Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1629
Hei

Har en case her med et inkassovarsel som kom i retur, adresse ukjent.
Har nå søkt opp folkeregistrert adresse.

Når jeg sender på nytt bør jeg sende det rekomandert? Jeg er veldig klar for det men det da ser de vel og hvem det kommer fra. Har en lei følelse av de ikke vil hente det ut.

Jeg vil gjøre dette riktig så jeg kan fortsette med inkasso og ev forliksråd.

What to do?
Kjenner du noen som jobber i posten/tollvesenet/politiet etc? Mulig de kan se litt mellom fingrene og skaffe deg riktig adresse hvis du forklarer situasjonen.

Hadde en sak som jeg ønsket å ta til forbrukerrådet for en stund siden, men hvor jeg ikke hadde motpartens adresse. Da ble dette løsningen.
Lykke til.
Sitat av børre Vis innlegg
Kjenner du noen som jobber i posten/tollvesenet/politiet etc? Mulig de kan se litt mellom fingrene og skaffe deg riktig adresse hvis du forklarer situasjonen.

Hadde en sak som jeg ønsket å ta til forbrukerrådet for en stund siden, men hvor jeg ikke hadde motpartens adresse. Da ble dette løsningen.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Mulig uklart men jeg skriver at jeg har søkt opp folkeregistrert adresse. Det gjør jeg i Conta. Uten konta kan visstnok uten at jeg har gjort det kreditor få folkeregistrert adresse fra folkeregistreret.

Men det var altså ikke det jeg spurte om, jeg lurer på hva jeg gjør nå.

Rekomandert eller vanlig, og hvis vanlig bør jeg kansje ikke skrive avsender på konvolutten tenker jeg?
Sist endret av Yalla; 1. mars 2018 kl. 09:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje eit krav at det må vere motteke. Det er nok at det er sendt på betryggande sendt til ei adresse der ein med god grunn kan anta at vedkommande oppheld seg. Å sende til adresse frå folkeregisteret er i utgangspunktet nok, ref. http://klagenemnda.inkasso.no/pdf/av...104%202004.pdf

Om det rekomanderte brevet vert henta eller ikkje er i så måte uviktig, men vil gi deg ei kvittering på at du har forsøkt å komme i kontakt med vedkommande på ein betryggande måte - og du bør verifisere adressa mot folkeregisteret.
Har du gjeldsbrev eller noe som beviser at han har lånt pengene? Ellers blir det vanskelig uansett hvor mange brev som sendes. Det mest riktige tror jeg er rekomandert brev, for da har du som Vidarlo sa, bevis på at du har prøvd å komme i kontakt med denne personen. Men jeg tror ingen her kan hjelpe deg med adressen hvis den ikke står i folkeregisteret. Om du sender vanlig brev uten å skrive avsender veit du ikke om han bare åpner det, kaster det og later som han ikke har sett det, så jeg skjønner ikke at akkurat det er så mye å lure på.
Å sende til folkeregistert adresse er nok, det har jeg fra jeg var ansatt i et inkassoselskap. Brevet som inneholder inkasso-varsel skal være nøytralt (så ingen andre enn adresat skal skjønne hva det inneholder).
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ikkje eit krav at det må vere motteke. Det er nok at det er sendt på betryggande sendt til ei adresse der ein med god grunn kan anta at vedkommande oppheld seg. Å sende til adresse frå folkeregisteret er i utgangspunktet nok, ref. http://klagenemnda.inkasso.no/pdf/av...104%202004.pdf

Om det rekomanderte brevet vert henta eller ikkje er i så måte uviktig, men vil gi deg ei kvittering på at du har forsøkt å komme i kontakt med vedkommande på ein betryggande måte - og du bør verifisere adressa mot folkeregisteret.
Vis hele sitatet...
Takk for vettugt svar. Ja adressen er verifisert gjennom conta kredittsjekk. Jeg vil tro det er godt nok og byen stemmer det er gateadressen som var problemet.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Har du gjeldsbrev eller noe som beviser at han har lånt pengene? Ellers blir det vanskelig uansett hvor mange brev som sendes. Det mest riktige tror jeg er rekomandert brev, for da har du som Vidarlo sa, bevis på at du har prøvd å komme i kontakt med denne personen. Men jeg tror ingen her kan hjelpe deg med adressen hvis den ikke står i folkeregisteret. Om du sender vanlig brev uten å skrive avsender veit du ikke om han bare åpner det, kaster det og later som han ikke har sett det, så jeg skjønner ikke at akkurat det er så mye å lure på.
Vis hele sitatet...
Igjen så har jeg adressen. Og jeg trenger ikke noe gjeldsbrev. Det er utført en tjeneste som jeg har dokumentert mer enn godt nok med meldinger.

Sitat av dggr Vis innlegg
Å sende til folkeregistert adresse er nok, det har jeg fra jeg var ansatt i et inkassoselskap. Brevet som inneholder inkasso-varsel skal være nøytralt (så ingen andre enn adresat skal skjønne hva det inneholder).
Vis hele sitatet...
Akkurat, så det kan stå meg som avsender. Takk.