Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 21439
Har den siste tiden ikke fått noe effekt av molly, og jeg lurer på hva årsaken er. Jeg har tatt både molly og knips relativt mye, men i den siste tiden har jeg ikke tatt så alt for mye av det, og tror ikke at det er toleransen min som gjør at jeg får så lite effekt.
I starten av desember, akkurat en måned etter jeg hadde spist knips, tok jeg 330mg mdma, som ikke funka på meg overhodet. Fikk så litt mere MDMA, en halvgrammer delt på tre, så ca 250mg til, men fortsatt ingen funk.. Så snortet vi litt knips, og litt makka, men ble fortsatt ikke noe form.
Så 26 des, 20 dager etter siste inntak av MDMA, fikk vi tak i 1G med mdma i krystaller. Fikk i meg et halvt G med den MDMAn, men ble ikke noe molly-form da heller, ble bare "vrengt". Får slike roll eyes, og kjeven som klikker, som er vanlig ved inntak av molly, men formen mangla fortsatt.
Så prøvde jeg MDMA igjen sist helg, 150mg + 75mg, men null effekt da også.

Så det jeg lurer på er, hva kan dette ha seg? Alle gangene jeg har tura før disse gangene, har jeg fått ekstremt effekt! Har tatt mest knips da,og formen har vært helt perfekt, men etter jeg tok knips i november (der jeg hadde en drit bra form) har jeg ikke fått noe effekt. Har spist knips relativt mye, bare for å ha sagt det.

Det skal sies at jeg har spist litt etizer og tatt litt amfetamin i mellom gangene jeg har tatt mdma, men har dette noe å si om jeg ikke har tatt det samme dag?
Sist endret av st00ner; 21. januar 2015 kl. 11:20.
Bare ta deg en pause på 3-6 måneder, så skal du nok se at god-følelsen kommer tilbake.
Var det samme for meg. Nå tar jeg det så sjeldent at jeg har det helt topp på 125mg de gangene jeg tar det
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvordan føler du deg sånn ellers da? Du skriver at du ved en anledning fikk i deg et halv gram, dette er 4-5 ganger en terapeutisk dose. Kall det gjerne en pekefinger, men det er en pekefinger du burde rettet mot deg selv. Dette høres ut som et ganske alvorlig misbruk av en substans som det ikke er vanskelig å finne folk rapporterer slit med senvirkning og tunge perioder av gjennom å kjøre på med ukritisk.

Nå er tiden for restitusjon. Deng på med sunn mat, hvile og trening.
Høres ut som du er like svidd i hodet som meg Som han over sier så burde du ta deg en lang pause, jo lengere desto bedre!
Prøvde å ta litt emma for noen uker siden, men fikk ikke helt ønsket effekt, da var det omtrent 3 måneder siden sist.
Sist endret av EyesWideShut; 21. januar 2015 kl. 11:54.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Høres ut som du er like svidd i hodet som meg Som han over sier så burde du ta deg en lang pause, jo lengere desto bedre!
Prøvde å ta litt emma for noen uker siden, men fikk ikke helt ønsket effekt, da var det omtrent 3 måneder siden sist.
Vis hele sitatet...
Om man tar en lang pause fra mdma, la oss si 6 mnd, men fortsatt drar noen lisser med kokain på fest, hvordan vil dette da påvirke emma pausen din? Vil det ta lengre tid før du får tilbake godfeelingen av emma?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Om man tar en lang pause fra mdma, la oss si 6 mnd, men fortsatt drar noen lisser med kokain på fest, hvordan vil dette da påvirke emma pausen din? Vil det ta lengre tid før du får tilbake godfeelingen av emma?
Vis hele sitatet...
Skal vel egentlig gå helt fint. Da kokain påvirker dopamin og noradrenalin (skyt meg om jeg tar feil) reseptorene dine. Og MDMA påvirker serotonin og oxytocin reseptorene dine. Og det er ikke noe krysstolleranse mellom disse to stoffene.
Trådstarter
34 0
Er ikke noe misbruk her i gården nei, bare liker å ha det gøy en gang i blant, å da helst med mdma. Den kvelden jeg fikk i meg et halvt gram, så var ikke det planen i utgangspunktet, skulle egentlig dele det over to dager, men fikk ikke ønsket effekt, så det ble et halvt gram til sammen utover kvelden. Blir ikke noe form egentlig, blir bare trøtt, vrengt, som om jeg har hatt i meg benzo

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvordan føler du deg sånn ellers da? Du skriver at du ved en anledning fikk i deg et halv gram, dette er 4-5 ganger en terapeutisk dose. Kall det gjerne en pekefinger, men det er en pekefinger du burde rettet mot deg selv. Dette høres ut som et ganske alvorlig misbruk av en substans som det ikke er vanskelig å finne folk rapporterer slit med senvirkning og tunge perioder av gjennom å kjøre på med ukritisk.

Nå er tiden for restitusjon. Deng på med sunn mat, hvile og trening.
Vis hele sitatet...
Sist endret av st00ner; 21. januar 2015 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av st00ner Vis innlegg
Er ikke noe misbruk her i gården nei, bare liker å ha det gøy en gang i blant, å da helst med mdma. Den kvelden jeg fikk i meg et halvt gram, så var ikke det planen i utgangspunktet, skulle egentlig dele det over to dager, men fikk ikke ønsket effekt, så det ble et halvt gram til sammen utover kvelden. Blir ikke noe form egentlig, blir bare trøtt, vrengt, som om jeg har hatt i meg benzo
Vis hele sitatet...
Når du har spist deg opp såpass at du ikke lenger får effekt så er det i aller høyeste grad misbruk.
Hold deg til 4 ganger i året, maks, med en startpause på 6 månder til ett år, så kanskje du får tilbake noe av effekten. Du har mest sannsynlig ødelagt 'magien' for godt.
Trådstarter
34 0
Nå skal det sies at det har gått en stund mellom hver gang, men jeg har økt dosene siden effekten ble mindre. Knips har alltid fungert bedre på meg enn mdma, vet ikke om det har noe å si da men.

