Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 17675
Fant en artikkel hos Dagbladet om syntetisk cannabis, der de også drar organisk cannabis over samme kam.

http://www.dagbladet.no/2012/11/10/n...tika/24253287/

Ett utdrag:

"- Det vet vi lite om. Vi har ikke analysert for syntetiske cannabinoider var alle dødsfall, så noe kan ha gått oss hus forbi. Når det er sagt tror man ikke at det er veldig vanlig med dødsfall for disse stoffene. Men overdoser kan altså gi effekter som kramper, hjerteinnfakt og dødsfall. Dette har vi også sett ved bruk av organisk hasj, men det er grunn til å tro at dette skjer hyppigere ved bruk av syntetisk cannabis, sier hun."

Dette er jo ren løgn, hva synes dere om at dagbladet trykker svada på denne måten?
Har du noen kilder som motsier denne "svadaen"?

I Norge er vi veldig flinke til å bruke "føre-var-prinsippet". Det er derfor man kan se lenge etter legalisering i Norge, ettersom man vil måtte teste ut det nye stoffet i lang lang tid.
Hvordan er dette løgn fra Dagbladets side? Det er jo et sitat av Liliana Bachs, så det er heller henne du må være forbanna på.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hvordan er dette løgn fra Dagbladets side? Det er jo et sitat av Liliana Bachs, så det er heller henne du må være forbanna på.
Vis hele sitatet...
Dagblandet er jo fortsatt ansvarlige for hva de trykker, og alle journalister burde ha en spiseskje kritisk sans.
Trådstarter
Dagbladet trykker det.. Men ok, da kan vi heller si det er direktøren for rusmiddelforskning ved Folkehelseinstituttet's nye løgn. Blir ikke noe bedre av den grunn. Finner du noen dødsfall forårsaket ene og alene av organisk cannabis skal du få ett KP!
Aviser lyver, er ikke akkurat et nytt fenomen.
Kanskje vi kan spørre Liliana Bachs om kilder på dette utsagnet?
Vil gjerne vite hvem som har dødd av hasj.

Telefon og epost finnes her:

Folkehelseinstituttet - Liliana Casulleras Bachs
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kanskje vi kan spørre Liliana Bachs om kilder på dette utsagnet?
Vil gjerne vite hvem som har dødd av hasj.

Telefon og epost finnes her:

Folkehelseinstituttet - Liliana Casulleras Bachs
Vis hele sitatet...
Da tenker jeg hun svarer med folk som har dødd av helt andre grunner, etter de hadde røyka hasj.

" Gutt påkjørt, var påvirket av hasj"
Sitat av Dice Vis innlegg
Da tenker jeg hun svarer med folk som har dødd av helt andre grunner, etter de hadde røyka hasj.

" Gutt påkjørt, var påvirket av hasj"
Vis hele sitatet...
Hvis dette er årsaken til dødsfall, så burde det stå i artikkelen.

Er stor forskjell.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvis dette er årsaken til dødsfall, så burde det stå i artikkelen.

Er stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, men jeg husker iallefall ved et tidligere tilfelle hvor hasj hadde drept noen, så var det dette som var saken. Helt fjernt.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Skulle akkurat til å lage en tråd om dette, jeg reagerte også da jeg leste dette. Det er som kjent ikke fysisk mulig å ta overdose på cannabis, og jeg har tilgode å høre om dokumenterte dødsfall som direkte følge av cannabis. Har sendt mail til denne Liliana Bachs hvor jeg spør etter dokumentasjon til disse påstandene.
Sitat av Orph Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne forsto jeg ikke helt... Av 3882 mennesker som hadde overlevd et hjerteinfarkt så hadde 9 personer røykt hasj den siste timen før det inntraff. Og utfra dette er er risikoen for hjerteinfarkt økt med 4,7 ganger den første timen etter du har røykt?? Hva med de 3758 personene som ikke hadde røyka i det hele tatt?
Sitat av Orph Vis innlegg
Vis hele sitatet...
FDA says 5 deaths, heart attack reportedy linked to Monster Energy Drink

Harvard sier hasj kan øke sannsynligheten for hjertestans, FDA mener 5 dødsfall på grunn av hjertestans er direkte lenket til monster energy drink.

