Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5396
Hei, har nå injisert dolcontin kontinuelig over 1 måned, har startet å trappe ned, injiserer nå 75mg i løpet av en dag, før lå jeg på 150mg pr dag. Går ned til 50 i morgen, så om tre dager etterpå går jeg ned til 25mg, deretter skal jeg slutte med nåla å heller bare konsumere oralt.

Jeg kjenner mye kløe over hele kroppen, klør som en gud til tider, men lurer på hvordan det blir når jeg stopper helt, blir abstinensene så ille som jeg tror? Merker allerede tegn til diare,angst, kaldsvette og smerter i kroppen når jeg går for lenge uten å medisinere, men hvis jeg trapper ned betraktelig i forkant kan det vel ikke ta seg så ille ut? Noen innspill å komme med kjære borgere? Takk
Sist endret av FranzLiszt; 20. april 2018 kl. 19:12.
Temgesic i småe doser over den værste kneika om du kun har det fysisk vanskelig.
Anonym bruker
"Særegen Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kløe er jo en side effect av å ta opiater. Det er helt normalt å begynne å klø over hele kroppen på opiater i ny og ne.
Tror ikke kløen din kommer ikke av abstinensene. Jeg har gått gjennom opiat abstinenser flere ganger og aldri hatt noe kløe, men derimot hatt kløe når jeg har ruset meg på opiater. diare,angst, kaldsvette og smerter som du nevner er derimot klassiske symptomer på abstinenser.


Du kan trappe ned, da blir det mildere, men det tar jo litt lenger tid å bli helt frisk. Selv ved nedtrapping kan det være et helvete.
Den fysiske delen er det lette med og slutte.
Takk for svar! Ja kløen er når jeg går på det, spesielt etter injeksjon. Har injisert en liten dose i dag, kjenner det ikke er nokk, så får bare kjenne på ubehaget og takke meg selv for situasjonen jeg har havnet i.
Sist endret av FranzLiszt; 21. april 2018 kl. 15:20.
Alt for hurtig nedtrappingsplan syntes jeg.

Et tips er å hoppe over en dag. Før de verste abstinensene setter inn.
Ja, det ble alt for hurtig nedtrapping da jeg brukte mer en nødvendig de siste dagene,,, plutselig var jeg tom. Jeg tok den siste dosen nå, har ventet med å ta den siden ettermidag i går (20timer). Jeg har denne morgenen fått de typiske symptonene, diare ,iskald, feber,kvalme,skjelvinger osv. måtte til å legge meg ned i senga, men doserte heller på nytt.
Alt ble godt og varmt på få sekunder, farlig hvor godt dette føles når man er uten, som ett varmt usnynlig laken som healer deg, men igjen blir man en slave for stoffet kun for å føle seg frisk i ett par timer. Får se hvordan det blir etter dette gir seg da jeg er helt tom for morfin. Har en del hasj og diazepam, jeg vet att hasj ikke hjelper i det hele tatt på abstinensene, men hvis jeg spiser nokk vival kanskje det kan dempe litt.
Sist endret av FranzLiszt; 22. april 2018 kl. 12:11. Grunn: skriv
Alt går over til slutt, det kan føles som et helvete når det står på som verst. Har selv vært i samme båt som deg bare med subutex.

Lykke til!
En lite uppdate, etter den siste smellen for 3 dager siden har spist diazepam i store mengder for å dempe abstinensene, spiste så mye benzo samt konsumering av øl og hasj att jeg fikk problemer med å bevege meg. Nå er det dag 3 å jeg har ingen spesielle abstinenser bortsett fra litt frysninger/slapp, dette synes jeg dog er veldig merkelig da jeg ble skikkelig dårlig for 3 dager siden før jeg tok den siste smellen. Nå føler jeg meg faktisk "oppegående", har vært litt kaldsvetting og sitting i dusjen med diare, men dette var ikke så ille som jeg forestilte meg. Må vel holde på med sporten her i månedsvis for å få skikkelige alvorlige abstinenser. Var det diazepamen som hjalp mot abstinensene tro? Eller er jeg heldig? Jeg har injisert over 1100mg dolcontin den siste måneden, stakk meg 4-5 ganger om dagen som en jevla nålepute, rart jeg ikke ble dårligere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er du nå?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Diazepam hjelper selvfølgelig mot abstinensene. De har også muskelavslappende effekt. Åssen er formen nå? Husk at diazepam har veldig lang halveringstid og er vanedannende det også. Håper det går bra med deg. Stay strong
Oppdatering: er nå i 2 uka på avrusnings klinikk. Trappet ned 5 dager på subuxone, følte meg ok. Trodde jeg, helt til i går. Det startet som en influensa for 2 dager siden, men det eskalerte fort (ekstrem rls,diare,osv). Så nå har jeg nettopp overlevd en av de verste 24 timene i mitt liv, aldri før haŕ jeg kjent på en slik smerte. Ledsmertene var ikke til å holde ut mikset med kraftige hetetokter, jeg satt i dusjen og vrei meg i smerte gang på gang da varmt vann var det eneste som hjalp. Jeg ville serriøst dø, dette unner jeg ikke min verste fiende! Jeg har blitt skremt for livet. Har fortsatt abstinenser, men kun mildt. Endte med att jeg sovnet denne natten, kroppen klarte ikke mer samt psyken, klarte så vidt å bevege meg.

Før jeg kom til avrusning injiserte jeg også store mengder morfin, jeg vet att dette med abstinenser er individuelt men dette tok kaka for meg.

Min kariere er over

Takker for svar og medlidenhet!
Sist endret av FranzLiszt; 11. mai 2018 kl. 11:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åh, fy faen!

