Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 7938
Jeg har to spørsmål til dere som røyker cannabis her inne:
  1. Hvordan ble du introdusert for cannabis? Hvem, hva, hvorfor tok du ditt første trekk?
  2. Hvis du etter dette fant ut at cannabis er tingen for deg, har du fått lyst til å prøve noe annet rusmiddel? Evnt har du prøvd eller startet (fast) med noe annet "sterkere"?

Jeg kan begynne med meg selv:

Jeg ble introdusert til cannabis av mine nærmeste venner når jeg var rundt 18 år. Det var en i vennegjengen vår (på rundt 4 stk) som hadde oppdaget stoffet, og startet å bruke det ganske så jevnlig. Flere i gjengen følgte etter, og startet å røyke ganske jevnlig de også. Men ikke jeg. Jeg holdt meg unna.

Så en gang skulle vi på hyttetur, vi fire, og vi hadde kjøpt inn masse alkohol til turen. Vi skulle være der en hel helg, bare vi 4.

Og det tok jo såklart ikke lang tid før den første jointen kom frem på kvelden, og jeg lot meg overtale til å bli med. Da hadde jeg jo ihvertfall prøvd, så jeg visste hva det var. (Noen som kjenner seg igjen?)

Det endte veldig bra den kvelden, jeg ble høy på weed for første gang, og jeg lå i en sofa på hytta med fyr i peisen, og Eric Clapton på anlegget. Det var en utrolig deilig følelse; jeg følte meg mye mer oppmerksom på meg selv, jeg kunne kjenne alt som skjedde i og med kroppen min. Jeg kunne "føle" musikken, og hadde ikke lyst til noe annet enn å ligge der å høre/føle.

Det var slik jeg ble introdusert for cannabis, og idag har jeg byttet ut alkohol med weed. Istedet for å drikke i helger, så røyker jeg meg fjern med venner istedet og ser på film. I min mening mye morsomere og bedre for meg.

I perioder hvor jeg har lite å gjøre, kan jeg også røyke på hverdager.

Jeg har aldri prøvd noe annet stoff en cannabis, og kommer nok aldri til å prøve noe annet heller

Men jeg lagde ikke denne tråden for å fortelle min historie! Jeg vil lese hvordan andre ble introdusert til cannabis, og hvilke meninger de hadde om stoffet før de prøvde!
Jeg ville røyke cannabis, så jeg oppsøkte folk jeg visste drev med det. Det var helt og holdent min avgjørelse.

Etterpå oppsøkte jeg folk som drev med andre ting fordi jeg ville prøve det også.
burde vært möderatör
Røyka første gang weed i Amsterdam på tur med noen av mine beste venner når jeg var 17, fylte 18 den natten. Tror det var snakk om et kakestykke per mann og 3 ferdigrulla joints med White Widow. Røyka ikke igjen etter dette før et par år senere, sammen med Lucy faktisk.

Idag har jeg prøvd litt av hvert, men ikke noe på fast basis. Her er en liste:

Cannabis (tusenvis av ganger)
DMT (to ganger)
Psicolybe trøfler (én gang)
25C-Nbome (én gang)
Kokain (én uke i strekk)
Amfetamin (én gang)
MDMA (15-25 ganger)
Salvia Divinorum (20-25 ganger)
NOS lystgass (én gang)

Ikke vær så pussy, TS. Hard drugs er gøy!
Sist endret av pappabetaler; 12. desember 2013 kl. 14:22.
100% Grønn
Hemmelige Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Ikke vær så pussy, TS. Hard drugs er gøy!
Vis hele sitatet...
Hvis noe, så kunne jeg tenke meg å prøve sopp, men jeg tørr ikke! Er redd for hva som kan skje! Og hvis man har den tankegangen, så burde man ikke prøve, tror jeg
1. Var 16 år og nyskjerrig. Jeg og to kompiser dro med en liten båt til en holme ute på en typisk vakker norsk fjord og slo opp telt. Vi valgte ikke denne plassen for utsiktens skyld, men at vi var 16, ganske paranoid og dette var eneste plassen vi kunne være i fred.
Vi røyka typisk norsk gate-bønne med mye tobakk i en joint som kunne vert rullet av noen med parkinsons.
Såvidt jeg husker var det ikke mye rus å snakke om for min del, ble vel litt skuffa.
Vi våknet i 9 tiden neste dag, tørst og uten drikke på en liten holme uten ferskvann, og vi fikk ikke satt ut båten før det ble flo en del timer etterpå.
Lekse lært: ta med nok vann.

2. Jeg er interessert i psykedeliske stoffer, men ikke på grunn av cannabis.
Denne interessen har kommet etter mange timer med rusrapporter og informasjonshenting på freakforum og erowid. Kudos til alle som bidrar på rusforumet her.
1. Jeg røykte første gang på nach etter en nyttårsfest når jeg var 13, så har jeg tatt noen trekk et par ganger året i gode lag inntil litt over et år siden, da jeg kjøpte en større mengde til meg selv, siden da har jeg røykt ganske mye, og tar meg gjerne en nattings hver kveld om det passer seg.