Jeg hadde tatt hasjen over monster energy drink om jeg måtte velge.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Apropos dødsfall fra cannabis:

http://www.briancbennett.com/charts/death/ornot.htm

TL;DR

Når man fyller ut en dødsattest, men ikke har en klar dødsårsak og avdøde har cannabis i systemet noterer man dét, og det kan i noen tilfeller se ut som cannabis er dødsårsaken.

"In essence then, the deaths are blamed on cannabis simply because there was nothing else to blame them on."
Sist endret av Takub; 10. november 2012 kl. 14:49.
Sitat av Orph Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av vestal Vis innlegg
Denne forsto jeg ikke helt... Av 3882 mennesker som hadde overlevd et hjerteinfarkt så hadde 9 personer røykt hasj den siste timen før det inntraff. Og utfra dette er er risikoen for hjerteinfarkt økt med 4,7 ganger den første timen etter du har røykt?? Hva med de 3758 personene som ikke hadde røyka i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg har kommentert denne før. Og må sikkert gjøre det igjen.

Sitat av Chronic420
At cannabis gir økt sjanse for hjerteinfarkt er en myte, dannet av en uvitenskaplig undersøkelse med dårlig metode aka propaganda. Søk på Google og les dere opp Det er vel mye mer sannsynlig å få et hjerteinfarkt mens man tar seg en tur ut eller ser på Dagsrevyen enn å røyke cannabis - for ikke å snakke om sex.

Fant en random kilde (vet den ikke er NPOV, men fokuser på innhold), som er overalt på nettet: http://stopthedrugwar.org/chronicle-...uanarisk.shtml
Vis hele sitatet...
Sitat av Takub Vis innlegg
Apropos dødsfall fra cannabis:

http://www.briancbennett.com/charts/death/ornot.htm

TL;DR

Når man fyller ut en dødsattest, men ikke har en klar dødsårsak og avdøde har cannabis i systemet noterer man dét, og det kan i noen tilfeller se ut som cannabis er dødsårsaken.

"In essence then, the deaths are blamed on cannabis simply because there was nothing else to blame them on."
Vis hele sitatet...
noterer man at den avdøde hadde hasj i kroppen i andre dødsfall hvor det finnes andre grunner?

som f.eks. "avdøde hadde to kuler i brystet, det ble funnet alkohol, hasj, amfetamin og heroin i blodet"

Blir da hasj ansett som en mulig faktor for at personen døde?
Det er jo ikke en enkelt plante som er syntetisk cannabis, det er diverse rusmiddel som gir rus (obviously)
Overdreven bruk av det kan jo sjeffølgelig da føre til kramper, hjerteinfarkt osv.
Sitat av cheetos Vis innlegg
Det er jo ikke en enkelt plante som er syntetisk cannabis, det er diverse rusmiddel som gir rus (obviously)
Overdreven bruk av det kan jo sjeffølgelig da føre til kramper, hjerteinfarkt osv.
Vis hele sitatet...
Det er sant.

Det vi kommenterer her er at Liliana Bachs fra folkehelseinstituttet mener man kan dø av vanlig hasj, uten å vise til kilder.
ganske morsomt, en liten feil angaende hasj i en avis og freakforum tar helt av.
Her er det flere som skal lage trader om samme emne, kontaktinformasjon til personen som star bak feilinformasjonen og en horde sinna freaks pa krigstien.

