Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 898
c4nn4bis20
slimstian's Avatar
12 5
Hei, har knasket noe ritalin 40mg (methylfenidat) i det siste. ca mellom 80 å 170mg pr dag i 3 dager. har ikke ADHD btw. jeg er tom for Ritalin men har Elevanse 70mg kapsler. (Lisdexamfetamine)
jeg lurer på om jeg har bygget opp en toleranse på Elevanse pga Ritalinen? tror egentlig jeg ikke har det med tanke på at det er forskjellig virkestoff men det er jo mye som skjer når det brytes ned i kroppen osv så tenke jeg skulle høre om noen av dere har noen erfaringer med dette. har søkt litt på nettet men lite sikkert svar på dette. thanks
Sist endret av slimstian; 25. mai 2020 kl. 04:02. Grunn: skrivefeil
Anonym bruker
"Sammen Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte Ritalin, jeg får det på resept. Etter føring av logg og jeg sa dette til legen fant vi ut at jeg måtte prøve noe annet. Gikk fra 60mg Ritalin, prøvde meg 1 dag uten noe som helst. Var irritabel og lettere nervøs dagen uten. Startet på 30mg Aduvanz dagen etter og merket en god bedring. Nå har keg brukt det i 2 uker og prøvde Ritalin på lørdag, 40mg. Bare en kort virkning hvor tankespinnet ble borte men ikke halvparten så effektiv som Aduvanz. I går var jeg uten noe og var tung i hodet.
I dag er jeg på Aduvanz igjen og er normal..er grei dag altså.

Så jeg tror ikke du får toleranse på Aduvanz av Ritalin. Men det er mulig du ville merket Aduvanzen enda bedre om du ikke har tatt noe i det hele tatt.
c4nn4bis20
slimstian's Avatar
Trådstarter
12 5
okei, takk for svar