Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1490
Noen mener dette er et mIRC-script. Noen mener det er noe Eggdrop-greier. Andre mener det er noe tcl-greier. Even andre mener det er en gammel exploit som utnytter en bot eller noe i den duren...
...så nå spør jeg dere. Noen som vet om dette er et mIRC-script, og evt. vet hvordan jeg kan kjøre det/bruke det?

bind ctcr - PING ctcr:pingreply
proc ctcr:pingreply {nick uhost hand dest key arg} {
set dur [expr [unixtime] - $arg]
putserv "NOTICE $nick :Your ping reply took $dur seconds"}
Vis hele sitatet...
(merk: er n00b i mIRC/irc, så keep it clean & simple, please :p)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det er tcl
du kjører det ved å lage en fil (f.eks script.tcl) og legger denne på serveren hvor eggdrop kjører.
i eggdrop.conf skriver du 'source /path/to/script.tcl' og så er du i boks.

--

bind ctcr - PING ctcr:pingreply
knytt (bind) ctcp-reply med nøkkelord PING til funksjonen med navn ctcr:pingreply

proc ctcr:pingreply {nick uhost hand dest key arg} {

funksjonen (proc) med navn ctcp:pingreply.
pakken som blir sendt til funksjonen inneholder nick, host, hand (brukernavn på nick hvis nick er lagt til i boten som bruker), destinasjon (husker ikke), nøkkel (PING), når pakken ble sendt (arg)

set dur [expr [unixtime] - $arg]
sett variabel 'dur' og putt (nåværende tidspunkt (konvertert til sekunder) minus tidspunkt da den ble sendt, for å få hvor lang tid reply tok)

putserv "NOTICE $nick :Your ping reply took $dur seconds"}
send en pakke til servern som inneholder en NOTICE til personen som sendte pingrequest, og skriver ut hvor mange sekunder det tok
▼ ... noen uker senere ... ▼
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
[19:54:46] <***> hey nso
[19:55:14] <nso> allo
[19:55:23] <***> du kan TCL?
[19:55:28] <nso> indeed
[19:55:33] <***> bind ctcr - PING ctcr:pingreply
[19:55:33] <***> proc ctcr:pingreply {nick uhost hand dest key arg} {
[19:55:33] <***> set dur [expr [unixtime] - $arg]
[19:55:33] <***> putserv "NOTICE $nick :Your ping reply took $dur seconds"}
[19:55:39] <***> kan du forklare meg det?
[19:56:01] <nso> http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=ctcr
[19:56:29] <***> takker =)
[19:56:35] <nso> hvor har du det ifra?
[19:56:43] <nso> er lissom andre gangen jeg har blitt spurt om nøyaktig det samme :D
[19:56:44] <***> www.try2hack.nl


you are so bøøsted ;D
skjønte ikke hva du mente nso
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
at det lissom var til try2hack, hvor man juger ovenfor seg selv om man ber om hjelp
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Hehe.
Måtte bare spørre, vettu...
Hadde søkt og søkt over hele nettet, og ikke funnet noe jeg ble klok på. Kan ha noe å gjøre med at jeg er totalt n00b på irc osv. og da er det ikke mye å gjøre.
Må liksom finne ut hva en ting er for no, før man kan etterforske den dypere

Men men...jeg innså at jeg ikke hadde peiling på dette, og la level 9 beta på hylla inntil videre.

Er fornøyd med at jeg tok Starfleet Academy, og at jeg kom til level 9 på try2hack...har jo egentlig ikke så jævlig med peiling, men jeg har lært en del av det. Ihvertfall av t2h.