Sitat av Lyra Vis innlegg
Når du har spist deg opp såpass at du ikke lenger får effekt så er det i aller høyeste grad misbruk.
Hold deg til 4 ganger i året, maks, med en startpause på 6 månder til ett år, så kanskje du får tilbake noe av effekten. Du har mest sannsynlig ødelagt 'magien' for godt.
Vis hele sitatet...
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Høres ut som du er like svidd i hodet som meg Som han over sier så burde du ta deg en lang pause, jo lengere desto bedre!
Prøvde å ta litt emma for noen uker siden, men fikk ikke helt ønsket effekt, da var det omtrent 3 måneder siden sist.
Vis hele sitatet...
Fikk du ikke ønsket effekt selv etter 3 måneders pause?
Er ikke så optimalt å ta en pause på en halvt år heller synes jeg da
Sist endret av st00ner; 21. januar 2015 kl. 13:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kommer jo helt an på hva/hvilke knips det er snakk om.. knips skal jo egentlig være kun mdma men hvis det er blitt blanda ut med noe annet så kan du jo heller ikke forvente samme rus som på rein mdma. hvilke knips er det snakk om?
høres ut som du trenger en lang pause uansett. man kødder ikke med magien til emma
Trådstarter
34 0
Sitat av mdmable Vis innlegg
kommer jo helt an på hva/hvilke knips det er snakk om.. knips skal jo egentlig være kun mdma men hvis det er blitt blanda ut med noe annet så kan du jo heller ikke forvente samme rus som på rein mdma. hvilke knips er det snakk om?
høres ut som du trenger en lang pause uansett. man kødder ikke med magien til emma
Vis hele sitatet...
Har alltid fått bedre effekt av knips enn mdma. Første gangen jeg prøvde noe annet var røykings, var mdma, og selv om jeg hadde det drit bra, så slo det aldri første gangen på knips. Alle gangene på knips har vært bedre enn gangene på mdma, green superman, røde youtubes, double mcdonald, red apple, grønne granater. Husker ikke alle navnene, da jeg fikk tak i de i serbia når jeg var der på rave i sommer. Så uansett hvor ren mdman har vært, så har jeg aldri hatt noe skikkelig peak på mdma, men på knips derimot!
Sitat av st00ner Vis innlegg
Nå skal det sies at det har gått en stund mellom hver gang, men jeg har økt dosene siden effekten ble mindre. Knips har alltid fungert bedre på meg enn mdma, vet ikke om det har noe å si da men.





Fikk du ikke ønsket effekt selv etter 3 måneders pause?
Er ikke så optimalt å ta en pause på en halvt år heller synes jeg da
Vis hele sitatet...
Magien er fremdeles ikke tilbake selvom jeg tar 3-månders pauser.
Ja, jeg får effekt - og det er kanon; men er ikke samme som før. Men sånn er det jo bare, man blir "vandt" til det.

Og jeg har alltid gått minst 1-2 månder mellom hver gang, uten unntak, før jeg begynnte med 3 månder. Mener at en gang i månden er for ofte. Det er ikke nødvendigvis veldig skadelig for helsa, men det blir definitivt betraktelig mindre morro om man gjør det så ofte.

Ikke optimalt med en lang pause? Vel, synd. Enten tar du en god pause og muligens får effekten tilbake, eller så kan du peise på som en idiot og grille hjernen din helt! På tide å vokse opp, du kan ikke alltid få i pose og sekk.
Trådstarter
34 0
Sitat av Lyra Vis innlegg
Magien er fremdeles ikke tilbake selvom jeg tar 3-månders pauser.
Ja, jeg får effekt - og det er kanon; men er ikke samme som før. Men sånn er det jo bare, man blir "vandt" til det.

Og jeg har alltid gått minst 1-2 månder mellom hver gang, uten unntak, før jeg begynnte med 3 månder. Mener at en gang i månden er for ofte. Det er ikke nødvendigvis veldig skadelig for helsa, men det blir definitivt betraktelig mindre morro om man gjør det så ofte.

Ikke optimalt med en lang pause? Vel, synd. Enten tar du en god pause og muligens får effekten tilbake, eller så kan du peise på som en idiot og grille hjernen din helt! På tide å vokse opp, du kan ikke alltid få i pose og sekk.
Vis hele sitatet...
Wow, ta det litt med ro, ingen grunn til å hisse seg opp så jævlig. Det jeg mente var at der ikke optimalt med en lang pause, da jeg har en stor festival jeg gjerne vil dra på, og effekten vil vel komme tilbake om jeg tar et par måneders pause, trenger ikke ta et halvt år.
Sitat av st00ner Vis innlegg
Wow, ta det litt med ro, ingen grunn til å hisse seg opp så jævlig. Det jeg mente var at der ikke optimalt med en lang pause, da jeg har en stor festival jeg gjerne vil dra på, og effekten vil vel komme tilbake om jeg tar et par måneders pause, trenger ikke ta et halvt år.
Vis hele sitatet...
Er du ute etter et faktisk svar, eller fisker du bare etter det du vil høre?
Om du ikke får noe god-følelse nå, tror jeg du kan hoppe og drite en lang marsj i å få det med kun 2 måneders pause. Hvertfall ikke i nærheten av en 'fullverdig rull'.

Men for all del, peis på! Vet jo aldri.
Trådstarter
34 0
Sitat av Lyra Vis innlegg
Er du ute etter et faktisk svar, eller fisker du bare etter det du vil høre?
Om du ikke får noe god-følelse nå, tror jeg du kan hoppe og drite en lang marsj i å få det med kun 2 måneders pause. Hvertfall ikke i nærheten av en 'fullverdig rull'.

Men for all del, peis på! Vet jo aldri.
Vis hele sitatet...
Nei jeg ønsket meg et faktisk svar, hva som kunne hjelpe. Og selv om jeg sier at en seksmånders pause ikke er optimalt, er det ikke noe grunn til å bli hissig. Er klar over at en pause er nødvendig, har inneforstått meg med det
Sitat av st00ner Vis innlegg
Nei jeg ønsket meg et faktisk svar, hva som kunne hjelpe. Og selv om jeg sier at en seksmånders pause ikke er optimalt, er det ikke noe grunn til å bli hissig. Er klar over at en pause er nødvendig, har inneforstått meg med det
Vis hele sitatet...
Ta deg så lang pause du kan da, og husk å spis 5-HTP i forkant og etterkant av rullen. Pass på å ikke ta 5-HTP 12 timer i forkant eller bakkant av turen.

