Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1736
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Ja, da har jeg vell klart det store?

Begynte å trappe ned nikotin i januar og sluttet helt for en drøy måned siden og har merket at fokus er blitt dårlig, jeg merker det ekstremt iforhold til gaming og studier, før var det bare å legge en snus under leppa så traff jeg det som kunne skytes på og spilte generelt veldig bra, nå spiller jeg som en potet og det tar fra meg veldig mye glede når det kommer til gaming fordi jeg vet hvor mye bedre jeg pleide å være.

Iforhold til studier var det mye lettere å lese seg igjennom kapitler før jeg sluttet.
Det var lettere å skrive oppgaver tidligere, nå må jeg hoppe frem og tilbake i boka og lese ting om igjen når jeg skriver oppgaver, ting tar tid med andre ord og det er jeg ikke spesielt vandt med.

Har prøvd med kaffe til ingen nytte.
Har brukt Kickup sin nikotin frie snus og den hjalp veldig de første ukene, men nå gir den ingenting.

Er i hovedsak på jakt etter naturlige hjelpemidler som gir en stimulerende effekt, har adhd så en form for naturlig simulant er ønskelig, men alt er jo ulovlig i dette landet så hva da?

Ja, jeg burde fått medisin av lege, men de sier at diagnosen min er for gammel til at de kan bruke den til å skrive ut medisiner og på grunn av det må jeg utredes på nytt og det vil ta tre måneder før de i det hele tatt kan utrede meg fordi jeg må først vise tre måneder edruelighet, jeg er ferdig med studier om tre måneder så hva er vitsen i det?
Hjelpen kommer jo for sent.

Eventuelt så er Nootropics interessant, men igjen så er det lovligheten rundt dette, noen med erfaringer og kan anbefale en?
Kanskje fastlege kan hjelpe med å få noe slikt på lovlig vis?

Jada, jeg kan google, men det er greit å høre om folk har hands-on erfaring?
Start å snus igjen, finnes ikke noen naturlige supplementer for dette.
Hvis du absolutt ikke vil starte å snuse igjen så er det vell bare å få i deg nok vitaminer og omega 3. Men det hjelper ikke på mentaliteten igjen, fordi det er naturlig.
Tullball, er du diagnosert med ADHD så skal du kunne få medisiner. Du må bare bytte psykiater. Jeg fikk ikke starte nye medisiner av offentlig psykiater grunnet at jeg hadde kort tid i Norge før jeg skulle dra igjen og benyttet meg derfor av en privat en. Du kan få medisiner, men om du ønsker å begynne med det er jo en annen sak. Fyfaen for et røykesug jeg får når jeg tar amfetaminer.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Har ikke hørt dette så mye før men kjenner meg veldig igjen, har selv ADHD å de gangene jeg starter å snuse fast så har jeg vanvvittig med fokus og energi med engang jeg putter i en pris. Men nå er jo nikotin ett stimulant så sier seg selv.

Utover snus og redbull som er både ekstremt dyrt og usunt så er adhd medesin mitt eneste råd.

Med ritalin fra legen kan jeg jobbe døgnet rundt om jeg vil uten å miste fokus eller havne inn i de dagdrømmendes mørke hull, som jeg ville gjort uten.
Ta en titt på bio hacking kanskje.

Selv opplever jeg god effekt av MCT olje sammen med måltider og lions mane i kaffen.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ridge Vis innlegg
Start å snus igjen, finnes ikke noen naturlige supplementer for dette.
Hvis du absolutt ikke vil starte å snuse igjen så er det vell bare å få i deg nok vitaminer og omega 3. Men det hjelper ikke på mentaliteten igjen, fordi det er naturlig.
Vis hele sitatet...
Har forsåvidt testet omega3 etter å ha lest at det skulle være bra for adhd, spiste det i lang tid uten å merke noen forskjell.
Vitaminer får jeg i meg daglig uansett.

Sitat av Picard Vis innlegg
Tullball, er du diagnosert med ADHD så skal du kunne få medisiner. Du må bare bytte psykiater. Jeg fikk ikke starte nye medisiner av offentlig psykiater grunnet at jeg hadde kort tid i Norge før jeg skulle dra igjen og benyttet meg derfor av en privat en. Du kan få medisiner, men om du ønsker å begynne med det er jo en annen sak. Fyfaen for et røykesug jeg får når jeg tar amfetaminer.
Vis hele sitatet...
Bor på landet så det er ingen private klinikker her, de lever på 90-tallet hele gjengen her og er fast bestemt på at siden diagnosen min er gammel så har jeg ikke adhd lenger, den forsvant visst på magisk vis dagen jeg ble 18..

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Har ikke hørt dette så mye før men kjenner meg veldig igjen, har selv ADHD å de gangene jeg starter å snuse fast så har jeg vanvvittig med fokus og energi med engang jeg putter i en pris. Men nå er jo nikotin ett stimulant så sier seg selv.

Utover snus og redbull som er både ekstremt dyrt og usunt så er adhd medesin mitt eneste råd.

Med ritalin fra legen kan jeg jobbe døgnet rundt om jeg vil uten å miste fokus eller havne inn i de dagdrømmendes mørke hull, som jeg ville gjort uten.
Vis hele sitatet...
Word, spiste riatlin på barne og ungdomskolen å ble helt rå i matte, et fag jeg ikke klarte å lære meg før jeg begynte på medisin.
Noe som gjøre det enda verre er jo det at gjennom skolen i yngre dager ble man jo rett å slett programmert til at man fungerer ikke uten medisin og det har satt sine spor.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Ta en titt på bio hacking kanskje.

Selv opplever jeg god effekt av MCT olje sammen med måltider og lions mane i kaffen.
Vis hele sitatet...
Lions mane er faktisk på tur i posten etter tips fra kompis.
Skal google litt rundt MCT olje, aner ikke hva det er.