Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4205
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på om det er lov og drikke mens man kjører. Så lenge man er under 0.2 i promille ?

Senario..
Jeg er 1 time forsinka til fest og har 20 min kjøring til festen. Jeg hiver meg i bilen og kjører 5 min så jekker jeg en pils og styrter denne etterfulgt at 2 til. Drikker tilsammen 3 halvlitere på 15min.
Men så stopper snuten med 20 meter fra der jeg skal parkere. Hvordan går det med meg da ?

Ønsker jo ikke og kjøre ulovlig.
Da rekner eg med du blir stoppet, og blåser du da under 0.2 må du vente ca 20 min før de tester deg igjen for å se om du er på stigende rus..
ehh, hvis du ikke ønsker å kjøre ulovlig, hva med å ikke drikke når du kjører bil? Tenk på andre som er i trafikken og ikke bare deg selv. Jada selv med liten promille så kan du være farlig
Med en slik tankegang i edru tilstand så lurer jeg sannelig på hva du er i stand til når du er full...
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er jo bare noe jeg lurer på. Det er jo ikke slik at akkurat når du svelger en slurk øl så blir man påvirket.
Men siden promille testing er ved og blåse så hvordan påvirker det.
Mener på og ha lest en plass at man ikke skal ikke skal drikke før etter 6 timet fra å kjørt bil?
I tilfelle et slikt senario?
Sitat av haxxor Vis innlegg
Mener på og ha lest en plass at man ikke skal ikke skal drikke før etter 6 timet fra å kjørt bil?
I tilfelle et slikt senario?
Vis hele sitatet...
Det gjelder hvis man f.eks har vært i en ulykke, utforkjøring eller i et annet tilfelle der det er naturlig at myndighetene vil ha kontakt med deg i etterkant.
Haxxor: det gjelder vel kun dersom du har vært med på noe der det er stor sjans for at det blir politietterforskning om jeg ikke husker feil.

Trådstarter: Jeg er ganske sikker på at om Onkel ser deg kjøre med en åpen pils i hånda, så tror jeg ikke de gidder å teste deg for promille en gang før lappen ryker. Og serriøst. Om det er så viktig at du allerede er påseila når du kommer, får du stryte fire øl og sette deg på trappa og vente.
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Husk at jeg ikke spør om deres mening. Jeg spør hva dere tror snuten ville gjort.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at jeg ikke spør om deres mening. Jeg spør hva dere tror snuten ville gjort.
Vis hele sitatet...
Tatt deg med inn til blodprøve. Innan du hadde komt inn til blodprøve hadde du bikka 0.5 med god margin. Du hadde mista lappen i eit års tid.

Det er lov å vere meir oppegåande enn treåringer på syre her i landet.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det første svaret du fikk er korrekt. Dersom du er under 0.2 men ikke 0.0 vil politiet ta en ny test for å se om promillen øker eller synker. Men har mine tvil på at du ligger under 0.2 etter tre øl på starten. promillen øker ganske raskt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tatt deg med inn til blodprøve. Innan du hadde komt inn til blodprøve hadde du bikka 0.5 med god margin. Du hadde mista lappen i eit års tid.

Det er lov å vere meir oppegåande enn treåringer på syre her i landet.
Vis hele sitatet...
Men hva om promillen er under 0.2 når han kjørte bilen?

For eksempel han kjører 10 meter på 5 sekunder mens han drikker 0,33 øl, stopper bilen, går ut og så drar de på blodprøve.

Da er promillen under 0,2 under kjøring, men over 0,2 etterpå.
Sitat av Spock_ Vis innlegg
Men hva om promillen er under 0.2 når han kjørte bilen?

For eksempel han kjører 10 meter på 5 sekunder mens han drikker 0,33 øl, stopper bilen, går ut og så drar de på blodprøve.

Da er promillen under 0,2 under kjøring, men over 0,2 etterpå.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg ikke hadde gjort det selv, så er jeg faktisk nysgjerrig på svaret
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Snuten dobler promille på blåsing. Og da må man ta evedenser. Den blåser du i og venter 5 min så en gang til. Den runder også av noe.
Men på en slik test vil min promille stige. Hvordan vil snut forholde seg til min historie. At Jeg ikke skal kjøre mer en 20 meter Å på fest.
Men hva om promillen er under 0.2 når han kjørte bilen?

For eksempel han kjører 10 meter på 5 sekunder mens han drikker 0,33 øl, stopper bilen, går ut og så drar de på blodprøve.

Da er promillen under 0,2 under kjøring, men over 0,2 etterpå.
Vis hele sitatet...
Da har du bevisst satt deg inn i en bil og kjørt når du vet promillen din er økende. Det er ingen beviser på at han skulle kjøre 5 sekunder eller 5 timer.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tatt deg med inn til blodprøve. Innan du hadde komt inn til blodprøve hadde du bikka 0.5 med god margin. Du hadde mista lappen i eit års tid.

Det er lov å vere meir oppegåande enn treåringer på syre her i landet.
Vis hele sitatet...
Sitat av qkikc Vis innlegg
Da har du bevisst satt deg inn i en bil og kjørt når du vet promillen din er økende. Det er ingen beviser på at han skulle kjøre 5 sekunder eller 5 timer.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte at du selv går ut av bilen før politiet kommer. F.eks du står ved siden av bilen sekundet etter og politiet kjører da forbi mens du står med en flaske i hånden og de da tar kontakt med deg.