Dette er hva jeg kaller en ekte popcorntrad!
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Jeg sendte som nevnt mail til Liliana Bachs der jeg etterlyste kilder som kunne dokumentere hennes påstander, men også til Dagbladet-journalisten Lars Thorvaldsen som skrev artikkelen der jeg lurte på hvorfor de publiserer artikler med innhold som rett og slett er blank løgn. Fikk følgende svar fra ham:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"

Det er jo rimelig tydelig at dette er en ignorant person som overhodet ikke har lest seg opp på emnet før han skrev artikkelen. Derfor ønsker jeg at han får et saklig og informativt svar, noen som har noen innspill til hva det kunne være? Må være påstander som kan dokumenteres, eller vil jo ikke vi være noe bedre.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
ganske morsomt, en liten feil angaende hasj i en avis og freakforum tar helt av.
Her er det flere som skal lage trader om samme emne, kontaktinformasjon til personen som star bak feilinformasjonen og en horde sinna freaks pa krigstien.

Dette er hva jeg kaller en ekte popcorntrad!
Vis hele sitatet...
Dette er ikke snakk om en liten feil, dette er snakk om en artikkel i en landsdekkende avis som kommer med påstander som ikke stemmer i det hele tatt. Mulig du ikke bryr deg om at cannabis støtt og stadig blir fremstilt på helt feil måte, men personlig synes jeg det blir for dumt når Folkehelseinstituttet skal slenge rundt seg med vås uten å henvise til noen form for dokumentasjon.
Sist endret av Schileru; 10. november 2012 kl. 15:53.
Sitat av vestal Vis innlegg
Denne forsto jeg ikke helt... Av 3882 mennesker som hadde overlevd et hjerteinfarkt så hadde 9 personer røykt hasj den siste timen før det inntraff. Og utfra dette er er risikoen for hjerteinfarkt økt med 4,7 ganger den første timen etter du har røykt?? Hva med de 3758 personene som ikke hadde røyka i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Det står i bunn og grunn at det kan se ut som om hasj kan forårsake hjertesvikt i enkelte tilfeller.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
FDA says 5 deaths, heart attack reportedy linked to Monster Energy Drink

Harvard sier hasj kan øke sannsynligheten for hjertestans, FDA mener 5 dødsfall på grunn av hjertestans er direkte lenket til monster energy drink.

Jeg hadde tatt hasjen over monster energy drink om jeg måtte velge.
Vis hele sitatet...
Og så? Nå var ikke påstanden at cannabis øker risikoen for hjertesvikt mer enn Monster, påstanden var at cannabis kan føre til hjerteproblemer, og i enkelte tilfeller, død. Denne påstanden avfeide flere i denne tråden her som løgn. Jeg kom med en lenke som viste til at det kanskje var noe sannhet i det. Enhver substans som stresser hjertet bidrar til økt fare for hjerteproblemer, og jeg har lest flere rapporter som indikerer at dette er tilfellet for cannabis. Det er ikke en sterk korrelasjon, og etter hva jeg har lest, så er man ikke engang 100% sikre på at det er virkestoffene i cannabisen som i seg selv forårsaker det, men det er verdt å undersøke nærmere.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Dette er ikke snakk om en liten feil, dette er snakk om en artikkel i en landsdekkende avis som kommer med påstander som ikke stemmer i det hele tatt. Mulig du ikke bryr deg om at cannabis støtt og stadig blir fremstilt på helt feil måte, men personlig synes jeg det blir for dumt når Folkehelseinstituttet skal slenge rundt seg med vås uten å henvise til noen form for dokumentasjon.
Vis hele sitatet...
Det er en feil om hasj. Det er ikke ofte jeg ser freakforum syter over feilinformerte artikler i avisene, men nar det skjer sa kan du nesten banne pa at det er angaende rusmidler, som oftest hasj.

Hver minste feil blir revet opp, kontaktinformasjon delt og irritasjonsmails sendt fra samtlige freaks. Missforsta meg rett, jeg finner dette underholdene, men jeg syntes og det er litt overreaksjoner inni bildet.