2. Det tok meg nesten 15år å finne ut at cannabis er noe for meg, nå liker jeg det bedre enn alkohol.. Jeg har en plan om å prøve fleinsopp innen 2014 , også vil jeg teste DMT en gang det passer seg, samt jeg har lyst å ta en ferie til Peru eller lignende for å prøve ayahuasca når jeg får tid og penger til det
1. Jeg og kompis hang en del i en bar da vi først hadde flyttet inn til Oslo. Baren var tilfluktssted for mange merkelige personer med alkoholproblemer: sosiale dropouts, eldre personer, gærninger og oss to.
Vel, vi hang nå i denne baren titt og ofte da det var det eneste stedet som ville servere oss hard sprit i alder av 19. En av disse gangene kom vi i prat med ei søt lita jente som bodde i nærheten av denne baren og også var innom nå og da for å menge seg med gærningene. Så, hyggelig kveld ble det med mye øl og sprit og et annet menneske på sånn cirka samme alder og sånn cirka samme del av den sosiale rangstigen.
Etterhvert som baren stengte ble kompis og jeg invitert på en sigg hos denne jenta. Fett som faen, tenkte vi, da har vi en halvtime til med humor før vi trenger å køye.
Vel, da vi kom inn i leiligheten viste det seg at det ikke var sigaretter det var snakk om. Lille jenta drar fram bongen og noe seig og deilig kvailtetshasj. I tillegg en cone som ble fyllt med grønt. Noe overasket over hva som egentlig foregikk, men samtidig tenkte vi det ville bli teit å bare gå vår vei. Så, da ble det til å røyke seg steine som grustak da.
Med Bob Dylan i bakgrunnen og smil om munnen forsvant natten inn i morgen.

I forkant hadde jeg egentlig ikke noe videre forhold til cannabis annet enn hva jeg hadde fått med meg på TV. Så, jeg var mer nysgjerrig på dette enn noe annet. Ikke hadde jeg blitt servert noe videre skrekk-historier eller advarsler gjennom oppveksten heller. Så, det var vel ren nysgjerrighet og gi faen-holdning som fikk meg til å trekke ned første gang.

2. Det tok over et år fra jeg prøvde cannabis første gang til jeg prøvde noe annet. Jeg vanket mye med kompiser som hadde mye av det meste, men jeg hadde det greit veldig lenge med pils og joints. Men, en dag på fylla ble jeg tilbudt kokain for sikkert gang nummer 100 og tenkte why the hell not.
Dette er nå 5år siden eller noe og fra den dagen har jeg vel prøvd det meste som er å prøve av vanlige rusmidler. Men, ikke noe fast. Var kanskje litt vel glad i speed en periode, men det er lenge siden nå.
Tro det eller ei, jeg er faktisk veldig straight. Både drikker og røyker lite. Tror siste runde med noe sterkere enn alkohol og marihuana var rundt august.
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Hvis noe, så kunne jeg tenke meg å prøve sopp, men jeg tørr ikke! Er redd for hva som kan skje! Og hvis man har den tankegangen, så burde man ikke prøve, tror jeg
Vis hele sitatet...
Heihei, har tatt sopp 3-4 ganger selv, og testa nå nylig LSD.
Jeg må si at LSD var mye "snillere" og enklere å kontrollere enn den "guddomelige" soppen

Jeg lurer nesten litt på om jeg vil anbefale deg å prøve ut LSD før du prøver sopp.
Som en kamerat av meg sa så fint : sopp er følelser, mens LSD er situasjon;
med andre ord kan det bli veldig overveldende å vanskelig å styre seg emosjonelt på sopp, kontra LSD.

For noen kan det kanskje være litt "kleint" å plutselig begynne å gråte, men for mange skjer det at man gråter en tåre eller to på sopp uansett
Må nevnes at det som regel alltid er gledestårer eller fordi man er så overveldet av soppen, eller at man bare må få ut noe shitty feelings som har ligget på lur som regel er det ingen grunn til å freake ut selv om noen gråter litt

Noen blir veldig stressa av å gråte foran andre, så det kan by på litt stress om man er litt sjenert der. Men er du med gode venner så skal det jo faktisk ikke være noe problem i det hele tatt.

Men jeg vil fortsatt tenkt litt på å ta lsd først, ettersom det er så utrolig mye lettere å kontrollere emosjonelt.
Der er det liksom bare å sette seg ned og tegne om man er stressa eller rastløs, så går alt i orden :P
Det er bare å bytte setting/situasjon, så kommer man seg liksom "videre" i trippen.
Mens på sopp er det kanskje litt vanskeligere å "finne rett sted" om man føler seg litt stressa. Slik opplevde hvertfall jeg det.
Spesielt frem til "peaket" på sopp, da føler jeg meg alltid litt forvirra og urolig, men etter peak blir det alltid mye roligere og mye mer funky!

Det skal nevnes at lsd fort kan vare 10-12 timer, så man må ikke freake ut fordi det varer lenge :P kan være vanskelig å få sove med en gang etterpå også, jeg fikk ikke sove før kl 09 på morgenen, og vi droppa kl 19 kvelden før

Samtidig vil jeg "advare" om å røyke cannabis på psykedelia, det dobler fort visuelle effekter og tankespinn, så vær veldig klar over dette før dere fyrer opp en feit joint midt i peaket på turen
for mange kan også cannabis bringe noia/angst-følelser inn i bildet (får noen ganger mild angst selv i enkelte settinger), og dette kan være spesielt ubehagelig på en psykedelisk tur, dersom du ikke tenkte over det før du røyka.

