Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 81038
Er det noen her som har diskutert med en HEALER før?
At det går ann, jeg får vondt. Ingenting henger på greip.

Dama mente at du hun healer folk hver dag og det er fakta. Jeg ber hu dokumentere det. SÅ SIER HU HVIS HU PRØVER Å DOKUMENTERE DET SÅ FUNKER IKKE HEALING. HVA FAEN?

Jeg har på følelse av at hu ler av meg. Og det håper jeg virkelig og! For hvis ikke, så trekker jeg diagnosen: tvangstanker og foreslår umiddelbar innlegging.

Jeg blir så frustrert at jeg får vondt i magen og blir gassy!

Men men, skal ikke gi meg. Back a brother up å diskutere a!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
UN FUCKING BELIEVABLE.

Jeg vurderte faktisk en liten stund å ikke kommentere på denne saken; personen er åpenbart mental forstyrret og jeg sympatiserte på et tidspunkt litt med han. Det er kjipt å bli lurt, det er noe alle har opplevd et par ganger for mye i livet. Kall det gjerne livets skole. Men hallo - du kan ikke prøve å ro deg inn i en slik situasjon. Hvis det faktisk var tilfellet at du skulle "avsløre" varsleren så hadde du gjort en grundig sjekk av kilder og referanser og på bakgrunn av det kunne laget en artikkel om falske varslere, nå synker du til et nytt, ubeskrivelig, lavmål, Armin.

Nå skal det sies at jeg mistet repsekten for han og hele "redaksjonen" bak Nyhetsspeilet under vaksinesaken, det kom da klart frem at det var av egne interesser de fremmet sakene sine, ikke fordi de faktisk mente det var grunnlag for teoriene sine. De blander egne økonomiske interesser inn i en politisk agenda og kritiserer andre bedrifter for å gjøre akkurat det de gjør selv. Jeg blir kvalm.
Sist endret av Deezire; 12. mars 2010 kl. 00:57.
Fra nå av skal akten ved og drite seg ut og prøve og ta seg inn igjen for så og drite seg ytterligere ut kalles for "og ta en armin" i mitt vokabolar!
Det har ikke slått dere at Armin kanskje er en delvis oppegående mann, som har lekt med tankene på å eksperimentere med det å hjernevaske og lure folk, og dessverre har levd seg litt for mye inn i rollen? Jeg får svært sterke assosiasjoner til en liten jødehatende østerriker med sinnsykt temperament og snasen bart.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det har ikke slått dere at Armin kanskje er en delvis oppegående mann, som har lekt med tankene på å eksperimentere med det å hjernevaske og lure folk, og dessverre har levd seg litt for mye inn i rollen? Jeg får svært sterke assosiasjoner til en liten jødehatende østerriker med sinnsykt temperament og snasen bart.
Vis hele sitatet...
Nei, og det kommer det aldri til å gjøre heller. Ingen kjører seg så hardt og langt ned i gjørma med vilje iført full identitet.
Vet ikke hvem jeg synes mest synd på jeg.. Armin med sitt sprengte virkelighetsbilde, eller dere her inne som tydligvis synes det er jævlig kult å slenge dritt om andre som tenker/er annerledes enn "normalen". Jeg vil på ingen måte beskytte Armin eller NS. Den siden har aldri blitt sett på som seriøs i mine øyne, men jeg må ærlig si at akkurat nå, så har han mer respekt hos meg enn alle dere som sitter her å er tastaturtøff på andres bekostning.
Grønnkål: Takk for å sette ord på det jeg også prøvde å si tidligere i tråden.
Haha, utrolig!
Dette er hva jeg kaller a thread of epic proportions!

Vindmøller som sender frekvenser for å overta hjernen til enkeltindivider? Hvordan de klarer å svelge det rett ned uten et kritisk blikk er for meg ubegripelig. Jeg klarer ikke en gang å lese det uten å smile.

Men det hadde vært en himla god film da, det skal dem ha!
Sist endret av etsi; 12. mars 2010 kl. 01:39. Grunn: hei leif!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Noen "hackere" fra forumet skulle lagt ned nyhetsspeilet for godt. Det er jo bare endeløst svada på nettsiden! Tragisk.
Ytringsfrihet skulle ikke vært et tema for Armin. Han burde bare holdt kjeft.
Vis hele sitatet...
Jeg håper for all del at det ikke skjer.

1) Fordi da kan de ikke latterliggjøre seg selv mer.
2) Det undergraver ytringsfriheten, vi vil ikke senke oss på samme nivå som våres Tyrkiske venner.
3) Han må godt fortsette for min del, jeg har begynt å godte meg over hele saken. Hey, popcorn!
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg håper for all del at det ikke skjer.

1) Fordi da kan de ikke latterliggjøre seg selv mer.
2) Det undergraver ytringsfriheten, vi vil ikke senke oss på samme nivå som våres Tyrkiske venner.
3) Han må godt fortsette for min del, jeg har begynt å godte meg over hele saken. Hey, popcorn!
Vis hele sitatet...
1. Godt poeng.
2. Enkelte skulle ikke hatt ytringsfrihet.
3. Enig der også gitt.

Men ivioynar... Det viser seg at det er du/vi som har blitt lurt. Armin visste hele tiden at informasjonen var feil. Alt sammen var del av en plan....


Hvor dum går det an å bli? Går det ikke an å ta litt selvkritikk?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Spelley, det var igrunnen trådens dumeste ide. Det sier igrunnen mye iom at "Truth-seeker" Armin Bahrami har postet her. Det er ingen grunn til å få dem til å tro at vi eller noen andre er en mektig organisasjon som er ute etter å stilne dem.

