Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5918
Har tenkt å "fikse" litt på bankkortet mitt i photoshop 8.0. Hørt at man scanner inn baksiden og modder blant annet pers nummeret, og så printer ut og limer på. Ser man ikke at "glinse" stripene på kortet går vekk? Er dette måten gjøre det på? Hjelp en newbie
Sist endret av krembanan; 5. mai 2005 kl. 02:15.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du deler kortet i to, og bytter ut det som er under.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Sier de som er sagt ganske mange ganger før. Dette kalles dokumentforfalskning, og er en av de få tingene i Norge som har en MINIMUMS straff. Tror du er "garantert" ihvertfall ett år hvis du blir tatt for det. Det er en ganske alvorlig forbrytelse...

Tenkte bare du ville vite det
Sitat av totto
Sier de som er sagt ganske mange ganger før. Dette kalles dokumentforfalskning, og er en av de få tingene i Norge som har en MINIMUMS straff. Tror du er "garantert" ihvertfall ett år hvis du blir tatt for det. Det er en ganske alvorlig forbrytelse...
Vis hele sitatet...
Gjelder det også hvis du kun skraper litt med en kniv på tallet?
Eks: at en som er født i 88 kan se ut som en som er født i 86.
De aller fleste vennene mine har nemelig gjort det på denne måten, og hittil har det hvertfall funket fett.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Forfalskning er jo at du får noe til å være noe det ikke er, og forandrer du på noe på legitimasjonen din så det ikke stemmer lenger, så tror jeg nok det går under forfalskning. Det funker nok fett, ikke så ofte man blir tatt for sånt tror jeg, men fortsatt kjipt med tanke på bøter osv..
Får nok bare vente ett par år til du blir myndig
Trådstarter
det funker da dårlig å skrape da jeg er født i 89? 9 kan jo ikke bli no spesielt.... men har hørt hvis man har et blank id kort med magnetstripe at man bare scanner inn baksida av ditt gamle kort inn i photoshop,modder her og så printer ut og limer på det *nye* blanke id' kortet ditt, og finner en passende front til kortet, til slutt laminerer hele skiten..
Viss dere absolutt må ha fake legg gjør som vi gjorde.
Få et av en kompis som ligner.
Det stemmer vertfall ikke at man får et år for dokumentforfalskning! Min bror ble tatt og han måtte sitte inne natta over så fikk han gå ut igjen!
Kommer sikkert an på hvor alvorlig forfalskning det gjelder. Skrape et bankkort 88->86 for å kjøpe en sixpack er en veeldig liten forbrytelse. Det man derimot kan få større straff for er økonomisk forbrytelse med forfalskning av mange dokumenter for å tjene på det. Eller hvis en forfalsker pass.
Skrevet av krembanan :
det funker da dårlig å skrape da jeg er født i 89? 9 kan jo ikke bli no spesielt.... men har hørt hvis man har et blank id kort med magnetstripe at man bare scanner inn baksida av ditt gamle kort inn i photoshop,modder her og så printer ut og limer på det *nye* blanke id' kortet ditt, og finner en passende front til kortet, til slutt laminerer hele skiten..
Vis hele sitatet...
Du kan endre til det å bli 69! Ta på deg løsbart og mokasiner!
Krembanan: Du kan også endre det til 39, det burde være lett :P
kan ikke dere som skal fake legget, bare vente til dere blir myndig.. det er ikke uten grunn at det er aldersgrenser på alkohol/røyk. det er dere som på en måte ødelegger for oss som er over 18 og har lyst til å f.eks. gå på byen, uten små fjortiser som faker legget og kommer inn. er det rart det er dårlig uteliv i norge.
Sitat av banankrem
Du kan endre til det å bli 69! Ta på deg løsbart og mokasiner!
Vis hele sitatet...
HAHAHA....
hehe.. den gang jeg laga falsk legg lagde jeg det fra grunnen... blei ganske sweet også. probleme var at jeg skreiv feil dato, så måtte vente en måned før jeg blei 18 på kortet. uansett... korte funka som bare det. Det morro med det var at jeg tenkte at jeg måtte ha no form for vippe-merke, så jeg fant en sånn innpakning til epson blekk-kassetter som hadde vippemerke, og heiv på. Så lagde jeg et "epson" kort. Helt sykt at det funket.

Scha
Offtopic:
Sitat av SpARxXx
kan ikke dere som skal fake legget, bare vente til dere blir myndig.. det er ikke uten grunn at det er aldersgrenser på alkohol/røyk. det er dere som på en måte ødelegger for oss som er over 18 og har lyst til å f.eks. gå på byen, uten små fjortiser som faker legget og kommer inn. er det rart det er dårlig uteliv i norge.
Vis hele sitatet...

Så når du var 16 satt du bare inne og venta på å bli 18, så du ikke skulle ødelegge for de "store gutta"?

