Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3568
Jeg blir seriøst helt på grensa til suicidal når jeg må drive på med matte, jeg bare synes det er uutholdelig kjedelig, og jeg fantaserer om klimakatastrofe, menneskerasens død, og hele universets ende.

Er det noen rusmidler, som ikke skaper nye problemer, som kan gjøre det lettere å holde ut disse hverdagslige oppgaver som jeg finner helt uutholdelig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva for en matematikk?

Skole? I så fall: Hvilket nivå?

«Hverdagslig»? Hva da? Hoderegning? Regneark? Algoritmer?

Hvorfor ser du ut til å ty til rusmidler som første måte å løse dette på?
Professor
Trådstarter
Matematikk på universitetsnivå ...

Jeg kan ikke se noen annen utvei en å forandre på kjemien i hjernen min når jeg driver på med matte. Selfølgelig jeg kan velge å ikke gjøre matte, men det vil koste meg veldig mye.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Da regner jeg med at det ikke er matematikk du studerer. =)

Forandre hjernekjemien din kan du gjøre på andre måter også

Du er langt fra den første som synes matte er kjedelig og/eller et slit.

Så. Søk etter "how get through boring math". Hvilke av de mange tips/metoder du får opp har du ikke prøvd enda? Hvilke har du bare gitt et halvhjertet forsøk?
Professor
Trådstarter
Hva jeg trenger er en humørbooster, jeg tenkte kanskje kratom kunne hjulpet, men det er jo verre å få tak i enn amfetamin i Norge. På amfetamin kunne jeg sikkert jobbet med matten som aldri før, men å kjøpe det på gata/darkweb og risikoen dette innebærer gidder jeg ikke, da skaper jeg sikkert langt værre problemer enn det jeg har nå, hadde jeg fått det fra lege hadde det vært en annen sak.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Da regner jeg med at det ikke er matematikk du studerer. =)

Forandre hjernekjemien din kan du gjøre på andre måter også

Du er langt fra den første som synes matte er kjedelig og/eller et slit.

Så. Søk etter "how get through boring math". Hvilke av de mange tips/metoder du får opp har du ikke prøvd enda? Hvilke har du bare gitt et halvhjertet forsøk?
Vis hele sitatet...
Slikt hjelper nok ikke.

Jeg har et eksistensielt hat til mattematikk, det representer alt jeg misliker med menneskerasen og verden. Alt slitet en må gjennom for, når alt kommer til alt, ingenting. Og når jeg driver med matte som kommer denne ekstensielle misnøyen fram.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. januar 2020 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unngår kategorisk matematikk så har lite erfaring men det første jeg tenkte på var mikrodosering med LSD.
Professor
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Unngår kategorisk matematikk så har lite erfaring men det første jeg tenkte på var mikrodosering med LSD.
Vis hele sitatet...
Jeg har noe flein tilgjengelig, det hville aldri falt meg inn å kombinere det med matte pga. tilstanden jeg kommer i, men jeg har ikke prøvd å mikrodosere sopp.
Hvis du er en mann, bretter du ermene og gjør det du må gjøre.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg har et eksistensielt hat til mattematikk, det representer alt jeg misliker med menneskerasen og verden.
Vis hele sitatet...
Matematikk representerer alt i dette universet, det reneste språket som finnes.

Det virker som motivasjonen er det største hinderet, da er kanskje ikke "akademisk dop" veien å gå. Du må rett og slett finne gleden i faget.

Kanskje et realt kakk i knollen er løsningen for deg!
https://www.livescience.com/amp/4534...th-genius.html

Hvorfor i allverden studerer du matematikk på universitetsnivå hvis du hater det intenst?

Uansett, beste trikset mot matematikkhat er å faktisk lære seg matematikk. Det meste blir gøy når kan skjønner det.
Professor
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvorfor i allverden studerer du matematikk på universitetsnivå hvis du hater det intenst?