Jeg tror IvIoyner sitt poeng var å vise hvor lite troverdig det man finner på nyhetsspeilet er. Alt av tull og fanteri blir postet der ukritisk over en lav sko. Det finnes faktisk mennesker som tror på dette. Det ville på ingen måte være formålstjenelig å "ta ned siden". Nå derimot, er det kanskje noen av dem som tenker seg om en gang til å oppdager hvor lite sannsynlig det er at det som står der er sant.

Problemet NS er jo det seriøse utrykket en så proft laget nettside gir helt hårreisende fantasifoster. Det er i utgangspunktet bare skummelt for "mindre oppvakte mennesker", men de finnes det desverre en hel del av.

Siden jeg så bloggen til moyner første gang så har jeg humret og ledd i flere timer totalt (dog fant jeg kanskje komentarene på NS etter artikkelen mest fasinerende). Takk! Det var glitrende utført!
Fikk ikke redigert tråden min, men:
Men ivioynar... Det viser seg at det er du/vi som har blitt lurt. Armin visste hele tiden at informasjonen var feil. Alt sammen var del av en plan....

Jeg skylder hverken deg eller dine meningsektefeller en unnskyldning, eller en innrømmelse. Jeg legger meg ikke flat, eller erkjenner at jeg har gjort noe feil. Det er faktisk denne falske kilden som du bør rette dine krav til, ikke meg, for jeg så denne komme, det er deres egen feil og nå får de sove i sin egen skit.

Målet til Freakforum-administrator og NTNU-slave var å bruke denne hendelsen som en argumentasjonsform i debatter og foraer der Nyhetsspeilet blir linket til. Som han sa selv, “ikke bruk tid på å argumentere mot NS folket, bare vis til denne linken her” Slik at når jeg debaterer 9-11 i dagbladet eller andre offentligheter, så møter jeg på slike argumentasjoner, fremofor saklighet og svar relatert til diskusjonens tema.

Deres mål, var å latterligjøre, og som du sikkert har hørt før den som ler sist, ler best, jeg tror ikke jeg skal le engang for det hele er tragisk..

Jeg viste det fra første stund….




--- Hva er det egentlig å si ?
Sist endret av Spelly; 12. mars 2010 kl. 02:26.
Sitat av spelley Vis innlegg
2. Enkelte skulle ikke hatt ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du prøver å høres tøff ut eller om du mener dette alvorlig, men det er ihvertfall utrolig tåpelig sagt, og det faller jo bare på sin egen urimelighet. Enten så har man ytringsfrihet i et land, eller så har man ikke det.

Det du sier her er etter min oppfatning ikke noe bedre enn mye av det skvipet som Armin presterer å lire av seg, men jeg ønsker da ikke å frata deg ytringsfriheten din av den grunn.

Jeg må si jeg er glad for at jeg lever i et land hvor folk med så liten forståelse og respekt for grunnleggende prinsipielle rettigheter ikke blir tatt seriøst i nevneverdig grad.
Sitat av serpentine Vis innlegg
Vet ikke hvem jeg synes mest synd på jeg.. Armin med sitt sprengte virkelighetsbilde, eller dere her inne som tydligvis synes det er jævlig kult å slenge dritt om andre som tenker/er annerledes enn "normalen". Jeg vil på ingen måte beskytte Armin eller NS. Den siden har aldri blitt sett på som seriøs i mine øyne, men jeg må ærlig si at akkurat nå, så har han mer respekt hos meg enn alle dere som sitter her å er tastaturtøff på andres bekostning.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med å slenge dritt om de som tenker annerledes å gjøre. Dette har med at en "journalist" enkelte velger å tro på nå har vist seg å være totalt uten kildekritikk. Han svelger rått alt som høres spennende ut, og når han i tillegg juger så det renner av han for å prøve og fremstille det som om det var han som lurte, og viser at han ikke tar fem flate øre for å finne opp og servere rene løgner for å fremstille seg selv som smart, kritisk og rett og slett en samfunnshelt, så fortjener han all den kritikken folk klarer å lire av seg. Han viser altså at hans "arbeid" for å "avsløre konspirasjoner" ikke er mer enn en egotripp hvor intensjonen er å fremstille seg selv på en måte som gjør at folk ser opp til han - og han bevisst utnytter psykisk syke mennesker for å oppnå det - og slettes ikke faktisk avsløre konspirasjoner.

Denne systematiske jugingen, hvor han finner opp nye konspirasjoner helt ut av det blå (pro-israelsk NTNU og nff, frimurere på nff osv) for å heve sitt image tyder på at han er totalt klar over at aprikoskjerner ikke har noen som helst virkning på kreft, men kuppet debatten for å bli kjendis, på bekostning av dødssyke kreftpasienter! Hvis å kritisere det er å være "tastaturtøff" så får du bare leve med at jeg og mange andre her er tastaturtøffe akkurat så ofte som vi føler det er behov for.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av serpentine Vis innlegg
Vet ikke hvem jeg synes mest synd på jeg.. Armin med sitt sprengte virkelighetsbilde, eller dere her inne som tydligvis synes det er jævlig kult å slenge dritt om andre som tenker/er annerledes enn "normalen". Jeg vil på ingen måte beskytte Armin eller NS. Den siden har aldri blitt sett på som seriøs i mine øyne, men jeg må ærlig si at akkurat nå, så har han mer respekt hos meg enn alle dere som sitter her å er tastaturtøff på andres bekostning.
Vis hele sitatet...
Det er en helt enorm forskjell mellom å "slenge dritt" (selv om jeg her ser det mer som å kalle en spade for en spade) mot en som er annerledes, enn å peke ut en hårreisende mengde idioti og mangel på kritikk.

Problemet her er at Bullshitspeilet poster tonnevis med fullstendig ubegrunnet sprøyt. Enda verre er at dette sprøytet blir bensin på bålet for de stakkars folkene som er paranoide nok og idiotiske nok til å faktisk tro på det heller enn en mer logisk og beviselig løsning.