Du finner slike feil i artikkler i sa og si alle emner fra tid til annen, men de feilene blir som oftest glatt oversett uten videre problemer. En feil om hasj og det tar helt av her pa forumet..
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Jeg sendte som nevnt mail til Liliana Bachs der jeg etterlyste kilder som kunne dokumentere hennes påstander, men også til Dagbladet-journalisten Lars Thorvaldsen som skrev artikkelen der jeg lurte på hvorfor de publiserer artikler med innhold som rett og slett er blank løgn. Fikk følgende svar fra ham:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"

Det er jo rimelig tydelig at dette er en ignorant person som overhodet ikke har lest seg opp på emnet før han skrev artikkelen. Derfor ønsker jeg at han får et saklig og informativt svar, noen som har noen innspill til hva det kunne være? Må være påstander som kan dokumenteres, eller vil jo ikke vi være noe bedre.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så er det alltid den som kommer med en påstand som skal fremlegge bevis. Det er ikke mulig å motbevise at julenissen finnes, men fullt mulig å vise til hans eksistens.

Om man likevel har lyst til å sette på plass vedkommende er det mulig å oppdrive kilder;

The Science of Marijuana
"Tetrahydrocannabinol is a very safe drug. Laboratory animals (rats, mice, dogs, monkeys) can tolerate doses of up to 1,000 mg/kg (milligrams per kilogram). This would be equivalent to a 70 kg person swallowing 70 grams of the drug—about 5,000 times more than is required to produce a high. Despite the widespread illicit use of cannabis there are very few if any instances of people dying from an overdose. In Britain, official government statistics listed five deaths from cannabis in the period 1993-1995 but on closer examination these proved to have been deaths due to inhalation of vomit that could not be directly attributed to cannabis (House of Lords Report, 1998). By comparison with other commonly used recreational drugs these statistics are impressive."
Vis hele sitatet...
Source:
Iversen, Leslie L., PhD, FRS, "The Science of Marijuana" (London, England: Oxford University Press, 2000), p. 178, citing House of Lords, Select Committee on Science and Technology, "Cannabis — The Scientific and Medical Evidence" (London, England: The Stationery Office, Parliament, 1998).


Og

An exhaustive search of the literature finds no deaths induced by marijuana. The US Drug Abuse Warning Network (DAWN) records instances of drug mentions in medical examiners' reports, and though marijuana is mentioned, it is usually in combination with alcohol or other drugs. Marijuana alone has not been shown to cause an overdose death.
Vis hele sitatet...
Source: Drug Abuse Warning Network (DAWN), available on the web at http://www.samhsa.gov/ ; also see Janet E. Joy, Stanley J. Watson, Jr., and John A. Benson, Jr., "Marijuana and Medicine: Assessing the Science Base," Division of Neuroscience and Behavioral Research, Institute of Medicine (Washington, DC: National Academy Press, 1999), available on the web at http://www.nap.edu/html/marimed/ and US Department of Justice, Drug Enforcement Administration, "In the Matter of Marijuana Rescheduling Petition" (Docket #86-22), September 6, 1988, p. 57.

Dette tok meg under 5 min. Mener det skal ligge flere kilder angående dette inne på forumet også.
Sist endret av Round; 10. november 2012 kl. 16:15.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
ganske morsomt, en liten feil angaende hasj i en avis og freakforum tar helt av.
Her er det flere som skal lage trader om samme emne, kontaktinformasjon til personen som star bak feilinformasjonen og en horde sinna freaks pa krigstien.