Forøvrig verdt å sjekke opp i Piracetam, anekdotisk bevis sier at en del får tilbake magien ved å supplementere med det.
Ta deg en titt på denne siden, om du ikke allerede har gjort det http://www.rollsafe.org
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Når det gjelder alternative forklaringer enn "tom for serotonin" og forskjell mellom pilleform og pulver, så er det mest sannsynlig at du liker formen du har fått fra amfetamin eller andre ting som knipsen er blandet med.

I tillegg er det en ting som får lite diskusjon annet enn ren en biokjemiske forklaring: det er faktisk mindre gøy å hoppe i fallskjerm 10. gangen enn det er første gangen. Det er analogt til en sang man liker ganske godt og "hører ihjel".

Det er ikke sånn at det er en linær funksjon i kroppen og bevisstheten mellom hvor mye dop du trøkker i deg, og hvor bra du føler deg. Man venner seg til ting utover toleranse for virkestoffet.

....og noen ganger kommer ikke superformen fordi øl'n/kaffe/weeden/mdma/etc var så god.. men fordi du følte deg ganske bra allerede, eller hadde andre markører som søvn, kosthold osv i orden.

Ta for eksempel den første pilsen en fredag om sommeren, etter å ha jobbet hele uken. Er det pilsen som er magisk, eller er det egenskaper ved deg og situasjonen som gjør at det er så delig?
Sist endret av meaculpaUIO; 21. januar 2015 kl. 16:54.
Trådstarter
34 0
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Når det gjelder alternative forklaringer enn "tom for serotonin" og forskjell mellom pilleform og pulver, så er det mest sannsynlig at du liker formen du har fått fra amfetamin eller andre ting som knipsen er blandet med.

I tillegg er det en ting som får lite diskusjon annet enn ren en biokjemiske forklaring: det er faktisk mindre gøy å hoppe i fallskjerm 10. gangen enn det er første gangen. Det er analogt til en sang man liker ganske godt og "hører ihjel".

Det er ikke sånn at det er en linær funksjon i kroppen og bevisstheten mellom hvor mye dop du trøkker i deg, og hvor bra du føler deg. Man venner seg til ting utover toleranse for virkestoffet.

....og noen ganger kommer ikke superformen fordi øl'n/kaffe/weeden/mdma/etc var så god.. men fordi du følte deg ganske bra allerede, eller hadde andre markører som søvn, kosthold osv i orden.

Ta for eksempel den første pilsen en fredag om sommeren, etter å ha jobbet hele uken. Er det pilsen som er magisk, eller er det egenskaper ved deg og situasjonen som gjør at det er så delig?
Vis hele sitatet...
Bra svar! virka ganske rimelig og fornuftig det du sier der
Hvis du vil ha full uttelling fra MDMA så kan det lønne seg å ta pause fra stimulanter generellt, blant de som bruker dextroamfetamin mot adhd er det ikke uvanlig å bare få full uttelling fra mdma 2-3 ganger i året.

150mg er mer enn nok hvis du har rimelig ren mdma, trenger du mer er oftest tolleranse allerede så høy at du ikke kan få full effekt uansett hvor mye du tar.

Det er ganske individuelt hvor fort man får krysstolleranse, for min del gir for eksempel sopp veldig sterk krysstolleranse mot andre psykedelia som lsd, 2c-b for eksempel virker ikke i det hele tatt.
Sitat av st00ner Vis innlegg
Har alltid fått bedre effekt av knips enn mdma. Første gangen jeg prøvde noe annet var røykings, var mdma, og selv om jeg hadde det drit bra, så slo det aldri første gangen på knips. Så uansett hvor ren mdman har vært, så har jeg aldri hatt noe skikkelig peak på mdma, men på knips derimot!
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du får bedre effekt av knips, er fordi disse ofte er blandet med amfetamin eller methamfetamin (eller andre lignende stoffer, og ofte er det ikke MDMA i dem i det hele tatt). Det gir en mye mer "skutt ut i luften"-følelse når det kicker, og er mye mer "in your face" resten av tiden. MDMA er mer subtilt, plutselig er det bare der, og rusen er ikke så påtvunget på en måte (mener det ikke negativt, men bare for å forklare forskjellen).

Euforien er på MDMA+amf/meth er typisk veldig fysisk, sånne rushes med euforisk energi. Veldig wow-faktor.
Euforien på ren MDMA er ofte mer psykisk, loved up, og avlappende.
(Begge deler kan selvsagt gi begge typer eufori, men om man først skal kategorisere det så er det ofte en fysisk og psykisk forskjell.)

Derfor er det også mange som blir skuffet første gang de prøver ren MDMA, dersom de er vant til å ta knips. De forventer en fysisk eufori med tonnevis av energi, høy wow-faktor, og typisk den formen man får på MDMA+amf/meth.

For min del er ikke ren MDMA veldig euforisk, men det er ekstremt "loved up" og veldig avslappende. Jeg er en av dem som må ha gode venner/kjæreste rundt meg for å få utnyttet MDMA-effekten til det fulle.
MDMA+amf/meth gir meg en helt annen form. Veldig kroppslig eufori, tonnesvis av energi, snakker med alle, og kunne egnetlig dratt alene på en event og likevel hatt det like bra.

Jeg liker begge deler veldig godt, men foretrekker ren MDMA.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Om man tar en lang pause fra mdma, la oss si 6 mnd, men fortsatt drar noen lisser med kokain på fest, hvordan vil dette da påvirke emma pausen din? Vil det ta lengre tid før du får tilbake godfeelingen av emma?
Vis hele sitatet...
Det vil ikke påvirke pausen så mye, men det aller beste er å la hver å bruke rusmidler i det hele tatt den perioden.
Rusmidler som går på serotonin må du holde deg unna (som f.eks methylone, MDA, osv).

