Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3092
Alle med interesse for planten bør lese dette her:

Som mange vet så skal de som dyrker for penger, få ut cannabisen så fort som mulig,når planten ikke vokser mer i høyde å budsene ikke legger på seg mere volum så kappes plantene og mange ganger er det ikke engang tørka tilstrekklig,i mindre grad curet.

Umoden cannabis (uten cbd) står for en høy andel av psykiske problemer relatert til cannabisbruk,cannabis som er kappet for tidlig har helt klare tricomer,altså bare thc uten cannabinoidene som cbd,cbv og andre som planten produserer helt på slutten av blomstringen,og som potenseres igjennom curing samtidig som terpener utvikler seg og noe av thc'n oksiderer.
Dette stusset jeg over da jeg besøkte en tidligere kompis som jeg har lite kontakt med nå,men han røyker daglig å har gjort det i mange år,jeg har alltid fått en stressende,angstfyldt rus på hans weed,jeg hadde med microskopet mitt siste gang jeg røyka hans shit og så på tricomene,de stod beint rett opp,tynne og klare som vann.
Dett er en indikasjon på umoden cannabis,no cbd what so ever bare ren thc som forklarer formen som jeg fikk på det,angst,paranoia,rushy tanker osv.

Kom over en link istad som er verdt å ta en titt på,det spiller en så stor rolle at det kan ikke oversees.
THC D9 is a potent stimulant and if plants are cropped too early, any cannabis will have little or no CBD and will only provide a very stimulant high, whilst not every cannabis user finds this adverse, many do, it is well known that a lot of novice or infrequent users who use cannabis which is immature, as in, were one to look, the capitate trichomes would be all clear, not all cloudy/milky or with a good ratio of amber coloured trichomes, but clear as crystal, will have a paranoid reaction, become confused, they will have physiological experiences such as heart palpitations and some break out into a sweat from elevated physiologicals, some start to have panic attacks
Vis hele sitatet...
.

Alle dere røykere,ha med smykke lupen neste gang dere skal kjøpe weed. Er tricomene helt klare og står beint opp så stå heller over er rådet.

Her kan dere lese hele inlegget:
http://clear-uk.org/the-importance-of-matured-cannabis/

Det er forresten ikke bare cashcroppere som kapper tidlig,mange følger slavisk blomstringstiden som er angitt på frøpakken. Som det står i linken så er kun ment som en indikasjon så tiden det tar,man må følge med på tricomene og vurdere utifra hvordan de ser ut.
Veldig interessant at du skriver dette nå.

Har i de siste månedene fått tak i weed, tilsynelatende meget god, fordi den funker veldig. Derfor har det gått i den nå og da frem til en liten stund siden. Det som har skjedd er at for første gang på mange år har den utløst en mer ubehagelig rus, som gjerne resulterte i noia og fantomubehageligheter, følelsen av å ikke få puste og "vondt" her og der. Dette resulterte etterhvert at det ikke ble den gode rusen jeg var vant til, og den dårlige følelsen hang gjerne igjen tidlig dagen etter.

I tillegg til dette har livet mitt vært preget av veldig mange stressfaktorer. Til vanlig føles det normalt å være stresset, men så skjedde vel strengt tatt det uungålige: jeg møtte veggen. Ble ufattelig syk, kvalm, svimmel hele dagen og fikk vondt både her og der i kroppen hele tiden. Jeg ble veldig nervøs. Trodde der var noe alvorlig galt med meg.

Etter mange legetimer hvor kroppen har visst seg å være i perfekt stand, selv om den langt ifra føles slik, har jeg fått påvisst stress/angst. Jeg møtte rett og slett veggen totalt. Så nå ligger jeg her, sykemeldt og sliten, og har det mer eller mindre jævlig. Har ikke røket siden jeg fikk den beskjeden av legen, har heller ikke rørt alkohol.

Jeg tror den weeden er en av årsakene til at jeg ligger her, på samme måte som de andre stressfaktorene. Jeg har merket at noe ikke har vært rett når jeg har vært høy svært mange ganger på denne weeden, men valgte å lytte mer til grådigheten og tanken på å røke kontra det å lytte til min egen kropp. For alt jeg vet hadde jeg møtt veggen like vel, men jeg er såpass erfaren med cannabis at jeg vet jeg ikke finner opp dette.

Så, kroppen din og hodet ditt er viktigere enn styrken på jonasen, husk at du skal fungere ellers også. Røk og kos dere, for all del, men om du merker det er noe galt, så respekter deg selv nok til å si nei takk, og velg noe som gir deg en bedre følelse, selv om den ikke er like "sterk". Det er mange ganger verre å ligge på sofaen og slite med å gjøre normale ting du ellers liker.