Dette er hva jeg kaller en ekte popcorntrad!
Vis hele sitatet...
Dette har skjedd før. Sist gang jeg husker, var det en lege som sa at hasj-bruk ga fysiske abstinenser. Jeg mailet han, og fikk vite at WHO ikke har skille mellom fysiske og psykiske abstinenser. Så her er nok saken det samme, vi, som i ikke-leger, har forskjellig oppfatning imot det leger/fagfolk har.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Dette har skjedd før. Sist gang jeg husker, var det en lege som sa at hasj-bruk ga fysiske abstinenser. Jeg mailet han, og fikk vite at WHO ikke har skille mellom fysiske og psykiske abstinenser. Så her er nok saken det samme, vi, som i ikke-leger, har forskjellig oppfatning imot det leger/fagfolk har.
Vis hele sitatet...
I så fall burde legen ordlegge seg som om personene som kommer til å lese uttaelsene hans ikke vet at WHO ikke skiller mellom fysiske og psykiske abstinenser.

Når man ordlegger seg slik som han gjorde, tar man utgangspunkt i at alle som leser avisen vet det WHO vet om fysiske og psykiske abstinenser for hasj fra før av.

Noe som ikke stemmer, ikke alle vet det WHO vet om fysiske og psykiske abstinenser for hasj, innkludert deg.

Artikkelen var dermed ment for å gi leseren et dårlig innstrykk av hasj.

Sitat av Boxiom Vis innlegg
Jeg sendte som nevnt mail til Liliana Bachs der jeg etterlyste kilder som kunne dokumentere hennes påstander, men også til Dagbladet-journalisten Lars Thorvaldsen som skrev artikkelen der jeg lurte på hvorfor de publiserer artikler med innhold som rett og slett er blank løgn. Fikk følgende svar fra ham:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"

Det er jo rimelig tydelig at dette er en ignorant person som overhodet ikke har lest seg opp på emnet før han skrev artikkelen. Derfor ønsker jeg at han får et saklig og informativt svar, noen som har noen innspill til hva det kunne være? Må være påstander som kan dokumenteres, eller vil jo ikke vi være noe bedre.
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre om hvorfor denne dama mener man kan dø av cannabis, når MS medisinen sativex (munnspray med cannabis-substanser) har blitt godkjent i norge?

http://www.ms.no/ms-og-samfunnet/sativex-go/

Virker som Statens legemiddelverk og folkehelseinstituttet har delte meninger om cannabis...
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Dette har skjedd før. Sist gang jeg husker, var det en lege som sa at hasj-bruk ga fysiske abstinenser. Jeg mailet han, og fikk vite at WHO ikke har skille mellom fysiske og psykiske abstinenser. Så her er nok saken det samme, vi, som i ikke-leger, har forskjellig oppfatning imot det leger/fagfolk har.
Vis hele sitatet...
Det skal da mye til å feiltolke hennes påstand i dette tilfelle? Hun sier jo rett ut at organisk hasj har forårsaket dødsfall som følge av overdose, en påstand som strider mot alt jeg (og tydeligvis de fleste her inne) noen sinne har lest. Da er det vel ikke så rart at man begynner å lure? Spesielt når de ikke kan dokumentere dette på noen som helst måte.
Jeg er interessert i å vite hva du skrev til henne per epost som gjorde at du fikk det svaret tilbake. Jeg kan ikke tro at en lege helt uprovosert skulle komme med noe slikt, og det kommer jo ganske klart frem at du har lagt med dine egne meninger om hvor farlig det er, uten å underbygge dem.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg er interessert i å vite hva du skrev til henne per epost som gjorde at du fikk det svaret tilbake. Jeg kan ikke tro at en lege helt uprovosert skulle komme med noe slikt, og det kommer jo ganske klart frem at du har lagt med dine egne meninger om hvor farlig det er, uten å underbygge dem.
Vis hele sitatet...
Hvem er det du skriver til? Så vidt jeg har forstått er det ingen her som har fått svar av Liliana Casulleras Bachs, kun et svar av en megaarrogant journalist.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hvem er det du skriver til? Så vidt jeg har forstått er det ingen her som har fått svar av Liliana Casulleras Bachs, kun et svar av en megaarrogant journalist.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...8&postcount=21
Sitat av Deezire Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, da er svaret fra journalisten, ikke fra legen
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg fikk svar av journalisten fra Dagbladet, ikke fra Bachs.