Du bør også være forberedt på at det kan ta lengre tid enn 6 mnd å få tilbake effektene. Om du får tilbake effekten, så må du fremdeles holde deg til 1-3mnd pausene mellom hver gang, og jo lengre pause jo bedre.

En annen grei regel: Om man må å øke doseringen for å oppnå samme effekt som det man før oppnådde på lavere dose, da er det på tide å ta seg en lang pause.

Ellers sier Lyra mye bra, jeg anbefaler deg å lese gjennom innleggene hans en gang til, selv om han ikke gir det svaret du hadde håpet på. Det er dessverre ingen quick-fix på dette issuet. Søk på "MDMA loss of magic", så skal du se at det du opplever slettes ikke er noe unikt. Før eller siden vil det skje med alle som bruker MDMA for ofte.
Sitat av st00ner Vis innlegg
Bra svar! virka ganske rimelig og fornuftig det du sier der
Vis hele sitatet...
Du er jo bare ute etter å få høre det du vil. Lyra har forklart deg hvorfor, og han/hun har rett. Selvfølgelig vil det også bli mindre morro når du til slutt er godt kjent med rusen, men det er IKKE hovedproblemet ditt. Det er for hyppig bruk. Alltid 2-3 mnd pause for at det i det hele tatt skal være verdt det spør du meg. Hadde en mnds pause før, det er for lite!
stjeler denne tråden litt.
Er det noen farer knyttet til bruk av MDMA når man er deprimert?
Hva hvis man legger til litt kola i dette regnestykket?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Iogmed at man skriver ut SSRI for depresjon i Norge, så er det grunn til å forbinde redusert serotonin med fare. Å ha lavt serotonin forbigående eller naturlig er forbundet med redusert funksjonsnivå i legestandens øyne.

Hvis det er én enkelt blokkering som gjør deg deprimert og du vil gå inn i denne, så kan det jo tenkes en liten sjanse for at du vil ha utbytte av det.. men hvis du har en redusert allmenntilstand, står uten jobb osv så syns jeg det er en svært dårlig idé.

MDMA som fenomen er å bytte bort uka mot helgen. Det går ikke an å ruse seg ut av en depresjon på 1 dag! Ihvertfall ikke med MDMA.

Det er også en grunn til at ikke hvermannsen kan jobbe som psykolog. Folk som jobber med mental helse skal legge opp en plan for deg, og er også kjent med hjørnestenene i diagnosen (tankemønster, dårlige rutiner, "gropen").

Det å sitte å ture på mdma med noen venner er et avbrekk som potensielt kan legge et motløs og grått slør over deg etterpå. Jeg har fortsatt til gode å møte noen som snakker om dedikert, målrettet bruk av MDMA for å jobbe med en vanskelig følelse eller traume.

Jeg ville absolutt ikke anbefalt mdma til noen som var deprimerte. Men hvis du ikke er diagnosistert og ellers fungerer, men føler deg deprimert, så *kan* det tenkes at du har utbytte av det... men for meg blir det 1/10 odds.
Sist endret av meaculpaUIO; 22. januar 2015 kl. 01:44.
Trådstarter
34 0
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Du er jo bare ute etter å få høre det du vil. Lyra har forklart deg hvorfor, og han/hun har rett. Selvfølgelig vil det også bli mindre morro når du til slutt er godt kjent med rusen, men det er IKKE hovedproblemet ditt. Det er for hyppig bruk. Alltid 2-3 mnd pause for at det i det hele tatt skal være verdt det spør du meg. Hadde en mnds pause før, det er for lite!
Vis hele sitatet...
Fikk du ikke med deg at jeg sa jeg forsto at jeg burde ha en pause? Forstår det veldig godt, mente bare at det andre svaret ga veldig mye mening også. Skal ikke legge skjul på at å ha et halvt års pause ikke var det jeg ville høre mest, men hvis det er det som skal til, så so be it.

Sitat av Legrys Vis innlegg
Hvis du vil ha full uttelling fra MDMA så kan det lønne seg å ta pause fra stimulanter generellt, blant de som bruker dextroamfetamin mot adhd er det ikke uvanlig å bare få full uttelling fra mdma 2-3 ganger i året.

150mg er mer enn nok hvis du har rimelig ren mdma, trenger du mer er oftest tolleranse allerede så høy at du ikke kan få full effekt uansett hvor mye du tar.

Det er ganske individuelt hvor fort man får krysstolleranse, for min del gir for eksempel sopp veldig sterk krysstolleranse mot andre psykedelia som lsd, 2c-b for eksempel virker ikke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke lagt noe merke til, hadde min sykeste opplevelse på 2cb en gang i jula, selv om mdman ikke funka på meg

Sitat av feltrasjon Vis innlegg
stjeler denne tråden litt.
Er det noen farer knyttet til bruk av MDMA når man er deprimert?
Hva hvis man legger til litt kola i dette regnestykket?
Vis hele sitatet...
Du tømmer jo serotonin lageret ditt etter bruk av MDMA, noe som gjør at du kan føle deg deperimert i ettertid av bruk. Så hvis du føler deg deprimert fra før av, kan det bare gjøre deg verre
Sist endret av st00ner; 22. januar 2015 kl. 09:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjønner ikke hvorfor folk sier at han har fått amf i knipsa sine etter han har sagt hva slaga knops det er snakk om..
mange med lite peiling på knips her hvertfall. green supermann, red youtube og grenades er alle kjente nederlandske piller som inneholder
alt fra 130 - 200mg MDMA (ingen andre aktive stoffer)

dvs at det som er rart her er at du sier de funker bedre enn mdma. vel, mdma er mdma. så da er det mdma krystallene du får som ikke er helt bra. selv om jeg aldri opplevd å få dårlig mdma i norge. det skal ikke være noe forskjell på mdma og knips(som kun inneholder mdma).
tro meg, har spist mine nederlanske piller for å si det sånn. og en "gold bar" pille på 200mg føles helt likt ut som om jeg skulle tatt 200mg
mdma krystaller.