Takk til trådstarter for en opplysende post
Det er påfallende at du ble slik du beskriver etter en lengre periode med bruk av samme weed,det ligger nok noe der ja,har selv erfart det. Men er dette noe du kan få tak i nå? Rett å slett kjøp et gram å studer utformingen på tricomene bare for å ha gjort det?
Greia med slik weed er at den lukter knall,ser fantastisk god ut å gir en vann i munnen,men det er når man forstørrer tricomene 100x man ser sannheten,at den sku fått stå 2-3 uker lengre. Tenker på han som jeg nevnte,han røyker bare slik weed,hadde vært som en åpenbaring for han å puffa på han riktig weed,men han er typen som "Jeg har det beste,så det du har trenger jeg ikke smake på!"
Men uansett tafsern,kjøp et gram så studerer du det litt å kommer tilbake her med et referat så får vi virkelig gått til verks på det?
La plantene stå til ca 50% har et rødpreg på seg,først er de rette å vannklare (umodent med bare thc,mindfuck) så blir de melkehvite (cbd,cbv og andre cannabinoider begynner å dannes,akseptabelt å bruke men ikke optimalt) så sklir det over til rødskjær,du vil ha 50% rødskjær og resterende melkehvite.(god mengde cbd,cbv og andre cannabinoider som balanserer egenskapene til thc,samt at thc har oksidert noe)
Sist endret av Skade-skutt; 19. november 2011 kl. 22:52.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Det er påfallende at du ble slik du beskriver etter en lengre periode med bruk av samme weed,det ligger nok noe der ja,har selv erfart det. Men er dette noe du kan få tak i nå? Rett å slett kjøp et gram å studer utformingen på tricomene bare for å ha gjort det?
Greia med slik weed er at den lukter knall,ser fantastisk god ut å gir en vann i munnen,men det er når man forstørrer tricomene 100x man ser sannheten,at den sku fått stå 2-3 uker lengre. Tenker på han som jeg nevnte,han røyker bare slik weed,hadde vært som en åpenbaring for han å puffa på han riktig weed,men han er typen som "Jeg har det beste,så det du har trenger jeg ikke smake på!"
Men uansett tafsern,kjøp et gram så studerer du det litt å kommer tilbake her med et referat så får vi virkelig gått til verks på det?
La plantene stå til ca 50% har et rødpreg på seg,først er de rette å vannklare (umodent med bare thc,mindfuck) så blir de melkehvite (cbd,cbv og andre cannabinoider begynner å dannes,akseptabelt å bruke men ikke optimalt) så sklir det over til rødskjær,du vil ha 50% rødskjær og resterende melkehvite.(god mengde cbd,cbv og andre cannabinoider som balanserer egenskapene til thc,samt at thc har oksidert noe)
Vis hele sitatet...
Tror jeg skal ha grei tilgang til det, så jeg skal forsøke å ta en titt. Holder det med forstørrelsesglass, mon tro?
så sant du ikke er så heldig å kjenne noen som lager det selv, noe det ikke er så veldig mange som gjør.
Vis hele sitatet...
...så er man like langt med hasj som kommer ifra umoden cannabis. Var derfor jeg spurte å regna med det siden han sa det slik.

Sitat av tafsern Vis innlegg
Tror jeg skal ha grei tilgang til det, så jeg skal forsøke å ta en titt. Holder det med forstørrelsesglass, mon tro?
Vis hele sitatet...
Kan hende,men sannsynligvis trenger du microskop. Men kjøp et g før det er tomt.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
tror du bare har røyka for mye jeg ass
Vis hele sitatet...
Enda godt vi vet hva du tror.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Dersom man mot all formodning skulle kjøpe umoden cannabis, er det noe man kan gjøre med det? La den ligge en uke eller to?
Sitat av Takub Vis innlegg
Dersom man mot all formodning skulle kjøpe umoden cannabis, er det noe man kan gjøre med det? La den ligge en uke eller to?
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke,når planten er kappet så er det viktige prosesser i utviklingen av av cbd,cbv osv som ikke gjør seg selv videre når det aldri har vært i planten.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Importhasj da eller?
Vis hele sitatet...
Importhasj ja.Har som regel tilgang på god hasj fra Christiania,og denne gir en mye mer behagelig rus enn mesteparten av det grønne jeg kommer over.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Importhasj ja.Har som regel tilgang på god hasj fra Christiania,og denne gir en mye mer behagelig rus enn mesteparten av det grønne jeg kommer over.
Vis hele sitatet...
Da er du heldig For min del er det ikke noe som overgår godt grønt,men jeg sier heller aldri nei til den kvaliteten du har tilgang på om jeg har mulighet.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Da er du heldig For min del er det ikke noe som overgår godt grønt,men jeg sier heller aldri nei til den kvaliteten du har tilgang på om jeg har mulighet.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig glad i godt grønnt selv,men det er sjeldent jeg kommer over det.Irriterende at dyrkerne fokuser på og få høyest mulig thc innhold,når denne potten gir en ubehagelig rus.
Må nokk begynne og dyrke selv etterhvert.
Helt sant det som TS skriver, det bekrefter noe jeg har ment helt siden jeg først fikk smake pot.

