Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 13642
Heisann. Vet noen hvordan en kan skaffe politiuniformer lett? trenger det til et film prosjekt. har hørt at man ikke får tak i dette lenger etter breivik "kriminaliserte" det?
Det beste er nok å ta kontakt med nærmeste politistasjon.
frø's Avatar
Trådstarter
Filmen er en kritikk mot politiet da, så tror ikke de blir så glade når resultatet kommer fram, Lita bygd. Tenkte mer på om det gikk ann å bestille noe et eller anna sted, har letet litt rundt men finner ikke noe.
hør med det lokale teateret, kan hende de har noen du kan få låne.
Det er ikke lov med uniformer som ligner på den norske politi-uniformen en gang. Det eneste man får tak i er cheesy amerikanske politi-uniformer for barn.
Det er en lang søkeprosess og mye papirarbeid bak politiscenene i norsk film og TV.
Sitat av frø Vis innlegg
Filmen er en kritikk mot politiet da, så tror ikke de blir så glade når resultatet kommer fram, Lita bygd.
Vis hele sitatet...
Men det trenger de vel ikke å vite når du spør om å låne noen uniformer?
Ville nok uansett snakket med politiet om det er lita bygd. Anywhore, poster du resultatet?
frø's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det er ikke lov med uniformer som ligner på den norske politi-uniformen en gang. Det eneste man får tak i er cheesy amerikanske politi-uniformer for barn.
Det er en lang søkeprosess og mye papirarbeid bak politiscenene i norsk film og TV.
Vis hele sitatet...
Det er greit at de er supercheesy egentlig, så lenge det ikke er småe barneuniformer

Sitat av McLovin Vis innlegg
Ville nok uansett snakket med politiet om det er lita bygd. Anywhore, poster du resultatet?
Vis hele sitatet...
Kommer nok til å poste Resultatet når det er ferdig, men kommer til å ta lang tid med redigering etc. Nå må vi først skaffe uniformer.

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Men det trenger de vel ikke å vite når du spør om å låne noen uniformer?
Vis hele sitatet...
Nei sant det igrunnen. Kan jo alltids prøve, bare si at det er til skoleprosjekt eller noe.
Sist endret av frø; 16. februar 2012 kl. 20:33.
Dette er feil. Gikk forbi en lekebutikk her en dag, og det første jeg så når jeg såvidt så innom var en politiform (blå skjorte med bukse, inkl. politilogo). Dette er til barn vel og merke.

Sitat av Cheese Vis innlegg
Det er ikke lov med uniformer som ligner på den norske politi-uniformen en gang. Det eneste man får tak i er cheesy amerikanske politi-uniformer for barn.
Det er en lang søkeprosess og mye papirarbeid bak politiscenene i norsk film og TV.
Vis hele sitatet...
frø's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Dette er feil. Gikk forbi en lekebutikk her en dag, og det første jeg så når jeg såvidt så innom var en politiform (blå skjorte med bukse, inkl. politilogo). Dette er til barn vel og merke.
Vis hele sitatet...
Regner ikke med de ser så veldig seriøse ut? + er vell litt annerledes når det er til 7 år gamle gutter.
Sitat av frø Vis innlegg
Regner ikke med de ser så veldig seriøse ut? + er vell litt annerledes når det er til 7 år gamle gutter.
Vis hele sitatet...
De ser faktisk veldig like ut, bare mindre
<?=getUserTitle()?>
Sitat av Cheese Vis innlegg
Det er ikke lov med uniformer som ligner på den norske politi-uniformen en gang. Det eneste man får tak i er cheesy amerikanske politi-uniformer for barn.
Det er en lang søkeprosess og mye papirarbeid bak politiscenene i norsk film og TV.
Vis hele sitatet...
Det er her du tar feil, det er lov med uniformer som ligner på de utdaterte uniformer.
Politiet bytter "design" på uniformene ca. en gang i året.
Det er slik Breivik fikk tak i en slik uniform, ved å skaffe seg en utdatert uniform
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Det er her du tar feil, det er lov med uniformer som ligner på de utdaterte uniformer.
Politiet bytter "design" på uniformene ca. en gang i året.
Det er slik Breivik fikk tak i en slik uniform, ved å skaffe seg en utdatert uniform
Vis hele sitatet...
Nuvel. Breivik sin uniform var hjemmelaga hele veien. Sort arbeidsbukse som han hadde festa refleks nederst på beinet, og på overdelen hadde han et våtdrakt som han hadde limt utskrifter av politilogoen på.