Du blåser 0,0, forteller de at du har drukket denne øl'en mens du kjørte 10 meter, og så tar de deg med på blodprøve.
Du blåser 0,0, forteller de at du har drukket denne øl'en mens du kjørte 10 meter, og så tar de deg med på blodprøve.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det samme ville skjedd. Da vil de huke deg inn og ta blodprøve på deg. Og nei, det er ikke sikkert du hadde promille når de tok deg, men de hadde promille når de testa deg.

På samme måte som (mener jeg å huske) om du blåser 0,3 og de tar deg inn til blodprøve og blodprøven viser 0,1 så slipper du unna.
Og hvordan kommer du deg hjem igjen? Hadde gått utifra at du hadde forsøkt å kjøre hjem igjen i etterkant. Da promillen er økende er det ingen problem å huke tak i deg.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ulovlig å drikke alkohol før og under bilkjøring. Selv om du har under 0.2 i promille er det ulovlig.

0.2 regelen er bare maksverdi du kan ha om du feks blir stoppet i kontroll dagen derpå.
Jeg har selv gjort dette 1 gang for kanskje 8 år siden. Motorikken blir ikke svekket hvis du skal kjøre 10-15m til fest, mens du sipper i deg en øl. Jeg angrer på at jeg gjorde det, mest fordi det er kanskje verdens kjipeste måte å miste lappen på.

Kjør edru. Drikk heller 4-5 shots når du ankommer festen. Er ganske sikker på at lappen ryker.
Sist endret av Superspurv; 25. februar 2019 kl. 12:43.
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner jo at de vil prøve og ta lappen. Men hvis jeg kan dokumenter hvor lenge jeg skal kjøre og da ikke kjøre beruset. Så er det vel ikke ulovlig.
Uansett så er nok politiets rutiner for dette helt A4. Jeg vet ikke helt hvor du vil med dette, vil du finne et smutthull du kan utnytte? Mest sannsynlig vil du kunne gjøre dette 1000 ganger uten å bli stoppet for kontroll noen gang heller, hvis det ikke er vanlig at det er kontroll på den veien du kjører på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner jo at de vil prøve og ta lappen. Men hvis jeg kan dokumenter hvor lenge jeg skal kjøre og da ikke kjøre beruset. Så er det vel ikke ulovlig.
Vis hele sitatet...
Her tar du feil. Selvsagt er det ulovlig å kjøre med stigende promille og du er totalt imbesil hvis du faktisk bestemmer deg for å gjøre det. Om du har 0 i promille til å begynne med er revnende likegyldig.

Og hvor langt du har tenkt å kjøre driter vel Politiet en lang marsj i. Uansett vil planen din falle i vasken når avstanden du har tenkt å kjøre hverken er noe du kan bevise eller dokumentere for deg..
Sist endret av Noisediary; 25. februar 2019 kl. 13:58.
En gang i tiden var jeg sammen med en alkoholisert kvinne. Hun beregnet forbrenningen etter klokken på antall enheter hun drakk. Vi ble faktisk stoppet når hun kjørte, og tidligere på dagen hadde hun drukket to glass hvitvin...Hun blåste null promille...Det er uansett helt idiotisk å kjøre i ruset tilstand.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner jo at de vil prøve og ta lappen. Men hvis jeg kan dokumenter hvor lenge jeg skal kjøre og da ikke kjøre beruset. Så er det vel ikke ulovlig.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke dokumentere en dritt.
Du skriver svart på hvitt at du skal styrte(!) 3(!) pils? Hva er det å lure på?

Kanskje du skulle brukt tiden og energien du har brukt på denne tråden til å reevaluere moral og konsekvenstenkningen din.

Dette er en helt idiotisk problemstilling, og du mister garantert lappen hvis du blir tatt. At du ikke klarer å vente 20 min sier sitt.
Men åssen funker egentlig den blåsetesten? Om jeg bruker sprit som munnskyllevann, altså gurgler og spytter ut. Altså, uten å svelge. Vil da testen slå ut? Jeg antar jo det da, men stemmer det?
Anonym bruker
"Hoppende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Men åssen funker egentlig den blåsetesten? Om jeg bruker sprit som munnskyllevann, altså gurgler og spytter ut. Altså, uten å svelge. Vil da testen slå ut? Jeg antar jo det da, men stemmer det?
Vis hele sitatet...
Har vært borti og ikke få startet arbeidsbil som har blåser pga vask med klut som ble holdt alko.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Men åssen funker egentlig den blåsetesten? Om jeg bruker sprit som munnskyllevann, altså gurgler og spytter ut. Altså, uten å svelge. Vil da testen slå ut? Jeg antar jo det da, men stemmer det?
Vis hele sitatet...
Testen gir utslag på mengden alkohol i spytt. Siden
a) alkohol tas opp gjennom slimhinner (som munnhulen består av)
og
b) du trolig vil ha økte mengder av alkohol i spyttet pga av skyllingen
er det langt mer sannsynlig at du vil teste positivt.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ulovlig å drikke alkohol under bilkjøring. Lappen ryker tvert om politiet ser du drikker alkohol og kjører bil, uansett promille.
kjedelig streiting
Husk at man kan miste lappen på mange måter, ikke bare fordi man har gjort noe ulovlig. Drikker du mens du kjører bil jeg tippe du uansett går under termen ikke edruelig nok/skikket til å inneha førerkort, med god grunn.