Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 7632
Har bare ett lite spørsmål. Hvis jeg blokkerer en person fra min msn, vil vedkommende merke noe/få noe info om det? Har rota meg borti ei kjerring og tør ikke logge meg på lenger. Vil ikke at hun skal tro at jeg avviser henne heller.
Ikke lett å være meg!

Spm 2: Kan man heve en blokkering om man allerede har blokkert en person?

Håper på ett kjapt svar, jeg vil jo bruke msn igjen uten å måtte skaffe meg ny mail, hehe...
Hun vil bare se deg som ikke pålogget.

Du kan ublokkere en person ja, hvis du har slettet personen så går du på Alternativer --> personvern og finner personen og får lagt den til igjen der.

(skremmende at jeg kan sånt)
1. Hvis man blokkerer noen vil den personen som er blokka se at du er frakoblet, selv om du ikke er det.

2. Ja, trykk på blokker knappen en gang til.

Denne personen kan bruke noe som kalles MSN blockchecker som finner ut om den personen er pålogget. Noe Biip.no f.eks tilbyr.

Edit: Litt sein der ja.
Sist endret av Luric; 24. mai 2006 kl. 18:05.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
nei den persjonen vil ikke få noe info om dette.
et lurt tricks. ta og velg logg på som statur frakoblet. ingen ser at du logger deg på. så blokker du hun så velger du status pologget! da vil alle andre unntatt hun du blokket se at du logger deg på!
Men så har du jo tjenester som feks biip.no leverer(te?) der man kunne sjekke om en person hadde blokket deg. Hvis dama er litt på tur kan det jo hende hu begynner å lure etter en stund når du ikke logger på. Og hvis hun sjekker blir det nok furore
men, hvis hun tar en sjekk over hvem som har blokert mailen henns, for hun vite at du har blokert henne :P
Eller om hu bruker en annen klient enn msn messenger får hu sen statusen sin/din alt ettersom... Generellt er jenter som rotet slik, ikke smarte nok til å sjekke opp sånnt
Trådstarter
Sitat av apefaen
Men så har du jo tjenester som feks biip.no leverer(te?) der man kunne sjekke om en person hadde blokket deg. Hvis dama er litt på tur kan det jo hende hu begynner å lure etter en stund når du ikke logger på. Og hvis hun sjekker blir det nok furore
Vis hele sitatet...
Satser på at hu ikke sjekker etter på det der, hehe. Er innom Blink i ny og ne, og der kan hun sende meg post. Svarer på det som kommer med at jeg jobber så mye og ikke har tid til å sitte så mye på nettet. Virker som at hun kjøper den.
Phu! Skal blokke slik at jeg kan flørte vidre med de andre.....


Takker for alle svar

Hilsen en med dametrøbbel!
Finnes det et prog. som kan unblocke deg selv hvis noen andre har blokka deg?
Blokker henne, men ikke slett så er det ca. umulig å finne ut.
Sitat av Goophy
Blokker henne, men ikke slett så er det ca. umulig å finne ut.
Vis hele sitatet...
Uhm, like lett å finne ut om du er blokkert, som om du er slettet? Eller hva mener du?
Du kan se om en person har deg på kontaktlisten eller ikke....
Hvis du velger i msn messenger noe sånt som at du bare kan motta meldinger fra personer på din liste, eller noe i den dur, vil ikke de status checkerene virke heller
Sitat av CoDEmASTeR
Du kan se om en person har deg på kontaktlisten eller ikke....
Vis hele sitatet...
Siktet du til mitt innlegg kan du også sjekke hvem som har blokkert deg. Tomat tomat.
Sitat av Krakken
Siktet du til mitt innlegg kan du også sjekke hvem som har blokkert deg. Tomat tomat.
Vis hele sitatet...
Joda sant det, men hvem som har fjernet deg fra kontaktlisten kan du se i MSN, og du slipper å bruke en blockchecker som spammer hele kontaktlisten din
Var det jeg sikta til... Potet potet
Sitat av Krakken
Uhm, like lett å finne ut om du er blokkert, som om du er slettet? Eller hva mener du?
Vis hele sitatet...
Kan ikke sjekke hvem som har blokkert deg etter den nye protokollen kom for noen år siden, men kan sjekke hvem som har slettet deg.
For å sjekke om du er blokkert må du finne ut om personen du tror har blokkert deg er online via en annen konto enn den som sannsynlivis er blokkert, men ikke slettet.

