Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1882
Hei freaks. Jeg har lenge hatt lyst til å finne på noe å gjøre. Er så lei av å bare sitte på sofaen, men mangler motivasjon. For en del år siden var jeg flink til å trene seriøst i noen år, men nå er dørstokkmila uendelig stor. Har også hatt et ønske om å spille cello i det siste, men aner ikke hvor jeg skal starte. Føler at det er unødvendig å kjøpe en cello når jeg ikke aner om det er en hobby jeg vil like.

Tar gjerne imot tips. Både når det kommer til dørstokkmila, cello og andre hobbyer som kan være morsomme.
Jeg hørte nylig fra en bekjent som fortalte meg om diverse hinderløyper som man kan utfordre seg selv med. Det er arrangementer hvor du skal bevege deg en avstand og gjennomgå en rekke utfordringer på veien. Jeg syntes det høres sykt kult ut - spesielt med tanke på at det krever deg i god fysisk form på flere måter enn bare løping. For min del er det veldig god motivasjon til å trene variert, og dørstokkmila blir betraktelig kortere

Tror en av utfordringene het "toughest" eller noe sånt.. Kan se om jeg finner noe mer om det.

Fant en facebook side om det. Finnes flere arrangementer som likner på dette også.
https://www.facebook.com/events/299763197065073/
Sist endret av The Riddler; 6. november 2018 kl. 17:19.
På Bergen bibliotek kan du låne ymse instrument gratis. No veit eg ikkje om det er i nærleiken for deg, men kan hende andre bibliotek kringom har liknande tilbod...
Graffiti ����x��
Da har du alt i fra tegning på papir, PC/nettbrett, til chill maling på lovliggvegger/forlatte bygg - til adrenalin overdoser som å male på for eksempel tog.... ����x♂️
Du får Cello fra noen tusen og oppover. Med mindre du finner en musikkskole som også har Cello så tror jeg nok du må ha instrumentet selv. Og det gir jo egentlig mening, for det å ta timer er jo bare veiledning. Det er jo øvingen du gjør hjemme som avgjør hvor fort du lærer og om du utvikler deg.

Kanskje du bør stikke innom en butikk som selger instrumenter og snakke Cello? Kanskje får du gode tips eller er du riktig heldig har de kanskje noe brukt inne? Eller finn.no? Kan ikke noe om Cello, men spiller gitar selv og vet at det å gå for de aller billigste gitarene ikke er lurt. Er sikkert det samme når det gjelder Cello. Trenger ikke legge ned en månedslønn eller to med du får sikkert mye igjen om du unngår den aller billigste modellen.

Om det virkelig er knagert økonomisk og du likevel ønsker å lære, trenger å øve etc så kan du jo kjøpe fra Kina.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Har selv drevet aktivt med BMX i rundt 10 år (har desverre blitt lite de siste par åra pga lite tid, guts som forsvinner med alderen, og få jevnaldrende kompiser som fortsatt holder på), og kan virkelig anbefale det. Det finnes omtrent ikke en sport med mer variasjon, og du får trent både hele kroppen, koordinasjon osv. og mentale prosesser. Hvis du bor i oslo-området har du også et stort utvalg av parker. Du må selvfølgelig ut med en liten sum for en ordentlig sykkel, men vil si du kan klare deg fint 2-3000 hvis du leter på riktig sted.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du får Cello fra noen tusen og oppover. Med mindre du finner en musikkskole som også har Cello så tror jeg nok du må ha instrumentet selv. Og det gir jo egentlig mening, for det å ta timer er jo bare veiledning. Det er jo øvingen du gjør hjemme som avgjør hvor fort du lærer og om du utvikler deg.

Kanskje du bør stikke innom en butikk som selger instrumenter og snakke Cello? Kanskje får du gode tips eller er du riktig heldig har de kanskje noe brukt inne? Eller finn.no? Kan ikke noe om Cello, men spiller gitar selv og vet at det å gå for de aller billigste gitarene ikke er lurt. Er sikkert det samme når det gjelder Cello. Trenger ikke legge ned en månedslønn eller to med du får sikkert mye igjen om du unngår den aller billigste modellen.

Om det virkelig er knagert økonomisk og du likevel ønsker å lære, trenger å øve etc så kan du jo kjøpe fra Kina.
Vis hele sitatet...
Det var et godt tips. De kan sikkert ha tips til kurs som er relevant for meg.

Jeg har spilt gitar selv og har på den måten opplevd både billig og dyrere gitarer. Jeg regner også med at det kan overføres til cello, så kommer i så fall til å gå litt over de billige i pris.