Men det anbefaler absolutt å røyke litt på turen uansett, bare tenk litt over det så du ikke blir overveldet helt

Lykke til, psykedelika er noe helt spesielt for seg selv!
1. Røyket første gang helt alene, 14 år. Fikk tak i noe weed, mekka opp en joint og røyket. Lurte så sinsykt på hvordan det føltes, men følte ingenting. Ble fjern for første gang en mnd senere, fikk panikk og hadde ingen god opplevelse.. Den perioden røyket jeg en del, men sluttet med det etter et ganske heftig psykisk nederlag, og har siden holdt meg unna (tar noen trekk av venner i ny og ne, men aldri på fest eller med folk jeg ikke kjenner godt).

2. I miljøet jeg henger i er det en del narkotika, og har alltid vært fristet på tanken på å prøve sterkere stoffer, men aldri gjort det, og tror heller aldri jeg kommer til å gjøre det.

Vil si at cannabis eller narkotika ikke er for alle. Hater følelsen av å føle meg lost i rusen og tankene mine, å jeg blir alltid redd. Syns det er skummelt med stoffer som har "kontroll" over psyken din... Ta ecstasy å føl deg forelsket en hel kveld, men du må vite at følelsen ikke er ekte og at det bare er stoffet som gir deg følelsen. Men folk må gjøre som de vil, men personlig er narkotika ikke noe for meg.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Samme som noen andre her skrev; hadde lyst til å prøve det, og visste at det var mange jeg har vokst opp med som drev med det. Det samme gjelder alt annet av rusmidler jeg har prøvd, kommer til å prøve, og tar.
Sitat av fridamaa Vis innlegg
Vil si at cannabis eller narkotika ikke er for alle. Hater følelsen av å føle meg lost i rusen og tankene mine, å jeg blir alltid redd. Syns det er skummelt med stoffer som har "kontroll" over psyken din... Ta ecstasy å føl deg forelsket en hel kveld, men du må vite at følelsen ikke er ekte og at det bare er stoffet som gir deg følelsen. Men folk må gjøre som de vil, men personlig er narkotika ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
At du blir redd er vel egentlig noe du selv forårsaker? Du sitter med en forutintatt frykt om å "miste deg selv".
De fleste stoffer har vel i bunn og grunn "kontroll over psyken".
Dette gjelder også stoffer som nikotin, sukker og koffein.
Og ikke minst alkohol.
Er du like redd for å bruke alkohol også?
Det er minst like drøyt til å kontrolle psyken, spør du meg. Med alkohol i store nok mengder er man jo garantert "psykotisk oppførsel" (ja, jeg vil faktisk dra det så langt som å så at drita fulle mennesker som regel oppfører seg psykotisk - har jobbet på nattklubb i 6 år og sett mye )

Spør du meg, så blir det ikke stort verre enn man gjør det til selv. Hvis man genuint tror at f.eks cannabis fører til tap av kontroll på psyken, så øker man sjangsen for at den faktisk gjør det / følelsen av at den gjør det.

Nocebo, kan man kalle det. (placebo-effekt i negativ retning)

Bare for å nevne det raskt, er det mye angst/noia som fremkalles via nocebo pga dårlig samvittighet, usikkerhet på stoffet (siden det FAKTISK er ulovlig) og så videre... Med andre ord kan man begynne å tvile på seg selv, og lignende, bare fordi stoffet er ulovlig og har dårlig rykte.

Det er jo mulig du bare har bæd'et litt på de gode gamle jeg nevnte her, og tolker det dithen at du "ikke har kontrollen" og lignende.
Det er jo ikke noe behagelig å tenke over at man som regel er "uglesett" dersom man er cannabisbruker. Spesielt ikke når man er skækk og tenker lenge på det.

Jeg opplever jo selv av og til å få noen vonde doser dårlig samvittighet ovenfor familie/foreldre, "skamfølelse" av å tenke hva gamle venner tror om meg etc...

haters gonna hate, sier bare jeg. Man får prøve å tenke på det edru i steden, og heller nyte skækken mens den varer
Sist endret av Alzo88; 12. desember 2013 kl. 17:14.
Røyka weed for første gang når jeg var 21 og studerte i USA. Var på en fest og mot slutten av kvelden satt jeg sammen med noen kompiser på balkongen da Jeff dro fram bongen og sendte den rundt.. Puff puff pass. Som de fleste vet er holdningene til marihuana ganske avslappet i statene, og særlig i college-miljøet, så jeg tenkte "why not". De neste fire årene røyket jeg sporadisk, fra 1-4 ganger i måneden og synes det var helt greit. Veldig digg å kunne ta seg en joint blant venner, uredd for om noen av de andre rundt deg kommer til å reagere negativt.

