Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 482
Anonym bruker
"Underernært Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg driver å trapper opp på ritalin etter diagnose for ADHD.

Jeg de første dagene på 10 mg, merket jeg en liten effekt, og på kvelden så var jeg som et nytt menneske. Var nesten så jeg begynte å grine. Alt var så fantastisk bra i hodet mitt i forhold til hvordan det var før.

Da jeg trappet opp til 20mg, så merket jeg mye bedre konsentrasjon, men etterhvert fikk jeg en veldig angstpreget tomhetsfølelse.
Det var ingen angstfylte tanker i hodet, bare en kroppslig følelse av at alt var helt jævlig egentlig. Dette varte i mange timer, og jeg fikk så vidt sove.

Er dette vanlig i begynnelsen, og vil det bli bedre når kroppen blir mer vandt med medisinen? Vil dette bli verre når jeg skal trappe opp enda mer?
Skal gå 2 dager til med 20mg, før jeg skal opp på 30. Hvis dette fortsetter, bør jeg spøre om å bytte til en annen medisin da? Isåfall hvilken?
Eller skal dette prøves over en lengre periode?

Tusen takk for alle svar!