Takker for tipsene
Foto er veldig gøy. Du får rimelig og bra begynnerutstyr på Finn. For 3000 kroner skal du kunne få deg et godt kamera med to ulike objektiver ( f eks en telelinse til zoom og en til nærarbeid). Foto har endret livet mitt totalt og løftet meg ut av mange destruktive perioder. Utløp for masse kreativitet, uendelige muligheter til å lære og eksperimentere, og ikke minst en bra måte å komme seg ut på! Jeg skal love deg at timene flyr når du først har fått hekt på å finne motiver ute, enten det er skog eller by. Har du i tillegg Adobe Bridge og Photoshop (det er mye lettere å lære seg enn folk skal ha det til), kan jeg nesten love deg at du blir hekta. Det er sabla moro!
Sitat av wormhole Vis innlegg
Har selv drevet aktivt med BMX i rundt 10 år (har desverre blitt lite de siste par åra pga lite tid, guts som forsvinner med alderen, og få jevnaldrende kompiser som fortsatt holder på), og kan virkelig anbefale det. Det finnes omtrent ikke en sport med mer variasjon, og du får trent både hele kroppen, koordinasjon osv. og mentale prosesser. Hvis du bor i oslo-området har du også et stort utvalg av parker. Du må selvfølgelig ut med en liten sum for en ordentlig sykkel, men vil si du kan klare deg fint 2-3000 hvis du leter på riktig sted.
Vis hele sitatet...

Det er faktisk noe jeg har hatt lyst til å prøve, men en ulykke for mange år siden gjør sykling vanskelig dessverre

Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Foto er veldig gøy. Du får rimelig og bra begynnerutstyr på Finn. For 3000 kroner skal du kunne få deg et godt kamera med to ulike objektiver ( f eks en telelinse til zoom og en til nærarbeid). Foto har endret livet mitt totalt og løftet meg ut av mange destruktive perioder. Utløp for masse kreativitet, uendelige muligheter til å lære og eksperimentere, og ikke minst en bra måte å komme seg ut på! Jeg skal love deg at timene flyr når du først har fått hekt på å finne motiver ute, enten det er skog eller by. Har du i tillegg Adobe Bridge og Photoshop (det er mye lettere å lære seg enn folk skal ha det til), kan jeg nesten love deg at du blir hekta. Det er sabla moro!
Vis hele sitatet...

Drev mye med fotografering før og har tatt kurs og gått skole for det. Bl.a hos Morten Krogvold. Men, Ja, det er utrolig givende fikk helt dilla på mørkerom. Men, det er dessverre en hobby som ikke interesserer meg lenger. Skal ta med kamera uten av de nærmeste dagene og se om det trigges igjen
Sist endret av ronniba; 7. november 2018 kl. 09:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Vet ikke hva slags skade det er snakk om men jeg begynte med svømming (hovedsaklig crawl) for et par år siden pga av prolaps i korsryggen, og det har gjort underverker. Så lenge jeg svømmer et par ganger i uka merker jeg ikke noe som helst av det, og samtidig er det dritgod trening. Har faktisk erstattet all trening på treningssenter med svømming fordi man trener så godt som alle muskelgrupper, pluss kondisjon. Jeg er typen som ikke gidder å sette opp et strukturert treningsprogram med hva jeg skal trene når, så også derfor er svømming perfekt. Likevel vil jeg si det kanskje funker litt dårlig som "hobby" fordi det ikke er annen variasjon enn din egen progresjon (i noe som er veldig repetativt), men et generelt godt alternativ til det meste av trening og fysioterapi.
Vurdert metall detektor?
Sitat av wormhole Vis innlegg
Vet ikke hva slags skade det er snakk om men jeg begynte med svømming (hovedsaklig crawl) for et par år siden pga av prolaps i korsryggen, og det har gjort underverker. Så lenge jeg svømmer et par ganger i uka merker jeg ikke noe som helst av det, og samtidig er det dritgod trening. Har faktisk erstattet all trening på treningssenter med svømming fordi man trener så godt som alle muskelgrupper, pluss kondisjon. Jeg er typen som ikke gidder å sette opp et strukturert treningsprogram med hva jeg skal trene når, så også derfor er svømming perfekt. Likevel vil jeg si det kanskje funker litt dårlig som "hobby" fordi det ikke er annen variasjon enn din egen progresjon (i noe som er veldig repetativt), men et generelt godt alternativ til det meste av trening og fysioterapi.
Vis hele sitatet...

Har faktisk vurdert det. Kan definitivt skjønne at man kommer i form av det hva gjør det med musklene? Vil det gjøre en slankere og mer definert? Skal sjekke ut om det er noen steder i Oslo som kan egne seg for svømmetrening

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vurdert metall detektor?
Vis hele sitatet...
Ja. Har sett for mye på aussie gold eller hva der heter, så nå har jeg egentlig litt lyst til å lete etter gull med detektor. Noen tips til en som vil prøve seg? Ikke bare gull, men generelt. Kan ikke kjøpe det dyreste utstyret heller
Sist endret av ronniba; 10. november 2018 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med å prøve ut paintball, ikke så veldig dyrt å starte med det heller
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Hva med å prøve ut paintball, ikke så veldig dyrt å starte med det heller
Vis hele sitatet...
Har meldt interesse til en kompis som spiller. Han skal ta meg med på det og en runde golf neste år. Men, så frykter jeg at det gjør uendelig vondt ettersom jeg ble slutt på bar rygg fra 3 meters hold.
Litt lyst til å teste airsoft (?) også.