Greit nok at du har et poeng, men det får da være måte på til dobbeltmoral hos dere myndige.

btw. dette var ikke ment spessielt til deg, men jeg syns det er litt teit at "alle" får et helt annet syn på aldersgrenser den dagen de blir 18.

Ontopic:
Du får kjøpt lamineringsmaskin til 300 penger på biltema. Jeg ser for meg at to ark man har laminert kan limes rundt en stiv plate av noe slag om det ikke blir stivt nok med de to laminerte lappene alene.

Forresten er det overraskende enkelt å endre på tallene på bankkortet ved hjelp av en skalpell, en god og tynn sprittusj og eventuelt no blank neglelakk.
Sitat av krembanan
det funker da dårlig å skrape da jeg er født i 89? 9 kan jo ikke bli no spesielt.... men har hørt hvis man har et blank id kort med magnetstripe at man bare scanner inn baksida av ditt gamle kort inn i photoshop,modder her og så printer ut og limer på det *nye* blanke id' kortet ditt, og finner en passende front til kortet, til slutt laminerer hele skiten..
Vis hele sitatet...

Kan sikkert raskt gjøres om til 7. 9 og 7 er ikke såååå forskjellige. Men ikke bruk dette på flyplassen. Bruk det på butikken ,hvor de tar et blikk for at de har et grunnlag for å selge til deg, og de er egentlig kun ute etter å få pengene dine.
Tenkte bare vi skulle få klarhet i strafferammen, så er her den aktuelle paragrafen fra Straffeloven:

§ 182. Den, der i retsstridig Hensigt benytter som ægte eller uforfalsket et eftergjort eller forfalsket Dokument eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med Fængsel indtil 2 Aar, men indtil 4 Aar, naar der handles om et indenlandsk eller udenlandsk offentligt Dokument.

Som regel får du bare et lite dask på labben, men dersom du er uheldig kan de finne på å straffeforfølge deg. Er dette en risiko du vil ta? Ville heller bare fortsette på å satse på at dørvakta ikke spør om legitimasjon
Trådstarter
Sitat av pinnsvinet
Kan sikkert raskt gjøres om til 7. 9 og 7 er ikke såååå forskjellige. Men ikke bruk dette på flyplassen. Bruk det på butikken ,hvor de tar et blikk for at de har et grunnlag for å selge til deg, og de er egentlig kun ute etter å få pengene dine.
Vis hele sitatet...
yes dah
http://www.fluxcard.com/fake-id-card-10.html

Er det noen som spør så plapr i vei på engelsk.
Det å fake bank kortet eller noen form for fake id, er strengt ulovlig!
Hvorfor ikke bare skrape litt i skole kortet eller noe sånn. Kjenner et par så har kjøpt øl ved å trikse litt på skolekortet.
Det enkleste er ofte det beste.
Sitat av ^hunk^
Det å fake bank kortet eller noen form for fake id, er strengt ulovlig!
Hvorfor ikke bare skrape litt i skole kortet eller noe sånn. Kjenner et par så har kjøpt øl ved å trikse litt på skolekortet.
Det enkleste er ofte det beste.
Vis hele sitatet...
Er ikke det like ulovlig?
^hunk^: Skolebevis er ikke gyldig bevis for å kjøpe alkohol/røyk vettu.
Er ikke alle som jobber i butikken som vet det.. En bytur på det kan nok bli det gå værre med.
Skolekort? Hvis det er et eller annet man får på VGS, kan jeg jo spørre noen som er 18 på VGS.... Voilla!

Hva i **** kan de ta deg for da? Lån av kort? Da er det de som brøt loven
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
du får bot om du bruker noen andres leg som din egen også, men det ække like ille som å lage fake leg fra bunnen av

uansett er du screwed om du blir tatt

end of story
▼ ... over et år senere ... ▼
Noken som har en ide om ka 90 kan bli til?
Litt unødvendig å dra opp en halvannen år gammal post?
Er litt vanskelig å få 1990 til å blinoe som faktsik er realistisk, så letteste er vel å låne legitimasjonen til en 2 år eldre kamerat..
90 er vanskelig å få til å bli noe. Jeg skrapte litt, og brukte en veldig tynn sprit-tusj for å få det til å blir 88. Det ble ikke perfekt, men det er verdt et forsøk. Personlig venter jeg kunn på leg fra en kamerat som er 2 år eldre. Det er nok det enkleste.

PS: Hvis du prøver å endre det med tusj, er det viktig at du har enten lim eller blank neglelakk oppå kortet. Dette gjør at det ikke føles ugjevnt, og hindrer at sprit-tusjen ser så 'matt' ut.

Good Luck
beste trikset er og kibbe bankortet til en som ligner på deg og pugge datoen hans