Blockcheckere som sjekker om en person er online fungerer heller ikke om du har haket av for 'kun vis status til kontakter' eller hva det heter for noe.
Trådstarter
Hmm...
Etter at jeg blokkerte henne, har hun byttet ut teksten under navnet sitt fra "regn i dag, og atter regn..." til: "Hmmmmmm!"
Bare en tilfeldighet, eller tror dere hun har funnet ut at hun er blokkert.
Siste gang jeg inviterer damer hjem som jeg har møtt på msn i alle fall!

takker for alle svar....
Sist endret av Vaktbikkja; 24. mai 2006 kl. 19:58.
Da unblocker du og snakker med henne en siste gang... Så merker du fort det
Trådstarter
Sitat av CoDEmASTeR
Da unblocker du og snakker med henne en siste gang... Så merker du fort det
Vis hele sitatet...
Jeg har noia for den dama, aner ikke hvordan jeg skal avvise henne på en måte som ikke er sårende. Virker som om hun er gifteklar og at sexen var en bekreftelse på at det var jeg også. Føler at jeg har rotet det skikkelig til, faen heller. Mulig det er bare jeg som er redd?
man kan skjekke blokkeringer på biip.no
Den på biip.no sjekker bare hvem som har slettet deg.
Sitat av Brope
Black metal er; Dobble basstrommer. gitarer, langt svart hår, svarte klær, nagler, lakk og lær, satyricon, dimmu borgir, Burzum. ASO!
Vis hele sitatet...
Poster i riktig tråd, gjør vi?

Sitat av Vaktbikkja
Jeg har noia for den dama, aner ikke hvordan jeg skal avvise henne på en måte som ikke er sårende. Virker som om hun er gifteklar og at sexen var en bekreftelse på at det var jeg også. Føler at jeg har rotet det skikkelig til, faen heller. Mulig det er bare jeg som er redd?
Vis hele sitatet...
Tror jeg veit ca akkurat hvordan du har det.. Har du fått spm'a som "Hvorfor svarer du bare på en av ti meldinger a?"

"jaja hvordan går det med deg? - håper du svarer denne gangen da.."

"Hvis du ikke vil ha noe med meg å gjøre så er det greit det liksom..?"
osv..

Jeg syns det er best å bare konfrontere henne, og fortelle henne på en pen måte at hun har en annen type personlighet enn den typen jeg foretrekker ( Værste bullshit noen sinne.. )
Det finnes enklere blockcheckere enn biip.no sin altså, du trenger ikke oppgi bruker heller.
F.eks. http://www.pucazone.com/msn.php#block
Sitat av mariush
Poster i riktig tråd, gjør vi?
Vis hele sitatet...

Sry, freakforum rota seg til ..
Du har kanskje tenkt på det men nevner det alikevel:
Pass på at du ikke har noen av hennes venninner ublokkert på din liste.
Kjenner et par som har blitt avslørt ved at de er pålogget hos en men ikke hos en annen...
Sitat av Vaktbikkja
Jeg har noia for den dama, aner ikke hvordan jeg skal avvise henne på en måte som ikke er sårende. Virker som om hun er gifteklar og at sexen var en bekreftelse på at det var jeg også. Føler at jeg har rotet det skikkelig til, faen heller. Mulig det er bare jeg som er redd?
Vis hele sitatet...

Tror du kan fortelle hele historien om fra begynnelsen? Hvis det er greit for deg da
Hvis den personen du blokker har en venn som har deg på friendslist så er du busted da og.
den personen du nå har blokka i 2 uker begynner å lure og spør veninnen sin om du er online for øyeblikket.

har fått mange henvendelser fra veninner av de jeg har blokka før. mange ;" Hvorfor har du blokka Marthe?"

jaja, henriken var før meg xD
Blokker henne og behold henne i kontaktlisten din. Så vidt jeg vet kan hun ikke finne ut om du har blokkert henne uansett hvor mange tjenester hun benytter seg av (om noen mener noe annet, forklar meg!). Hvis du tilfeldigvis har halve venneflokken hennes på msn, får du bare si at det må være noe galt med messengeren hennes og at du har prøvd å skrive til henne uten at hun svarte! J*%/# overlegne d%€&kjerring!

Hvis du ikke gidder å gjøre det innviklet, si at du ikke er interessert i henne. Hvis hun fortsetter å kontakte deg, spør henne hvorfor hun fortsetter å mase, og si at hvis hun ikke slutter å plage deg, så må du blokkere henne på msn.
Sitat av cavey
Blokker henne og behold henne i kontaktlisten din. Så vidt jeg vet kan hun ikke finne ut om du har blokkert henne uansett hvor mange tjenester hun benytter seg av
Vis hele sitatet...
Joda, biip.no fikser det
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Om du snakker med henne (altså har vinduet hennes oppe), og dermed blokkerer henne, så får hun opp en tekst der det står "det ser ut som denne brukeren har blokkert deg blablabla".

Men hvis du ikke snakker med henne atm, så vil hun ikke merke det.
Kommer det ikke litt an på hvilken klient hun bruker også da? Vet at her står det når jeg er blokka eller sletta fra lista til noen. Men dette er vel ikke et tilfelle i msn klientene(?)

