Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1840
Dette er noen rent hypotetiske spørsmål, jeg akter ikke å te meg som så dum og faktisk prøve dette. Jeg vil ikke ha noen rettledelser på at dette er lite smart. Når dette skal sies har jeg alltid lurt på hvor vanskelig dette ville ha vært å faktisk bare legge litt cannabis i kofferten.

Hvor vanskelig ville det være å få med seg cannabis igjennom en norsk sikkerhetskontroll på en innenriks flyvning?

Vil det være gjennomførbart å frakte dette i innsjekket bagasje?

Jeg går nå litt utenom gjeldende tema og vil nok selv påstå at det ville nok være tryggere å sende cannabis til seg selv via post.

Hvordan er reglene og tiltakene på pakker på? Bør dette pakkes "forsvarlig" med tanke på lukt? Tas det stikkprøver på innenlandspakker etter ulovlige substanser?

Jeg nevner igjen at dette er rent hypotetisk. Slapp av.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Innsjekket bagasje blir absolutt ikke sjekket for slikt innenriks. I sikkerhetskontrollen er det en viss risiko for at det blir oppdaget. Sende til seg selv via post går mest sannsynlig fint hvis du pakker det godt.

Edit: Svært lite innenlandspost blir sjekket for tiden, men det har vært noen nyhetsoppslag i senere tid om at det skal være flere hunder som sjekker innenlandspost. Dette kan godt være skremselspropaganda, og hundene kan umulig sjekke alle brev.
Sist endret av Olympic; 26. desember 2014 kl. 01:05.