Vel hjemme i Norge er jo situasjonen litt annerledes, og her røyker jeg kun sammen med "røykekompiser". Har blitt hyppigere fyring her hjemme enn i USA (tidvis hver dag flere måneder i strekk), det har for meg blitt en måte å mimre på og minnes de gode gamle dagene når gresset var billig og lett å få tak i. Virker som at når jeg har weed liggende, så røyker jeg det fort, mens når jeg bodde i USA var det motsatt. Jeg skaffet bare weed de gangene jeg hadde lyst på.

Har ikke testet sterkere stoffer, selv om jeg har blitt tilbudt uttallige ganger (oftest kokain). Føler ikke noe behov for å prøve det. Har derimot ønske om å prøve både sopp og LSD, får se om den muligheten byr seg i fremtiden.
Sist endret av burns; 12. desember 2013 kl. 17:21.
1. Jeg var 16 år og på tur i Scotland med en gjeng kompiser og på forhånd hadde alle bestemt seg for å prøve weed.
Jeg ville skape minner og utvide horisonten min, hørte jo mye om weed på internett, filmer og i musikk, så var ganske nysgjerrig. Vi fikk kjøpt noen gram med grønt og lagde så en flaskebong. Passet den rundt, og de fleste begynte å føle det, men ikke jeg... Begynte å bli ganske irritert når alle rundt meg lo hysterisk, jeg trodde de tok mer enn meg, og jeg følte ingenting... Etter en liten stund begynte jeg også å le, sikkert på grunn av weeden, men også mye pga stemningen. Fikk ikke full effekt før andre gangen jeg prøvde.

2. Omtrent 6 mnder etter mitt første drag, begynte jeg å bli interessert i psykedeliske stoffer som LSD. Så en del dokumentarer og gjorde en del research, og jeg fikk bare lyst til å prøve det enda mer
En måned senere fikk noen venner tak i MDMA, og etter mye research så prøvde jeg MDMA. Helt fantstisk! Har tatt det 5-6 ganger på 8 måneder.
Når September kom, ca 5 måneder etter mitt første MDMA inntak, så bestemte jeg meg for å prøve fleinsopp (Siden jeg ikke fikk tak i LSD). Hadde bare en liten dose på 30 sopp siden jeg delte mine andre 30 med en kamerat, og hadde en ganske givende opplevelse der jeg fikk luftet en del problemer som jeg har hatt gjennom mitt 18 år lange liv. Det var ikke noen store problemer, bare frustrasjon og forskjellige ting som har bygget seg opp over tid. Det var utrolig deilig å kunne snakke fritt om følelser og problemer uten det "filteret" på hjernen.
Et par måneder senere samlet jeg ca. 20 sopp, men mikset denne gangen med weed. Ikke særlig givende, en ganske tung, litt fjern rus, men musikk var helt utrolig, har aldri hørt så klar musikk før.

Hvis jeg får muligheten til å prøve LSD, vil jeg veldig gjerne det, er også åpen for mer fleinsopp og MDMA!
Stoffer som coke, amfetamin, heroin og egentlig alle avhengighetsskapende stoffer kommer jeg nok aldri noen gang til å prøve
1. Etter mye mas fra dama så ga jeg etter og prøvde. Prøvde vel og merke 5 ganger før det funket, men nå er det deilig.
Røyker egentlig kun for sexen sin skyld, men om vi har mye penger så tar vi det og bestiller deilig mat hehe

2. Nei, så absolutt ikke, synest cannabis er kraftig nok som det er.
Gjør det så sjeldent at jeg kommer ikke til å bli immun mot en liten dose.
1. Etter mye mas fra dama så ga jeg etter og prøvde. Prøvde vel og merke 5 ganger før det funket, men nå er det deilig.
Røyker egentlig kun for sexen sin skyld, men om vi har mye penger så tar vi det og bestiller deilig mat hehe

2. Nei, så absolutt ikke, synest cannabis er kraftig nok som det er.
Gjør det så sjeldent at jeg kommer ikke til å bli immun mot en liten dose.
1. Prøvde første gang når jeg var 16. Hadde lest om stoffet å hadde lyst til å prøve, så når muligheten kom så "måtte" jeg prøve. Fikk dog ingen effekt de 5 første gangene. Har nå røyket dagelig i ca 1.5år.

2. Har tatt kola 15-20 ganger. Rivotril 1gang(ALDRI IGJEN), dette var dog kombinert med STORE mengder alkohol. Og har spist 3stk fleinsopp mens jeg var på fylla, resulterte i blackout.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
1. Etter mye mas fra dama så ga jeg etter og prøvde. Prøvde vel og merke 5 ganger før det funket, men nå er det deilig.
Røyker egentlig kun for sexen sin skyld, men om vi har mye penger så tar vi det og bestiller deilig mat hehe
Vis hele sitatet...


Kjenner meg godt igjen her:P

Prøvde først når jeg var 15 år i joint med noen eldre, fungerte dårlig og jeg forsto ikke hva hypen dreide seg om. Prøvde på nytt ett par ganger før jeg fikk testa bong og da fikk jeg endelig skikkelig funk, men holdt meg vekke ifra det helt til jeg traff ei dame som absolutt ville at jeg skulle værme røyke, har røyket siden den dag til idag. Kommer nok til og stoppe når jeg får unger og til de har vokst opp.



