Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 12127
Fikk en meget spennende pakke i posten her forleden.
Det lå en lapp i postkassen min som kunne fortelle meg at det var kommet en rekommandert sending til meg, fra Irak. Jepp, Irak. Det snodige var at det ikke var noe navn oppført som mottaker, men min gateadresse, og mitt leilighetsnummer. Det er fire andre leiligheter i min oppgang, og alle er pensjonister er livredd internett, og benekter all kjennskap til pakken og dens innhold.



Som du ser på esken er det mye skrift som det er umulig å forstå seg på, samt noe prat om instant noodles. Håpefull som jeg var, håpte jeg at jeg skulle få dekket mitt nuddelbehov godt ut på nyåret.



Og nei, jeg har heller ikke bestilt noe som helst fra Irak, noen gang. Mitt håp om nudler i bøtter og spann ble dog desverre knust når jeg åpnet pakken, og avslørte dens innhold:



Klær. Ser ut som dameklær. I den ene lå det noe neglelakk også. Dette var randomness forbi min fatteevne, fordi jeg ventet på instant noodles med kyllingsmak, etter esken å dømme. Jaja, man skal ikke skue hunden på hårene.

Uansett, på toppen av esken er det festet to post-it-lapper, med håndskrevet... hva enn språk det er.


Er det noen som klarer å gjøre noe fornuft av dette? Jeg skjønner ikke en dritt, verken av hva som står på esken, hvem den er til, hvem som har betalt for å sende den, og hvorfor det ikke er nudler i den.

Takker for forslag og tolkninger!
kanskje noen kan lese språket på lappene, men kanskje det er gjemt rusmidler i veskene etc?

kan være noen som bruker din adresse som bestillings adresse og kanskje vil stjele boksen fra deg når du får den?

er noe muffens med det?

ser ut som en typisk smugler metode og gjemme stuff i mat esker etc. ringe 02800 og be dem sjekke det? ved mindre du har behov for en suspekt nuddelkasse med dame stuff i?
Sist endret av WhiteHat; 11. august 2011 kl. 00:12.
Ikke lett å si, men kan jo bare være et smuggler triks av noe slag..? se gjennom posene etter noe snusk..!
kanskje jeg som er paranoid, men jeg hadde ikke turt å ta med en sånn pakke inn i hus
Flere enn meg som legger merke til de små hvite posene som TS har gjemt øverst til høyre?

OT:

Sikkert en gærning nede i Taiwan som blandet sammen din gateadresse og en annen sin
Sitat av Riverton Vis innlegg
Flere enn meg som legger merke til de små hvite posene som TS har gjemt øverst til høyre?
Vis hele sitatet...
Kan tenkes at det bare er jeg som har dårlig syn, men jeg ser ingen hvite poser øverst til høyere på noen av bildene?
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
kanskje jeg som er paranoid, men jeg hadde ikke turt å ta med en sånn pakke inn i hus
Vis hele sitatet...
Det samme sa naboen min, en gammel dame på 76

Å få en tolkning på teksten hadde vært uhyre interessant! Jeg tviler på at noen har bommet på adressen, da mitt firesifrede leilighetsnummer passer perfekt med innsiden av dørkarmen min.

edit: sist jeg sjekket hadde jeg ikke gjemt noen hvite poser øverst til høyre. Hvis du tenker på det hvite øverst til venstre, det er intet annet enn et fryktinntrygende A4-ark.
Sist endret av MannY; 11. august 2011 kl. 00:18.
Vær glad det ikke var noe livsfarlig der inne Minner meg litt om den ene south park episoden, hvor stan fikk en pakke fra afghanistan!
sjekk om du finner noe gjemt inni der?
Skal du kle deg ut i dameklær nå da? :-)
kanskje det er forfalskninger, altså tenker da på prøver. kanskje noen i norge skal teste kvaliteten på varen før de importerer varen til salg i norge? går nok en del av falske varer rundt omkring.

men det er veldig mistenksomt :P får håpe noen kan lese teksten på lappene da
Sist endret av WhiteHat; 11. august 2011 kl. 00:23.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
sjekk om du finner noe gjemt inni der?
Vis hele sitatet...
Saddams biologiske våpen forkledd som dameklær?
Sitat av iGnome Vis innlegg
Kan tenkes at det bare er jeg som har dårlig syn, men jeg ser ingen hvite poser øverst til høyere på noen av bildene?
Vis hele sitatet...
Det var en spøk fra min side...