jeg vil si det er en blanding av at du har bygd toleranse og blitt for vandt til følelsen mdma gir deg.
det er ingen som vet hvor lang tid det tar for deg å få magien tilbake.
men du kan gjøre ting som speeder opp serotinin produksjonen din.
trene, spise sunt, kosttilskudd ( se rollsafe.org ) , sol og hold deg unna andre drugs som går på serotinin reseptorene.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
http://www.bluelight.org/vb/archive/.../t-626341.html

A very simplified overview:

I don't like saying that 2C-B "mimics" serotonin (5-HT), as that's just kind of a sloppy use of language and is meaningless; it does and it doesn't. 2C-B acts as a partial agonist at a specific subtype of 5-HT receptor, called 5HT2A, on cortical pyramidal cells (which are the major computational units of the prefrontal cortex). This means it "activates" the receptor in the same way as 5-HT by binding to it and causing its shape to change, but not to the same degree as 5-HT, so the resultant signaling cascade is altered and thus sensory effects are elicited. 2C's also have activity at adrenergic receptors in addition serotonergic receptors, so the pharmacology is a bit sloppier than just that -- but 5HT2A partial agonism is really the gist of it.

MDMA, on the other hand, binds to 5-HT transporters, which are kind of like revolving door type mechanisms that usher 5-HT back into the axon terminal; it then causes the "revolving door" to run backwards and instead efflux 5-HT from the axon terminal and into the synaptic cleft. MDMA also has similar activity at catecholamine transporters and VMAT. Recent research with knockout rats indicates that MDMA's mechanism of action is likely more complex than just this, but its a perfectly good explanation for our purposes here.

The mechanisms by which 2C-B and MDMA act are very different, and as such they are categorized in different classes by pharmacologists (2C-B: psychedelics; MDMA: entactogens).
Vis hele sitatet...
Sist endret av meaculpaUIO; 22. januar 2015 kl. 11:35.
Trådstarter
34 0
Sitat av mdmable Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk sier at han har fått amf i knipsa sine etter han har sagt hva slaga knops det er snakk om..
mange med lite peiling på knips her hvertfall. green supermann, red youtube og grenades er alle kjente nederlandske piller som inneholder
alt fra 130 - 200mg MDMA (ingen andre aktive stoffer)

dvs at det som er rart her er at du sier de funker bedre enn mdma. vel, mdma er mdma. så da er det mdma krystallene du får som ikke er helt bra. selv om jeg aldri opplevd å få dårlig mdma i norge. det skal ikke være noe forskjell på mdma og knips(som kun inneholder mdma).
tro meg, har spist mine nederlanske piller for å si det sånn. og en "gold bar" pille på 200mg føles helt likt ut som om jeg skulle tatt 200mg
mdma krystaller.

jeg vil si det er en blanding av at du har bygd toleranse og blitt for vandt til følelsen mdma gir deg.
det er ingen som vet hvor lang tid det tar for deg å få magien tilbake.
men du kan gjøre ting som speeder opp serotinin produksjonen din.
trene, spise sunt, kosttilskudd ( se rollsafe.org ) , sol og hold deg unna andre drugs som går på serotinin reseptorene.
Vis hele sitatet...
Nei krystallene skal visst ha vært veldig gode. Når jeg har tatt det sammen med vennene mine, så har de alltid fått kjempe bra funk på mdman, men så sitter jeg der å kjeder meg. Slik der det ikke på knips, alltid når jeg har tatt knips har jeg vært i topp form. Tror det er noen andre aktive stoffer i knipsene da, har ikke vært helt rent med mdma i dem
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var litt dårlig formulert fra min side, det stemmer sikkert at 2c-b og mdma gir ikke mye krysstolleranse.

Det jeg mente var at amfetamin og mdma gir krysstolleranse for enkelte.

2c-b og sopp har krysstolleranse for mange, siden de fungerer hovedsakelig på 5-HT2A reseptoren, mens mdma er mer en stimulant i kategorien "lovedrugs/entactogens" og har ikke spesielt sterk affinitet for 5-HT2A-reseptorer. Det er derfor mdma ikke er særlig psykedelisk.
Sitat av mdmable Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk sier at han har fått amf i knipsa sine etter han har sagt hva slaga knops det er snakk om..
mange med lite peiling på knips her hvertfall. green supermann, red youtube og grenades er alle kjente nederlandske piller som inneholder
alt fra 130 - 200mg MDMA (ingen andre aktive stoffer)

dvs at det som er rart her er at du sier de funker bedre enn mdma. vel, mdma er mdma. så da er det mdma krystallene du får som ikke er helt bra. selv om jeg aldri opplevd å få dårlig mdma i norge. det skal ikke være noe forskjell på mdma og knips(som kun inneholder mdma).
tro meg, har spist mine nederlanske piller for å si det sånn. og en "gold bar" pille på 200mg føles helt likt ut som om jeg skulle tatt 200mg
mdma krystaller.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som sier at det alltid er andre aktive virkestoffer i knips, men når folk får kanonform på knips og ikke ren MDMA, så er det ofte nettopp det som er grunnen. At kjente knips har vist seg å kun inneholde MDMA, betyr ikke at alle knips med tilsvarende design inneholder det samme. Å stole på det er naivt, rett og slett.

Vet om tilfeller der folk har fått knips som de mener er dårlige, eller "kuttet med heroin", og så viser det seg å være ren MDMA - den har bare ikke det fysiske kicket, som det får når man blander inn amfetamin/meth.

Det er også en mulighet at krystallene han har tatt har vært dårlige, eller noe annet enn MDMA.


Personlig kan jeg faktisk ikke ta helt ren MDMA, jeg må ta 10 mg dex-amfetamin i tillegg for å få en positiv opplevelse. Jeg sovner av ren MDMA, og om jeg klarer å holde meg våken er jeg så slapp at jeg såvidt klarer å bevege kroppen (ikke samme effekt som om man tar mye og blir flored) - det skjer uavhengig av dose. 10 mg dex gjør meg ikke speedet på noen som helst måte, men jeg får den effekten folk flest får av ren MDMA. Så folk er forskjellige. Jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte ikke liker ren MDMA.