Ett tips til alle: Aldri røyk fordi dama/en god venn sier det og du egentlig ikke vill. Ingen dame/venn er verdt og røyke for og beholde!
Sist endret av Crazy_Bitch; 12. desember 2013 kl. 18:47.
har alltid vært nysgjerrig på diverse rusmidler, prøvde først alkohol seff..prøvde deretter morfin og benzoer. Etter at jeg hadde prøvd dette døde bestevennen min av en overdose alkohol+heroin og noe mer, han hadde prøvd ALT i store doser og trodde han måtte være nesten immun mot overdoser..men som jeg har funnet ut senere så er INGEN immune mot overdoser...det spørs bare hvor mye du tar og hva du blander..

Uansett så fortsatte jeg og ta div ting..prøvde hasj, sopp og lsd, har lest mye om disse tingene og mange har positive erfaringer..men disse 3 rusmidlene er noe jeg ALDRI kommer til å prøve igjen(fikk MEGA angst og trodde jeg skulle dø, kastet opp...greide ikke gå engang og mange andre ting) Tok sopp 2 ganger, hasj 4 ganger og lsd 1 gang...samme erfaring hver gang...trorl jeg vil holde meg til opiater og benzoer...da vet jeg hvertfall hva som skjer rundt meg ...hehe
100% Grønn
Hemmelige Freak's Avatar
Trådstarter
Hmm.. For meg så var nok det å prøve weed "stort nok", overrasker meg litt at så mange tar lett på det å prøve lsd og sopp! For min egendel tror jeg det skal ganske mye til før jeg prøver noe sånt!
1) Hvordan ble du introdusert for cannabis? Hvem, hva, hvorfor tok du ditt første trekk?

hadde prøvd ett par rusmidler men aldri cannabis, spilte ett online spill med en som røyket mye..han sendte meg 5g via post hehe..røyka det 4-5 ganger og jeg skal ALDRI prøve det igjen...hver jævla gang var det ett helvete..jeg kasta opp, fikk mega angst osv..tenkte alltid at det skulle blir bedre neste gang men det ble aldri det.. kasta resten av det jeg hadde i søpla

2) Hvis du etter dette fant ut at cannabis er tingen for deg, har du fått lyst til å prøve noe annet rusmiddel? Evnt har du prøvd eller startet (fast) med noe annet "sterkere"?

fant aldri ut at cannabis var "tingen" for meg, men fikk lyst til å prøve flere rusmidler for å se om det var noen bedre....og det var det
1) Ble introdusert for ideen av å røyke cannabis gjennom min på den tiden bestekompis, som hadde gjort det i over et halvt år før jeg til slutt ble med på å prøve det. Var samme dagen jeg drakk for første gang også. Valgte å røyke fordi det virket interessant, givende og så klart spennende. Hadde positiv erfaring og har røykt ganske regelmessig siden da.

2) Ble fort veldig interessert i å lese og studere om andre rusmidler og er såklart noen par av dem som vekker en slags interesse (hovedsakelig MDMA og fleinsopp). Prøvde MDMA en gang, men var enten dårlig stoff eller for liten dose for det ga ikke noen fantastisk effekt i det hele tatt. Er fortsatt interessert i MDMA, men ellers er det egentlig ingenting som jeg føler jeg absolutt må oppleve eller som virker trygt eller givende nok til å gidde.
Jeg prøvde for første gang når jeg var 14, og det var med storebroren min, og hannes daværende bestekompise. Han hadde sagt lenge at jeg skulle få prøve. Kompisen hannes mekket en fin joint som jeg fikk. Veldig skuffende for merket ingenting.

Førstegangs jeg fikke fekk var med samme folka, men da røyker vi bøtte. Siden da her jeg røykte jevnlig, men mye mer i år. Nå har jeg fylt 17.
røyket første gangen da jeg var fjorten. røykte på en liten trepipe vi stjal på en lokal butikk. grønnet som faen. hehe.
Røyket første gang da jeg var 15 år. Hadde lenge vært interessert i å gjøre det, og når min bestekompis inviterte meg med, måtte jeg jo prøve. Fikk ikke så merkbar effekt, trodde jeg. Men hadde tydeligvis vært helt facka. Etter det fikk jeg meg noen nye kompiser som drev mye med det, så jeg joinet dem. Hadde en periode på over et halvt år hvor jeg røyka hver dag. Nå er jeg 18 år og røyker som regel bare i helgene, men sier ikke ofte nei til spliff i hverdagen akkurat.

Først når jeg ble 18 ble jeg introdusert for MDMA. Synes stoffet virket veldig interessant, leste meg mye opp før jeg turte å ta det. Angrer ikke ett sekund nå på at jeg gjorde det. Har blitt en god venn av Emma, tatt det rundt 5-6 ganger. Også tatt ecstasy med speed i. Litt annen opplevelse, men gøy. Er også interessert i å prøve en form for psykedelika, men time will show.
Fant tidlig ut hva cannabis var igjennom rap-musikk, så deretter så jeg en haug dokumentarer og filmer som inneholdt cannabis. Når jeg var 14-15 begynte jeg å drikke alkohol, noe som ikke helt falt i smak. Prøvde deretter cannabis, å har nesten ikke drukket alkohol siden. Jeg fikk byttet til meg cannabis imot at jeg keylogget assistent-læreren på skolen, for å slette anmerkningene han hadde fått.
:- ) Røyket med to kamerater hvor vi røyka fra flaske og "New Yorker" og ble dritfjerne alle sammen, hvor vi dro til en stor gress eng å grillet pølser og spiste is.