Umoden pot gir meg alltid en stressa ekkel high, som om jeg har drukket altfor mye kaffe. Overmoden pot derimot gjør meg bare trøtt og lat .
Har lenge vert kjent at hvis du høster planten tidlig blir du mer high enn om du høster den 2 uker senere.
Kommer an på smak og behag, men det er lettere å like pot som ikke bare har ren THC i seg uten CBD og CBN
Var det ikke noe lignende som ble nevnt i dokumentaren om cannabis som gikk på nrk3?
Sist endret av popmart; 20. november 2011 kl. 15:32.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av popmart Vis innlegg
Var det ikke noe lignende som ble nevnt i dokumentaren om cannabis som gikk på nrk3?
Vis hele sitatet...
Jo, på sett og vis - de nevnte "skunk" som er avlet frem for å oppnå høyt THC-nivå, også sammenlignet de effekten av cannabisen til et av intervjuobjektene med ren THC (vha vaporizer).
Kvinnen opplevde å ha telepatiske samtaler og at spørsmålene hun ble stilt, ble til virkelighet etter å ha inhalert ren THC. Hun følte det som om tanker og følelser ble 'plantet'.

De kom frem til at ren THC uten CBD gjerne hever sjansen for å få angst, panikkanfall og lignende.
Sist endret av Takub; 20. november 2011 kl. 16:25.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Har lenge vert kjent at hvis du høster planten tidlig blir du mer high enn om du høster den 2 uker senere.
Kommer an på smak og behag, men det er lettere å like pot som ikke bare har ren THC i seg uten CBD og CBN
Vis hele sitatet...
Ser ikke bort ifra at det er noen som liker denne stimulerende bare-thc rusen,men i lengden så er det ikke bra og mange skjønner ofte ikke at det er dette som gjør dem edgy å frynsete.

Sitat av Takub Vis innlegg
Jo, på sett og vis - de nevnte "skunk" som er avlet frem for å oppnå høyt THC-nivå, også sammenlignet de effekten av cannabisen til et av intervjuobjektene med ren THC (vha vaporizer).
Kvinnen opplevde å ha telepatiske samtaler og at spørsmålene hun ble stilt, ble til virkelighet etter å ha inhalert ren THC. Hun følte det som om tanker og følelser ble 'plantet'.

De kom frem til at ren THC uten CBD gjerne hever sjansen for å få angst, panikkanfall og lignende.
Vis hele sitatet...
Stemmer,damen som utførte forsøkene sa på slutten at hun rådet de som røyker til å unngå skunk,og heller innta cannabistyper med cbd. Hun har helt rett selvfølgelig.
Sist endret av Skade-skutt; 20. november 2011 kl. 18:05.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
La plantene stå til ca 50% har et rødpreg på seg,først er de rette å vannklare (umodent med bare thc,mindfuck) så blir de melkehvite (cbd,cbv og andre cannabinoider begynner å dannes,akseptabelt å bruke men ikke optimalt) så sklir det over til rødskjær,du vil ha 50% rødskjær og resterende melkehvite.(god mengde cbd,cbv og andre cannabinoider som balanserer egenskapene til thc,samt at thc har oksidert noe)
Vis hele sitatet...
hadde vært interissant å putte teorien til praksis, men lurer så på hvordan trikomene skal være formet? har skjønt at de ikke skal være klare, men eller ca 50% melkehvite og røde(per trikom eller helheten?) Og hvordan skal de være formet?

http://clear-uk.org/wp-content/uploads/2011/05/2940when-to-harvest.jpg

Fant ut.

krokete trikomer altså.

glemte å legge til EDIT forran bildet men.