Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1201
Hei
Jeg er student på Blindern, og nå måtte jeg jommen betale 1300 for kompendier - for de som ikke er kjent med kompendier, kompendier suger og er skikkelig dyre.

Jeg lurer derfor på om det er noen som vet om en kopierings plass i Oslo som kanskje ikke bryr seg om kopinor avtale og sånn dritt, slik at de går med på å kopiere fra heftene for meg. (Så kan jeg levere dem tilbake..)

Håper på snarlige svar.

Tusen takk!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Du burde nok gå for billig fremfor utelukkende dodgy. Har kopiert kompendier/bøker så det holder på Blindern (f.eks. biblioteket), men det da var det kun deler av bøkene/kompendiene som var pensum. Skal man kopiere alt blir det fort like dyrt som å kjøpe dritten.
Det er nesten umulig å snike seg unna Kopinor avtaler siden de fleste steder som har kopiering ikke eier kopimaskinene selv men leier de fra firmaer. Firmaene de leier fra utfører service og skaffer toner og papir og slikt og Kopinor-avtaler går som regel gjennom disse.

That said, de fleste kopifirmaer er sikker like lite interessert i lover å regler ang kopirettigheter som resten av verden er (med mindre man eier de selv) så du får det sikkert kopiert forholdsvis enkelt. Men det vil bli en DYR affære. Kompendiene du har fått er sikkert laget med Universitetets "eget" utstyr og med arbeidskraften på billigsiden, så du skal ikke se bort fra at du får de så billig som teknisk mulig.
Sist endret av meitemark; 26. februar 2009 kl. 14:49. Grunn: har/her skriveleifer
Trådstarter
36 1