Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  225 43292
Om det er flere som er fattige angående å kjøpe alkohol på festen, så kan dere gjerne slå følge å drikke et sted i parken eller lignende før man turer til freakfesten. Har en gammel Sony Ericsson med awesome høyttaler og noe dark psy trance, om det skulle være aktuelt.

Med mindre jeg skal ha vorspiel med Twisted_Shroom som ifjor, der vi ble kanon drita før freakfesten hadde startet. Artig var det.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Om det er flere som er fattige angående å kjøpe alkohol på festen, så kan dere gjerne slå følge å drikke et sted i parken eller lignende før man turer til freakfesten. Har en gammel Sony Ericsson med awesome høyttaler og noe dark psy trance, om det skulle være aktuelt.

Med mindre jeg skal ha vorspiel med Twisted_Shroom som ifjor, der vi ble kanon drita før freakfesten hadde startet. Artig var det.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=246489
Det er lov å drikke på parktreffet, det er bare ikke et krav.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Om det er flere som er fattige angående å kjøpe alkohol på festen, så kan dere gjerne slå følge å drikke et sted i parken eller lignende før man turer til freakfesten. Har en gammel Sony Ericsson med awesome høyttaler og noe dark psy trance, om det skulle være aktuelt.

Med mindre jeg skal ha vorspiel med Twisted_Shroom som ifjor, der vi ble kanon drita før freakfesten hadde startet. Artig var det.
Vis hele sitatet...
Vi kommer til å drikke i parken hvor "etse" linket til.
Kom innom, spandere nok en eller 2 pils på dere godfreaks

Dama sier: vær forsiktig i Oslo haha, hun ser på hva jeg skriver nå
Sitat av etse Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=246489
Det er lov å drikke på parktreffet, det er bare ikke et krav.
Vis hele sitatet...
Jojo, men kan ikke komme før 21-22 tiden, så tenkte om det var flere som var i samme båt, men er ikke krise, vi blir en stor gjeng uansett
Sitat av KaiN Vis innlegg
Vi kommer til å drikke i parken hvor "etse" linket til.
Kom innom, spandere nok en eller 2 pils på dere godfreaks

Dama sier: vær forsiktig i Oslo haha, hun ser på hva jeg skriver nå
Vis hele sitatet...
For å si det sånn, så føler jeg meg tryggere i Oslo enn i for eks Ski.
Sist endret av Dr.Feelgood; 27. mai 2013 kl. 22:12.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
For å si det sånn, så føler jeg meg tryggere i Oslo enn i for eks Ski.
Vis hele sitatet...
Trur dama mente at jeg ikke ska havne i sengs med ei annen haha.
Oslo e jo fylt av damer som gjerne vil ha litt eksotisk mannemann fra Finnmark vidda
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg fått høre gjennom materialet WeAreFiasko skal spille på freakfesten, det bare å glede seg! Koren og Solnørdal har også lovet å holde stemningen på topp.

Ser noen her er fattige, som nevnt tidligere blir det delt ut tre separate billetter til freakfesten på OnAirRadio fredag 31 mai 21:00-00:00. Altså i morgen. Jeg og Thoryllo kommer til å promotere festen over øl og musikk. Radioverten har forøvrig lovet å spandere en øl på hver av de tre vinnerne. Direktelink til radioen og webkameraet fra studioet finner du nedenfor.

Hør oss direkte på OnAirRadio Player eller OnAirRadio LiveCam fredag 31 mai 21:00!

Sist endret av Cappy; 30. mai 2013 kl. 00:27.
Vel, da ser det ut til å være ganske så spikret. Dvs, jeg kommer også.
Jeg kommer.

Dette skal bli morro
Stjal noen spiker av meitemark så nå kommer jeg også.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Jeg har ingen spiker, men jeg kommer nok uansett.
Jeg kommer, jeg.

Og jeg skylder Grimdoc et par spiker, så du får av meg.
Sist endret av exocytose; 31. mai 2013 kl. 18:48.
Neutral Good
Mith's Avatar
Kommer sikkert jeg også. Fabrikken er nesten naboen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Mith Vis innlegg
Kommer sikkert jeg også. Fabrikken er nesten naboen.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du kommer så gidder ihvertfall ikke jeg komme, og da kan du ta gift på at crew ikke gidder å komme og da kommer heller ikke jonta og da kan man egentlig ta å legge ned hele driten. Vis litt solidaritet, mann.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Her er er sendingen fra fredag uten musikk. Jeg storkoste meg, håper lytterne gjorde det samme. Med alle spillerne på websida endte det opp med litt i underkant av 200 lyttere totalt.