Har fått tilbud om amfetamin, kokain, lsd og en eller annen type syre, men har aldri følt noe behov for å prøve noe annet. trives godt med cannabis, kan være en skjelden gang at jeg kjøper hasj, men det er KUN når min local ikke har cannabinoids :-)
Sist endret av snupdogg; 17. desember 2013 kl. 00:45.
1) Jeg ble introdusert av en god venn av meg helt tilfeldig når vi var 17, han spurte om jeg skulle være med å røyke. Hadde ingen fordommer og viste nesten ingenting om det så tenkte den eneste måten å finne det ut var å prøve. så vi hooket ett spenn av en eldre venn av kompisen min og røykte det samme kveld med barneskolen vi gikk på, rundt 11 på kveldingen. Kompisen min mekket ett en siggs mekk tok ca halvt gram i, så delte vi halve mekket og røykte rundt 4-5 trekk hver og ble driiit fjern! Loket oss hjem fra skolen, og endte opp med å game 4 timer i strekk uten å si en drit bare sone ut i spillet.

2) Har prøvd ecstasy 2 ganger, mdma 1 gang, speed 1 gang, spist sopp 3 ganger(flein og cubensis) prøvd valium svelgte en gang en tab med noe eg ble fortalt var lsd men endte om med å være 2-cb så fikk null effekt. Men det er det, tar ingeting fast og er ingeting galt med å teste forskellige rusmidler. Har stor interesse for psykedelia men sliter veldig med å få tak i det.
Sist endret av Hageslangen420; 17. desember 2013 kl. 01:43.
Prøvd weed 2 ganger. Snakket om det flere ganger med en nær venn at vi hadde lyst til å prøve, da i trygge omgivelser. Så når sjansen bydde seg tok vi den. Første gang fikk jeg ikke noe effekt av det, andre gang følte jeg meg sinnsykt avslappet og bare "chillet" med noe god musikk. Kommer aldri til å prøve sterkere rusmidler, det er jeg fast bestemt på.
Sist endret av ExoticSamie1; 17. desember 2013 kl. 02:04.
burde vært möderatör
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Hvis noe, så kunne jeg tenke meg å prøve sopp, men jeg tørr ikke! Er redd for hva som kan skje! Og hvis man har den tankegangen, så burde man ikke prøve, tror jeg
Vis hele sitatet...
Sant. Psykedeliske stoffer kombinert med et negativt tankekjør kan være en oppskrift på katastrofe. Ikke rør noe slikt før du føler deg klar for det! MDMA derimot... det slår sjeldent feil
Første gangen jeg røyket weed var jeg vell 16 år gammel. Mamma (tro det eller ei) introduserte meg for bob marley og hvordan rastafari kulturen var. Og senere fikk jeg prøve min første jay fyllt med ren weed. Det ble hjemmelagd pizza og god musikk på anlegget. Good times
Var 15/16 år og full. Ble tilbudt en joint på en fest og sa ja fordi jeg hadde hatt lyst til å prøve lenge. Jeg er ganske nysgjerrig på rusmidler. Det hadde utartet seg en ganske heftig slosskamp på festen, så politiet var på vei. Når politiet kom, sto jeg med en flaske smuglersprit i venstrehånd og en joint i den andre. Politimannen som så meg tok et par trekk med oss mens han forhørte seg om hva som hadde skjedd.

Senere har jeg prøvd mdma og ecstasy.
Har en kronisk sykdom, og ble fortalt av legen at jeg burde røyke. Jeg sa at jeg allerede hadde forsøkt å røyke, men at jeg er allergisk mot tobakk. Legen påpekte da at i mitt tilfelle fantes der annet å røyke på om jeg vil ha et verdig liv.

... eller aller helst spise.
Alle de forskjellige substansene jeg har prøvd nå hittil har jeg fått tak i/prøvd av egen interesse. Så jeg har vel egentlig ikke blitt introdusert av noen. Man kan vel si at det var internett som introduserte meg da jeg ble interessert i Lucid Dreaming for noen år siden. Når jeg søkte på dette så kom jeg nemlig innpå stoff og planter som kunne gi deg lucid dreams.

Hadde jeg ikke blitt interessert i cannabis, eller stoff generelt (cannabis er det som interesserer meg minst for å si det sånn), så hadde jeg vel ikke fått tak i det, siden det er veldig få av de jeg kjenner som driver med det, og jeg har aldri blitt tilbudt noe av noen. Jeg har måtte spør og lete helt selv. Jeg synest selv det er litt rart, siden de jeg vet om som driver med det samme sier at de har blitt introdusert av f.eks. eldre kjentfolk. Virker nesten som jeg er den eneste som har en egen interesse for slikt her hvor jeg bor
1. Hvordan ble du introdusert for cannabis? Hvem, hva, hvorfor tok du ditt første trekk?