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/02/03/1328286444782_613.jpg

http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/02/03/1328287283018_159.jpg
Det er bare å spørre om du får låne uniformer på nærmeste politistasjon og si at du skal bruke det i en film. Burde ikke være noe stort problem.
Kjenner noen som har gjort det i Lillehammer, og det var ikke noe problem. Noen andre jeg kjenner fikk også lånt en ambulanse i noen timer en dag som skulle brukes til film, så det virker som det er veldig lett å få lånt sånne ting i Lillehammer hvertfall.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det er bare å spørre om du får låne uniformer på nærmeste politistasjon og si at du skal bruke det i en film. Burde ikke være noe stort problem.
Kjenner noen som har gjort det i Lillehammer, og det var ikke noe problem. Noen andre jeg kjenner fikk også lånt en ambulanse i noen timer en dag som skulle brukes til film, så det virker som det er veldig lett å få lånt sånne ting i Lillehammer hvertfall.
Vis hele sitatet...
Må være nærmere seriøst hvis du får låne en ambulansebil, skal du lage en kortfilm får vgs linja så får du nok ikke lånt en ambulansebil
Jeg ville ringt Norsk film på Jar og spurt rekvisitaavdelingen der om de hadde noe å leie ut, alternativt nrk sin rekvisitaavdeling. Jeg har besøkt begge og de er helt vanvittige og inneholder det utroligste.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg vil også anbefale deg å oppsøke ditt lokale teater. Jeg har selv drevet med amatørteater i en del år, og på tross av at vi er et relativt lite teater, har vi flere autentiske politiuniformer.
Så noen politistrykemerker på ebay til 12$ stk. Sånne som breivik hadde, går PST helt klikk hvis man bestiller noen sånne?
Vi fikk hjelp av politiet da vi laget en dårlig skolefilm. De stilte opp med bil, og var med på filmen da de arresterte en person, og de dro avgårde med sirene.(Jepp, det var en skikkelig dårlig film) Du kan jo spørre, mulig de låner ut uniform.

Det er ikke noe problem å lage slikt selv. Svarte klær, litt refleks og hjelp fra en tante som kan sy så er du mål.
<?=getUserTitle()?>
Om det er ett lite sted du bor, og politiet ikke har så mye å gjøre, så er det kanskje lett å få politiet til å stille opp
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg reviver denne tråden, jeg skal kle meg ut som politi på et halloween party og mangler en passende bukse. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en billig svart bukse som ligner og refleks til og sy fast på den?
The Merciful One
mr5050's Avatar
vet at kostyme avdelingen hos nrk har

Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Jeg reviver denne tråden, jeg skal kle meg ut som politi på et halloween party og mangler en passende bukse. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en billig svart bukse som ligner og refleks til og sy fast på den?
Vis hele sitatet...
kjøp en arbeidsbukse med reflekser på bena
det har de på jula osv

og lage en med reflekser i sjakkmønster på bena blir bare trøbbel i paradis hvis purken ser deg
Sist endret av mr5050; 21. oktober 2014 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ærk, de har da uniformer på kondomeriet, håndjern og kølle og.
Takk for tipset mr5050. Fant denne som jeg tror vil passe greit. http://www.jula.no/catalog/klar-og-v...sbukse-902121/
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Takk for tipset mr5050. Fant denne som jeg tror vil passe greit. http://www.jula.no/catalog/klar-og-v...sbukse-902121/
Vis hele sitatet...
Jeg har noe av de samme arbeidsbuksene, men kun med blank/hvit refleks. De ser litt mer troverdig ut enn gule reflekser på beina som politiet ikke bruker. Mine er kjøpt på jernia.
I sverige men...

https://www.youtube.com/watch?v=-HvJ_LVkSUI

Burde vel få til noe lignende i Norge.