Jeg liker også speedet MDMA, det er som en tur på tivoli. Ren MDMA er som en tur på spa. Men som nevnt foretrekker jeg (så godt som) ren MDMA.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det blir jo mye stråmannsargumentering her, i den forstand at vi argumenterer for en dopa stråmann som har tatt det vi spesifikt tenker på at pilla eller pulveret innholder i argumentet vårt.

Det som er greit å ha i mente her at ingen steder står det i tråden at OP har testet varene sine. Han vet rett og slett ingenting om hva han har fått i seg annet enn den berømmelige knarke-biofeedbacken: "Følte meg sånn og sånn der og da når jeg tok histen og pisten på ditten og datten."

Ja, erfarne folk merker forskjell når det er amf-mdma og ren mdma. Men utover sånn ekstreme polariteter, så blir synsingen om egen kropp, påvirkning, kvalitet og innhold ren trolldom.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det blir jo mye stråmannsargumentering her, i den forstand at vi argumenterer for en dopa stråmann som har tatt det vi spesifikt tenker på at pilla eller pulveret innholder i argumentet vårt.

Det som er greit å ha i mente her at ingen steder står det i tråden at OP har testet varene sine. Han vet rett og slett ingenting om hva han har fått i seg annet enn den berømmelige knarke-biofeedbacken: "Følte meg sånn og sånn der og da når jeg tok histen og pisten på ditten og datten."

Ja, erfarne folk merker forskjell når det er amf-mdma og ren mdma. Men utover sånn ekstreme polariteter, så blir synsingen om egen kropp, påvirkning, kvalitet og innhold ren trolldom.
Vis hele sitatet...
Stråmannargumentasjon er noe helt annet enn det du beskriver her.

Såvidt jeg ser er det ingen som har sakt at pillene og krystallene han har tatt inneholder akkurat de spesifikke virkestoffene. Nøyaktig hva han har tatt er det selvsagt ingen som kan si med sikkerhet, da det er mange stoffer som gir lignende rus.

Derimot har han blitt presentert for mulige løsninger på hvorfor han foretrekker knips over krystaller:
1. Krystallene var ikke MDMA
2. Krystallene var av dårlig kvalitet
3. Pillene inneholdt et annet virkestoff enn MDMA
4. Pillene inneholdt et annet virkestoff i tillegg til MDMA

Det har også blitt nevnt at MDMA+amf/meth er en vanlig blanding i knips, og at dette er en kombinasjon som ofte fører til mer "trøkk" i opplevelsen. Det er ikke uten grunn at mange blir skuffet når de prøver ren MDMA, dersom er vant med MDMA+amf/meth blanding. Til og med MDMA+koffein (som også er vanlig i knips) gir for mange et mye større energinivå.

Man får også samme blanding som krystaller, og det er umulig å skille den fra ren MDMA på utseende. Den vil også teste som den skal på hjemmetester.

Uten å sende produktet man har inn til lab-testing er det ingen muligheter til å vite nøyaktig hva produktet består av - dessverre. Så hjemmetestene de fleste i Norge har tilgang på vil ikke gi et definitivt svar på hva man har, men det vil gi deg en pekepinn.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det blir jo mye stråmannsargumentering her, i den forstand at vi argumenterer for en dopa stråmann som har tatt det vi spesifikt tenker på at pilla eller pulveret innholder i argumentet vårt.

Det som er greit å ha i mente her at ingen steder står det i tråden at OP har testet varene sine. Han vet rett og slett ingenting om hva han har fått i seg annet enn den berømmelige knarke-biofeedbacken: "Følte meg sånn og sånn der og da når jeg tok histen og pisten på ditten og datten."

Ja, erfarne folk merker forskjell når det er amf-mdma og ren mdma. Men utover sånn ekstreme polariteter, så blir synsingen om egen kropp, påvirkning, kvalitet og innhold ren trolldom.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg tror nok du har rett i at OP setter mer pris på praktiske kjerringråd enn spekuleringer rund hva slags party-cocktail pulveret hans består av.

Kjemiske analyser mer enn antyder at erfarne mdma-brukere er uhelbredelige i sin klokketro på egen evne til å merke forskjell på ren vare og blandingsprodukter.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Takk gud for at du skjønte analogien Legrys. Det er jo megatabbe å nevne denne innsigelsen, men kverulering lenge leve. Stråmann i den forstand at all finner opp det OP har tatt eller ment å ha tatt eller har tatt feil av.
Sist endret av meaculpaUIO; 22. januar 2015 kl. 16:32.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Takk gud for at du skjønte analogien Legrys. Det er jo megatabbe å nevne denne innsigelsen, men kverulering lenge leve. Stråmann i den forstand at all finner opp det OP har tatt eller ment å ha tatt eller har tatt feil av.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å ikke forstå analogien, jeg er bare uenig med deg i hva folk har forsøkt å si. Ingen har påstått han har tatt noe som helst, men det er blitt gitt en vanlig grunn på hvorfor man kan oppleve forskjell mellom piller og krystaller.

Jeg syns forøvrig ikke det er en god analogi. Stråmannslogikk/argumentasjon er når man ilegger en person meninger som er lett å tilbakebevise, for så å tilbakebevise dem, slik at det virker som man har tilbakebevist noe personen faktisk står for. Dette er det etter min mening ingen som har gjort i denne diskusjonen.

Jeg syns også det er en uting å dra inn herskerteknikker når man er uenige med andre. Man bør klare å få frem sine egne synspunkt uten å samtidig bekylde andre for bruk av stråmenn, kverulering, ol.


