Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6103
Enemy of the snut
Har søkt litt på Google, får selvfølgelig frem noen filmklipp på YouTube hvor folk har laget bot for sider hvor man kan tjene gratis bitcoins..

Nå bruker jeg selv freebitco.in hvor du tjener noen få skarve bitcoins hver time.. Er det noen som vet om en annen side eller vet om en bot man kan bruke slik at man slipper å vente til 1 time har gått til neste "roll"?

Håper på mange samt flere positive svar! sikkert ikke bare jeg som er på utkikk etter hjelp for å få gratis bitcoins?
Sist endret av nso; 21. september 2016 kl. 17:11.
Da håper jeg noen kan linke en side til meg hvor jeg kan få gratis penger.
Helst nok, men dollar og euro går også greit.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Grunnkurs i økonomi: Å skape flere penger fører til inflasjon.

For å tjene bitcoins må du bruker en Miner, det finnes en god artikkel på det her: http://www.economist.com/news/busine...business-magic
Sist endret av Dodecha; 21. september 2016 kl. 17:22.
Enemy of the snut
Trådstarter
Stor takk til Dodecha og Agle for veldig hjelpsomme linker! Vil prøve meg på litt mining kanskje etter jobb imorgen, men om ikke imorgen så gjør jeg et forsøk på fredag da jeg har langhelg fra jobb denne helga! nok en gang; takk skal dere ha!
Ikke for å være partypooper, men du skal ha en biff av en maskin om du skal tjene gode penger på mining. Det er ikke noe du kan bli rik av ved hjelp av pcen på gutterommet.

De som virkelig driver med mining har spesialbygde enheter optimalisert for maks ytelse i forhold til kostnad og strømforbruk. Eller så har du de som sitter på et botnet og bruker andres maskiner
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KingPin Vis innlegg
Vil prøve meg på litt mining kanskje etter jobb imorgen, men om ikke imorgen så gjør jeg et forsøk på fredag da jeg har langhelg fra jobb denne helga! nok en gang; takk skal dere ha!
Vis hele sitatet...
Du går ikkje i pluss på mining. Straumen du bruker koster meir enn det du får tilbake, og med mindre du har maskinvare spesiallaga for mining (les: ikkje PC) så vil du aldri finne noko. Det er enkelt og greit bortkasta tid å prøve.
Enemy of the snut
Trådstarter
Har ikke noen PC fra 19-pilogbue for å si det sånn har kanskje ikke så veldig kraftig maskin, men vil som sagt gjøre et forsøk først og deretter kjøpe inn egnet utstyr om/når det trengs..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KingPin Vis innlegg
Har ikke noen PC fra 19-pilogbue for å si det sånn har kanskje ikke så veldig kraftig maskin, men vil som sagt gjøre et forsøk først og deretter kjøpe inn egnet utstyr om/når det trengs..
Vis hele sitatet...
Det er fullstendig bortkasta å prøve.

https://www.reddit.com/r/Bitcoin/com...ng_with_a_gtx/ er eit drøyt år gammalt, og alt då var kommentaren at det var fullstendig bortkasta å prøve. Det er ikkje mindre sant i dag. Du taper garantert penger på det, fordi straum koster penger, og det er veldig lite sannsynleg at du i heile teke greier å mine noko som helst.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er fullstendig bortkasta å prøve.