Og er det noen som tror de er bedre enn alle andre er det antakelig en større andel av dem blant konspirasjonsteoretikerne og -fanatikerne. Tusenvis av metaforer om "soving", "saueflokker" osv. comes to mind.
Okei, jeg har ombestemt meg: Armin burde nesten vært arrestert eller noe sånt. Han er ikke bare helt hinsides langt ute på det største jordet jeg noensinne har sett, men også farlig for andre som skulle falle for heksebryggeriet hans.
Sist endret av Sky; 12. mars 2010 kl. 07:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg vurderte faktisk en liten stund å ikke kommentere på denne saken; personen er åpenbart mental forstyrret og jeg sympatiserte på et tidspunkt litt med han. Det er kjipt å bli lurt, det er noe alle har opplevd et par ganger for mye i livet.
Vis hele sitatet...
Eg er i utgangspunktet einig, med samme modifikasjon som for Frank Aune: vedkommande stiller seg sjølv i rampelyset, og kjem med til dels ekstreme påstander, og har stor tilhengerskare. Da har en ikkje rett på samme beskyttelse mot slikt som om en bare fortalte det til psykologen sin.

Når Armin i tillegg anbefaler folk direkte livsfarlige ting som aprikoskjerner istadenfor kreftbehandling har eg ingen moralske kvaler med å henge han ut for å avgrense skadevirkningene av det han gjer.
Folka på nyhetsspeilet klarte å komme seg i tv-debatt og spre tull om vaksiner, de har fått flere avisoppslag, kommet på radio og Armin avbryter TV-programmer mens kreftpasienter snakker, trakasserer utenriksministeren og medlemmer av Soltenbergfamilien med spørsmål om de er jøder. Nettsiden har ikke fått rent lite oppmerksomhet i det siste. Uten at det er direkte krise, så har det virkelig blusset opp med nonsens om chemtrails, NWO og så videre på norske nettsider i det siste, takket være en dedikert gjeng med paranoide på NS. Nettsiden er profesjonelt lagt opp, kommer med forholdsvis drøye påstander og sensurerer kritiske innvendinger.

Om man synes dette er nok til å rettferdiggjøre det jeg har gjort får rett og slett være opp til hver enkelt - jeg må innrømme at underholdningsverdien er stor i Armin som famler etter halmstrå akkurat nå, men det er også litt trist å se hvor dypt dette sitter. Jeg trodde oppriktig han bare kom til å slette artikkelen og late som om det ikke hadde skjedd, men han graver jo bare dypere og dypere. Armin prøver å gjøre seg til en offentlig person og utnytter i dette prosjektet mer enn gjerne kreftsyke og trakasserer politikere. Jeg tviler ikke på at han kommer til å plage noen med litt tynnere hud enn Gahr Støre.


Og så har jeg visst blitt Israelvenn, plutselig. Man må ikke tro på alt man leser i avisene.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg vet ikke om du prøver å høres tøff ut eller om du mener dette alvorlig, men det er ihvertfall utrolig tåpelig sagt, og det faller jo bare på sin egen urimelighet. Enten så har man ytringsfrihet i et land, eller så har man ikke det.

Det du sier her er etter min oppfatning ikke noe bedre enn mye av det skvipet som Armin presterer å lire av seg, men jeg ønsker da ikke å frata deg ytringsfriheten din av den grunn.

Jeg må si jeg er glad for at jeg lever i et land hvor folk med så liten forståelse og respekt for grunnleggende prinsipielle rettigheter ikke blir tatt seriøst i nevneverdig grad.
Vis hele sitatet...
Dette var overhode ikke ment for å se tøff ut, jeg mener enkelt å greit at Armin burde latt være å skrive artikler som bare er svada. Jeg er enig at jeg gikk litt langt med at "ytrningsfriheten" hans skulle blitt fjernet.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg tror jeg elsker deg litt akkurat nå <3

Staselig lesning, særdeles underholdende og lett gjennomskuelig! Fantastiske tekniske detaljer, artig at ingen i redaksjonen hos NS kan ha tatt noen høyere realfagutdanning enn naturfag på ungdomsskolen, til nøds ved VGS.

Takk for dette, et deilig avbrekk i lesingen til eksamen i statistikk
Sitat av spelley Vis innlegg
Dette var overhode ikke ment for å se tøff ut, jeg mener enkelt å greit at Armin burde latt være å skrive artikler som bare er svada. Jeg er enig at jeg gikk litt langt med at "ytrningsfriheten" hans skulle blitt fjernet.
Vis hele sitatet...
Isåfall er vi enige. Han burde helt klart slutte å spre skadelige løgner. Det er bare viktig å huske på at vedkommende antageligvis faktisk tror på disse fantasiene selv, og derfor må han selvsagt ha lov til å ytre seg på et prinsipielt grunnlag, uansett hvor tåpelig det måtte høres ut.
oooooog nyhetsspeilet fortsetter å grave grave sin egen grav (heldigvis(fortsett slik))
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/...tsspeilet-1-1/
Dette er direkte barnslig.
Sist endret av Spelly; 12. mars 2010 kl. 12:08.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
oooooog nyhetsspeilet fortsetter å grave grave sin egen grav (heldigvis(fortsett slik))
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/...tsspeilet-1-1/
Dette er direkte barnslig.
Vis hele sitatet...
Jeg så den artikkelen, men den har ikke så mye tilknytting til freakforum utenom undertonen som hinter til alle som ivioynar er "autoritetdyrkere".