Helt til slutt må jeg takke OnAirRadio for at vi fikk komme, Thoryllo for at han ble med, Knask for at han tok konkurransen sporty og |d13m0b for at han klarte å gjenforene Norsk_dverg med sønnen sin.
Sist endret av Cappy; 2. juni 2013 kl. 01:04.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Her er er sendingen fra fredag uten musikk. Jeg storkoste meg, håper lytterne gjorde det samme. Med alle spillerne på websida endte det opp med litt i underkant av 200 lyttere totalt.

Helt til slutt må jeg takke OnAirRadio for at vi fikk komme, Thoryllo for at han ble med, Knask for at han tok konkurransen sporty og |d13m0b for at han klarte å gjenforene Norsk_dverg med sønnen sin.
Vis hele sitatet...

Det var en glede å ha dere som gjester!
Og dere må gjerne komme tilbake igjen for å servere oss og lytterne med enda mer snadder fra Freak.no
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Som sagt tidligere blir det et pizzatreff dagen før freakfesten. Treffet er fredag 15 juni klokka 19:00 på Peppes i Stortingsgata 4 som ligger et steinkast unna Stortinget. Har holdt av plass til 10 personer, hvis det er stor respons holder jeg av flere plasser. Det er ingen aldersgrense. Planen er at freakere kan slå av en prat å spise pizza.

Kort oppsummert:
Fredag 14 juni 19:00 på Peppes ved Stortinget..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hirr. Skal vi reservere denne gangen altså?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hirr. Skal vi reservere denne gangen altså?
Vis hele sitatet...
Yep, ser ut som du slipper refleksvest og trønderdialekt for å overtale betjeningen
Sitat av Cappy Vis innlegg
Som sagt tidligere blir det et pizzatreff dagen før freakfesten. Treffet er fredag 15 juni klokka 19:00 på Peppes i Stortingsgata 4 som ligger et steinkast unna Stortinget. Har holdt av plass til 10 personer, hvis det er stor respons holder jeg av flere plasser. Det er ingen aldersgrense. Planen er at freakere kan slå av en prat å spise pizza.

Kort oppsummert:
Fredag 14 juni 19:00 på Peppes ved Stortinget..
Vis hele sitatet...
Vi kommer værtfall, vi ska liksom være nedi Oslo fra Fredag 14 Juni morran uten nåkka og gjøre yaaay. Så gjett om vi 3 kommer
Freak bestemmer Skal Oddiii komme eller ei?? Klarer ikke og bestemme meg :P
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Yep, ser ut som du slipper refleksvest og trønderdialekt for å overtale betjeningen
Vis hele sitatet...
Noen som ønsker å forklare dette litt nærmere?
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Freak bestemmer Skal Oddiii komme eller ei?? Klarer ikke og bestemme meg :P
Vis hele sitatet...
Du skal komme
Da er bilett i boks og klar for freakfest
Sitat av Snålingen Vis innlegg
Noen som ønsker å forklare dette litt nærmere?
Vis hele sitatet...
Det var vel julebordet i fjor der en viss peppesrestaurant var relativt full, men vår kjære jonta overbeviste betjeningen om av nFF fortjente plassene som var ledige og ikke alle andre som sto i kø før oss.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nå er det akkurat 7 dager igjen til FF13, og vi gleder oss alle mann!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Nå er det akkurat 7 dager igjen til FF13, og vi gleder oss alle mann!
Vis hele sitatet...
Og kvinner!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Og kvinner!

For de av dere som klarte å få med dere brainfarten på logoen, det er altså neste LØRDAG, ikke FREDAG
Sist endret av nso; 7. juni 2013 kl. 18:49.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
hmm, står at det er på fredag på freaken øverst her, men på posteren og førsteinlegget står det lørdag? Endring i planene eller en liten glipp fra nso's side?

Se der ja, ninjaed av selveste nso
Sist endret av Echuz; 7. juni 2013 kl. 18:49.
Jippi, billett bestilt !


men si meg, er det slik at ref.nummeret tas med til Narvesen? Er lenge siden jeg har bestilt noe via Billettservice.no, om spørsmålet var litt n00b, så jeg lurer på om det var noe de har forandret?

