Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1574
Hei

Fikk en SMS fra "Rode Kors" hvor det står "Velkommen som giver! Du vil snart få informasjon i posten om det viktige arbeidet du nå er med på. Takk for at du bryr deg. Hilsen Røde Kors".

Problemet er at jeg slett ikke har satt meg opp på noen giverliste eller donert noe. Jeg er student og har akkurat så vidt råd til egne utgifter, og har ikke råd til noen månedlige trekk fra konto. Er dette svindel? Jeg får ikke opp noe ordentlig nummer, bare tittelen "Røde Kors". Om det er så latterlig lett å melde opp folk som givere uten deres samtykke syns jeg virkelig de burde skjerpe rutinene sine.

Noen som har opplevd det samme?
Sikkert bare noen som kødder med deg og lagt inn ditt nummer på hjemmesiden til røde kors.
Trådstarter
2 0
Har vanskelig for å tro det, men det er en liten mulighet.
Tviler derimot på at det er lovlig for dem å trekke penger fra min mobilregning bare fordi noen har tastet inn telefonnummeret mitt på siden deres.
Fikk samme sms noen år tilbake. Ringte inn og sa at jeg ikke hadde meldt meg inn eller hadde noe ønske om det heller. De påstod at det må ha vært forrige eier av mobil nummeret mitt! uansett, ring dem så fjerner de deg, kan jo legge til at jeg aldri ble trukket for noen kr av dem.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Mener det er en regel eller en lov som plikter tjenester som dette å stoppe å kontakte deg for den tjenesten dersom du rett og slett sender STOPP til nummeret.
Tviler på at det er lov eller at de operer på en måte som gjør at du kan gi uten å måtte gjøre noe aktivt, som å sende inn en sms, oppgi visakort eller så. Sikkert noen som kødder med deg, men skader jo ikke å ringe.
Ta kontakt med mobilselskapet ditt og be dem sende en henvendelsen til Røde Kors. For da må Røde Kors sende med dokumentasjon på at det er du som faktisk har meldt deg inn. Klarer ikke Røde Kors å dokumentere dette skal mobilselskapet ditt ta den saken videre med Råde Kors.

Edit: - Samtidig som mobilselskapet skal kreditere det du måtte ha blitt belastet.
Sist endret av $pliffeN; 13. november 2014 kl. 18:11.
Dette kan vere noko så enkelt at nokon har skrive nummeret sitt feil, evt at røde kors har lese t.d. eit eitt-tal i staden for eit sjutal...