Gudene vet hva slags smugletriks dette er..
Hvem letter etter dop i dameklær med nudel innpakning
Det kan vell ikke være noen venner som pranker?
hadde du forresten spist om den var stapped med snodige nuddelpakker?
1lapp står det: Vekt : 1,932 ( mest sannsynlig mener han KG ). 15+1 = 16. Og andre lapp var utydelig, vennligst ta et bildet som er nærmere.

Vil også si at det fra arabiske land er vanlig å bruke utenpå pakkninger som ikke har noe med innholdet å gjøre
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det kan vell ikke være noen venner som pranker?
Vis hele sitatet...
En prank som involverer å fly helt til Irak for å poste ei kasse dameklær? Du må ha noen sære venner!
Eller skrive ut noe som ser iransk ut.

Så feilen, han må ha hentet det på et postkontor. My bad.
Sist endret av Sinken; 11. august 2011 kl. 00:33.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Eller skrive ut noe som ser iransk ut.
Vis hele sitatet...
Nei, det er arabisk. Jeg klarte å lese 1 lapp. Men ikke 2, den var utydelig og vanskelig å lese
Gikk du glipp av "lapp i postkassen" og "rekommandert sending"

Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Eller skrive ut noe som ser iransk ut.

Så feilen, han må ha hentet det på et postkontor. My bad.
Vis hele sitatet...
ETA: titegn
Det kan godt være forfalskninger og vareprøver, men jeg skal ikke starte noen bod med det første, og det er lenge til 17. mai. Har befølt pakkene så mye som over hodet mulig, men jeg klarer ikke å kjenne noe som helst annet enn klær.

For anledningen måtte jeg fiske fram et ordentlig kamera for å dokumentere tingene. Her er alle de håndskrevne lappene så skarp som du får de! Klikk på bildet for skyhøy oppløsning.







I tillegg ser man her på frimerkene at det er frimerker verdt 16000 dinares, som tikker inn på 76 norske kroner i følge xe.com.



Sense... this package makes none.
Er på saken, saunfarer face for arabere atm!

Ok, jeg har sjekket opp litt, ifølge en serber som er nogen i Arabisk står det '' Dette er forfalskninger '' eller ''Det er mye forfalskninger''

Det er ikke utenkelig at pakken ikke er ment for deg, men sendt til din adresse by random, der tanken var at noen bakmenn skulle hente esken fra postkassen, en plan som viste seg å gå i vasken når postsystemet vårt krevde at du hentet den igjennom "rekommandert" sending.

Pakkens innhold er mildt sagt forbausende rart. Ville revurdert tanken om å åpne noen av de indre pakkene. Det er mulig å smugle små mengder kokain ved å vaske dette inn i klær. Det samme gjelder også for andre biologiske våpen slik som miltbrann (anthrax) sporer.

Politiet har sikkert ikke kapasitet til å analysere pakken for deg, dessverre. Ta pakken med om du vet om en begivenhet der politiet har narkohunder ute, så kan du jo krysse en del av listen der.

Noe lengre enn det tror jeg neppe du kommer med mindre du er interessert i å punge ut for analyser og prøver ved et laboratorium selv.
Sett pakken fra deg på Oslo S, hvis det er noe oppsiktsvekkende i den kommer du garantert til å høre det i media etter att bombeteamet har gjort seg ferdig.
Må det ikke være navn til mottaker på pakken for at man skal kunne sende rekomandert?