Derimot er jeg enig med deg i at det ikke er noe poeng i å spekulere noe mer på hva det er han har tatt - det får vi aldri svar på likevel.
Gode svar på hvorfor han ikke lengre får effekt av MDMA har han også fått.
http://pillreports.net/index.php?pag..._pill&id=33195

et eksempel på youtube pillene. labtesta 162mg mdma.

hvis det er disse du har tatt er det reine mdma piller.
samme gjelder for fleste av de andre. aå lenge det ikke er copycata.
noe som er veldig sjeldent med så bra pressa piller.
men det finnes tilfeller av copycats som vi vet med de lilla supermann pillene som inneholder pmma.
de er nesten identiske med de andre supermann pillene som inneholder opp i mot 200mg mdma.
men såvidt jeg vet så er det ingen copycats i europa av de pillene du nevnte.
så jeg står fortsatt på mitt om at du ha er fått i deg rein mdma i knipsa, hvertfall ut i fra de aller fleste pillene du nevnte tidligere.

jeg tror bare du trenger en lang pause! Men kjøp deg testkits neste gang før du tar noe, så er du sikker på hva du får i deg.
jeg personlig bruker alltid testkits på alle produkter før jeg tar det. det er verdt pengene og lovlig å bestille. no excuses
Trådstarter
34 0
Sitat av mdmable Vis innlegg
http://pillreports.net/index.php?pag..._pill&id=33195

et eksempel på youtube pillene. labtesta 162mg mdma.

hvis det er disse du har tatt er det reine mdma piller.
samme gjelder for fleste av de andre. aå lenge det ikke er copycata.
noe som er veldig sjeldent med så bra pressa piller.
men det finnes tilfeller av copycats som vi vet med de lilla supermann pillene som inneholder pmma.
de er nesten identiske med de andre supermann pillene som inneholder opp i mot 200mg mdma.
men såvidt jeg vet så er det ingen copycats i europa av de pillene du nevnte.
så jeg står fortsatt på mitt om at du ha er fått i deg rein mdma i knipsa, hvertfall ut i fra de aller fleste pillene du nevnte tidligere.

jeg tror bare du trenger en lang pause! Men kjøp deg testkits neste gang før du tar noe, så er du sikker på hva du får i deg.
jeg personlig bruker alltid testkits på alle produkter før jeg tar det. det er verdt pengene og lovlig å bestille. no excuses
Vis hele sitatet...
Alle knipsa bortsett fra de røde youtubes kjøpte jeg i Serbia, så kan hende de inneholdt noe annet også. Veldig rart hvis ikke, siden knips alltid har funger bedre på meg enn mdma
Det at en pille har et spesifikt trykk har lite å si, i beste fall så får man en liten pekepinne på hva pillen KAN inneholde.

Man må ikke ut med mange tusenlappene for å kjøpe en bra pillepresse som kan presse flere tusen piller i timen, så det er null stress å lage falske piller med kjente trykk som f.eks supermann, super mario bullet osv.
Man kan også bestille egene logoer som du har designet selv, så det er egentlig bare fantasien som setter grenser, så det at det finnes mye falske piller i Europa tviler jeg ikke et sekund på.

Etter min mening så er det bare eztest som gjelder
Sist endret av EyesWideShut; 23. januar 2015 kl. 11:13.
Sitat av st00ner Vis innlegg
Alle knipsa bortsett fra de røde youtubes kjøpte jeg i Serbia, så kan hende de inneholdt noe annet også. Veldig rart hvis ikke, siden knips alltid har funger bedre på meg enn mdma
Vis hele sitatet...

Vel.. Jeg tror fortsatt at alle pillene du nevner kun er MDMA og de fleste importeres fra Nederland. Serbia, som alle andre europeiske land får inn massevis av kvalitets-piller fra Nederland hele tiden.

http://pillreports.net/index.php?pag..._pill&id=33924

rapport om grønne granater i Serbia.
Hvis man søker på "green grenades" på pillreports finnes det ikke en eneste report som ikke er kun MDMA.

Jeg sier ikke at det ikke finnes piller som er blanda ut med massevis av drit
men de du nevner har jeg lite troa på inneholder annet enn MDMA.