....Og hæ, er det forandret fra Vulcan og ikke Fabrikken?
Sist endret av aeon_illuminate; 7. juni 2013 kl. 18:54.
Parkettetterligning
Fabrikken er på Vulcan. Sto det ihvertfall på plakaten.
Fint tiltak. Hvem er hvem... "Hei, jeg er Dinosau. Sup"(?)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Fint tiltak. Hvem er hvem... "Hei, jeg er Dinosau. Sup"(?)
Vis hele sitatet...
Hehe. Det er ikke til å skyve under en stol at det kan være en smule kleint i børjan hvis man ikke kjenner noen, men det er så mange folk som kjenner hverandre på disse eventene at praten stort sett går løst og det er lett å komme i prat med andre. At det er alkohol på eventen gjør at det hjelper litt på snakketøyet også.

Personlig skal jeg bli usaklig full denne gangen også.

Jeg tror du vil finne at de aller fleste som har dratt på disse festene er glad for at de gjorde det, selv om det kanskje var litt skummelt på forhånd
Sist endret av nso; 7. juni 2013 kl. 19:58.
Vi skal gi bort 2 billetter til Freak festen som skal skje 15 Juni i Oslo.
Stay tuned folkens!
www.OnAirRadio.no - www.OnAirRadio.no/livecam
Ikke lenge igjen!!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
men si meg, er det slik at ref.nummeret tas med til Narvesen? Er lenge siden jeg har bestilt noe via Billettservice.no, om spørsmålet var litt n00b, så jeg lurer på om det var noe de har forandret?
Vis hele sitatet...
Ja, bare ta med nummeret til Narvesen (eller andre tilbydere) og si du vil ha en billett fra billettservice.no, så skriver de ut billetten for deg.
izzatreff
Det er pizzatreff på peppes ved Stortinget fredag 14 juni 19:00, dagen før freakfesten. Har holdt av bord til ti personer
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg (kain), Choobe og tixxie e velkommen så kommer vi å et pizza å balble manshit
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av nso Vis innlegg
Satser på å bli litt mindre salongberuset denne gangen...
Vis hele sitatet...
Sitat av nso Vis innlegg
Personlig skal jeg bli usaklig full denne gangen også.
Vis hele sitatet...
Du altså!
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Fint tiltak. Hvem er hvem... "Hei, jeg er Dinosau. Sup"(?)
Vis hele sitatet...
Går så bra atte. Er bare å sette/stille seg ved siden av en pågående samtale, og så skjer det noe som at

Sitat av nFFs fiktive treffkurs del 4
«[…], men neida, de misforstod jo hele konseptet, og kjørte vekk da vi nettopp kom fram!»

«<ler med litt forsiktig> Hehe, hva er det snakk om?»

«TG. Raringer som ikke blir med på nFF-babben på skikkelig vis.»

«Ah, skjønner. Har fått med meg litt om det som skjer der ja. Hvem er dere da?»

«Nick. Enn du?»

«Nicknick. Ah, du er Nick? Jeg leste tråden din om tulipaner og mygg! Den var interessant»
Vis hele sitatet...
Eller noe. Mange som ikke kjenner igjen nickene til folk, men fortsatt har det skikkelig trivelig. Bli med! :D
GLEEEDINGS er alt jeg har og si!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Ca. hvor mange biletter er det igjen nå?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Echuz Vis innlegg
Ca. hvor mange biletter er det igjen nå?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tallene, men vil anta det er mer enn nok. De to forrige årene har det vært solgt ca like mye i døren som på forhånd.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg har ikke tallene, men vil anta det er mer enn nok. De to forrige årene har det vært solgt ca like mye i døren som på forhånd.
Vis hele sitatet...
Godt å vite Da blir nok jeg og se der også
Er det mange som har vært på Freakfest før og har møtt folk de kjenner fra før? Husker jeg møtte en god venninne på en forumfest en gang. Vi hadde vært på samme forum i flere år, men visste det ikke før vi møttes på festen.
Nesten lignende story, men var på freak-treff har jeg truffet folk flere ganger som jeg kjente fra før. Så tror ikke det er så veldig uvanlig om du har en del venner med interesseområde innenfor det freak har som tema.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Er det mange som har vært på Freakfest før og har møtt folk de kjenner fra før? Husker jeg møtte en god venninne på en forumfest en gang. Vi hadde vært på samme forum i flere år, men visste det ikke før vi møttes på festen.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at den indre kretsen på NFF, altså den du ser på treff og lignende, ikke er så veldig stor. Og jeg har sjelden vært borti folk på forumet (IRL eller online) som jeg visste hvem var eller kjente fra før.
Det er over 70000 registrerte medlemmer, men kun en forsvinnende liten andel ser du på freakfestene på somrene, eller mindre lokale treff. Mange velger å holde seg anonyme også, noen noe mindre andre mer. Freakfestene og diverse treff lokalt og TG, altså enten de er store som de små treff, tiltrekker seg ofte personer som har samme interesser, men også av folk som har ikke nødvendigvis er
forummedlemmer men har lignende interesser.

