage.Dersom vilkårene etter garantiavtalen ikke oppfylte, eller dersom selgeren avviser kravet ditt etter garantiavtalen, bør du snarest mulig benytte reklamasjonsretten og rette en reklamasjon til selger eller tjenesteyter.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Oki folkens. Ringte forbrukerrådet. De sa akkurat det samme som jeg har fått opplyst om i tråden. Flott. Da har ikke brukeren "nomore" synset. Han kan faktisk dette

Ringte så til teknikmagasinet og sa at jeg vil kjøre reklamasjon. Han i telefonen svarte at han har vært i kontakt med hovedkontoret i Sverige, som har bedt butikken sende inn hoverboardet til dem, slik at de kunne undersøke brettet. Så det skal de gjøre.

Jeg spurte så om de gjør dette som en garanti eller reklamasjonssak. Det visste ikke han, så han skulle sende mail til hovedkontoret og spørre om hva de mente med å sende inn brettet til dem.

Jeg sa tydelig at jeg ville at han skulle skrive ned et egnet sted at jeg ønsker at dette kjøres som reklamasjonssak. Jeg regner også med at jeg kan ordne slik at det blir kjørt som reklamasjon etter at brettet har kommet tilbake og sånt.

Nå har jeg et annet spørsmål; Hva om de bare bytter innmaten, men ikke plastikken, som ble ødelagt fordi innmaten ... ?
Veldig bra

Det neste spørsmålet ditt blir litt tricky. I utgangspunktet vil bruksmerker på en slik vare måtte påberegnes. Nå har jeg ikke noe sånt selv men vil tro at de fleste som faktisk bruker sine får betydelige riper og skraper i det etterhvert. Altså, som forventet.

Spørsmålet er egentlig om de skrapene brettet er så store at det kan medføre følgefeil senere? Da tenker jeg på for eks at det ikke lenger er like tett mot støv, fukt og annet som kan ødelegge brettet, eller at det er sprekker som vil utvide seg. Om så ville jeg ha krevd at også det ytre skal fikses slik at du ikke å reklamere på nytt igjen pga følgefeil senere. Det vil samtidig være vanskeligere å få igjennom en slik sak senere siden du må både sannsynliggjøre at skaden skyldes skadet skall, og at disse skadene kommer som en følge av mangelen du reklamerte på tidligere.

Men sørg for å følge de litt tett nå fremover. Når en slik sak plutselig begynner å henge på "skal sjekke med X, Y, tanta til beate og sjefen hjemme", så vil du i beste fall få en rask avgjørelse, men i verste fall en sak som blir trenert ut i det uendelige fordi de faktisk ikke kan lovverket. Får du en rask negativ avgjørelse så kan du ta saken videre til forbrukerrådet som deretter vil ta tid. Det vil derfor være greit med en avgjørelse tidlig.
Du vil få helt ny hoverboard om reklamasjonen går igjennom.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vant de har nå reparert hoverboardet, bytta teknikken inni, og bytta kroppen av plast, i og med at det ble ødelagt pga. feilen førte til at jeg falt av.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg vant de har nå reparert hoverboardet, bytta teknikken inni, og bytta kroppen av plast, i og med at det ble ødelagt pga. feilen førte til at jeg falt av.
Vis hele sitatet...
Meget bra! Da hadde du jo en god sak allikevel.
... MEN det ble ikke i orden. Fremdeles samme feil, så feilen må ligge i hjulene, dvs. motorene. Denne gangen klarte jeg å demonstrere det, og han i butikken prøvde selv, han var enig, noe er merkelig. Han sender brettet tilbake, om de ikke fikser det da, får jeg heve kjøpet. Sa han.
Håper du fikk det skriftlig at du kan heve kjøpet om det ikke fikser seg nå...
Jeg leverte inn en surface laptop til power med samme feil..de sa hver gang til meg at om det ikke ble rettet så kunne jeg få pengene tilbake..måtte leveres inn 5 ganger da det måtte være eksakt samme feil 3 ganger på rad før jeg kunne få penger igjen.

Så..få ALT skriftlig av beskjed som gis over disken
Siste nytt!
Vi begynner med forrige post, der jeg nevnte at jeg var der, og jeg og butikkmannen ble enig om at det er noe feil med brettet, slik at han skulle sende det tilbake.

Da han tok en telefon til serviceavdelingen i Sverige, mente de at grunnen til at vi opplevde hoverboardet som merkelig å stå på er at det var lite luft i dekkene på det tidspunktet. Det var det altså, dekkene var ikke pumpet helt opp, teknikmagasinet hevdet de ikke hadde noen pumper, så vi kunne ikke pumpe opp dekkene for å teste ytterligere. Jeg vet i utgangspunktet at dette ikke har sammenheng med problemene med brettet.

Så da han ringte dem, sa de at det var pga. lite luft i dekkene, og at brettet ikke var reparert, det var et helt nytt brett det, fra fabrikk!
What the fuck, et helt nytt brett? Nei. Jeg ser tydelig på dekselet at det har blitt åpnet og skrudd sammen igjen. Og problemet er jo der enda.

I går dro jeg tilbake dit med et annet hoverboard jeg har fra dem, det er helt identisk. Jeg ba mannen i butikken om å stå på det først, og så bytte til det de prøver å prakke på meg. Og da hadde de faktisk pumpet opp dekkene.....

Jeg kunne umiddelbart se at han ikke er rett person for å prøve brettene, han måtte støtte seg da han stilte seg på brettet, og kjørte veldig ustabilt og sakte, altså, uerfaren fører. Jeg for min del bare stiller meg på brettet og kjører i full fart fremover, som om jeg ble født til å gjøre det.

Han sa at med hans kjøring, så kunne han ikke merke at det er noe feil med brettet. Han skjønner at jeg merker det bedre enn ham, så han skal hjelpe meg litt til. Jeg demonstrerte like godt det, jeg kjørte i full fart gjennom kjøpesenteret med mitt eget hoverboard. Funka bra. Da jeg byttet til det andre, tryna jeg inne i kjøpesenteret, og han så det.

Det ble litt frem og tilbake med diskusjon om at "det er ikke meningen at du skal kjøre det så hardt at du tryner", "ja, men det er ikke meningen at dette skal skje heller, det er fullstendig utrygt å stå på dette. Jeg nekter å ta med det hjem, jeg kan ikke." og slike ting.

Han tok en telefon til sjefen, og vi tre ble enige om at når de i neste uke får inn et nytt parti med hoverboards, skulle jeg komme innom for å få et nytt hoverboard. Denne gangen skal jeg få det i eske, slik at jeg er 120% sikker på at brettet er fabrikknytt, noe det de har nå ikke er. Jeg tenkte å vise dem tegnene som viser meg at brettet er fabrikknytt. Da skal jeg også demonstrere at jeg ikke tryner på det.

Vet ikke hvorfor serviceavdelingen i Sverige skulle lyve om at brettet er helt nytt, og ikke bare reparert, men jeg er 120% sikker på at det er slik det er. Misforståelser med tanke på språkforskjell kanskje...

De er fremdeles på bakbeina med tanke på å heve kjøpet, de vil ikke la det skje enda.
Jeg får uansett et nytt brett da. Så ja. Fornøyd

Likevel; Veldig kronglete prosess, Teknikmagasinet!
Sist endret av Stingray; 11. september 2018 kl. 12:48.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg fått nytt brett fra teknikmagasinet, i eske. Fornøyd!
Takk for hjelpen
Sist endret av Stingray; 30. september 2018 kl. 22:21.