Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 557
Hei!

Jeg har en Lenovo pc (Lenovo V Series V520s SFF) med ok prosessor (i5 7 gen), 8 GB minne og rask ssd. Den var ikke kjøpt for gaming, men nå har jeg lyst til å bruke den til litt lett gaming. Da er det jo grafikk kortet det står på, det integrerte kortet duger ikke til mye. Er ikke ute etter å kunne kjøre alle spill på max settings, men litt bedre enn i dag. Hva kan jeg forvente meg av et lavprofil pcie kort? Det er ganske trangt i den så er nok ikke plass til noe digert kort med diger vifte.

Har noen erfaring med dette? Har tittet litt rundt og funnet noen kort men usikker på hva jeg skal velge.

Takk!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Beste lavprofilkortet du får er 1050ti, duger til spill som gjerne går i "casual"-segmentet.

Men før du kjøper det kortet må du finne ut om du har strøm i pci-e sporet. Det er ikke alle SFF-maskiner som kan levere nok strøm. Kortet trekker forøvrig 75w, som også er maks w via pci-e.

edit: Finn modellnummeret til hovedkortet, står gjerne en plass på kortet sammen med serienr ol.
Med det nummeret blir det lettere å finne ut det du må finne ut.
Sist endret av Echuz; 5. september 2018 kl. 00:23.