At forfatteren opererer under pseudonym gjør ikke artikkelen viktigere for å si det slik.
Sist endret av Sio; 12. mars 2010 kl. 12:45.
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg så den artikkelen, men den har ikke så mye tilknytting til freakforum utenom undertonen som hinter til alle som ivioynar som "autoritetsdyrkere".
Vis hele sitatet...
Hintet ikke til at dette hadde noe særlig tilknytning til nff, bare at disse folkene åpenbart har gått til "krig" mot realistene, med en del urealistisk skveip. Dette har gått forbi grensen til det barnslige. Men for all del, de kan bare fortsette slik, sålenge det ikke går på bekostning på andre en dem selv.
Sist endret av Spelly; 12. mars 2010 kl. 12:48.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Hintet ikke til at dette hadde noe særlig tilknytning til nff, bare at disse folkene åpenbart har gått til "krig" mot realistene, med en del urealistisk skveip.
Vis hele sitatet...
Det var nok lenge siden de gikk til krig for å si det slik. Er faktisk opphavet til hele siden.
Jeg gjør jo dette prosjektet som privatperson, ikke som tidligere NTNU-ansatt (jeg rettet øvingsoppgaver og ansettelsen foregikk over epost!) eller administrator på freakforum eller som skepsis.no-person (jeg registrerte meg der etter stuntet fordi jeg så diskusjonen og tenkte jeg skulle bekrefte at det er tull). Jeg frykter at i et forsøk på å få NS til å utvise kildekritikk, mistet de all evne til det, og begynte å koke frem konspirasjonsteori om også dette stuntet.

Tre personer var totalt involvert. Det var meg, som skrev all e-post og laget dokumentet. Det var en venn som laget den skumle logoen. Og det var en venn som ga meg datapunktene til grafen fordi han synes det var så morsomt. (Og så fikk jeg Pubertal Unggutt-stipend fra NWO Norge da selvsagt, for å sabotere motstandsbevegelsen! Stoltenberg über alles! Eller var det Stoltzenburg de kalte ham når de mente at han var jøde?)

Hvis noen har artige ideer om å hacke eller på andre måter gå til angrep på NS utenfor lovens rammer så fraråder jeg det på det sterkeste. De har ytringsfrihet akkurat som oss og jeg har ingen tvist med den halvdelen av artikler som handler om UFOer, spiritualitet og denslags - det er stort sett bare artig lesing og hvis man skal gå løs på folk pga. livssynet deres finnes det en hel rekke trossamfunn i dette landet som også må "tas". Problemet ligger i "aktivismen" og den manglende kildekritikken om fakta knyttet til den. Om Armin nå tror at han virkelig hele tiden visste at det var en spøk vet jeg ikke, men jeg mistenker at han føler seg flau og prøver å holde maska. Desperasjonen i motinnleggene hvor de hevder å ha lurt alle og enhver lukter av panikk i møte med egokollaps når de oppdager at de ikke er så kritiske som de tror.

Det er forøvrig morsomt hvordan de mener jeg er anonym, enda jeg ligger ute med fullt navn. Dog, research er kanskje litt vanskelig for folk som driver en nyhetsnettside...

edit: og der har jeg jammen fått min første kvasitrussel i kommentarfeltene:
Et kraftig El-Sjokk burde ta knekken på implantatene i hjernen på dem og en liten dose med en blanding av LSD og Andralin injisert rett i hjertet på dem burde vekke dem ut av transen så dem blir seg selv igjen og kan være med og bidra til felleskapet sitt beste
Vis hele sitatet...
Dream on, "smurfen"! Jeg scanner hodet mitt hver kveld for nanochips.
Sist endret av ivioynar; 12. mars 2010 kl. 13:11.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
@ivi

Å bli sinte på NS fordi dem forsvarer seg mot "angrepet" ditt er i underkant barnslig. Jeg håper også at folk vil vise forumet verdig og holde disse onde planene for seg selv
En ting er å være skeptisk til "sannheter" som blir presentert av media, myndigheter og forskere. En sunn skepsis er noe alle bør inneha.

Noe ganske annet er det å stille seg totalt avvisende til ovenevnte, samt å dikte opp en helt egen sannhet og virkelighet, basert på rykter, gjetninger, myter og youtubevideoer. Det blir ikke bedre når man så forsøker å latterligjøre alle som stiller seg skeptisk eller avvisende til denne alternative oppfattningen av vår verden.

Slik jeg ser det, kan man dele såkalte alternative folk i to hovedkategorier. Den ene gruppen avviser det meste av forskning og baserer sine teorier og antakelser på enkeltindividers (dårlige begrunnede) påstander. Den andre gruppen, som jeg selv tilhører, tar forskningen i betraktning, men trekker ikke alltid de samme konklusjonene som de ikke-alternative.

Gjengen bak Nyhetsspeilet befinner seg dypt inne i den første gruppen, og det ser ikke ut til at de har snev av selvinnsikt. Det er synd, for det er helt tydelig folk som har et voldsomt pågangsmot og engasjement, og om de kanaliserte sine krefter litt mer strategisk, kunne flere av dem helt sikkert ha nådd langt her i livet. Slik de holder på nå er de dømt til å bli sett på som idioter av en hel nasjon, med unntak av deres egen lille tilhengerskare. Å få denne gjengen til å sloss mot vindmøller var mesterlig gjort, men det ser desverre ikke ut til at det har fungert som en "eye opener", snarere tvert om.
Sitat av Sio Vis innlegg
@ivi

Å bli sinte på NS fordi dem forsvarer seg mot "angrepet" ditt er i underkant barnslig. Jeg håper også at folk vil vise forumet verdig og holde disse onde planene for seg selv
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at grunnen til at folk hisser seg opp ikke er fordi Nyhetsspeilet forsvarer seg, men måten de gjør det på. Sinnet er nok rettet mer mot hva det viser seg at Armin og gjengen faktisk er, når de nå viser sitt "sanne jeg". De viser jo tydelig at intensjonen er langt fra god. De tror ikke de handler til verdens beste - de later som at de handler til verdens beste for å kunne fremme sin egen egotripp på bekostning av psykisk og fysisk syke mennesker. Og det er lett å bli sint på.