Her er hva jeg skrev til Dagbladet, som også inneholder det jeg i utgangspunktet skrev til Bachs. Er klar over at det muligens var litt provoserende.

Hei. Tenkte jeg skulle sende en kopi av en mail jeg sendte til denne Liliana Bachs angående artikkelen du publiserte i dag. Må innrømme at det er ganske pinlig på deres vegne å poste artikler med sitater som rett og slett er blank løgn. Det er skremmende at en fra FHI ikke har mer kunnskap om cannabis enn den alminnelige nordmann.

«Hei. Jeg leste artikkelen som i dag ble publisert på Dagbladet, og kunne ikke unngå å bite meg et merke i følgende uttalelse fra deg:

"- Det vet vi lite om. Vi har ikke analysert for syntetiske cannabinoider var alle dødsfall, så noe kan ha gått oss hus forbi. Når det er sagt tror man ikke at det er veldig vanlig med dødsfall for disse stoffene. Men overdoser kan altså gi effekter som kramper, hjerteinnfakt og dødsfall. Dette har vi også sett ved bruk av organisk hasj, men det er grunn til å tro at dette skjer hyppigere ved bruk av syntetisk cannabis"

Dere har altså sett overdoser av vanlig hasj, som resulterer i kramper, hjerteinfarkt og dødsfall? Jeg er svært interessert i å se kilder på hvor du har fått dette fra, for all forskning strider nemlig mot det. Det at du sier dere har sett overdose av "organisk hasj" vil jeg svært gjerne se kilder på. Det har heller aldri vært registrert et dødsfall som direkte følge av cannabis, så med mindre dere er de første i verden som kan dokumentere dette, er dette bare tull. Kanskje du burde lese deg opp på emnet før du uttaler deg i landsdekkende avis.

Ser fram til å få se kilder hvor dere kan dokumentere påstandene dine. Mvh *****»


Kanskje noe å tenke litt på neste gang, så dere ikke ender opp med personer som har liten til ingen kunnskap om emnet de uttaler seg om.
Vis hele sitatet...
Deretter fikk jeg som nevnt følgende svar fra journalisten:

"Freskt av deg å dementere en av Norges ledende på feltet. Nå er jeg spent på å høre hva slags bakgrunn du har som gjør at du mener du vet bedre?"
Vis hele sitatet...
Har nå funnet frem en del kilder, blant annet de som ble nevnt tidligere i tråden, som jeg har sendt til denne Lars Thorvaldsen. Vi får se hva slags svar vi får, if any.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Har nå funnet frem en del kilder, blant annet de som ble nevnt tidligere i tråden, som jeg har sendt til denne Lars Thorvaldsen. Vi får se hva slags svar vi får, if any.
Vis hele sitatet...
Relevant om du trenger flere kilder: Referanse ang diskusjon om Cannabis
Ah, men det forandrer jo saken litt. Flott at man tar tak i slik når man ser det!
Trådstarter
Dette gikk jo over all forventning! keep us updated.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du kan jo spørre om hvorfor denne dama mener man kan dø av cannabis, når MS medisinen sativex (munnspray med cannabis-substanser) har blitt godkjent i norge?

