Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2539
Noen som bruker motorstyrt parabol her inne?

Sitat av Sussex Vis innlegg
Noen som bruker motorstyrt parabol her inne?
Vis hele sitatet...
Erfaringer med vær og vind. Hvilke posisjoner bruker dere mest.

Om enkelte posisjoner har gratis kanaler som vi må betale for på Allente osv?
Sist endret av Sussex; 23. august 2023 kl. 12:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
68 7
Ingen innspill?
Nei motorstyrt parabol er vel noe som hører til 1980 tallet? På 1990 tallet ble det vel for nordmenn flest med parabol en 2 hodet stasjonær løsning der et hode fikk inn 1 grad vest og det andre 5 grader øst og på de satelittene var vel det aller mest vanlige folk hadde behov for. Har hørt i samtale med en gammel parabol phreak at de en gang satte opp en 3 meter stor parabol med motorstyring i den tro at de skulle kunne ta ned amerikansk TV. Dette var jo før internett så ting var ikke bare til å google, og når den kostbare løsningen endelig kom opp så fikk de inn bare de samme satelitter som før, var pga jodens krumming eller noe sånt.

Idag bruker vel folk streaming og finner alt? Evt laster ned det de ønsker se fra dertil egnede steder på nett.

Folk flest orker jo knapt se sine nasjonale tv kanaler pga reklame og sendeskjema, så hvorfor noen idag skulle velge en motorstyr parabol for å få ennå flere kanaler med søppelTV skjønner jeg ikke.
Sist endret av _abc_; 19. oktober 2023 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så en youtube-talk ifjor el året før fra defcon der en person vistnok hade greid å påvise sårbarheter hos satelitter med hjelp av motorstyrt parabol, og deler kjøpt fra ebay-som dvb-s kort til pc og muligens diverse gnuradio programmer.
Interesant men nok for vanskelig for hvermansen å få til.

Han hade allså greid å motta signaler fra satellit som ikke var kryptert men av sensitiv natur. Å sende derimot var verre men som jeg hade skjønt så kombinerte han mottak fra satellit via parabol med å sende data til landbaserte servere til satelittoperatøren som i sin tur direktkommuniserte med satelitten.
Nå ble jeg spent. Kan jeg spørre hva du har tenkt til å se på med parabol?
Trådstarter
68 7
Akkurat som i gamle dager da man skrudde på radio med AM båndet, MW, LW og SW båndet.

Det å få inn ordinære Radio / TV kanaler som egentlig ikke er beregnet i Norge.
Liskom hvordan folk i Asia / Afrika ser på sine ordinære kanaler.

Sært men sant

Men det meste er nok kodet utenom tysk / polsk og andre øst europeiske land på Astra og Hotbird.

Tenker på posisjoner uten om Astra 19 grader og Hotbird 13 grader øst
Tror nok du bør heller prøve IPTV.. TV-satelitter er for lengst endt opp i geostasjonære baner med antenner designet nettopp for å kun dekke det landområdet som skal dekkes (joda, noen lekker litt utenfor, men da snakker vi Tyskland, ikke USA/Asia/Oceania)..
Sist endret av bashfoo; 20. oktober 2023 kl. 16:09.
Trådstarter
68 7
Teknt på IPTV, men er ikke det litt i gråsonen av lovlighet?
Kanskje-men når største fiberoperatøren opererer med at man må kjøpe tv-pakke for å i det hele tatt få tilgang til fiber så er det vel greit?

(Får fortsatt gå på butikken å kjøpe melk uten å bli pålagt å samtidig måtte kjøpe 2 kg poteter.)
Trådstarter
68 7
Jeg har altibox fiber og slipper å ha tv pakke
Sitat av Sussex Vis innlegg
Teknt på IPTV, men er ikke det litt i gråsonen av lovlighet?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at satelitt ikke bryter åndsverksloven? De som eier innholdet trenger ikke nødvendigvis kryptere det for å forhindre at uvedkommende nyter innholdet. Selv åpne VHF frekvenser i Norge for båt/luftfart er underlagt et taushetsregime selv om de og sender ukryptert på åpne frekvenser.

Samme (terror)nettverkene som selger IPTV selger og DVB-T og DVB-S (både med og uten behov for programkort), og ingen av de leverer selve aksessen (Internett, radiosignalene)..
Trådstarter
68 7
Jeg startet tråden angående motorstyrt parabol og ville ha inspill på dette :-)

Jeg har tenkt på IP tv men har slått det fra meg.

Hvis jeg ser på ukodete kanaler med min motor styrte parabol kan jeg ikke se at jeg bryter åndsverksloven
Den som ikke ønsker å se, trenger ikke være blind for å oppnå målet
Sitat av Sussex Vis innlegg
Jeg startet tråden angående motorstyrt parabol og ville ha inspill på dette :-)

Jeg har tenkt på IP tv men har slått det fra meg.

Hvis jeg ser på ukodete kanaler med min motor styrte parabol kan jeg ikke se at jeg bryter åndsverksloven
Vis hele sitatet...
Har du hørt eller lest om noen som er straffet i norge for IPTV?