Men som du er inne på, én ting er å rette Nyhetsspeilets svakheter mot seg selv, og det godt innenfor lovens grenser, men å skulle hacke siden og gjøre livet surt for de på tvers av norsk lovverk vil ikke gagne noen.

Spørsmålet nå er hvor lang tid det tar før de lar seg lure igjen
Er det ingen som forstår hvorfor han gjør det? Er det ingen som kan se noe positivt i at han skaper aksept for alternativ tankegang? Jeg mener at vi har nok av informasjon i media i dag som tar for seg en oppfattelse av virkeligheten, man skal ikke være redd for å se andre perspektiver av virkeligheten som kommer ut av naturlig oppfattning og tankegang. Jeg synes at denne debatten utviklet seg til å bli veldig enveistyrt. Er det virkelig ingen i dette forumet som har noe positivt å si om nyhetsspeilet? Å såfall finner jeg det veldig merkelig..
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Er det ingen som forstår hvorfor han gjør det? Er det ingen som kan se noe positivt i at han skaper aksept for alternativ tankegang?
Vis hele sitatet...
Hele poenget er at Nyhetsspeilet IKKE skaper aksept for alternativ tankegang! De ødelegger for alle andre som som stiller seg kritiske til myndigheter og etablerte sannheter. Jeg kan ikke se hvordan dette kan være positivt på noen som helst måte.
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Er det ingen som forstår hvorfor han gjør det? Er det ingen som kan se noe positivt i at han skaper aksept for alternativ tankegang? Jeg mener at vi har nok av informasjon i media i dag som tar for seg en oppfattelse av virkeligheten, man skal ikke være redd for å se andre perspektiver av virkeligheten som kommer ut av naturlig oppfattning og tankegang. Jeg synes at denne debatten utviklet seg til å bli veldig enveistyrt. Er det virkelig ingen i dette forumet som har noe positivt å si om nyhetsspeilet? Å såfall finner jeg det veldig merkelig..
Vis hele sitatet...
Problemet til Nyhetsspeilet er at de ikke baserer sine teorier og opplysninger på faktiske forhold. Hvis de hadde drevet skikkelig kildekritikk så hadde det kanskje vært mulig å ta de seriøst, men når alt er basert på løse rykter, direkte løgner og kraftige misforståelser av naturvitenskaplige fenomener, så blir det bare tull og tøys.

Jeg tør påstå at panisk-deliriske konspirasjonsteoretikere som "journalistene" i Nyhetsspeilet faktisk har gjort det betraktelig lettere å dra i land en ekte konspirasjon, ettersom de mistenkelighetene man kunne reagert ved og som kunne latt seg bevise i en eller annen grad regelrett drukner i et hav av paranoia, absurde konklusjoner og ubegrunnede anklagelser.
Man skal aldri være redd for å se flere sider av en sak og det at dere føler dere så truet av at andre personer kan ytre sine meninger synes jeg er rart. Jeg legger merke til at dere referer til dette som spessielt truene og farlig for " psykisk og fysisk syke mennesker", jeg tror ingen av dere kan utale dere på dette feltet. En ting er at man er uenig i informasjonen, men dere er to eller flere enkelt individer med forskjellige oppfattelser av virkeligheten. Dere skal ha like mye rett til å ytre deres meninger på internett, skolen, i media osv Nyhetsspeilet kan ta feil som alle andre og når de jobber med informasjon som vanligvis ikke er så akseptabel så kan det blir vanskelig med konkrete kilder. Men jeg synes mye av det de kommer med ere spennende og mye kan bevises vitenskapelig med kvantefysikk og nyere vitenskap. Hvis en eller flere personer med gode kunnskaper på feltet går inn for å lure en redaksjon så tror jeg nok de hadde klart det flere steder enn bare med nyhetsspeilet.
Sitat av spelley

Men ivioynar... Det viser seg at det er du/vi som har blitt lurt. Armin visste hele tiden at informasjonen var feil. Alt sammen var del av en plan....
Vis hele sitatet...

Armin Bahrami sier:
09. 03. 2010 klokken 16:31

En liten bris tror jeg neppe klarer å dytte igang en 20tonns rotorblad….. Det høres veldig usannsynelig ut. Prøv å blås på en bil, se om du klarer å fyltte en cm på den, og det er bare en tonn hvis du ikke kjører en ford fiesta.

Her tror jeg du er en av de “varsleren” advarte om som vil hoppe ut av skapet og latterligjøre. For å si det sånn, du taler intet mer fornuftig og anstendig enn den du fordømmer.
Vis hele sitatet...
Armin Bahrami sier:
10. 03. 2010 klokken 04:17

Godt Observert, Sverre leder for viking oppstandelsen.

I dokumentet står der om 2 hensikter med haste-oppsettingen av sinnmøllene, sterilitet og passivisering. Med tanke på størrelse og dreiemoment og frekvenslagkraften til denne monstermølla, så vil store energifelt være istand til å spre seg som en “EMP” ut i en rekkevidde lengere enn øyet kan se. 250km klarer vanlige GWEN tårn(TETRA Master) i Usa å dekke ved at signalene går gjennom bakken så jeg tror sinnsmølla kan nå enda lengere.

Denne er enorm, og med blader på 10-20tonn hver og et godt forankret 50meters dypt fotfeste så er det godt mulig hedmark fylke letter opp i lufta om det nå kom en storm

Ingen kan si med sikkerhet hva hensikten med denne er. Krystall-energi nevnte varsleren, det kan bety at det har noe med fjernoverføring av strøm å gjøre? Dokumentene hans er tatt bilder av med vanlig mobil telefon ser det ut som, så det kan ikke være noe han skrev på dataen.

En av grunnene til at jeg ventet 4-5 måneder med å ta kontakt er et salgstriks fra jobbingen som account manager. Gi en pris, og vent på svar, ikke la “stillheten” skape ubehag, vent til du får et svar. Og i dette tilfellet fikk jeg ingen lyd helt til jeg kontaktet varsleren etter 4måneder.