Så hva om hun bruker en annen type klient?
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Nei, jeg mente vanlig MSN Messenger (7).
Kommer sikkert ann på klienten slik som du sier..
Hva med å lage en ny mail ?
Så får hun opp status "offline" uansett hvor hun sjekker, og da kan du jo ikke ha blokkert henne....
Så flytter du bare over VENNENE dine, mange som har et ufattelig lass med kontakter de aldri snakker med, og husk å sjekk om noen av vennene HENNES er blant de, så du ikke legger til noen som kan fortelle henne din nye mail.
Sitat av personbil
Joda, biip.no fikser det
Vis hele sitatet...
Nei, biip.no sjekker bare hvem som har slettet deg. Derfor de må ha login og pass...
Amsn viser det tror jeg
Men det er vel egentlig like greit å ha henne ublokkert og bare la være å prate med henne
Sitat av cavey
(om noen mener noe annet, forklar meg!).
Vis hele sitatet...
msn block checke

om du trenger mer forklaring bruk google :P
modsuck, jeg vet utmerket godt hvordan jeg googler.

Disse tjenestene dere snakker om, sjekker kun om brukeren er online eller offline. Og det funker kun hvis man ikke har krysset av for "Only people on my Allow List can see my status and send me messages" inne på Privacy.
Biip.no sjekker (så vidt jeg kan se i faqen deres) om dine kontakter har deg i kontaktlisten deres. Og man kan godt ha dine blokkerte kontakter i kontaktene dine. Keep your enemies close.
Sitat av Lille My
Hva med å lage en ny mail ?
Vis hele sitatet...
Nei værsåsnill, ikke gjør det!
Har endel på msn som har gjort det,(bla.a deg Lille My) de er på en mail når de vil snakke med noen, en annen når de vil snakke med andre, siden jeg skjeldent kommer i konflikt med folk har de meg på alle mailene, en har fire forskjellige mailer som bare fyller opp msnlisten min...
Blokkér og sørg for å gjøre det samme med venninnene så slipper du å plage vennene dine med stadig nye emailadresser.
Forøvrig skrev trådstarter at han helst ikke ville skaffe seg ny adresse...
Sitat av cavey
Og det funker kun hvis man ikke har krysset av for "Only people on my Allow List can see my status and send me messages" inne på Privacy.[/i]
Vis hele sitatet...
Noe den er som default hvis jeg ikke tar helt feil.
Selv om det er default, betyr det ikke at folk ikke kan tenke selv.
Hvis Vaktbikkja har lyst på litt privatliv ovenfor hun dama, kan han fint krysse av for det valget selv om det er aldri så mye default.
Tråden handler om hvordan Vaktbikkja kan unngå at hun finner ut om han har blokkert henne. Ikke om vi kunne sjekke om mannen i gata (som ikke endrer defaulte innstillinger) har blokkert oss.

Konklusjon:
Gå inn på privacy: Kryss av for at kun de i kontaktlista di kan se din onlinestatus (da kan man ikke se om du er online/offline via såkalte blocksjekkere)
Blokker dama og alle veninnene hennes (så ikke veninnene kan sladre på deg)
Behold dem på msn-kontakt-lista (så de ikke kan se at du har fjernet dem via såkalte blocksjekkere)
Sist endret av cavey; 25. mai 2006 kl. 23:47.
Sitat av Goophy
Nei, biip.no sjekker bare hvem som har slettet deg. Derfor de må ha login og pass...
Vis hele sitatet...
Sjekk hvem av vennene dine som har blokkert deg med Biip.no`s BlockChecker!
Fyll ut din Hotmail-epost og passord nedenfor - og vi sjekker det for deg, automatisk og helt gratis!

copy paste fra biip.no
personbil, jada, jeg vet at det står der.
Du tror blindt på alt du leser?

Siden du ikke gidder bruke hjernen din; her er hva som står (stod?) på siden:

"Nei, vi har ingen innsikt i din PC eller din kontaktliste. Den funksjonaliteten vi tilbyr henter informasjon fra vårt medlems egne kontaktliste, og finnes også i MSN-klienten din!

Gjør følgende:

1) Start MSN Messenger
2) Klikk Verktøy/Tools
3) Klikk Alternativer/Options
4) Trykk Personvern/Privacy
5) Trykk Se/View under "Contact lists"

Du får da opp en oversikt over alle som har deg på MSN-listen din. De som ikke står i denne listen, har enten blocket eller slettet deg fra sin kontaktliste.

Det er denne prosessen Biip.no forenkler - og det er derfor ikke noe nytt eller "hemmelig" rundt det vi gjør."
Beklager da, har ikke giddet å sette meg inn i det