Var 18 og hadde en kjæreste som bodde i et kollektiv hvor de røyka bønne konstant. Jeg ble aldri pressa til å prøve, men ble nysgjerrig etter hvert og spurte om å få prøve på eget initiativ. Eksen min pakka en brønn full av grønt og fyrte opp bongen for meg og jeg fikk effekt etter første trekk. Har vært veldig glad i cannabis siden og røyka relativt fast siden den gang. I dag er jeg 21.

2. Hvis du etter dette fant ut at cannabis er tingen for deg, har du fått lyst til å prøve noe annet rusmiddel? Evnt har du prøvd eller startet (fast) med noe annet "sterkere"?

Ja. Har tatt fleinsopp, LSD, MDMA, kokain og amfetamin. Kokain prøvde jeg et par tre ganger før jeg fant ut at det ikke var noe for meg, amfen la jeg fra meg etter den éne gangen. Flein har jeg ikke tatt siden i fjor vinter, LSD og MDMA tar jeg noen ganger i året. Er veldig glad i LSD og MDMA, og har lyst til å ta flein igjen en gang anledningen byr seg. Har også lyst til å prøve andre sterke psykedeliske stoffer, som DMT, meskalin og diverse medlemmer av 2C-familien.
Sist endret av sarakasme; 19. desember 2013 kl. 14:53. Grunn: motherfuckings skrivefeil
Hadde hatt lyst til å prøve det lenge, og på en fest, så skulle en kompis røyke, så jeg ble med han. Har ikke hatt lyst til å prøve noe annet etter det nei, og holder meg til noen ganger i uka, så lenge jeg har råd. Drikker forsåvidt aldri heller, siden jeg røyker :P
Hva er poenget med det andre spørsmålet ditt egentlig? Lurer du på om cannabis er gateway drug?

Anyways, jeg ble introdusert til cannabis via hip-hop så tidlig som på slutten av barneskolen en gang. Jeg husket spesielt da jeg fikk "Black Sunday" av Cypress Hill i bursdagsgave fra en god kompis av meg og jeg ble helt oppslukt i den fete musikken jeg hørte. Selvfølgelig ble jeg etter hvert nysgjerrig på hva de mente med "Rolling up" og "Smoke the herb" etc og hvorfor det var så deilig. Og slik oppdaget jeg Hasj, haha

Etter hvert som jeg ble opptatt av stoffet og satt meg mer inn i det, så skjedde resten av seg selv. Møtte folk som følte det samme som meg, vi ble venner, og fikk tak i weed sammen.
Trakk min første spliff på en fest der vi passa J'en til ca 10-15 stk. Et par uker senere kjøpte jeg en bagger med noe dårlig shit og fyrte meg 2 pure joints med pre-rolled cones fra shangri-la på et klatrestativ borti veien der jeg bor, greide omtrent ikke å gå tilbake til huset mitt når jeg var ferdig. Jeg savner den gang jeg ble så fjern på weed at man skulle tro det var psykoaktivt.

Nå har jeg røyket i snart 2 år og prøvd lsd, mdma og sopp. Det absolutt beste er lsd, deretter mdma også sopp(hvis du har riktig sopp og riktig dose) Mulig jeg skal teste kokain til helgen, men det er kun hvis jeg blir spurt. Gidder ikke bruke tid eller penger på noe annet dop enn lsd, mdma og weed..

edit: tar jævlig sjeldent noe annet enn weed, det er once- maybe twice a year
Sist endret av roundpotato; 19. desember 2013 kl. 17:23.
Hadde hatt lyst å prøve fra jeg var 12 og opp. Jeg og noen flere arrangerte en konsert på en ungdomsklubb lokalt, og helt randomt på veit til butikken sa en venn av meg som jeg nettopp ble kjent med "Vil du bli med hjem til meg å røyke?" trodde han mente tobakk, men siden han var over 18 sa jeg bare "Hvorfor kan vi ikke røyke her?", så sa han at han hadde "shit'n" hjemme, da forsto jeg. Så jeg ble med og prøvde, alt gikk i slow motion og jeg fikk et sykt latterkick på veien ned til ungdomshuset igjen, (keep in mind konserten begynte om 3 min, vi var hovedpersoner av de som arrangerte og ble oppringt 5-6 ganger på 15 min) kom inn og lo ræva av meg mens de som syngte/rappa spilte musikk, de hadde dårlige sanger så jeg freestyla under alle sangene deres. Etter det ble jeg med flere ganger å røyke, og jeg gjør det når jeg har.