Uansett, beste trikset mot matematikkhat er å faktisk lære seg matematikk. Det meste blir gøy når kan skjønner det.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe problemer å lære matten og har fått flere toppkarakter når jeg har jobbet hardt med stoffet. Matematikkhatet er noe som har kommet senere. Etter jeg hadde holdt på med dette i to år, følte jeg meg tom innvendig, så jeg begynte med psykedelika, det hjalp, fikk tilbake kreativiteten og dype tanker, men nå hater jeg matte intenst.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. januar 2020 kl. 21:52.
Hva du ønsker da? du sier du har fått toppkarakterer men du hater det bare likevel. Ønsker du et rusmiddel som fjerner matematikk fra jordas overflate. Kanskje du kan prøve DMT, som gjør at man selv forsvinner fra jordas overflate. Ser for meg at du kanskje får bukt med problemer som vi alle sliter med i blandt, f.eks. det å fokusere på og hate ting som vi ikke kan gjøre noe som helst med.
Professor
Trådstarter
De toppkarakterene var kostet.

Det jeg trenger er noe slikt at jeg blir lettere oppslukt av ting jeg egentlig ikke kan fordra.

Akkurat slik alkohol gjør om alt som går i skjørt, til modeller.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. januar 2020 kl. 23:12.
Det ser for meg ut, som om du kanskje har noen skjeletter i skapet. Kanskje du heller burde ha gjort noe med dem, istedet å dope dem sløve?
Professor
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det ser for meg ut, som om du kanskje har noen skjeletter i skapet. Kanskje du heller burde ha gjort noe med dem, istedet å dope dem sløve?
Vis hele sitatet...
Vel, da må det i så fall DMT til som tar en på tur ut av verden. Den eksistensiell misnøye jeg har nevnt er ikke et psykologisk problem, men et faktum eller realitet.

At mennesket strever for ingenting er et fakta, alt er midlertidlig, og ingenting er virkelig ekte, hele opplegget er loff og teater, men når jeg ikke får loff og bare teater får jeg lyst å ta livet av skuespillerne.

Hvorfor ellers skulle en i hele tatt gidde å delta i dette tullet, uten loff gir det ingen mening, og når jeg blir sittende å drive med ting jeg ikke vil drive med da innser jeg at jeg har mangel på loff.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. januar 2020 kl. 23:42.
Jeg leste en 700 siders finansbok på 10 dager ved hjelp av attentin, selv om jeg også måtte krige og implementere disiplin. Kjøpte av en kamerat. Pomodoro-teknikk, et rolig rom og te. Koste meg til og med på eksamen. Doserte veldig ansvarlig og kun i forbindelse med lesing, men det hjalp meg ut av det hullet du snakker om. Angrer ikke på at jeg gjorde det selv om jeg er en ganske stor motstander av svakhet, snarveier og de fleste rusmidler.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vel, da må det i så fall DMT til som tar en på tur ut av verden. Den eksistensiell misnøye jeg har nevnt er ikke et psykologisk problem, men et faktum eller realitet.

At mennesket strever for ingenting er et fakta, alt er midlertidlig, og ingenting er virkelig ekte, hele opplegget er loff og teater, men når jeg ikke får loff og bare teater får jeg lyst å ta livet av skuespillerne.

Hvorfor ellers skulle en i hele tatt gidde å delta i dette tullet, uten loff gir det ingen mening, og når jeg blir sittende å drive med ting jeg ikke vil drive med da innser jeg at jeg har mangel på loff.
Vis hele sitatet...
Dude det siste du trenger er DMT, du er waaaay far out allerede.

Det er allmenn kunnskap at ADHD-drugs er det beste studiedopet. Men om det skal funke må du ha nok selvdisiplin til å dosere forsvarlig og kutte det ut når crunchperioden er over. Ut i fra hva jeg leser her så virker det ikke som om selvdisiplin er noe du behersker spesielt godt.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS: Kanskje du kan spørre de skyggevesenene du ser om tips?
All the way up
LSD eller Ritalin. Brukte sjøl ritalin for å lese/bestå linear algebra. Aldri fått så bra resultat av én ukes lesing.
Skal du bruke det "gjevnlig", altså ikke bare før eksamen, vill jeg foreslått mikrodosering av LSD. Avhengighets potensialet er veldig lavt og abstinensene kun psykiske.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS: Kanskje du kan spørre de skyggevesenene du ser om tips?
Vis hele sitatet...
hva snakker du om?
Sist endret av semis; 22. januar 2020 kl. 23:55.
Professor
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS: Kanskje du kan spørre de skyggevesenene du ser om tips?
Vis hele sitatet...
De er kun visuelle, ikke audio-visuelle.