Uansett, interessant. Følger med.
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Sett pakken fra deg på Oslo S, hvis det er noe oppsiktsvekkende i den kommer du garantert til å høre det i media etter att bombeteamet har gjort seg ferdig.
Vis hele sitatet...
vet ikke om folk klikker helt hvis noe klær ligger på bakken, hvorfor skulle de tenke på å analysere det
Sist endret av pyth0n; 11. august 2011 kl. 03:57.
Dette her minner meg om en film jeg så i går kveld.
Der selve handlingen handler om dette om få en pakke som egentlig ikke skulle vært levert til deg.
Å der pakken viser seg og være svært verdifull.

Next Day Air - Official Trailer [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=oS_fK7oHB9Y

Men artig tråd blir spennende og se hva den pakken egentlig inneholder.
ingen som fikk oversatt teksten?
Er vel bare en irakisk fyr som kjenner en som bor i Norge og sendt hun noe klær (kanskje hun var på ferie der og glemte dem når hun reiste hjem?). Han gadd vel ikke kjøpe en skikkelig eske, derfor brukte han bare den beste han fant, som var en gammel nuddelkartong. Han er heller ikke stø på norske addresser, eller kanskje han misforsto sin norske venninne, derfor sendte han det feil.
Sist endret av Grix; 11. august 2011 kl. 13:30.
Spennende tråd!
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Prøver for harde livet å finne noen som leser arabisk. Det skulle være vanskeligere enn man tror.
jeg tror det er noen venner som troller med deg. lol.
Pakken er nok til en Kurder-Iraker. Da det står kurdisk der.
Så hvis det er en Kurder i nærheten av deg så er pakken helt sikkert til han.

Bilde 1: Han skriver hva du finner i pakka, og det var bare klær og sånn.
Bilde 2: Vekt på pakken.
Bilde 3: Han har skrevet adressen hannes og tlf nr til han.

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Er på saken, saunfarer face for arabere atm!

Ok, jeg har sjekket opp litt, ifølge en serber som er nogen i Arabisk står det '' Dette er forfalskninger '' eller ''Det er mye forfalskninger''

Vis hele sitatet...
lol, hvordan skal en serber vite det?
Sist endret av Conguess; 11. august 2011 kl. 14:13.
Sitat av Hadii Vis innlegg
lol, hvordan skal en serber vite det?
Vis hele sitatet...
Jeg er nordmann og har lært meg og lese og skrive engelsk, er det umulig at en serber kanskje har lært seg å lese arabisk?
Lever den inn på politistasjonen som hittegods. Pakken er jo tydeligvis ikke til deg, og du har ikke lov til å beholde den. Samtidig er det en viss mulighet for at dette er smugling av et slag, og politi/toll vil nok være interessert i å analysere den.

Sannsynligheten for at denne pakken blir lagt vekk uten at den analyseres er nok liten, politiet får støtte fra tollabben til å analysere varer, og de har god kapasitet.
Det er jo bare en som har sendt feil. Returner den til adressen den kom fra Med et notat!
Sist endret av eRixn; 11. august 2011 kl. 14:36.
Sitat av doseren Vis innlegg
Lever den inn på politistasjonen som hittegods. Pakken er jo tydeligvis ikke til deg, og du har ikke lov til å beholde den. Samtidig er det en viss mulighet for at dette er smugling av et slag, og politi/toll vil nok være interessert i å analysere den.

Sannsynligheten for at denne pakken blir lagt vekk uten at den analyseres er nok liten, politiet får støtte fra tollabben til å analysere varer, og de har god kapasitet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ulovlig å beholde pakken? Pakke ble jo tydeligvis sendt til han, så de er jo ment til han.
Siden pakken mangler adressat, han har ingen bekjente i Irak og pakken inneholder dameklær (utfra posten er ikke TS dame) så er det åpenbart at den ikke var tiltenkt ham.