Var dette en prank, ville prankstern blitt utolmodig og tatt kontakt igjen.

Det er en del jeg har sladdet ut fra epostkonversasjonene, jeg kan si jeg stoler på denne varsleren, mer kan jeg ikke si.

Jeg fikk 3 eposter og kontakten varte i 3-4dager før det ble brutt fra min side. Så de forskjellige epostene er ikke over lengere tidsperioder.

Jeg tror som deg Sverre, personen har ingen anelse om hva han har rotet seg bort i..

Personen har fått nummeret mitt, og har blitt bedt om å ringe hvis det skjer noe så vi får navnet hans før han blir til et uløst mysterium..
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som at guttebassen faktist tok saken som god fisk intill han fikk vite sannheten, for så å late som at han hele tiden visste at dette var en spøk. Uansett blir det bare ord mot ord, men jeg har på følelsen at det eneste Armin er ute etter er å redde sitt eget skinn.
Sist endret av DfenZ; 12. mars 2010 kl. 13:57.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
For meg ser det ut som at guttebassen faktist tok saken som god fisk intill han fikk vite sannheten, for så å late som at han hele tiden visste at dette var en spøk. Uansett blir det bare ord mot ord, men jeg har på følelsen at det eneste Armin er ute etter er å redde sitt eget skinn.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er han ute etter å redde sitt eget skinn etter han har drete på draget, er fler som har kommentert nettopp dette under artikkel nr.2. Bare å fortsette, troverdigheten selv blant deres egne lesere har blitt svekket etter uttalelsene hannes.
Sist endret av Spelly; 12. mars 2010 kl. 14:07.
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Man skal aldri være redd for å se flere sider av en sak og det at dere føler dere så truet av at andre personer kan ytre sine meninger synes jeg er rart. Jeg legger merke til at dere referer til dette som spessielt truene og farlig for " psykisk og fysisk syke mennesker", jeg tror ingen av dere kan utale dere på dette feltet. En ting er at man er uenig i informasjonen, men dere er to eller flere enkelt individer med forskjellige oppfattelser av virkeligheten. Dere skal ha like mye rett til å ytre deres meninger på internett, skolen, i media osv Nyhetsspeilet kan ta feil som alle andre og når de jobber med informasjon som vanligvis ikke er så akseptabel så kan det blir vanskelig med konkrete kilder. Men jeg synes mye av det de kommer med ere spennende og mye kan bevises vitenskapelig med kvantefysikk og nyere vitenskap. Hvis en eller flere personer med gode kunnskaper på feltet går inn for å lure en redaksjon så tror jeg nok de hadde klart det flere steder enn bare med nyhetsspeilet.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys. Dette er mennesker som aktivt anbefaler kreftsyke mennesker å droppe bevisbasert medisin til fordel for giftige aprikoskjerner! Det er mennesker som juger så det renner av de (ref: Armins artikkel om at det var han som lurte ivioynar, pro-israel-regime på NTNU og nff osv) for å kunne fortsette å hevde seg selv som helter og frihetskjempere, og hvordan gjør de det? Jo, ved å utnytte andre menneskers paranoia og psykoser og gire de opp til å tro at paranoiaen og psykosene er et resultat av den eksterne verden og ikke en lidelse de trenger hjelp til å kvitte seg med, og på den måten skaffe seg falsk anerkjennelse og næring til sitt oppblåste ego!

Det er vanskelig å jobbe med informasjon som ikke er så akseptert, fordi det er vanskelig med konkrete kilder, sier du, men hva annet skal man basere sine konklusjoner på, om ikke konkrete kilder? De vaser rundt med teorier om en hul jord med intelligente menneskeliknende reptiler på innsiden, en hul måne av titan, at Kepler-teleskopet er et våpen (hvis beskrevne funksjon ikke går overens med noen av de kjente naturlovene) som skal sprenge planeter i en intergalaktisk krig, og hva baserer de dette på? Fri fantasi og påstander om telepatisk kontakt med aliens! Det eksisterer ikke et eneste troverdig bevis for at noe av dette er i nærheten av riktig, men det eksisterer derimot tonnevis av bevis for at det er feil.

Og å si at de kan bevise mye av sine påstander med kvantefysikk og moderne vitenskap er jo bare et forsøk på å komme med påstander du/de/dere håper vi ikke kan tilbakevise fordi vi ikke kan noe om kvantefysikk og moderne vitenskap selv. Men det er nok dessverre bom. Vis meg så mye som én av deres "alternative påstander" som kan bevises med kvantefysikk, og vis meg også beviset! En påstand om at det kan bevises er ikke et bevis i seg selv.

Herregud, dette er folk som ikke vet at lys er elektromagnetisk stråling! De vet ikke at en hul jord ville vært gravitasjonsfri innenfor skallet! De vet ikke at en hul måne ville hatt altfor liten masse til å gå i bane rundt jorden i den avstanden og farten den gjør! De vet ikke at en vindmølle ikke vil kunne rotere med en hastighet på vingeendene på over tjue tusen kilometer i timen! Dette er elementær videregående-fysikk, og du mener disse journalistene har innsikt i kvantefysikk? Utfordringen om å bevise det står ved lag, men jeg mistenker at du får problemer.
La oss si det sånn at på nyhetsspeilet ligger det MYE info og artikler om både overnaturlige ting og konspirasjoner. Jeg lurer på om folka som står bak siden tror på ALT som står der inne. For helt seriøst, om vi har en NWO gjeng på gang i tillegg til at aliens kommer for og invadere oss når som helst - og la oss ikke glemme global oppvarming, så synes jeg vi ligger tynt an :P