Om du er så sugen på underholdning at du faktisk vurderer å gå tilbake i tid flere tiår for å inn noen drittkanaler på et fremmed språk som dubber alt fra serier til filmer til sitt språk pluss at du ikke kan skli unna all reklamen, vel da tenker jeg da burde du kanskje bare ta sjansen på IPTV?

Er du veldig skvetten av deg kan du streame IPTV via VPN.

Det jeg tror du skal slå fra deg er underholdning via parabol. Da får du drittTV på fremmede språk, masse reklame og det er definitivt ikke verdt tiden din.
Hvis du vil ha seriøse svar anbefaler jeg å prøve avforum.no eller avsforum.com. De har begge dedikerte forum for det du spør om. Miljøet er nok mye mindre enn det var for 10-15 år siden, men det er fortsatt en del som driver med dette for feed hunting eller ren sport

Lykke til!

Edit:
Sjekk ut denne siden også:
https://www.intelsat.com/fleetmaps/
Sist endret av Judaz; 26. oktober 2023 kl. 21:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
68 7
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis du vil ha seriøse svar anbefaler jeg å prøve avforum.no eller avsforum.com. De har begge dedikerte forum for det du spør om. Miljøet er nok mye mindre enn det var for 10-15 år siden, men det er fortsatt en del som driver med dette for feed hunting eller ren sport

Lykke til!

Edit:
Sjekk ut denne siden også:
https://www.intelsat.com/fleetmaps/
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar :-)))))
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis du vil ha seriøse svar anbefaler jeg å prøve avforum.no eller avsforum.com. De har begge dedikerte forum for det du spør om. Miljøet er nok mye mindre enn det var for 10-15 år siden, men det er fortsatt en del som driver med dette for feed hunting eller ren sport
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at det er useriøse svar her. Det ts ønsker er jo i realiteten å gå tilbake i tid. Til linjærTV med reklame. For det er jo reklameTV han vil få inn med motorstyrt parabol. Han vil jo også holde seg innenfor loven, så da kan vi utelukke card-sharing og den type aktiviteter.

At ts savner gamle dager er greit nok, men det blir litt på samme vis som om noen sier av filmer i TV gamle lavoppløste TV format er bedre underholdning enn å se filmene i HD eller 4K. Selv om det er gode minner fra tjukkasTV tiden så blir jo ikke gammelt innhold i lav kvalitet på gammel TV bedre enn dagens alternativer.

Selv betalstreaming med VPN vil jo gi ts et langt større utvalg filmer, serier og dokumentarer enn det han kan drømme om å finne på fjerne satelitter uten kryptering. Netflix og liknende tjenester koster lite, har stort utvalg og vise ennå mer utvalg med en vpn.

Og om ts ønsker å strekke strikken litt og streame fra alternative tjenester så kan han streame ALT og heller ikke betale for det.

Hvordan kan gamle spanske/greske/portugsiske såpeserier fra 1980 tallet på originalspråk med 4 reklamebrekk hver klokketime slå det?

Om dette ikke er noe for ts så så jeg en tjukkas TV på 24" til salgs på finn. Uten fjernkontroll. Det burde bli en god match til motorstyr parabol.
Det er veldig enkelt, du trenger en satelitt mottaker til 300kr eks den siste KOQIT og en GOTO X motor. Da bare skriver du inn lengde og breddegrad og den finner selv posisjonen. Du trenger bare en coax. Tar endel tid å sortere kanalene. Flere tusen Free To Air Kanaler.

"Folk flest orker jo knapt se sine nasjonale tv kanaler pga reklame og sendeskjema, så hvorfor noen idag skulle velge en motorstyr parabol for å få ennå flere kanaler med søppelTV skjønner jeg ikke."

Med 1,2m parabol kan du få inn BBC1,2, og 3 gratis på kysten av rogaland, faktisk hele FreeEiev pakken fra england. Mye bedre enn AP kanalen NRK som bare har støre og erna på skjermen...
Sist endret av Tekniker2; 31. oktober 2023 kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trodde BBC var kryptert? Ok det endrer kanskje saken for noen om BBC ikke er kryptert. Jeg så for meg gratis tv fra sydeuropa og østeuropa samt midtøsten.
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Det er veldig enkelt, du trenger en satelitt mottaker til 300kr eks den siste KOQIT og en GOTO X motor. Da bare skriver du inn lengde og breddegrad og den finner selv posisjonen. Du trenger bare en coax. Tar endel tid å sortere kanalene. Flere tusen Free To Air Kanaler.

"Folk flest orker jo knapt se sine nasjonale tv kanaler pga reklame og sendeskjema, så hvorfor noen idag skulle velge en motorstyr parabol for å få ennå flere kanaler med søppelTV skjønner jeg ikke."

Med 1,2m parabol kan du få inn BBC1,2, og 3 gratis på kysten av rogaland, faktisk hele FreeEiev pakken fra england. Mye bedre enn AP kanalen NRK som bare har støre og erna på skjermen...
Vis hele sitatet...
Ser at på ebay selges ibland brukte el nye dvb-s kort for å sette i pcie-sloter. Er disse kortene bare en gammel variant av de nyere mottagerne f eks KOQIT?
f eks:
TBS6910se DVB-S2X Dual Tuner Dual CI PCIe Digital TV Tuner Card For IPTV
https://www.ebay.com/itm/23459205515...Cclp%3A4429486