Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12479
Caperno, i lengden vil dette forebygge kriminalitet som koster samfunnet utallige resurser, vi har Mexico som forbilde der streng lovgivning og militært inngrep har ført til verdensfred og regnbuer.

Det kommer seg med tiden, det går opp for flere og flere at krigen mot narkotika egentlig bare er en krig mot eget samfunn og sivile helt uten positiv virkning.

2016 håper jeg er året da resurs missbruken snur.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Caperno, i lengden vil dette forebygge kriminalitet som koster samfunnet utallige resurser, vi har Mexico som forbilde der streng lovgivning og militært inngrep har ført til verdensfred og regnbuer.
Vis hele sitatet...
Problemet i Mexico er ikke lovgivningen, men korrupsjonen. Når store deler av politiet selv tjener på narkotika så er det ikke så rart at det blir lite effektiv bekjempelse av det.
Sitat av caperno Vis innlegg
Tja, de har jo fått beskjed fra høyere hold at man ikke skal løpe etter brukerene. Mengder på inntil 15g cannabis straffes i all hovedsak med forelegg.
Er det fornuftig pengebruk og behandling av personen om de tauer han inn og starter etterforskning på grunn av fem gram hasj? Hva tjener samfunnet på dette?
Vis hele sitatet...
Joda, jeg forstår hvor du skal, og jeg er jo såklart enig, var bare et eksempel jeg brukte, hehe. Det jeg mente er at hvis politiet tar en fyr i en ulovlig handling, så er dem plikta til å gjøre noe med det, uansett hva de mener personlig om det. (Med mindre de vil risikere jobben, da.). Bjarne Betjent vil gjerne at cannabis skal legaliseres, men det er ikke plass til personlige meninger når de har fått en lovbok som skal håndheves og de tar en som gjør en kriminell handling, hehe.
Sist endret av Bruskork1; 13. november 2014 kl. 13:41.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Bare husk leg day, så blir du ikke busta