Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6988
Da er jeg snart ferdig med "sword of truth" av Terry Goodkind og trenger derfor tips til en ny serie.
Jeg elsket/elsker Terry så noe som ligner på SoT hadde ikke gjort noe. Jeg er også meget fan av det politiske aspektet Terry bringer inn, så bøker med noe politikk er supert^(2) (så lenge den ikke preker kollektivisme).

Det sier jo seg selv at jeg er ute etter fantasy

Takker for alle tips.
A Song of Ice and Fire har MYE politikk, men den må du vel ha lest? Les den selv om du har sett serien, er mye som ikke er med på TV.

Ellers er Wheel of Time ekstremt bra, selv om den er skrevet på en helt annen måte enn ASOIAF. High fantasy deluxe. Ikke særlig lettlest, men absolutt verdt bryet.
Søkende
Trådstarter
WoT har jeg lest Har vurdert den og har de på norsk, men vil jo helst ha det på engelsk. Takk for tipset
Tror du kan finne mye bra i Malazan Book of the Fallen. Det er ikke alle bøkene som er like spennende, men på sitt beste skriver Erikson svært godt.
Scott Lynch og hans 3 bøker om Locke Lamora, strålende fantasy. Den første finner du her: https://www.goodreads.com/book/show/...f_Locke_Lamora

Ellers alt av Neil Gaiman. Du bør også sjekke ut serien til Patrick Rothfuss, meget spennende lesning det også. Alt på engelsk selvsagt

Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Tror du kan finne mye bra i Malazan Book of the Fallen. Det er ikke alle bøkene som er like spennende, men på sitt beste skriver Erikson svært godt.
Vis hele sitatet...
Men de er sykt tunge å komme i gang med.....ga meg etter 300 sider av første bok.
Sist endret av frank_l; 22. oktober 2014 kl. 09:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Søkende
Trådstarter
Glemte å si at jeg er glad i "voksent" inhold f.eks. vold og sex. Synes det krydre bøkene
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Anbefaler Grimnoir Chronicles

Ellers er The Dresden Files ganske undeholdende

Jeg synes også The Iron Druid Chronicles er bra, selv om serien har tapt seg litt de siste bøkene...
Sitat av jorwax Vis innlegg
Glemte å si at jeg er glad i "voksent" inhold f.eks. vold og sex. Synes det krydre bøkene
Vis hele sitatet...
Alle jeg anbefalte har voksent innhold!
Søkende
Trådstarter
Den "Locke Lamora" så ganske spennende ut. Regner med at den finne i lydbok? Liker bedre å ha noen på øret i stedet for å lese når jeg f.eks. er på farten.
Stephen Donaldson har jo noen bra serier
De er lange, men siste boken har iallefall kommet ut nå.

Tenker da på "The Chronicles of Thomas Covenant"
Kan anbefale Paksenarrion serien av Elizabeth Moon
https://www.goodreads.com/book/show/...f_Paksenarrion
Tror du vil like denne.
Støtter Malazan forslaget. Er som frank_l sa tunge å begynne med, men når du først har kommet deg inn i det er de umulige å legge fra seg.
Sitat av huehuehue Vis innlegg
Støtter Malazan forslaget. Er som frank_l sa tunge å begynne med, men når du først har kommet deg inn i det er de umulige å legge fra seg.
Vis hele sitatet...
Når kommer man inn i det? Etter første bok?
Sitat av jorwax Vis innlegg
Den "Locke Lamora" så ganske spennende ut. Regner med at den finne i lydbok? Liker bedre å ha noen på øret i stedet for å lese når jeg f.eks. er på farten.
Vis hele sitatet...
Jupp, hørte hele serien på lydbok selv. Du finner de på Amazon eller andre mindre aktverdige kilder.
Sitat av frank_l Vis innlegg
Når kommer man inn i det? Etter første bok?
Vis hele sitatet...
Er vel ganske individuelt det da, de fleste mener jo at den første boka er den verste å komme igjennom. Personlig likte jeg den første, og var frelst etter den andre. Men hey, hver sin smak.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du bør bare hive deg over R. Scott Bakker sine bøker mann!

"Prince of nothing" er første del(tre bøker), etterfulgt av "The Aspect Emperor"(tre bøker). Siste bok i andre trilogi kommer forhåpentligvis senere i år.

Det her er bekmørke saker.