Og jeg vil også si at jeg ikke har noe imot nyhetsspeilet i seg selv. Men hvis noen dør fordi de kommer med ville utsagn som noen er så uheldig og tro på så er det alvorlig. Også derfor mener jeg det er viktig og sette et kritisk søkelys på hvordan de arbeider, omså med sterkt skyts som ivi bruker her.
Sist endret av murloc; 12. mars 2010 kl. 14:40.
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Man skal aldri være redd for å se flere sider av en sak og det at dere føler dere så truet av at andre personer kan ytre sine meninger synes jeg er rart.
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg ikke truet av at andre ytrer sine meninger. Jeg synes imidlertid det er dumt at jeg som alternativ blir satt i samme bås som Armin og andre Nyhetsspeilet-skribenter, og dermed ikke blir tatt seriøst.
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Jeg legger merke til at dere referer til dette som spessielt truene og farlig for " psykisk og fysisk syke mennesker", jeg tror ingen av dere kan utale dere på dette feltet.
Vis hele sitatet...
Hva du tror eller ikke tror er likegyldig. Det er common sense at om en person som er paranoid leser at verden er ute etter å ta ham, da kan hans tilstand lett forverres. Det er også common sense at aprikoskjerner ikke magisk kan kurere kreft i alle tilfeller, og det er dermed ganske horibelt å oppfordre kreftpasienter til å avslutte behandling og sette all sin lit til dette alternativet.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Tull og tøys. Dette er mennesker som aktivt anbefaler kreftsyke mennesker å droppe bevisbasert medisin til fordel for giftige aprikoskjerner! Det er mennesker som juger så det renner av de (ref: Armins artikkel om at det var han som lurte ivioynar, pro-israel-regime på NTNU og nff osv) for å kunne fortsette å hevde seg selv som helter og frihetskjempere, og hvordan gjør de det? Jo, ved å utnytte andre menneskers paranoia og psykoser og gire de opp til å tro at paranoiaen og psykosene er et resultat av den eksterne verden og ikke en lidelse de trenger hjelp til å kvitte seg med, og på den måten skaffe seg falsk anerkjennelse og næring til sitt oppblåste ego!

Det er vanskelig å jobbe med informasjon som ikke er så akseptert, fordi det er vanskelig med konkrete kilder, sier du, men hva annet skal man basere sine konklusjoner på, om ikke konkrete kilder? De vaser rundt med teorier om en hul jord med intelligente menneskeliknende reptiler på innsiden, en hul måne av titan, at Kepler-teleskopet er et våpen (hvis beskrevne funksjon ikke går overens med noen av de kjente naturlovene) som skal sprenge planeter i en intergalaktisk krig, og hva baserer de dette på? Fri fantasi og påstander om telepatisk kontakt med aliens! Det eksisterer ikke et eneste troverdig bevis for at noe av dette er i nærheten av riktig, men det eksisterer derimot tonnevis av bevis for at det er feil.

Og å si at de kan bevise mye av sine påstander med kvantefysikk og moderne vitenskap er jo bare et forsøk på å komme med påstander du/de/dere håper vi ikke kan tilbakevise fordi vi ikke kan noe om kvantefysikk og moderne vitenskap selv. Men det er nok dessverre bom. Vis meg så mye som én av deres "alternative påstander" som kan bevises med kvantefysikk, og vis meg også beviset! En påstand om at det kan bevises er ikke et bevis i seg selv.

Herregud, dette er folk som ikke vet at lys er elektromagnetisk stråling! De vet ikke at en hul jord ville vært gravitasjonsfri innenfor skallet! De vet ikke at en hul måne ville hatt altfor liten masse til å gå i bane rundt jorden i den avstanden og farten den gjør! De vet ikke at en vindmølle ikke vil kunne rotere med en hastighet på vingeendene på over tjue tusen kilometer i timen! Dette er elementær videregående-fysikk, og du mener disse journalistene har innsikt i kvantefysikk? Utfordringen om å bevise det står ved lag, men jeg mistenker at du får problemer.
Vis hele sitatet...
Provo, vær så snill å la meg få klone deg! Vær så snill og gi meg en liten DNA-fyllt hudbit, et hårstår eller en negl. Det er alt jeg trenger, så skal jeg lage en armé av EKTE sannhetssøkere - som, ledet av frimureren og Israel-sympatisøren ivioyner, skal ta over verden!

Vi trenger flere som deg
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Man skal aldri være redd for å se flere sider av en sak og det at dere føler dere så truet av at andre personer kan ytre sine meninger synes jeg er rart.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det det er snakk om. For n'te gang er problemet her at det de poster er ubegrunnet bullshit som i noen tilfeller direkte kan skade folk og muligens forverre situasjonen til en som allerede sliter med paranoia og/eller psykoser.

Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Jeg legger merke til at dere referer til dette som spessielt truene og farlig for " psykisk og fysisk syke mennesker", jeg tror ingen av dere kan utale dere på dette feltet. En ting er at man er uenig i informasjonen, men dere er to eller flere enkelt individer med forskjellige oppfattelser av virkeligheten. Dere skal ha like mye rett til å ytre deres meninger på internett, skolen, i media osv
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du kan uttale deg om hva jeg kan uttale meg om. En ting er at du er uenig i det vi skriver, men "vår" virkelighetsoppfattelse kan ofte i motsetning til nyhetsspeilets bullshit bevises og har ikke kokt fram fra ren paranoia og et tilsynelatende desperat ønske om å gjøre hverdagen mindre kjedelig.

