Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1319
Har et par ganger nå oppdaget at telefonen begynner å leve sitt eget liv. Jeg ser det på skjermen. Den tar skjermdumper, den klikker seg rundt på apps, og den hindrer meg i å gjøre omstart eller skru av!

Akkurat nå var det helt ekstremt, men jeg greide å skru av både mobildata og wifi. Og til slutt få den startet på nytt (og nå er alt fryd og gammen).

Før har jeg tenkt at det er skitt på skjermen som forvirrer den, men nå synes jeg det så mer ut som noen som herjet med en slags netbus-versjon for mobil...

Jeg har bare installert ting fra Google Play, og kjører Avast Antivirus.

Noen som har samme problemet? Det er en Galaxy S7 Edge om noen lurer.
Om telefonen din gjør intelligente handlinger slik som å gå inn på en app, snoke etter info etc så har du blitt infisert. Trykker den rundt på måfå kan det tyde på en defekt touchskjerm. Det du beskriver med at den hindrer omstart etc tyder veldig på at du har blitt infisert.

Jeg ville satt min telefon tilbake til fabrikkinnstillinger om det du beskriver hadde skjedd med meg.
Trådstarter
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Om telefonen din gjør intelligente handlinger slik som å gå inn på en app, snoke etter info etc så har du blitt infisert. Trykker den rundt på måfå kan det tyde på en defekt touchskjerm. Det du beskriver med at den hindrer omstart etc tyder veldig på at du har blitt infisert.

Jeg ville satt min telefon tilbake til fabrikkinnstillinger om det du beskriver hadde skjedd med meg.
Vis hele sitatet...
Takk. Prøver det da...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Følgende har skjedd:
Jeg tok rådet, satt tilbake telefonen til factory settings, kjørte 4 forskjellige anti-virus programmer (endte opp med å like 360 best fordi den varslet også om mistenkelige SMS), og ga opp å bruker nå en annen telefon.

Når jeg satt SIM inn i den andre telefonen etter en viss nedetid, oppdaget jeg dog noe veldig mystisk; jeg fikk bla. to SMS'er med "verification code". Den ene fra en nettside kalt "StarTraffic" og den andre fra et for meg ukjent telefonnummer. Jeg har ikke mottatt slike mystiske meldinger før, men tanken min er jo umiddelbart at jeg faktisk hadde/har virus på telefonen og noen har brukt telefonen da til og motta/sende SMS verifikasjoner (spam?).

Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan være?

Ingen som vet?

Ingen spor etter gjerningsmenn på telefonregningen... Er de bare dårlig til å monetize zombiene sine, har de en annen plan eller har jeg ikke virus?
Sist endret av nikita; 5. august 2016 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.