http://www.ms.no/ms-og-samfunnet/sativex-go/

Virker som Statens legemiddelverk og folkehelseinstituttet har delte meninger om cannabis...
Vis hele sitatet...
Det at cannabis er godkjent som medisin har ingenting med faren for dødsfall.
De aller fleste medisiner som er godkjent i Norge, kan jo som kjent drepe deg ved høye doser.
Om Thc'n er organisk eller "syntetisk" er vel for pokkern det samme! Det er thc uansett. Begynner å bli rimelig lei den "kjemisk er dritt, det som kommer fra moder jord er bra" osv. Alt kommer ann på DOSERING når det gjelder syntetiske cannbioder + at du aldri kan være helt sikker på hva det inneholder.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Om Thc'n er organisk eller "syntetisk" er vel for pokkern det samme! Det er thc uansett. Begynner å bli rimelig lei den "kjemisk er dritt, det som kommer fra moder jord er bra" osv. Alt kommer ann på DOSERING når det gjelder syntetiske cannbioder + at du aldri kan være helt sikker på hva det inneholder.
Vis hele sitatet...
ehm, syntetisk cannabis har ikke noe med ordentlig cannabis å gjøre. Den har en tilnærmende lik effekt x1000 men det er fortsatt ikke det samme. Grunnen til at det heter syntetisk cannabis er rett og slett markedsføring..! å sammenligne syntetisk cannabis og cannabis vil være helt på jordet..!
Sitat av Orph Vis innlegg
Det står i bunn og grunn at det kan se ut som om hasj kan forårsake hjertesvikt i enkelte tilfeller.



Og så? Nå var ikke påstanden at cannabis øker risikoen for hjertesvikt mer enn Monster, påstanden var at cannabis kan føre til hjerteproblemer, og i enkelte tilfeller, død. Denne påstanden avfeide flere i denne tråden her som løgn. Jeg kom med en lenke som viste til at det kanskje var noe sannhet i det. Enhver substans som stresser hjertet bidrar til økt fare for hjerteproblemer, og jeg har lest flere rapporter som indikerer at dette er tilfellet for cannabis. Det er ikke en sterk korrelasjon, og etter hva jeg har lest, så er man ikke engang 100% sikre på at det er virkestoffene i cannabisen som i seg selv forårsaker det, men det er verdt å undersøke nærmere.
Vis hele sitatet...
Det er sant at at det øker sjansen for hjerteinfarkt gjennom økt hjerterytme/blodtrykk. Men som artikkelen du viser til også påpeker, så gir det større risiko for hjerteinfarkt å løpe til bussen hvis du er i dårlig form. Setter du det i perspektiv, så er dette et ikke-tema for en frisk person. Men en bør da helst unngå å røyke cannabis hvis en har hjerteproblemer/veier 150 kg og sitter på sofaen hele dagen.
Sist endret av Don Veto; 10. november 2012 kl. 22:32.
Sitat av frø Vis innlegg
ehm, syntetisk cannabis har ikke noe med ordentlig cannabis å gjøre. Den har en tilnærmende lik effekt x1000 men det er fortsatt ikke det samme. Grunnen til at det heter syntetisk cannabis er rett og slett markedsføring..! å sammenligne syntetisk cannabis og cannabis vil være helt på jordet..!
Vis hele sitatet...
Tilnærmet lik effekt x1000 viss du tenker iforhold til dosering ja! 1g cannabis vil tilsi 1mg syntetisk. Derfor er kunsten å ikke røyke mere enn kanskje 0,1mg synt for å unngå ubehagelig opplevelser. Skal love deg du kan få det på vanlig cannabis og, tru meg. Men fordelen med Organisk cannabis er at den inneholder cbn og cbd også, men i de fleste strains så er det så lavt uansett, vi snakker 0,4% kanskje, men thc'n kan være rundt 15% feks.

Edit: må bare få fram at jeg overhodet ikke forsvarer synt, bare forklarer siden det er mye tull ute å går.
Sist endret av Henkal; 10. november 2012 kl. 23:33.
Det er ikke THC i "syntetisk cannabis".
Da har iallefall jeg sendt en ganske saklig mail til Liliana.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Da har iallefall jeg sendt en ganske saklig mail til Liliana.
Vis hele sitatet...
Lyst til å dele den med resten av oss?
Sitat av Henkal Vis innlegg
Tilnærmet lik effekt x1000 viss du tenker iforhold til dosering ja! 1g cannabis vil tilsi 1mg syntetisk. Derfor er kunsten å ikke røyke mere enn kanskje 0,1mg synt for å unngå ubehagelig opplevelser. Skal love deg du kan få det på vanlig cannabis og, tru meg. Men fordelen med Organisk cannabis er at den inneholder cbn og cbd også, men i de fleste strains så er det så lavt uansett, vi snakker 0,4% kanskje, men thc'n kan være rundt 15% feks.