https://www.reddit.com/r/Bitcoin/com...ng_with_a_gtx/ er eit drøyt år gammalt, og alt då var kommentaren at det var fullstendig bortkasta å prøve. Det er ikkje mindre sant i dag. Du taper garantert penger på det, fordi straum koster penger, og det er veldig lite sannsynleg at du i heile teke greier å mine noko som helst.
Vis hele sitatet...
Kostnadene for strøm bekymrer meg veldig lite da jeg leier hos et par hvor strøm er inkludert i husleia har allerede diskutert med mannen som eier huset om et mulig prosjekt vi kunne prøve oss på som en ekstra inntektskilde, noe han ikke hadde noe imot for å være ærlig var det da snakk om å produsere sprit selv, noe vi gjør den dag idag samtidig som vi har en slags regel om å ha for høy prosent på spriten.
For å si det slik så er vi den dag idag kanskje 2 av 8 personer i min kommune som faktisk tjener bra på dette, selger kun til gode venner til en fornuftig pris.
Til og med lensmannen har smakt på spriten og ble imponert, han vet at vi produserer både til eget bruk og at noe selges videre til nære venner men vi gjør det såpass rolig og stille at INGEN i kommunen eller nærområdet hvor vi bor har sagt noe negativt på dette..
Skal også sies at han som eier huset, er ansatt i den bedriften som gir hele kommunen strøm
Den eneste måten å finne en bitcoin-block på i dag er å være med i et nettverk som forsøker å mine de. Disse nettverkene premierer bidragsyterne etter hvor mye arbeid de la inn. Arbeidet du bidrar med ved bruk av en enkel GPU er rett og slett så forsvinnende lite i forhold til de andre, at du sannsynligvis får inn noen hundretusendels øre per blokk. Spesialbygde prosessorer for mining er flere størrelsesordner raskere enn GPUer, og mye mer effektive på strømbruk. Du kommer ikke til å tjene noe som helst, men bruke godt med penger på strøm i forsøket, så dette er et tapsprosjekt.
Prøv deg heller på altcoins. Jeg lover deg at du ikke kommer til å få 2$ engang på bitcoins.
https://bitcointalk.org/index.php?board=67.0
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Prøv deg heller på altcoins. Jeg lover deg at du ikke kommer til å få 2$ engang på bitcoins.
https://bitcointalk.org/index.php?board=67.0
Vis hele sitatet...
Kan du sende meg PM på hvordan dette fungerer?
Har ikke vært innom nettsiden enda, men så lenge man tjener BTC for å trykke på en knapp (ikke noe som må fylles ut) er jeg interessert!
Sitat av KingPin Vis innlegg
Kan du sende meg PM på hvordan dette fungerer?
Har ikke vært innom nettsiden enda, men så lenge man tjener BTC for å trykke på en knapp (ikke noe som må fylles ut) er jeg interessert!
Vis hele sitatet...
Jeg skal gjøre et siste forsøk KingPin. Jeg testet bitcoin mining for et stykke tid tilbake. Min maskin har en verdi av typ 25 000 kr. Jeg ble med i en av de vanligste poolsene og lot min maskin gå i to timer til hele poolen hadde løst en block. Maskinen min kjørte under full load på CPU. Hadde jeg brukt GPU ville nok det vært en lite økning.

Da jeg var ferdig satt jeg igjen med 0.0001 BTC. Dette er 0.06 USD, 0.5 NOK. Med strømforbruket til maskinen gikk jeg i minus.
Gitt regnestykket at jeg ikke betalte strøm:
25 000kr for maskin.
0.5kr på 2 timer. 0.25 på 1 time.
25000/0.25 = 100 000 timer
100 000/24 = 4166 dager
4166/365 = 11.4 år.

Du vil altså bruke 11.4 år på å tjene de 25 000kr gitt at du ikke betaler strøm og din maskin kjører stabilt 11.4 år i strekk.

Det er ikke tatt med i beregningen at andres maskiner vil over tid bli oppgradert og kraftigere enn din over tid. Samt halveringstiden til BitCoin mining som alt har slått inn siden jeg sist minet.

Denne planen er for å gå i NULL.

Du vil faktisk tjene mer penger på å late som du driver det nigerianske statslotteriet.
Korrekt det Erlpil sier, men man må også ta med vanskelighetsgraden på blockene. Noe som vil si at du vil bruke enda lengre tid enn 11.4 år siden det blir vanskeligere å vanskeligere og finne en block.