Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2558
Hei freaks, jeg lurer på om det er noen som har en 3D tegning av freaken?

Tenkte å ha en liten konkuramse for freaks på tg og kom på at detta hadde vært en perfekt premie
Men så har jeg ingen 3d tegning eller kunskapene til og lage en, men det jeg har er tilgang til en 3d printer :-)

Så om noen har en 3d tegning får jeg skrivd ut noen ekemplarer før tg å premiert ut til de beste freaksa :-)


Hilsen tysje

Om noen har en model de har lyst til å gi mæ treng æ den så fort som murlig siden det tar en stund og skrive ut :-)
Ikke en dum ide. Jeg har både 3D printer, noe cad kunnskaper og muligens litt tid. Hvilken typer printer har du tilgang til?
tysje's Avatar
Trådstarter
Er faktisk usikker på hvordan printer det er
Det er en kar jeg spilte paintball med før som har den :-) om det er ønskelig kan jeg snakke med han i mårra om hvordan printer det er :-)
Kan sikkert lage en model om du gir meg litt hint om hvordan du ønsker den, jeg er jo ny her og ikke helt kjent med dette noe mer enn logoen oppe til venstre?

.. Skal da være en figur med 2 ben, mindre dyp ( tynn ) enn bred?

Øynene som stikker ut, åpen munn? Høyde og godstykkelse?
du må jo komme med dimensjoner på den nevnte freak, om noen skal gjenomføre dette. ikke en dum ide da.
tysje's Avatar
Trådstarter
Om det går an og lage noe som ligner på den freaken jeg har sett bilder av hær
Størrelse kan jo være på ca 5-6 cm?

Det bilde jeg har sett klare jeg ikke og finne siden jeg bruker telefon da nette e nede atm
Jeg har en enkel modell på gang men du må nesten svare på det jeg spør om, jeg har aldri laget noe for 3D print.

Hva godstykkelse er ideelt for printeren, den bør jo hules ut? Har laget 2mm.

I all enkelhet har jeg bare hullet ut øyne og munn, ble egentlig litt coolt.. Det under øya kan tegnes på , antar det bare blir for smått å printe?

http://farm9.staticflickr.com/8370/8584340893_61bf9c5d56_c.jpg
Sist endret av Yalla; 24. mars 2013 kl. 09:23.
tysje's Avatar
Trådstarter
Skal snakke med han i dag, så jeg kankomme med teknisk info så fort æ veit

Btw yalla, det var akkuratt sann jeg så de for meg nå er jeg sjikkeli stoka på dettan
Hehe bra da ordner det seg nok, :-) også filformat må du huske å spør om..
tysje's Avatar
Trådstarter
Får ikke tak i han nå, sikkert ute på ski eller noe sant :-) å om det ikkje blir tid til printing kan jeg sende ut de 3d printa freakene som post :-)
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hehe bra da ordner det seg nok, :-) også filformat må du huske å spør om..
Vis hele sitatet...
Lagre de i STL.

Sitat av tysje Vis innlegg
Får ikke tak i han nå, sikkert ute på ski eller noe sant :-) å om det ikkje blir tid til printing kan jeg sende ut de 3d printa freakene som post :-)
Vis hele sitatet...
Spør om det er en filament printer eller en resin printer. Er det privat printer eller jobb/skole?
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
Spør om det er en filament printer eller en resin printer. Er det privat printer eller jobb/skole?
Vis hele sitatet...

Det er frode fra 3dprint.no :-) dere kan jo se dær om dere finner noe :-)
Okay. Han har både resin og filament.
Sitat av tysje Vis innlegg
Får ikke tak i han nå, sikkert ute på ski eller noe sant :-) å om det ikkje blir tid til printing kan jeg sende ut de 3d printa freakene som post :-)
Vis hele sitatet...
Jupp, du må uansett på posten og sende en til meg..

Har fikset litt, mindre avrundinger og slanket han litt, ble så laban den første jeg fikk bare lyst på seigmenn..

http://farm9.staticflickr.com/8237/8586826320_a0f973b5df_z.jpg
Sist endret av Yalla; 24. mars 2013 kl. 18:50.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Jupp, du må uansett på posten og sende en til meg..

Har fikset litt, mindre avrundinger og slanket han litt, ble så laban den første jeg fikk bare lyst på seigmenn..

http://farm9.staticflickr.com/8237/8586826320_a0f973b5df_z.jpg
Vis hele sitatet...
Post STL fil så kan jeg se om jeg rekker å printe ut en før jeg drar
Hvordan poster jeg fil?? Må bruke dropbox e.l. har ikke det jeg..

Få epost..

Og er det no formening om den første eller den andre?

Og igjen, tykkelse er 2mm ok?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg synes den første så best ut.
15mm tykk og 35mm høy. Epost kommer på pm
Den siste er 53mm høy og 15mm tykk..

Nå var det mest uthulinga, godstykkelsen jeg lurte på, den er laget 2mm. Du får mail her nå..
tysje's Avatar
Trådstarter
Så jeg fant nettop ut at jeg ikke har tid til og skrive ut da tidsskjemaet blei forandra pga ei ferja men ser at andre har sakt at de skal skrive ut noen, så gleder mwg til og se dem om de kommer seg på tg :-)

Noen murlighet før at æ kunne fått 3D filan også :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blitt noe printing?
såg ingen på freakrekka med 3d printer....