Edit: må bare få fram at jeg overhodet ikke forsvarer synt, bare forklarer siden det er mye tull ute å går.
Vis hele sitatet...
Det er jo en grunn til at det ikke spores i blodet/pisset. Det er IKKE thc. Det er bare noe som ligner. Det er verken thc, cdb, cbn. Deter bare noe tull.
Sitat av frø Vis innlegg
Det er jo en grunn til at det ikke spores i blodet/pisset. Det er IKKE thc. Det er bare noe som ligner. Det er verken thc, cdb, cbn. Deter bare noe tull.
Vis hele sitatet...
effekten er omtrent lik, og ser du på hvilke reseptorer det virker på så skjønner du at det blir omtrent helt likt. Selfølgelig klarer dem å gjøre så det ikke vises i piss, det er vel halve grunn
Er litt trist å se hvor mye dere engasjerer dere i og hvor mye dere elsker et fuckings rusmiddel. Ellers er det katastrofe å stjele en sjokolade eller spille spill i skoletimer, men cannabis burde man ta på så mange måter som mulig.
Hva er det som gjør at dere elsker det så jævlig?
"Så langt i år har Tollvesenet gjort flere beslag av syntetisk cannabis enn i hele fjor til sammen."
Og helt nederst på siden står
"Hittil er litt over 3,9 kilo syntetisk cannabis beslaglagt, mot 11 kilo i 2011. Forklaringen er at det i fjor ble gjort et par store beslag."

"Her bør du ikke bade! mann døde da en fisk spiste han"
også helt nederst på siden må det jo til slutt stå
"Mannen befant seg i Afrika, og insisterte på å bade på tross av haifare."
Sitat av Lapskaus Vis innlegg
Er litt trist å se hvor mye dere engasjerer dere i og hvor mye dere elsker et fuckings rusmiddel. Ellers er det katastrofe å stjele en sjokolade eller spille spill i skoletimer, men cannabis burde man ta på så mange måter som mulig.
Hva er det som gjør at dere elsker det så jævlig?
Vis hele sitatet...
Enig. Cannabis er vel et at de rusmidlene som det er alt for lett å bli glad i, og det blir fort en livsstil. Itilegg til at det kan fucke mere med psyken din enn andre "sterkere" rusmidler. Alt for glorifisert spørr du meg.. Snakket med en fyr på over 30 som har vært borti det meste av rusmidler, men han mente at hasj var et av de værste.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Henkal Vis innlegg
Snakket med en fyr på over 30 som har vært borti det meste av rusmidler, men han mente at hasj var et av de værste.
Vis hele sitatet...
Joda. Har snakket med en på 36 som har røyet siden han var 15 så røyket flere år enn han ikke har.
Han synes det er det beste. Men holder seg langt unna alt annet.

Finnes mange forskjellige folk!
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Joda. Har snakket med en på 36 som har røyet siden han var 15 så røyket flere år enn han ikke har.
Han synes det er det beste. Men holder seg langt unna alt annet.

Finnes mange forskjellige folk!
Vis hele sitatet...
Herregud. Et av de værste som i effekt og skadelighet da vettu. Er jo ikke rart at en som er 36 og har røyka siden han var 15 sier det fortsatt 15 i hue omtrent da vettu. Bare referer til den tråden her på forumet(husker ikke helt hva den het) men bare der kom det jo fram at over 1/3 hadde fått psykiske problemer av hasj