Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4454
Hva syns/tror dere om dette?
Har spurt en del tunge narkomane om dette spørsmålet og alle har svart at benzo-abstinenser er mye verre enn heroin/opiat abstinenser.
jeg har hørt benzo absinenser varer fra flere uker til mnd, uten å være helt sikker vet jeg bare de er verre å varer mye lenger enn
Heroin abstinenser går over på 3 dager deretter sitter du bare igjen med psykiske abstinenser, sug på stoffet etc.
Jeg har brukt heroin siden jeg var 17 og er 23 år nå, jeg har brukt heroin i flere lange mnd av gangen, veldig mye av og på, men alltid når jeg har startet å bruke stoffet igjen bruker jeg det alltid igjen dagen etter, å så fortsetter det sånn helt til jeg en dag får nokk og er så sliten og må legges inn til avrusning,
jeg gikk på heroin fra april 2011 til august 2012 i fjor å la da meg selv inn til avrusning for første gang på det året, sist avrusning jeg hadde hatt var ca september 2013 hvor jeg holdt meg rusfri til jeg begyntte i april igjen i fjor,
jeg snakker faktisk sant og jeg syns det er kjempe rart selv, men jeg får ikke, eller blir ikke syk eller noe på whatever slags måte, bare litt små snuffsete, kald og litt sliten de første dagene, etter den første avrusning jeg var til i august har jeg også begyntt å gå på heroin like etter igjen å gått inn og ut ca 6-7 ganger siden da til nå. takler å gå av heroin kjempe lett, men det er vel bare et slags mirakel hvor jeg er Heldig... men å slutte å bruke er det verste for meg, jeg har jo holdt på egentlig så lenge nå så det har blitt til at jeg nesten ikke klarer å / eller vet hva jeg skal gjøre lenger, enn å være rusa, det er det som er det verste, det er ikke noe lett å slutte men det er veldig vanskelig å IKKE begynne igjen!

tror det har noe med alder å gjøre også. heroin svekker musklene dine sånn at når du slutter med stoffet er det så egentlig det å begynne å få musklaturen igang igjen som også gjør vondt, derfor jeg er så ung det er så enkelt sikkert, men jeg er nok helt sikker på bare at det kommer til å bli et helvetes mye verre om jeg ikke får slutta, før det blir for sent, for den dag kommer 100% sikkert en dag uansett
Sist endret av sneakertweaker; 5. mars 2015 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har lest mange forskjellige meninger om dette. Å si at heroinabstinensene er over på 3 dager er en overdrivelse, men dag 3 er peaket, altså dagen som er verst, og derfra blir det bedre. De gangene jeg har slutta (holder på nå og, dag 2 woho) tar det 14 dager før jeg er helt fysisk normal. Det som sitter igjen lengst for meg kvalme (brekker meg av mat og å pusse tennene) og at jeg blir sensitiv for temperatur, finner feks aldri akkurat riktig varme, svetter og fryser om hverandre. Og appetitten kommer seg ikke før etter 10 dager, og man blir faen meg sliten av å ikke spise ordentlig på så lenge! Glemte fordøyelsen, som ikke rakk å bli normal en periode jeg var clean i 30 dager.

Har brukt nok benzo til at jeg skulle fått abstinenser, men aldri fått noe. Kan hende heroinen tok seg av det. Benzo derimot, fjerner ikke heroinabstinensene
Sist endret av bloodshotEyes; 5. mars 2015 kl. 22:00.
Har ikke opplevd det selv, men bare ved å se på symtomlistene på wikipedia er det tydelig at benzoabstinensene er verst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opioid_..._of_withdrawal
http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodi...rawal_syndrome

Det verste som kan skje ved opiatabstinensene er bare ekstrem ubehag, ikke noe permanent skadelig.

Men under benzoabstinenser finner vi blant annet:

* Coma[63] (rare)
* Catatonia, which may result in death[57][58][59]
* Convulsions, which may result in death[61][62]
Sist endret av Grix; 5. mars 2015 kl. 22:10.
Tingen er at opplevelsen av abstinenser er subjektiv og dessuten forskjellig fra person til person. Spesielt på benzoer er det enkelte som ikke merker så mye, mens andre blir helt ødelagt. Krampeanfall, panikkangst og måneder med benzoabstinenser er i alle fall ikke gøy, men opiatabstinenser er også jævlig på en helt annen måte - er nok vanskelig å sammenligne og jeg tror ikke du kommer til å finne ut hva som er best og verst.
TrippyKing har rett i at det er veldig individuelt. Dog, de fleste jeg har snakket med (leger, kirurger og så videre) har fortalt meg at benzodiazepinene skal være verst å kutte ut. Jeg har gått på store doser ulike benzodiazepiner i mange, mange år nå (samt andre preparater). Jeg tok beslutningen å komme opp med en nedtrappingsplan. Dette ville ikke min forrige lege være med på, og jeg har nå byttet lege. Venter kun på å få snakket med en av mine psykologer som da altså vil få koblet inn psykiater i samtalen slik at vi kan bli enige om at planen vil fungere greit. Det frustrerer meg dog at fastleger helst ikke vil ha noe med saken å gjøre, og man ender opp med å få de samme reseptene. Jeg tenkte å lage en tråd her slik at dere der ute kan få et innblikk i hvordan en slik prosess fungerer og føles. Om jeg vil være i stand til å skrive noe som helst etter en stund får vi nå se på, da. Jeg har i alle fall alle intensjoner om å klare å holde de som er nysgjerrige oppdatert når prosessen starter. For å være ærlig ville jeg heller tatt abstinensene av opiater enn dette. Har sløvet nok med pillene mine til å vite at disse abstinensene er et mareritt i våken tilstand, og satan selv spiser deg opp fra innsiden. Det som skremmer meg mest er hvor lenge dette kommer til å lure rundt i systemet da jeg begynte fast på disse "medisinene" i så ung alder. Ikke minst er jeg bekymret for de rundt meg da dette virkelig forandrer et menneske. Uten de forbaskede tablettene blir jeg nærmest til et annet menneske, og ut kommer diabolsk , ustanselig raseri. Eller et nervevrak som ikke tør å se hva som befinner seg bak nærmeste dør.

Vel, det blir "spennende" å se. Kanskje min opplevelse vil være til nytte for noen der ute. Å forklare noe sånt vil ta mer enn kun ett innlegg og selv da er det nokså ubegripelig med mindre man har "vært der selv".

Mvh
Lucy
Det vil være fint om du lager en slik tråd Lucy, det er nok mange som gjerne vil trappe ned, og slutte med benzodiazepiner. Personlig har jeg ikke turt å slutte fordi jeg har hørt så mye om abstinensene en kan få . Jeg regner med at det blir verre dersom en har stått på høye doser, eller kan det være like ille etter mindre doser? Hvor land tid må en ha brukt medisinene før en opplever abstinenser når en slutter? Jeg har stått på 25- 50 mg. Sobril i ca 2 år, brukte tidligere tilsvarende dose med Alopam. Har ikke brukt benzodiazepiner for å ruse meg, kun etter legens avvisninger, om det har noe som helst betydning. På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty

Glemte å skrive at legen ikke har foreslått at jeg skal slutte med Sobril, om det er fordi jeg fremdeles har behov for medisinene, eller fordi det er vanskelig, det vet jeg ikke.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 6. mars 2015 kl. 09:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil si at benzoene uten tvil er er verst.

Av samme grunn som flere her nevner, fordi benzoabstinensene varer så lenge.
Heroinabstinensene kommer ganske fort, og de varer ikke så lenge (1-2 uker på meg)

Men benzoabstinensene, de var først ganske svake, i 1-2 uker,
så følte jeg meg bra i ca 3 uker, og da slo de plutselig inn for fullt..og varte i sikkert nærmere 1 og 1/2 til 2 måneder.

Og fysisk så virket det også som om at abstinensene på benzoene satt mye "dypere" i kroppen enn på heroinen,
som om at de bare hadde satt seg langt inn i ryggmargen (høres merkelig ut, men klarer ikke beskrive det bedre)

Edit:
Må bare nevne at da jeg trappet ned på Sobril (som jeg fikk en periode pga veldig kraftige Xanorabstinenser)
så var ikke abstinensene så ille, siden jeg trappet ned veldig sakte og lite om gangen.

Så nedtrapping har selvfølgelig mye å si på hvordan man opplever abstinenser.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg regner med at det blir verre dersom en har stått på høye doser, eller kan det være like ille etter mindre doser? Hvor land tid må en ha brukt medisinene før en opplever abstinenser når en slutter? Jeg har stått på 25- 50 mg. Sobril i ca 2 år
Vis hele sitatet...
Hvis man slutter brått er det selvfølgelig verre jo høyere dose man står på,
men har man en god nedtrappingsplan skal det gå relativt bra uansett hvor høy dose man opprinnelig stod på.
Det er det siste steget som er verst.