Dessuten virker alt av opplevelser på psykedelika å være lite hjelpsome til praktiske problemer som dette. Da må det dritt-rus til, ser det ut til

Sitat av semis Vis innlegg
LSD eller Ritalin. Brukte sjøl ritalin for å lese/bestå linear algebra. Aldri fått så bra resultat av én ukes lesing.
Skal du bruke det "gjevnlig", altså ikke bare før eksamen, vill jeg foreslått mikrodosering av LSD. Avhengighets potensialet er veldig lavt og abstinensene kun psykiske.



hva snakker du om?
Vis hele sitatet...
Interessant at mikrodoser LSD kan hjelpe med slikt, da regner jeg med at en mikrodose sopp fungerer like bra.
Sist endret av Hans Høyhet; 23. januar 2020 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg har ikke noe problemer å lære matten og har fått flere toppkarakter når jeg har jobbet hardt med stoffet.
Vis hele sitatet...
Fortsatt ingen grunn til å holde på med det når du misliker det så sterkt. Beste middelet mot matematikk er å studere noe humaniora i stedet.

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Kanskje du kan prøve DMT, som gjør at man selv forsvinner fra jordas overflate.
Vis hele sitatet...
Med mindre du kommer til helvete og må gjøre matte hele evigheten.
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Hvis du er en mann, bretter du ermene og gjør det du må gjøre.
Vis hele sitatet...
Håper TS gjør dette selv om hen skulle være en kvinne også!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det du snakker om er jo speed. Store marsipanelefanten i rommet, som gjør akkurat hva du beskriver. Noe som gjør det uutholdelige utholdelig. Som gjør det monotone gøy. Som låser deg inn på arbeidet. Den gjør deg også klin kokos ganske fort, og jeg har inntrykk av at kokosen din er ganske klebrig fra før. Så drit i det. Det er det du leiter etter. Men du burde ikke ha det.
Sist endret av Bothrops; 23. januar 2020 kl. 02:24.
Jeg skrev en gang heldags-stil i norsken på gymnaset på lsd tripp, oppgaven var som ksapt for meg og formen, 'skriv en historie med overskriften livet er en reise', og jeg skrev den beste stilen ever på halve tiden, så brukte jeg resten av tiden på å renskrive den på nytt med små endringer og rettelser og spise snopet mitt og drikke cola.

Jeg fikk 5+ i karakter, og lærerinna som jeg så veldig opp til leste den høyt for klassen, det var heftig, alle så rart bak på meg som alltid satt bak i hjørnet med vinduet og tegnet i timen, som om at jeg kunne ha skrevet noe så bra, det var en utrolig bra opplevelese og en av mine beste tripper. Midt i stilen spurtejeg lærerinna om hun kunne få vaktmesteren til å fikse lysrørene for jeg trodde de blinket av og på, men det var bare lsd'en.

s
Anonym bruker
"Vennlig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dobbel espresso, eller modanifil/"smart" drugs.

Men det beste er å komme ut av det negative mindsettet du forbinder matematikken med. Dette kan gjøres uten drugs. Hvordan, vel det er du den eneste som vet. Men klart, har du alltids brukt drugs til å kansellere mindsets så er det naturlig at dette er det første du tenker på. Dette noe du burde finne ut av hvordan håndtere uten drugs, for det hjelper i andre situasjoner senere i livet.
Hva med å prøve å se videoer på youtube og sett deg inn i mattematikk på en måte som gjør deg inspirert til å lære det. Se videoer om hvordan hele verden/universet kan forklares ut av matte. Finn inspirasjon. Tror du kommer lengre av det enn å ty til rus. Eventuelt ta deg en tripp og sleng deg forran matteboka neste dag.
Radikal tanke; hva med å få sjekka om du har ADHD? Har plukka opp at folk mener du er for spaca, men jeg er ganske rar sjæl, og man kan bli ganske rar av ubehandla ADHD. Nå løser ikke det problemet umiddelbart, så inntil videre; mikrodoser med sopp
BRAND ∞ STRONG
Hvis tittelen på tråden er korrekt:

"Rus som hjelper mot matematikk"

så tipper jeg alkohol vil funke. helst i såpass doser at du først gir faen i alt,
og så ikke aner hva du driver med.
Blir kanskje litt slitsomt i lengden, men det er vel heller ikke så langt unna hvordan mange studenter lever uansett.
Sist endret av vindaloo; 24. januar 2020 kl. 22:25.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg har ikke noe problemer å lære matten og har fått flere toppkarakter når jeg har jobbet hardt med stoffet. Matematikkhatet er noe som har kommet senere. Etter jeg hadde holdt på med dette i to år, følte jeg meg tom innvendig, så jeg begynte med psykedelika, det hjalp, fikk tilbake kreativiteten og dype tanker, men nå hater jeg matte intenst.
Vis hele sitatet...
Merkelig det der.

Matte forklarer jo bokstavelig talt mange av universets mysterier. Gjennom matte kan man bokstavelig talt "hacke" naturen og låse opp metoder for å utnytte naturen til de grader.

Er ikke en mattefyr selv, men jeg har fått dyp respekt for matte som språk etter en del psykedelika turer.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Merkelig det der.
Matte forklarer jo bokstavelig talt mange av universets mysterier.
Vis hele sitatet...
kan ikke noe om matte, men jeg og tenker slik. Syns det høres logisk ut.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
men jeg har fått dyp respekt for matte som språk etter en del psykedelika turer.
Vis hele sitatet...
går det an å forklare/beskrive det?
Spør fordi jeg er oppriktig interessert. Ikke noe piss-take

+ at om det ikke forklarer universets mysterier så er det ihvertfall ett godt språk for få beskrive det?
Sist endret av vindaloo; 24. januar 2020 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
De er kun visuelle, ikke audio-visuelle.

Dessuten virker alt av opplevelser på psykedelika å være lite hjelpsome til praktiske problemer som dette. Da må det dritt-rus til, ser det ut til



Interessant at mikrodoser LSD kan hjelpe med slikt, da regner jeg med at en mikrodose sopp fungerer like bra.
Vis hele sitatet...
Mikrodoser LSD virker stimulerende og gir en giv til å gi seg i kast med oppgaver. Sopp virker ikke på denne måten i det hele tatt, selv på mikrodoser. Det er altså LSD du skal bruke. Benyttet dette selv ved studier og koste meg mens jeg holdt på. Har du et intenst hat så tviler jeg dog på at mikrodoser LSD gjør d mer gøy.

Sannheten er nok at du må slutte på studiet og finne deg noe annet å studere. Hvorfor studere noe du intenst hater? For å få en jobb du intenst vil hate?

Du fortjener ikke matematikk. Matematikk fortjener kjærlighet
Sist endret av Bearass; 24. januar 2020 kl. 22:58.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
kan ikke noe om matte, men jeg og tenker slik. Syns det høres logisk ut.

går det an å forklare/beskrive det?
Spør fordi jeg er oppriktig interessert. Ikke noe piss-take

+ at om det ikke forklarer universets mysterier så er det ihvertfall ett godt språk for få beskrive det?
Vis hele sitatet...
Selvsagt!

Det er under høye doser hvor jeg har opplevd å få hele virkeligheten min endret til et felt av geometriske former, og det jeg best kan forklare som energi framstilt i geometri. F.eks. kunne jeg se på en stol og hele stolen gikk fra fast materie til å bli endret til ulike et lag med geometriske former i alle størrelser og former. Jeg innså at hele stolen er basert på matematiske utregninger. Måten stolen er skjært på, treet er bearbeidet gjennom matematiske ligninger etc. etc.

