Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7042
Lurer på om det forsatt er muligt og lytte på politi radioen, hører mange historier fra hva de hørte og det virket spennende
LiamQ_Q's Avatar
Trådstarter
64 4
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Wikipedia siden var død, men hvorfor er det ikke mulig lengre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fordi nettet er kryptert.

Er forøvrig forumet som hakker av siste parantes. https://no.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8dnett_(radionett) bør funke.
LiamQ_Q's Avatar
Trådstarter
64 4
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fordi nettet er kryptert.

Er forøvrig forumet som hakker av siste parantes. https://no.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8dnett_(radionett) bør funke.
Vis hele sitatet...
Okay, men en siste ting jeg lurer på. Hvis jeg hadde fått tak i en radio fra feks en helsearbeider ville den da funket på samme måte som politiet sin?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De radioene er kodet, og kodene byttes med jevne mellomrom, spesielt dersom en radio mangler fra tellingen. Så er nok kortvarig glede.
Sitat av LiamQ_Q Vis innlegg
Okay, men en siste ting jeg lurer på. Hvis jeg hadde fått tak i en radio fra feks en helsearbeider ville den da funket på samme måte som politiet sin?
Vis hele sitatet...
Nei.

For det første så må hver enkelt terminal legges inn i alle talegrupper den skal ha tilgang til.

Så en helsearbeider (Av typen ambulanse) har kun tilgang til noen felles talegrupper som brukes ved samarbeid.
Utover dette så er det kun egne helsegrupper det er tilgang til.

For det andre, så er det svært enkelt å spore opp hver enkelt terminal, i tillegg til å sperre adgangen til alle talegrupper for en terminal.

Så om du stjeler en, så vil den kun fungere i kort tid fram til politiet står på døren din.
Jeg mener å ha lest et sted at de kan gjøre at terminalen selvdestruerer, slik at den aldri kan brukes mer.. Stemmer det eller?
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg mener å ha lest et sted at de kan gjøre at terminalen selvdestruerer, slik at den aldri kan brukes mer.. Stemmer det eller?
Vis hele sitatet...
Må vel være å blokkere enheten fra all tilgang til nettet. Det vil jo være tilsvarende destruksjon rent praktisk. Tviler på de går i luften eller tar pluttselig fyr hehe
Hadde mye morro med å lytte på politiradio på 90-tallet. Ekstra artig når kjentfolk ble hanket inn.

Radioen sto på stillemodus, så jeg sovnet ofte på kvelden når det var rolig. Bråvåknet skremt midt på natta av at en eller annen engasjert politimann ropte beskjeder til sentralen ��.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Må vel være å blokkere enheten fra all tilgang til nettet. Det vil jo være tilsvarende destruksjon rent praktisk. Tviler på de går i luften eller tar pluttselig fyr hehe
Vis hele sitatet...
I TETRA standarden så er det spesifisert en «KILL» melding, hvordan denne fungerer skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg kan se for meg at den wiper alle krypteringsnøkler og nøkkelpar fra radio-enheten før den låser den ned og gjør radio-enheten ubrukelig.