Det forklarer nok ikke situasjonen din noe bedre. Det er nok flere som føler akuratt det samme som deg. Har hørt det er flere som mener at piller kicker hardere enn MDMA(selv om pillen er testa for MDMA-only og dosen i pillen er lik det dem pleier å ta i krystaller) det er rare greier. Jeg personlig merker ikke forskjell. Men så er jeg også 100% sikker på at det jeg putter i meg er av kvalitet.
MDMA er favoritt rumiddelet mitt og har kun tatt det tre ganger, med langt mellomrom. Grunnen til det er at for vær gang du tar MDMA så får du mindre effekt neste gang du tar det. Når du har tatt det for mange ganger mister du effekten helt. Jeg var heldig nok som fikk vite dette etter første turen.
Je vet ikke om en lang pause hjelper eller om det er kronisk. Men jeg annbefaler og vente minst fire måneder, og trene en del for å bygge opp dopaminer osv. Før du prøver igjen. Og selv om det ikke er å annbefale så vil det hjelpe på å drikke en del alkohol før du tar dem og. Og sitt i trygge omgivelser med god musikk!!
Sitat av lonesometrvlr Vis innlegg
MDMA er favoritt rumiddelet mitt og har kun tatt det tre ganger, med langt mellomrom. Grunnen til det er at for vær gang du tar MDMA så får du mindre effekt neste gang du tar det. Når du har tatt det for mange ganger mister du effekten helt. Jeg var heldig nok som fikk vite dette etter første turen.
Je vet ikke om en lang pause hjelper eller om det er kronisk. Men jeg annbefaler og vente minst fire måneder, og trene en del for å bygge opp dopaminer osv. Før du prøver igjen. Og selv om det ikke er å annbefale så vil det hjelpe på å drikke en del alkohol før du tar dem og. Og sitt i trygge omgivelser med god musikk!!
Vis hele sitatet...
At han får bedre effekt av å drikke alkohol i forkant?
Hæ? Alkohol påvirker effekten av MDMA i negativ forstand, det funker dårligere om du er full når du dropper. I tillegg til det er det mye lettere å bli dehydrert, så her er det viktig å passe på.
Sitat av Lyra Vis innlegg
At han får bedre effekt av å drikke alkohol i forkant?
Hæ? Alkohol påvirker effekten av MDMA i negativ forstand, det funker dårligere om du er full når du dropper. I tillegg til det er det mye lettere å bli dehydrert, så her er det viktig å passe på.
Vis hele sitatet...
Det kan du ha helt rett i, jeg har drukket i tilleg 2 av mine 3 ganger og hadde det supert de to gangene, men settingen kan ha hjulpet på.
Skal gjøre leksene mine neste gang før jeg påstår noe
Et halvt gram MDMA UTEN å merke noen effekt på formen??
Er trådstarter sikker på kvaliteten på varene? 0.5g med ordentlig emma ville fått deg SKY HIGH all night, baby, uten mer nedtur enn å føle seg slapp dagen etterpå! Gotta say it sounds like some sketchy crystal he's gettin
Jeg sliter med noe av det samme. Tok det sist på Torsdag.. Var småfull, men fikk en grei effekt. Tok 200 mg. Over 3 måneder siden sist gang.. Problemer er at det varer så kort. De siste 3/4 gangene jeg har tatt det så varer det i underkant av 2 timer. Får ikke noe særlig nedtur og merker ingenting dagen derpå eller senere.. Alltid tatt minst 2 måneder mellom hver gang. Som regel 3. Dosene ligger som regel på 160 + 70 booster ca. Hvorfor varer det så kort? Har heller ikke eksperiment med det i mer enn ca 2 år.
Sist endret av CountDrugula; 27. januar 2015 kl. 19:27.
Trådstarter
34 0
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Et halvt gram MDMA UTEN å merke noen effekt på formen??
Er trådstarter sikker på kvaliteten på varene? 0.5g med ordentlig emma ville fått deg SKY HIGH all night, baby, uten mer nedtur enn å føle seg slapp dagen etterpå! Gotta say it sounds like some sketchy crystal he's gettin
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet ikke jeg, vanskelig å si noe på kvaliteten når jeg ikke fikk noen effekt. Som sagt følte jeg meg bare "vrengt", fikk roll eyes. Trodde jeg var ganske klar i hodet, men dagen etter så fant jeg ut at jeg hadde glem meste parten av det som hadde skjedd kvelden før og var visst ikke så klar i hodet som jeg hadde trodd. Videre hadde jeg noen helt syke opplevelser når jeg lukka øya mens jeg var på mdman, var som om jeg drømte bare at jeg var våken om du skjønner. "han" er også en hun forresten..
Sitat av st00ner Vis innlegg
Ja jeg vet ikke jeg, vanskelig å si noe på kvaliteten når jeg ikke fikk noen effekt. Som sagt følte jeg meg bare "vrengt", fikk roll eyes. Trodde jeg var ganske klar i hodet, men dagen etter så fant jeg ut at jeg hadde glem meste parten av det som hadde skjedd kvelden før og var visst ikke så klar i hodet som jeg hadde trodd. Videre hadde jeg noen helt syke opplevelser når jeg lukka øya mens jeg var på mdman, var som om jeg drømte bare at jeg var våken om du skjønner. "han" er også en hun forresten..
Vis hele sitatet...
Har opplevd sånn at jeg skal sove etter turen og så lukker jeg øynene og ser masse fine ting jeg tenker på, med neon farger kan du si. Det var etter en kveld på nesten en halv gram med krystaller... Fikk ikke noe nedtur etterpå utenom å være slapp. Det var min aller beste roll ever, min alle første også.

Det er jo slik at MDMA dessverre mister effekten ved hyppig bruk..
Vil vel helst være det som er grunnen. Det er svært usunt å ta også hvis du gjør det hver helg. Be careful bro, og prøv heller noe annet en stund, hva med syre? det er sykt hvor mye good viben ligner.
Jeg trodde magien hadde forsvunnet etter ofte bruk. Tok meg en lang pause på 3-4 måneder og magien var tilbake Fra nå av blir det minst 3 måneder mellom hver gang.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Jeg trodde magien hadde forsvunnet etter ofte bruk. Tok meg en lang pause på 3-4 måneder og magien var tilbake Fra nå av blir det minst 3 måneder mellom hver gang.
Vis hele sitatet...
Skal ta meg en pause på 6 måneder nå, så får vi se om det funker men har hørt mange som sier at det kan hende at magien kan forsvinne helt?
Jeg kan ikke si for sikkert om undertegnede, men personlig nådde jeg en slags "nok er nok", funker faen ikke mer grense med knips og MDMA. Og det retta seg egentlig aldri helt opp, jeg ble/blir bare helt "mush" i toppen hvis jeg får på MDMA. Skal ærlig innrømme at dette er individuelt, og hvordan man begrenser moroa bestemmer alt. Det tok 15 år før det sluttet og virke, men selv da var det et forferdelig inntak som varte i over 9 måneder, hver dag. På slutten da kunne man kalle hjernen "depleted". Hvet da faen hva som skjer, er ikke deppa, eneste er hukommelsen er svekket. Hadde jeg kunnet valgt om igjen, hadde jeg krystal klart holdt meg langt unna ecstacy, knips, MDMA molly, dolly , whatever. Greia tror jeg ganske sikkert er at man vet umulig hvem som kan ta det i 100 år uten problemer og hvem som ender opp på psykiatriske etter et halvt knips. Det kaller jeg russisk rulett, men det er meg da.
Skjedde det plutselig en gang at du opplevde at du ikke fikk effekt, eller var det lsik at du gradvis fikk høyere toleranse? Hvis førstnevnte, har du tatt noe billig magnesium kosttilskudd den perioden du ikke fikk effekt? Det var en periode der jeg fikk dårlig effekt av både speed og mdma. Det var først når jeg merket at det var samme greia med begge to at jeg begynte å lure på hva som er galt. Googla litt, og det viste seg at det er flere som har hatt dårlig erfaring med at magnesium (spesielt magnesium oksid) tar knekken på mdma-rolls.

Det er ikke mye dokumentasjon på dette annet enn det folk har sagt om deres opplevelse, men det stemmer overens med meg siden jeg hadde begynt å ta magnesium da disse problemene oppstod (det var mest euforien som var vekk, de stimulerende effektene av både mdma og meth var der, noe som faktisk gjorde at det ble ubehagelig i stedet). Jeg sluttet med magnesium, og ting ble akkurat som før.. rart.
Sist endret av Deagleflyndre; 7. februar 2015 kl. 16:55.