Har ingen interesse for å prøve hardere stoffer, kansje Salvia en gang eller noe.
Vil bare generelt ikke ta skade fra noe, og røyker EGENTLIG weed fordi det hjelper meg med deppresjon, smerte i kroppen og andre ting, så tenker ikke helt at jeg trenger hardere stoffer.
Spurte en fyr jeg kjente rett ut om han kunne fikse litt fyrings til meg. Var temmelig sikker på at han røyket etter alle signalene han sendte. Hadde lest og hørt en del om stoffet på forhånd, så jeg visste egentlig hva jeg gikk til. Etter det har det gått periodevis i cannabis, sopp, mdma og diverse stimulanter, men nå har jeg mer eller mindre lagt alt utenom en sjelden rev på hylla. Grunnen til det er at stimulanter gir en så kraftig nedtur og tærer på psyken i flere dager etterpå, at rusen i seg selv ikke er verdt det. Har funnet ut at psykedelika er ett alt for intenst rusmiddel å leke med, blir nok maks én gang i året eller sjeldnere fremover.
Sist endret av Lacertosus; 19. desember 2013 kl. 20:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1) Var en kompis av meg som hadde starta å røyke i ny og ne. Jeg, han og en tredje hasjjomfru bestemte oss for å stikke til byen mens vi var på fest for å kjøpe litt brunt av en innvandrerdude vedkommende kjente. Var 15 år. Dro deretter til den lokale ungdomsskolen, satte oss ved en benk i stupmørket og røyka febrilsk ut av maispipa hans. Ble lettere fjern og elska det, prøvde igjen bare en uke senere, ble JÆVLIG fjern, og elska det mer. Hadde hatt lyst til å prøve lenge grunnet min generelle trang til å oppsøke alt som virket spennende og ga virkelighetsflukt.

2) Ja, jeg fikk veldig lyst til å prøve MDMA, sopp og lsd, men la alle disse planene på hylla da jeg i 17-årsalderen fikk heavy bivirkninger av cannabisrøykinga og måtte slutte med det også. Skal dog muligens prøve MDMA nå på nyttårsaften for første gang.
100% Grønn
Hemmelige Freak's Avatar
Trådstarter
Jeg har lagt merke til på meg selv at jeg drikker ekstremt mye mindre alkohol etter jeg startet å røyke, det å dra ut på "fylla" frister veldig lite ift å røyke meg fjern å se film med noen venner
[quote=Hemmelige Freak;3048438]Jeg har to spørsmål til dere som røyker cannabis her inne:
  1. Hvordan ble du introdusert for cannabis? Hvem, hva, hvorfor tok du ditt første trekk?
  2. Hvis du etter dette fant ut at cannabis er tingen for deg, har du fått lyst til å prøve noe annet rusmiddel? Evnt har du prøvd eller startet (fast) med noe annet "sterkere"?

1. Jeg introduserte meg selv på en måte for cannabis. Dårlige erfaringer med andres alkoholmissbruk gjorde at jeg søkte meg til stoners siste året på videregående. Som et alternativ til alkoholen. Jeg røykte heller ikke tobakk før jeg prøvde cannabis første gang. Et års tid hadde jeg brukt tid til å lese meg opp i emne, og til å forhøre meg med venner og bekjente som brukte cannabis. Det første året røykte jeg en sjelden gang på fest. Senere ble forbruket mer regelmessig, men det har gått opp og ned over lang lang tid. Jeg er en gammel freaker. Jeg røykte den første pipa - det var alltid pipe dengang - sammen med en av mine beste venner på den tiden, som forresten røykte urten et par år før han kuttet det helt ut. Vi holdt likevel fortsatt kontakten.

2. Den første tiden jeg røykte så hadde jeg noen få noiaopplevelser, som gjorde at jeg vurderte å slutte. Disse opplevelsene forsvant likevel etter et par år, og uansett så var de så sjeldne, og egentlig ganske så uskyldige, at de ikke overtrumfet de kule opplevelsene. Som mange stoners, men ikke alle, så har jeg eksperimentert med en del andre illegale substanser. Dette har dog stort sett vært engangstilfeller, og mest fordi jeg vil kjenne hvordan det føles. I forhold til heroin er jeg imidlertid absolutist. Selv som ikke religiøs så vil jeg definere heroin som djevelens rusmiddel. Mine favoritter når det gjelder rus er alkohol og THC, riktignok med helt forskjellig motivasjon.
Sist endret av Alkibiades; 28. desember 2013 kl. 22:31.
Første gangen jeg røyket var når jeg var 16 sammen med en kompis og en bekjent. Stedet var togskinner og tiden var midt på natten. Hadde i lengre tid hatt lyst til å prøve og hadde lest en del om hva jeg kunne forvente når det kommer til pros&cons, så jeg følte meg klar og hadde en veldig bra tur!

Etter at cannabis ble tingen for meg? Jeg har vel blitt mer lysten på å utforske hodet mitt i form av psykedelika men om det er et direkte resultat av at jeg har inntatt cannabis eller den generelle interessen min for rusmidler er og forblir nok ett mysterium. Har prøvd både amfetamin og tramadol i ettertid men jeg kan heller ikke si sikkert om det er på grunn av interessen min for rusmidler eller fordi jeg røyket cannabis først.
Jeg hadde en fostersøster på avlastning hjemme, og hun drev med hasj, så ble jeg med hjem til noen eldre guttevenner av hun og prøvde det for første gang der. Da var jeg vel rundt 14 år. Etterhvert ble det mer hasj og weed nesten hver eneste dag 2-3 i år. Røyket rundt 3-4 gram hver dag,
Startet på pisseprøver hos politiet og hadde pause et år da jeg var 17

Nå går det mest i kokain, mdma, e og litt ketamin, joints for meg nå har blitt en lik vane som å ta meg en sigg
har også prøvd syntetisk thc, salvia og sopp.