Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 12645
Å få det til å smake som øl med 0,0 % er logisk nok og dessverre vrient. San Miguel 0,0 som du nevner, Mozzie, er drøyt vond, helt enig. Når det står 0,0 skal det være helt uten alkohol. Det er en øl som det står 0% i veldig stor skrift på, og den inneholder alkohol. Dette er lov fordi det ikke er brukt komma, og den store skriften er navnet på ølen. Clausthaler er 0,45, men det finnes en 0,3 variant. Det kan tenkes at du tåler det? Jeg er ikke-praktiserende alkoholiker selv, og drikke enormt mye av typene mellom 0,45 og 0,7, men aldri sterkere. Det er alkohol i Coca-Cola og ku-melk og, i tilfelle noen ikke viste det. Jeg håper du finner noe som fungerer for deg, og ønsker deg lykke til.
Sitat av mcpeko Vis innlegg
Det er alkohol i Coca-Cola og ku-melk og, i tilfelle noen ikke viste det. Jeg håper du finner noe som fungerer for deg, og ønsker deg lykke til.
Vis hele sitatet...
Det er ca 0,001% alkohol i Coca-Cola, og i ca halvparten av de andre ledende "coladrikkene", i følge en fransk undersøkelse, så det er ikke akkurat noe å bekymre seg for. I vanlig melk er det vel ikke noe alkohol, men i kefir er det i følge Tine 25-50 nanogram per liter. Går vi ut fra 50, så tilsvarer det ca 0,00000000625% vol.
Vørterøl er det beste alkoholfrie ølet.
Skiftet til Hansa 0%, kan anbefales. smaker som pils. det heter 0% men om det faktisk er det er jeg ikke sikker på, ville såfal være villedende..
Sist endret av Vrangsinn; 26. oktober 2014 kl. 02:26.
Mykje kjem jo sjølvsagt an på smak, nett som alkoholhaldig øl.


Av ljose øl, so er eg sjølv ekstremt hekta på Mack Freeze (obs! 0.7%). Eg har plaga butikkane rundt meg i fleire år, og for berre 3-4 veker sidan såg eg det for fyrste gong i Oslo. Meny på Ringen infridde (kanhenda Meny i heile Noreg har det i sortimentet no?). Det kan altso vera litt vanskeleg å få tak i, dersom du ikkje er i Nord-Noreg.

For litt mørkare øl liker eg Munkholm Münchener. Går godt til mat og er ein favoritt i vintermånadar.

Carlsberg NA var min gamle lett-drikkelege favoritt på varme sumardagar, men reknar med det vert Mack Freeze neste sumar. Becks NA (har ikkje funna i Noreg) er òg litt i same gata og kan tilrådast om du finn det.

Elles var eg i ein zoologisk hage i Praha, der dei hadde alkoholfri øl på kran! Staropramen sitt alkohofrie (kan skaffast på systembolaget i Sverige). Det har eg aldri opplevd før, men sjølv meiner eg det er perfekt. Mange vil ikkje drikka alkohol når dei er ute med ungane på sundagstur, men i staden for å drikka vatn/brus, kvifor ikkje alkohofri øl?
Sist endret av Velmont; 1. november 2014 kl. 17:07.