Jeg synes det er litt trist fordi jeg har ikke god nok terminologi og teori inne til å forklare det meste av det jeg opplevde.

Det jeg innså var at alt i den ytre verden kan bli regnet ut og reprodusert i eksakte mål. Man kan bokstavelig talt ta en kopi av et tre og reprodusere treet så det er helt identisk, og dette har sitt grunnlag i matte. Dette har gitt meg en dyp respekt for matte, da det er et språk som bokstavelig talt definerer naturen og livet rundt oss.
Sist endret av Sopphuet; 25. januar 2020 kl. 17:08.
Professor
Trådstarter
Jeg tror jeg er kommet over mattehatet, fant ut jeg på sett og vis kunne bruke de samme operasjonene jeg gjør når jeg tenker matte til å komme helskinnet gjennom en intens sopptur, så da gir det plutselig mer mening.

Altså, da mener jeg, matematiske operasjoner skjerper hjernen, og å være skjerpet er en veldig god ide på høyere doser psilocybin.
Sist endret av Hans Høyhet; 25. januar 2020 kl. 17:17.
BRAND ∞ STRONG
Takk!
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
F.eks. kunne jeg se på en stol og hele stolen gikk fra fast materie til å bli endret til ulike et lag med geometriske former i alle størrelser og former. Jeg innså at hele stolen er basert på matematiske utregninger. Måten stolen er skjært på, treet er bearbeidet gjennom matematiske ligninger
Vis hele sitatet...
..kan ikke så mye matte, men det å regne ut flateinnhold er vell strengt tatt barne/ungdoms skole eller

Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Jeg synes det er litt trist fordi jeg har ikke god nok terminologi og teori inne til å forklare det meste av det jeg opplevde.
Vis hele sitatet...
... god nok. Skjønte hva du mente jeg
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Takk!

..kan ikke så mye matte, men det å regne ut flateinnhold er vell strengt tatt barne/ungdoms skole eller
Vis hele sitatet...
Hhahah, joda!

Det er en ting å forstå det helt abstrakt at man kan regne seg frem til det meste. Det er noe helt annet når man føler og opplever at man bokstavelig talt kan regne ut hva enn det skulle være. På samme tid følte jeg at jeg så objektene bli omgjort til matte. Jeg har jo alltid mislikt matte og aldri skjønt poenget.

Etter den opplevelsen har jeg innsett at nesten alt er matte, det er vel hele poenget her
Sist endret av Sopphuet; 25. januar 2020 kl. 18:04.
Professor
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Hhahah, joda!

Det er en ting å forstå det helt abstrakt at man kan regne seg frem til det meste. Det er noe helt annet når man føler og opplever at man bokstavelig talt kan regne ut hva enn det skulle være. Jeg har jo alltid mislikt matte og aldri skjønt poenget.

Etter den opplevelsen har jeg innsett at nesten alt er matte, det er vel hele poenget her.
Vis hele sitatet...
jeg tror vel heller at alt er alt, og matte er en del av alt.

Hvis du lytter veldig nøye til fugler, vil du merke at de lager alle slags pussige lyder, de modulerer stemmen på alle slags komplekse måter, oversatt til norsk sier de "se hva jeg kan gjøre", men onomatopoetikonet er noe slikt som "bip-bip". Den norske måken er egentlig sult på vinger og skriker "kebab".

Matematikk er det samme.
Sist endret av Hans Høyhet; 25. januar 2020 kl. 18:11.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Løsning av kjedelige, serielle og gjentagende oppgaver...
Da er dopamin agonister kjekt. Og biter deg i ræva senere.
Modafinil funker bra, men sykt vanskelig å få tak i. Kunne ønske jeg fikk tak i det igjen. Raste gjennom studiene.
Sitat av anonym113509 Vis innlegg
Modafinil funker bra, men sykt vanskelig å få tak i. Kunne ønske jeg fikk tak i det igjen. Raste gjennom studiene.
Vis hele sitatet...
ønsker du det nok kan det hende du kommer over det igjen.
lykke til
Sist endret av meitemark; 20. juni 2020 kl. 13:38.