Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 12491
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.10857795

Jeg trodde ikke at dette skulle bli noe av? Er det virkelig slutt med turistrøyking i Amsterdam nå?
Tre sørlege regionar i Nederland innførte forbodet allereie i mai 2012. Frå den 1. januar 2013 blir den nye, kontroversielle lova gjeldande i store delar av landet.
Vis hele sitatet...
..store deler av landet. Altså, ikke hele Nederland.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Men det var da flere regioner som vedtok dette allerede i mai. Hvorfor skrive enda en artikkel og gjøre oss hasj-røykere nervøse?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Men det var da flere regioner som vedtok dette allerede i mai. Hvorfor skrive enda en artikkel og gjøre oss hasj-røykere nervøse?
Vis hele sitatet...
Manipulering.
hey!

jeg og noen venner skal reise til amsterdam om noen dager for første gang. er det noen som vet om de faktisk har stengt coffeshops for turister eller er det bare tull? blir ganske nervøs nå ettersom vi har ett formål med turen... jeg trodde det bare var tull, men nå har jeg lest flere artikler som sier at det er ulovlig for turister. Gjelder det for hele nederland inkl. amsterdam eller er det bare deler av nederland?
Sitat av halo312 Vis innlegg
hey!

jeg og noen venner skal reise til amsterdam om noen dager for første gang. er det noen som vet om de faktisk har stengt coffeshops for turister eller er det bare tull? blir ganske nervøs nå ettersom vi har ett formål med turen... jeg trodde det bare var tull, men nå har jeg lest flere artikler som sier at det er ulovlig for turister. Gjelder det for hele nederland inkl. amsterdam eller er det bare deler av nederland?
Vis hele sitatet...
Tror fortsatt det skal være lov i Amsterdam ihvertfall.
Ingen med hode i behold handler på de sjappene uansett. Ser ikke helt vitsen med å handle dårligere varer der enn hva man får her.

Ta heller å bli kjent med noen lokale, så finner du prima vare... Type ekte "zerozero" blant annet.
Sist endret av Naturgrønn; 3. januar 2013 kl. 01:18.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ingen med hode i behold handler på de sjappene uansett. Ser ikke helt vitsen med å handle dårligere varer der enn hva man får her.

Ta heller å bli kjent med noen lokale, så finner du prima vare... Type ekte "zerozero" blant annet.
Vis hele sitatet...
har du i det heletatt vært i Amsterdam? I såfall har du bomma på ALLE coffeeshopsa som har noe bra, og det er mange.

+ I Amsterdam har du muligheten til å velge den typen som passer deg selv bra. Den muligheten har du ikke på det du får i gata i Norge
Sitat av Hawken- Vis innlegg
har du i det heletatt vært i Amsterdam? I såfall har du bomma på ALLE coffeeshopsa som har noe bra, og det er mange.

+ I Amsterdam har du muligheten til å velge den typen som passer deg selv bra. Den muligheten har du ikke på det du får i gata i Norge
Vis hele sitatet...


Selvfølgelig har jeg vært der. Veldig mange ganger, faktisk. Jeg tar meg lett en kjøretur bare på gøy når jeg har noen lapper til overs jeg ikke har noe å bruke på.

Anyway.. Jeg ble til slutt så lei at jeg tok heller turen til Den Haag. Der er det noe helt annet. De livnærer seg hovedsaklig ikke av turister, så der er det veldig lite spillerom for å legge dårlige varer på bordet.

Det er flott med utvalg, men hva hjelper det når de kun har èn strain som duger? Du skal vel ikke komme her å påstå at ice-o-lator hasjen de selger der nede med over 80% påstått THC innhold ikke er hustle?
Sist endret av Naturgrønn; 3. januar 2013 kl. 02:01.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Selvfølgelig har jeg vært der. Veldig mange ganger, faktisk. Jeg tar meg lett en kjøretur bare på gøy når jeg har noen lapper til overs jeg ikke har noe å bruke på.

