Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1334
En kompis av meg skraper av på innsiden av bongen, samler opp svart tjærelignende substans og røyker dette når han har gått tom.

Er det noen av virkestoffene som er borte?
Er det mer helseskadelig?
Hva består det av?
Det går fint an å bli skev på, men det er nok ganske mye mer dritt i skrapmiks, spesielt vist han også fyller bowlen med litt tobakk.

Jeg hadde en gang en pipe jeg alltid røyket rent på, og av og til rensket med sterk alkohol. Alkoholen helte jeg så på et fat og ventet til den fordampet. Overflaten på fatet kunne da skrapes for en veldig potent og relativt ren skrapmix
Hver gang du tar et hit fester noe av materialet seg på bunnen/innsiden (resin) du får bra effekt av det men det smaker død
Sist endret av Carlozero; 3. juli 2015 kl. 16:01.
Skrap er som regel tjærerester med rester av virkestoff fra tjallen. Og evt tobakk. Det er nok så usunt som du får det, med tanke på carciogener og så videre.
Man kan bli skækk på det, og som regel kan det være potent om du bare har røyka mye good shit på pipa/bongen.
Han røyker det rent (uten tobakk)

Tenkte meg at det er en del "brent" stoff som ikke er bra for lungene. Ser jo ut som ren tjære.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Skrap er som regel tjærerester med rester av virkestoff fra tjallen. Og evt tobakk. Det er nok så usunt som du får det, med tanke på carciogener og så videre.
Man kan bli skækk på det, og som regel kan det være potent om du bare har røyka mye good shit på pipa/bongen.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt mer? hva er carciogener? Er bare nyskjerrig.. Om du vet hvorfor det er så skadelig og hva det gjør??
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Kan du utdype litt mer? hva er carciogener? Er bare nyskjerrig.. Om du vet hvorfor det er så skadelig og hva det gjør??
Vis hele sitatet...
Kan hende jeg skrev det feil, jeg gadd ikke være så nøye, men kort sagt er det vel kreftfremkallende stoffer som går unner denne betegnelsen.
Mye av det i tjære og slik dritt.
Om du vil ha mer utdypning enn det, må du nok google

Edit: Ser ut som det heter karsinogener. Her er en link til wikipedia-artikkel
Sist endret av Alzo88; 3. juli 2015 kl. 18:28.
Det er usunt å røyke generelt men med skrap så er det konsentrert tjære og rester som blir ekstra hard på lungene.