Godt du kom deg inn på avrusning.
De nedtrappingene de gjør på disse klinikkene er altfor raske etter min mening.
De trapper folk ned på få dager, til 4 eller 2 mg Subutex.
Det er ikke nok.

Når du sitter der i dusjen, gir de deg ikke medisiner??

Jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer å.holde deg.
Å begynne med Dolcontin igjen oralt?
Synes du det er noen god idé?
Jeg synes ikke det.
Finn deg.heller en anna hobby :-D

Masse lykke til!

Sitat av Furutoppen Vis innlegg
Alt går over til slutt, det kan føles som et helvete når det står på som verst. Har selv vært i samme båt som deg bare med subutex.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Slutta du selv, eller var du på klinikk?
Hadde du brukt lenge?
Sist endret av vidarlo; 8. juni 2018 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Weiland Vis innlegg
Åh, fy faen!

Godt du kom deg inn på avrusning.
De nedtrappingene de gjør på disse klinikkene er altfor raske etter min mening.
De trapper folk ned på få dager, til 4 eller 2 mg Subutex.
Det er ikke nok.

Når du sitter der i dusjen, gir de deg ikke medisiner??

Jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer å.holde deg.
Å begynne med Dolcontin igjen oralt?
Synes du det er noen god idé?
Jeg synes ikke det.
Finn deg.heller en anna hobby :-D

Masse lykke til!



Slutta du selv, eller var du på klinikk?
Hadde du brukt lenge?
Vis hele sitatet...
Startet på 2mg subuxone, så gikk jeg over til Naloksone 1mg/0.4/0.2.

Legen mener jeg hadde en ekstrem influensa, andre x narkomaner som jobber her mener det var abstinenser :s Legen synes det var merkelig att abstinensene skulle komme så seint mtp den korte halveringstiden på dolcontine IV. Det er sant.

Uansett. Jeg føler meg 50% bedre nå, marerittet er over. Er ferdig med rekreasjonelt bruk av rusmidler for godt.

https://www.opiate.com/withdrawal/mi...ms-vs-the-flu/

Etter å ha lest dette er jeg ganske sikker på att det var abstinenser, er bare tett i nesa nå samt sliten, smerter og hetetokt er borte også. Er sulten på mat og føler meg stort sett bra.
Sist endret av FranzLiszt; 11. mai 2018 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var jo veldig rart at du skulle.få.ekstrem influensa akkurat nå, da.
Jeg ville definitivt ment det er abstinens.
Som sagt - utrolig bra du har tatt grep, sterkt gjort av deg!
Godt du var der, og ikke ute, da kunne det ha rakna helt.

Jeg beundrer folk som legger seg inn.
Der fremstår for meg som noe av det mest skremmende jeg kan forestille meg.
Å være blandt andre og være så dårlig, virker helt utenkelig.
Men det funker jo heldigvis for mange.

Har du rusa deg lenge?
Jeg regner med at du ikke er helt nybegynner, siden du har brukt sprøyter?

Det hadde vært fint om du holdt meg/oss oppdatert.
Vi trenger noen suksesshistorier.
Legen som sa det var influensa burde miste jobben. Klart det var abstinens. Du er flink, stå på og ikke tenk "bare en gang" noen gang igen. Hasj går an å leve med andre rusmidler nei i mine øyne, jeg går på metadon og er avhengig av valium og er dritredd for jeg er syk som faen med medisin.

Hold deg rein nå som du er av gifta.

s
▼ ... over en uke senere ... ▼
Verste er att hjernen min har allerede fortrengt helvette jeg opplevde, har allerede kjøpt meg brukerutsyr.. sitter å injiserer saltvann (natriumklorid) bare for å fjerne suget, det hjelper faktisk. Røyker bare hasj fram til jeg kommer i behandling.

Håpet du får hjelpen du trenger Saviour. Hvor lenge har du gått på metadon?

Har ruset meg i 11 år med gjevnlige pauser på 3 måneder. Er vanskelig å visualisere ett liv uten rus, jeg elsker det. Rett og slett,,, skremmer livet av meg att jeg må slutte. Men igjen, det er snakk om liv og død.må bare finne en måte å kanalisere avhengigheten til noe annet (trening,klatring osv) . Har det ikke vært for min familie vet jeg ikke hva som har skjedd, de betyr alt fr meg.
Sist endret av FranzLiszt; 26. mai 2018 kl. 00:52.
Sitat av saviour Vis innlegg
Legen som sa det var influensa burde miste jobben. Klart det var abstinens.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Legen har et mye bedre grunnlag for å vurdere hva som forårsaket symptomene. Han/hun tar jo selvfølgelig med i betraktningen at like symptomer også kan komme av abstinenser.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvorfor? Legen har et mye bedre grunnlag for å vurdere hva som forårsaket symptomene. Han/hun tar jo selvfølgelig med i betraktningen at like symptomer også kan komme av abstinenser.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette som plager meg, var det en blanding av begge deler? For hvis dette var en ekstrem variant av influensa kan jeg kjøre på igjen. Men jeg har vært sjeldent syk i mine 28 år på denne jord, har kun lette forkjølelser osv.
Legen sa influensa. Alle andre mente det var abstineser, heroinistene på avrusningen var 100% sikker på att det var abtinenser, de fortalte meg også att dolcontine var mye verre en heroin å komme av. Så. Wtf.
Sist endret av FranzLiszt; 26. mai 2018 kl. 08:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bekalger seint svar, jeg har gått på metadon i ti år ca. Ikke noe liv å trakte etter.

s
Test deg for HIV.
Sitat av jaduneidu Vis innlegg
Test deg for HIV.
Vis hele sitatet...
Haha, wtf? Hvorfor sier du dette?
Fordi en primær HIV infeksjon gir influensalignende symptomer i akuttfasen og sprøytrmisbrukere er i en risikogruppe.