Når dét er sagt har jeg bare lyst til tilføye en egen mening her også: NFF's hierarkiske oppbygging og ganske så interne miljø, gjør at det er positive sider men også til dels negative. Du får et bra internt miljø, medlemmene klaffer sammen ganske greit, på en annen side er det som nevnt nesten kun den "indre kjerne" av medlemsmassen som kommer, spesielt på de mindre treffene. På et vis er det også forståelig, siden medlemmene er spredt over hele Norge, men sikkert også i utlandet samt noe svensker.
Sist endret av aeon_illuminate; 8. juni 2013 kl. 21:35.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Susanna: Så gjennom vennelista nå. Omtrent 20% kjente jeg afk før jeg visste at de var på nFF.

aeon_illuminate: Har du tanker om hvordan man kan få folk utenfor Den Indre Kjerne til å komme da? Jeg har møtt en hel del på treff som ikke er så aktive, og der de fleste ikke ville kjent igjen nickene.

For de som er i tvil pga. noe slikt er det imo ikke noe problem å dukke opp som newbie, introvert, sjenert osv. Om ikke annet for å høre på interessante samtaler. Vi er så hyggelig atte, og alle som ber meg om klemmer skal få! Tjohoo!
@ jonta; har selv promotert forumet til venner av meg. Så jeg tror jeg har i iallefall rekruttert cirka 2-3 nye medlemmer, men om de kommer på treff og.likn spørs litt.. Før jeg kommer til Oslo så skal jeg markere litt FF13, ..på diskret måte så det blir ikke gjennom sosiale medier nei, uansett jeg håper å dra inn noen stykker med på årets freaktreff (kanskje noen av de nyrekrutterte medlemmene blir med?)

Sånn generelt ift større oppmøte på treff; her tror jeg vi må belyse og fremheve "Det sosiale Hjørnet"-seksjonen mer. Per nu ligger den litt skjult, og det vil generere mer klikk og mer interesse hvis den er fremhevet. Du kan jo se hvor mange views de sosiale trådene får ift andre underforumer som er større i antall klikk og antall tråder.
På en annen side, et stort treff som FF13 som er fremhevet på en bra måte har fått 16K visninger, ...imens de tilhørende andre har maksimalt ca 1,5-3K.

Vi kan også fremheve at forumet innbyr til sosiale sammenkomster og at det er for alle, akkurat som forumet i seg selv, samt at det er et bra sted for folk med like/lignende interesser å møte andre på.
Generelt, en bruk av kjente markedsføringstriks på websider skal nok belyse det mer og skape mer interesse, ganske kjapt tipper jeg, siden forumet er tross alt ganske populært - likevel flere av de lokale treffene har hatt relativt få klikk selv om det var i de store byene de ble holdt (uten at jeg kan være mer spesifikk på hvilke tråder sånn ifarta..., men en titt på Det Sosiale Hjørnet viser meg at mange gode forslag til treff har fått forholdsvis få klikk) (:
Jeg har så lyst å dra.. men tør ikke.

Må i såfall finne meg nytt nick og si at jeg er 23 år.
Finn på hva vil. Bare hyggelig å møte deg, Susanna; hva du kaller deg er opp til deg, du er ikke den eneste som har rare ting å dele.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg har så lyst å dra.. men tør ikke.

Må i såfall finne meg nytt nick og si at jeg er 23 år.
Vis hele sitatet...
Nei, tsss! Det er bare å komme!
Det verste er nok at jeg er ganske sikker på at jeg vil møte kjente der. Sånn ellers er jeg sosial og liker å møte folk, så det er ikke noe problem.

Men hyggelig å være velkommen uansett da!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som Afasar og du allerede sier: Er bare å si at du heter Fallerallera, og bare har 4 poster.

Folk overvurderer hvor mye folk husker om andre her inne uten tilgang til forumet. Og om de husker noe du ikke ville fortalt bestemoren din, bryr de seg sannsynligvis fortsatt ikke.

Ah. Men om du møter kjente kan du jo fortsatt påstå at du bruker et annet nick?