Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2377
360 noscope bonghit
XxB0NGHITxX's Avatar
9 7
Hei, vet ikke om noen her inne har noe peil på dette, men jeg spør like vel.

Etter det jeg har hørt så har Danmark et stort alkoholisme problem, og en annen ting jeg har hørt er at cannabis er halvveis avkriminalisert der nede.
Du har lov til å ha det på deg, være rusa på det, men du har ikke lov til å kjøpe og selge

Det jeg lurer på er om dette er sant, spesielt delen med cannabis.
Om dette er sant, er cannabis et større problem enn alkoholismen?

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi Christiania er et eksempel på hvordan kjøp/salg av cannabis kan bli gjennomført på en bedre måte, som staten vet om.

Kom gjerne med innspill om hvordan du tror Danmark funker.
tror heller amsterdam er et bedre exsempel på åssen man behandler kjøp/salg av stoffer. Tross alt de er en av landa som hadde sopp lovlig men gjorde det ulovlig og bytta det ut med truffler som er ikke like sterke som noen av de soppa de hadde.
Selv om noen av de trufflene er veldig sterke så man må være forsiktig med de.
360 noscope bonghit
XxB0NGHITxX's Avatar
Trådstarter
9 7
Amster blir alltid brukt som et eksempel i diskusjoner. Danmark er et av landene i Norden, og derfor er det normalt at folk tror vi er ganske like.
Jo flere eksempler, jo bedre.
Det som skjer i Christiania er vel at politiet gir et blindt øye til bruk av cannabis. Det er samme lovverk som resten av Danmark, så er nok samme straff rundt cannabis som man har i Norge. Er vel heller slik at politiet ikke bryr seg i noen tilfeller.
Jeg bor 30 min fra christiania, Det har seg sånn at christiania er en uavhengig "stat" i danmark. Siden 1973 har det eksistert.. Politiet kan egentlig ikke gjøre noe med dette, men det hender det kommer politirazzier innom men da tar de bare the big guys..
Jeg kan fint gå rundt i kjøben sentrum å ta meg en joint, på fotballkamper røyker folk joints til og med..
Bystyret i København har ønsket å avkriminalisere eller legalisere cannabis i lang tid, men blir nektet av regjeringa. Det er fortsatt illegalt i hele Danmark (inkl. Christiania).
Vil vell si at Christiania er et dårlig eksempel på hvordan det bør gjøres. Hells Angels/Ak81 styrer jo alt av salg der og gjengproblemene i Danmark er enorme. Var i Christiania for ikke spesielt lenge siden og det var anspent stemning der på kveldene, de som står bak bodene er utålmodige og sure, og det er gjengmedlemmer med kamphunder overalt... Er vell bedre enn I Oslo hvor hele Grøndland og Grunerløkka er overtatt av dealere men.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Vil vell si at Christiania er et dårlig eksempel på hvordan det bør gjøres. Hells Angels/Ak81 styrer jo alt av salg der og gjengproblemene i Danmark er enorme. Var i Christiania for ikke spesielt lenge siden og det var anspent stemning der på kveldene, de som står bak bodene er utålmodige og sure, og det er gjengmedlemmer med kamphunder overalt... Er vell bedre enn I Oslo hvor hele Grøndland og Grunerløkka er overtatt av dealere men.
Vis hele sitatet...
For det første så er ikke hele Grønland og Grünerløkka overtatt av dealere. Noen karer vandrer langs gatene på nattetid, men det er langt i fra det dominerende bybildet man vil få av bydelene. Når det er sagt, kan man virkelig ikke sammenligne gateselgere i Oslo med gangsterne i Køben. I Oslo er det mye løsere organisert, mye mindre rivalisering og generelt trivligere.

Er enig i at det som har skjedd i Christiania ikke er noe fett, hverken for folka som drar dit for å kjøpe urten sin, eller for befolkningen som bor der. Hvis Køben kunne legalisert, ville situasjonen normaliseres. Hvis de ikke gjør det, er det neppe noe noen kan gjøre. Gjengene er for sterke til at befolkningen i Christiania kan gjøre noe mot dem.
Sitat av EoT Vis innlegg
Gjengene er for sterke til at befolkningen i Christiania kan gjøre noe mot dem.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Hvis hele befolkningen som bor i christiania kjøper geværer og utstyr så kan de vel lett "ta" dem?
Sitter og ser på ''Politi stasjonen Danmark'' på Viasat 4 i skrivende stund, og der blir folk støtt og stadig anmeldt anmeldt for hasj besittelse, så det er ikke lovlig, og det blir egentlig sitt ganske likt på som i Norge tror jeg.
Unntaket er vell Christiania der de stort sett lar alle være i fred, men det er razzia en gang i blant.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva mener du med det? Hvis hele befolkningen som bor i christiania kjøper geværer og utstyr så kan de vel lett "ta" dem?
Vis hele sitatet...

Nå er ikke beboerne i christiania sosiopater, som gjengene og neppe villige til å skyte folk.


Man må dog ikke glemme at Christiania forsatt er en av de få stedene i Skandinavia med veldig lite sterke stoffer. Det skal gjengene ha, ikke noe speed og H der.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Nå er ikke beboerne i christiania sosiopater, som gjengene og neppe villige til å skyte folk.


Man må dog ikke glemme at Christiania forsatt er en av de få stedene i Skandinavia med veldig lite sterke stoffer. Det skal gjengene ha, ikke noe speed og H der.
Vis hele sitatet...
Vel, er jo den gata rett ved Hovedjernbane stasjonen som det kryr av alt mulig av drugs, vært innom der et par ganger
Sist for under et år siden ble jeg vel tilbudt det meste utenom Hasj, ble spurt mest om heroin og Kola.

Men langt fra noe man kan se stort sett overalt i oslo.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Nå er ikke beboerne i christiania sosiopater, som gjengene og neppe villige til å skyte folk.


Man må dog ikke glemme at Christiania forsatt er en av de få stedene i Skandinavia med veldig lite sterke stoffer. Det skal gjengene ha, ikke noe speed og H der.
Vis hele sitatet...
Jeg så minst like mye junkies i køben/chriss som det jeg ser i oslo sist jeg var der. Men det kan jo hende at det bare var tilfeldig
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva mener du med det? Hvis hele befolkningen som bor i christiania kjøper geværer og utstyr så kan de vel lett "ta" dem?
Vis hele sitatet...
Ta dem?
Vær realistisk, hvorfor skulle "mannen i gata" ha interesse for å kjøpe inn en haug med våpen for å fly og jage ut potensielt farlige gangstere? Attpåtil hele befolkningen..
Sist endret av Knäppgök; 25. januar 2013 kl. 19:34.