Sitat av sommerfugl Vis innlegg
Nyhetsspeilet kan ta feil som alle andre og når de jobber med informasjon som vanligvis ikke er så akseptabel så kan det blir vanskelig med konkrete kilder. Men jeg synes mye av det de kommer med ere spennende og mye kan bevises vitenskapelig med kvantefysikk og nyere vitenskap. Hvis en eller flere personer med gode kunnskaper på feltet går inn for å lure en redaksjon så tror jeg nok de hadde klart det flere steder enn bare med nyhetsspeilet.
Vis hele sitatet...
Nyhetsspeilet gjør tilsynelatende ikke annet enn feil i det hele tatt, hverken på publisert stoff, kildekritikk til dette stoffet (overveldende bevist i denne tråden) eller for den saks skyld allmenn sinnstilstand. I tillegg har de fleste redaksjoner nok hjernekraft og kildekritikk til å gjenkjenne slikt som bullshit, det er derfor denslags ender opp på nyhetsspeilet istedet for seriøse nyhetssider.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Provo, vær så snill å la meg få klone deg! Vær så snill og gi meg en liten DNA-fyllt hudbit, et hårstår eller en negl. Det er alt jeg trenger, så skal jeg lage en armé av EKTE sannhetssøkere - som, ledet av frimureren og Israel-sympatisøren ivioyner, skal ta over verden!

Vi trenger flere som deg
Vis hele sitatet...
Haha! Jo, takk! Det hadde piska liv i leiren hos Nyhetsspeilet det, tenker jeg! En armé av kloner! Vi får nok lese om det snart, tenker jeg! Frimurerlosjen kloner Illuminati-medlemmer med hjelp av NTNU og nff i et Israel-regissert forsøk på å kneble Nyhetsspeilets journalister!
Sitat av Provo Vis innlegg
Haha! Jo, takk! Det hadde piska liv i leiren hos Nyhetsspeilet det, tenker jeg! En armé av kloner! Vi får nok lese om det snart, tenker jeg! Frimurerlosjen kloner Illuminati-medlemmer med hjelp av NTNU og nff i et Israel-regissert forsøk på å kneble Nyhetsspeilets journalister!
Vis hele sitatet...
Nå må dere slutte å prate om sånt åpenlyst. Dere mater jo nyhetsspeilet med overskrifter.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Nå må dere slutte å prate om sånt åpenlyst. Dere mater jo nyhetsspeilet med overskrifter.
Vis hele sitatet...
da må folk bare fortsette å snakke! JO mer, jo bedre!
Sitat av Kirie Vis innlegg
Nå må dere slutte å prate om sånt åpenlyst. Dere mater jo nyhetsspeilet med overskrifter.
Vis hele sitatet...
Jada, jada. Nå er den ikke morsom lenger.
Sitat av murloc Vis innlegg
Og jeg vil også si at jeg ikke har noe imot nyhetsspeilet i seg selv. Men hvis noen dør fordi de kommer med ville utsagn som noen er så uheldig og tro på så er det alvorlig.
Vis hele sitatet...
Det er vel lett å snu ryggen til, se en annen vei, og kllistre en Darwin-award på gravsteinen deres. Men det er vel slike folk allmennheten må hjelpe med å beskytte seg mot seg selv. Trist når folk blir så naive.
Etter å ha observert denne saken i lengre tid har jeg trukket den konklusjon at det ikke bare er nyhetspeilet som har blitt lurt, men også hele nff! Hvis man undersøker litt ser man at denne såkalte "Ivi" og flere andre av hans kumpaner har motatt store mengder av noe som heter "KP". Jeg har fått opplyst at dette er noe man kan tilegne seg ved å skrive saklig, konspirere mot menneskeheten eller gud forby utvise kildekritikk! Denne saken har allerede generert flere hundre "KP" eller "kvalitetspoeng" for "Ivi" alene! Dette er langt mer enn hva en normal forumbruker noensinne kan drømme om å oppnå og hvis man ser på kriteriene for å få disse "KPene" ser man hvor kald, hensynsløs, ikke menneskelig, velutdannet og ikke minst ond denne "Ivi" må være.

Dere begynner nå kanskje å forstå hva slags onde makter vi har her i vårt nærvær? Det er nå klart for meg at dette er langt større enn hva noen noensinne har mistenkt at noe var! Dette mine damer og herrer er en tredje konspirasjon som ligger og lurer rett under overflaten og det er ingen vanlig konspirasjon må dere tro! Å nei! Dette er en konspirasjon av verste sort, en konspirasjon så konspiratorisk at den konspirerer mot alt og alle, inkludert konspirasjonen selv!

Du spør trolig deg selv "Hvordan skal Ivioynar benytte seg av disse KPene til å konspirere?" og den som spør får svar. Jeg har i lengre tid mistenkt at disse "kvalitetspoengene" kan gi brukeren som innehar dem overnaturlige krefter. Grunnen til dette er at jeg har oppdaget en helt klar korelasjon mellom mengde "KP" en bruker innehar og hvor saklige, intelligente, seriøse og troverdige innleggene til den enkelte er! "Ivi" og hans onde håndlangere har med denne saken vist at deres grådighet for "KP" er blitt umettelig! Makteliten som har oppstått på freak.no er "avhengig" av "KP" og skyr ingen midler for å tilfredstille suget etter "kvalitetspoeng"!

Nå spør du trolig deg selv "Hvordan kan jeg hjelpe til med å bekjempe disse konspiratorisk konspirerende konspiratørene av noen KPjunkier?" og nok en gang har jeg svaret!

Først må noen mekke en youtube-video vi kan bruke som kilde og deretter kan vi... ehm... røyke oss skeve som det fjerne tårnet i Pisa før vi diskuterer hvor onde og konspiratoriske alle andre er... Anyone?
hvem faen er den såkaldte Ivi?
Anyways, siterer sitatet til en av forumbrukerne: "velformulert pisspreik er fortsatt bare pisspreik".

-
måtte bare få det ut..
Sist endret av Spelly; 12. mars 2010 kl. 19:31.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg tror du må sjekke sarkasmeradaren din, spelly. Det var jo velforfattet satire!
Sist endret av Deezire; 12. mars 2010 kl. 19:43.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg tror du må sjekke sarkasmeradaren din, spelly. Det var jo velforfattet satire!
Vis hele sitatet...
jeg forstod det i ettertid. Megafail fra min side.