Anyway.. Jeg ble til slutt så lei at jeg tok heller turen til Den Haag. Der er det noe helt annet. De livnærer seg hovedsaklig ikke av turister, så der er det veldig lite spillerom for å legge dårlige varer på bordet.

Det er flott med utvalg, men hva hjelper det når de kun har èn strain som duger? Du skal vel ikke komme her å påstå at ice-o-lator hasjen de selger der nede med over 80% påstått THC innhold ikke er hustle?
Vis hele sitatet...
Da må du ha vært innom Amsterdams dårligste coffeshops. Jeg har aldri blitt så høy som jeg ble på varene der nede, svært sjeldent jeg har fått noe som er i nærheten like bra her i Norge ihvertfall. Er enig i at de store kommersielle sjappene ofte har overpriset weed som ikke alltid er like bra, men stikker du innom de litt mer "bortgjemte" stedene kan jeg love deg du får skikkelige greier.

Ang. hasjturismen: Det er fremdeles åpent for turister å handle i coffeshops. Det var mye frem og tilbake med hele opplegget rundt det å stenge for turister, så foreløpig har det ikke blitt noe av. Tviler igrunn på at det noen gang til skje.
Sist endret av Misoxeny; 3. januar 2013 kl. 02:34.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Da må du ha vært innom Amsterdams dårligste coffeshops.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg er bare veldig kresen.

Jeg har ikke tall på hvor mangen ganger jeg har vært der. Bodd både sentrumsnært og i utkanten uten å funnet noe som kan måle seg med Cafè Cremers i Den Haag.

Det beste jeg noensinne har røykt av grønt var i Amsterdam, under disken i en video sjappe en taxi-sjåfør viste oss vei til når vi ankom amster etter stengetid.
Sist endret av Naturgrønn; 3. januar 2013 kl. 02:45.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
..store deler av landet. Altså, ikke hele Nederland.
Vis hele sitatet...
men hvor da?
i amsterdam er det null problem men vis du er litt lengre ute på landet så er det ikke sikkert at du får kjøpt (coffee shop that is).
Ja det er ulovlig for turister......men ikke i amsterdam, null problem. men er du lengre ute i nederland er det veldig liten sjangs. så.....kjør på!
rotterdam og den haag, da?

edit: fant det her:
http://thestonedsociety.com/wp-content/uploads/2013/01/marijuanamap.jpg

http://thestonedsociety.com/the-weed-pass-in-2013/
Jeg var i Amsterdam i desember 2012 - da hadde coffeeshopene klistret opp A4 'plakater' med budskap om at turistene kan ta det helt med ro, at Amsterdam (kommune?) aldri kommer til å gå med på dette, at det ikke blir noe av osv.
Sist endret av Verilon; 7. januar 2013 kl. 14:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenker meg til Amsterdam i slutten av Mars, noen som har vært der i det siste og har røyket? Med andre ord, det er fortsatt lovlig for turister å røyke der? Overalt i centrum av Amsterdam?
Skatteinntektene alene er grunn nok til at Amsterdam vil la dette være lovlige for turister. Rart de ikke stenger Red Light derimot, ettersom dette ikke er skatta, ikke at jeg klager..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er ikke over enda. Du kan fint røyke der. Kilde: Nederlandsk venn.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Skatteinntektene alene er grunn nok til at Amsterdam vil la dette være lovlige for turister. Rart de ikke stenger Red Light derimot, ettersom dette ikke er skatta, ikke at jeg klager..
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du ikke at Red Light er skattebelagt? Såvidt jeg vet betaler de prostituerte som jobber der skatt av alt de tjener.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvorfor tror du ikke at Red Light er skattebelagt? Såvidt jeg vet betaler de prostituerte som jobber der skatt av alt de tjener.
Vis hele sitatet...
Det jeg hørte av en nederlender så antok det var sant.
Prostituerte og bordeller betaler skatt

Kilde

De har til og med en fagforening(union)... Den heter De Rode Draad(den røde tråd?)
Sist endret av Novice; 4. februar 2013 kl. 20:45.