Din dose, 25-30 mg er egentlig ikke så høy, så hvis du ønsker å slutte,
og trapper ned med så liten dose som mulig, med gjerne 1-2 måneder mellom hvert steg,
så tror jeg du hadde klart det veldig bra!
Og ubehaget hadde muligens blitt såpass lite hver gang du trapper ned at det ville vert tolererbart.
Men som sagt, det siste steget er verst, så da hadde du nok kjent på abstinenser,
men ikke like ille som om du sluttet brått.
Sist endret av lyselilla; 7. mars 2015 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er ikke noe særlig og diskutere at benzo turkeyen er 10 ganger værre enn heroin abstinenser. Faktisk ubeskrivelig mye jævligere. Heroin abst. varer i i et par uker, mens benzo varer i flere måneder, og dessuten er mye mere painfult.
Går fast på benzo (rivo) hyggelig å høre at jeg er mer "narkis" en heroinbrukere hehe. spiser de pillene til jeg ligger i grava, ikke faen om jeg gidder gå gjennom et sånt helvete. skjønner ikke hvorfor folk slutter når det er så ille, er jo bare fortsette det da
Dere såm bruker Benzo fast fra lege ? hvordan er livs situasjonen deres ellers, jobb , setervikat familie etc? Bare litt nyskjerrig.
Sist endret av Nissefar13; 10. mars 2015 kl. 00:54.
Hei på deg.
Jeg et en voksen gift dame, stabile forhold, trygdet på grunn av ryggskager og operasjoner som ikke virket.
I perioder av livet har jeg hatt angst og depresjoner. Jeg har fått Alopam, Sobril og Vival av legen min litt til og fra over tid. Våren 2012 ble jeg syk, fysisk, betablokkere og Sobril. Etter det har jeg fått Sobril jevnlig.
Nå tror jeg at jeg får det nesten automatisk. Jeg passer på å ha tabelettene den tiden de skal vare, og litt til.
Beklager litt rotete innlegg, er på reise.
Kom på en ting, legen min sier at grensen er 25 mg Sobril til dagen om en skal beholde førerkortet.
Klem Fra Betty
Sitat av Nissefar13 Vis innlegg
Dere såm bruker Benzo fast fra lege ? hvordan er livs situasjonen deres ellers, jobb , setervikat familie etc? Bare litt nyskjerrig.
Vis hele sitatet...
akkurat begynt å jobbe litt igjen, nattevakter for et selskap. Er gift og lever et ganske "normalt" liv tror jeg, selfølgelig brukt masse nark på mine yngre dager, men ikke siste 10-12 år. har sertifikat ja, har bare blitt tatt opp en gang eller to av lege for så å bli "glemt" av legen kjører aldri påvirket, litt benzo har jeg i blodet men vi snakker teraputisk dose, ikke ruse seg på doser, selv om jeg av og til gjør det å.
Personlig så syns jg benzo abstin er lengre, verre ( med angst) og ja helt fucka Men kommer først etter par dager etter siste inntak. Opptil 1 uke ettersom, mye man har knaska og mengden... =

Men hero abstin, begynner 12 t etter siste inntak. er heeeelt syjt bfkuensa X10 de første 48t. Så gåre sakte men sikkert, Og er over etter 1 uke halvannen.. Så begynner det psykiske suget. Da kampen starter liksom...

Men syntes benzo abstin er desidert verst, mest pg lengden og angsten...

Peace 'n' Love =)
Sist endret av KillahKrem420; 11. mars 2015 kl. 06:09.
Har nettopp vært på avrusning pga alprazolam. Er snart gått 4 uker, sliter som F enda :-/
king123's Avatar
Trådstarter
Sitat av greatness Vis innlegg
Har nettopp vært på avrusning pga alprazolam. Er snart gått 4 uker, sliter som F enda :-/
Vis hele sitatet...
Aldri prøvd atarax, men hørt det kan dempe noe av benco absinensene.

Noen som har erfaring på det?

Sitat av KillahKrem420 Vis innlegg
Personlig så syns jg benzo abstin er lengre, verre ( med angst) og ja helt fucka Men kommer først etter par dager etter siste inntak. Opptil 1 uke ettersom, mye man har knaska og mengden... =

Men hero abstin, begynner 12 t etter siste inntak. er heeeelt syjt bfkuensa X10 de første 48t. Så gåre sakte men sikkert, Og er over etter 1 uke halvannen.. Så begynner det psykiske suget. Da kampen starter liksom...

Men syntes benzo abstin er desidert verst, mest pg lengden og angsten...

Peace 'n' Love =)
Vis hele sitatet...
Helt enig når det kommer til benzo, kan gå fint en liten periode så er det helt for jævlig, derfor jeg tar pauser regelmessig.
Sist endret av king123; 15. mars 2015 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
har ikke prøvd heroin, men benzo..
tok forskjellige benzo preparater jevnlig(ofte) hele fjor året, og når jeg bestemte meg for å slutte, (merka selv at jeg hadde blitt en helt annen person) så gikk det ca 2mnd før jeg var begynt å komme til meg selv og den vanlige tankegangen igjen.
pillene frister enda, enda jeg vet hvordan jeg blir.