Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 895
Sikkerhetsklarert
Jada enda en tråd om programmering..

Har "lært" meg litt python nå. Og har kommet litt inn i det.
For noen år siden lekte jeg meg en del med basic og qbasic.

Har lest litt rund tog fant ut at jeg ville lære meg python..
Nå etter noen uker med det, så begynner jeg å skjønne at man ikke uten videre kan kompilere .py til exe..

Finnes det da noen alternativer? C++ men det er vel ikke like lett å "leke" med som med python? i python så er det jo bare å lagre filen, og trykke F5 så kjøres scriptet.

I c++ så mins jeg at man måtte ha en del software for å¨gjøre dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor skal du kompilere det til ei binærfil? Kva tener du på det?
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
At det kan kjøres fra maskiner uten at python.exe må være tilgjengelig.
Du klarer sikkert å lære C++ uten alt for store problemer hvis du har hatt litt python.

Ang. software trenger du strengt tatt bare en kompilator og linker. Hvis du bruker Windows er Visual C++ 2005 Express et bra gratis alternativ fra Microsoft, som gir deg alt du trenger for å komme igang.

Her kan du også bare skrive koden (i et prosjekt) og trykke F5 for å kompilere og kjøre koden.
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
takk, skal forsøke dette..
Er ikke så vanskelig å lære seg C++.
Er du god til å lese api'er? er også en haug med tutorials på nettet, helt basic trinn for trinn
som Rune nevnte, så er Visual express fint og gratis..ellers har man jo også Dev C++.

Når du har lært deg noe c/++ kan du jo faktisk kalle inn funksjoner fra en Python kode til C koden din...(skulle bare nevne, ettersom du sier at du kan Python :-P)