Blir på samme måte som om noen ved en feil setter inn penger på kontoen din. Hvis du bruker dem opp kan du straffes, da pengene ikke er dine. Kjedelig for damen som for noen år siden skulle overføre en halv million til datteren sin, gjorde feil og sendte dem til en dagdriver som brukte dem opp. Han ble dømt, men har ingen penger å betale tilbake med...
Sitat av doseren Vis innlegg
Siden pakken mangler adressat, han har ingen bekjente i Irak og pakken inneholder dameklær (utfra posten er ikke TS dame) så er det åpenbart at den ikke var tiltenkt ham.
Vis hele sitatet...
Det var jo skrevet adressen + leilighetsnr som står i dørkanten. Ganske sikker på at den er til han da.
Sitat av MannY Vis innlegg
Det kan godt være forfalskninger og vareprøver, men jeg skal ikke starte noen bod med det første, og det er lenge til 17. mai. Har befølt pakkene så mye som over hodet mulig, men jeg klarer ikke å kjenne noe som helst annet enn klær.

For anledningen måtte jeg fiske fram et ordentlig kamera for å dokumentere tingene. Her er alle de håndskrevne lappene så skarp som du får de! Klikk på bildet for skyhøy oppløsning.







I tillegg ser man her på frimerkene at det er frimerker verdt 16000 dinares, som tikker inn på 76 norske kroner i følge xe.com.



Sense... this package makes none.
Vis hele sitatet...
Vel min venn, jeg kan arabisk og jeg har lest og oversattt teksten for deg. Men saken er den at pakken er sendt fra Nord-Irak, altså Kurdistan, og jeg kan ikke kurdisk, men skal oversette den for deg så godt jeg kan.

Det første bildet på side 2 sier hva innholdet er og hvor mange av hver type ting. Det jeg kan lese er at det er en damekjole og noen typisk kurdiske klær som kurdere bruker.

Andre bildet på side er 2 hvor mye pakken veier osv.

Bilde 3 viser adressen til sendern på kurdisk og engelsk. Jeg kan desverre ikke lese adressen hans på kurdisk som jeg forklarte tidligere i posten. H*n har lagt til 2 telefon nummere der som de kan kontaktes på.
Det ene nummere er 07504726020 og det andre er 07504210908.

Sånn, det er alt jeg kunne få ut av de bildene der. Ikke vær redd eller noe det er kun klær som har blitt sendt til noen de kjenner i Norge og til feil adresse. Ikke noe vits at alle skal drive og si at det er bombe og leke minidetektiver, prøv og se om det er noen i nabolaget som er fra Irak eller er utlendinger og spør om han venter på en pakke.
Håper min info helper
Sist endret av Kyrios; 11. august 2011 kl. 15:33.
kan det være at de som skal ha pakken kanskje har bodd på din adresse tidligere?
Sitat av iGnome Vis innlegg
Jeg er nordmann og har lært meg og lese og skrive engelsk, er det umulig at en serber kanskje har lært seg å lese arabisk?
Vis hele sitatet...
har lært meg å lese og skrive*
fy fy
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det var jo skrevet adressen + leilighetsnr som står i dørkanten. Ganske sikker på at den er til han da.
Vis hele sitatet...

Kanskje den var til fyren som bodde i leiligheten før TS?

EDIT: Sorry, så ikke WhiteHat sitt innlegg før nå.
Sist endret av mexico; 11. august 2011 kl. 20:08.
Rekomandert sending dette? Ikke uten navn isåfall...

Troll?
Jeg så dette på 4chan....
True story

IT'S A BOMB

Du møtte også noen på National for en j, eller var det en annen?

Eller bare mat av noe slag, det regnerj eg med.
Sist endret av Bundy; 11. august 2011 kl. 22:58.
Sitat av Grix Vis innlegg
Er vel bare en irakisk fyr som kjenner en som bor i Norge og sendt hun noe klær (kanskje hun var på ferie der og glemte dem når hun reiste hjem?). Han gadd vel ikke kjøpe en skikkelig eske, derfor brukte han bare den beste han fant, som var en gammel nuddelkartong. Han er heller ikke stø på norske addresser, eller kanskje han misforsto sin norske venninne, derfor sendte han det feil.
Vis hele sitatet...
Joda, at han bare har tatt en random eske stemmer sikkert. Men hvordan han kan ha sendt den feil ser jeg ikke, da han hadde mitt firesifrede leilighetsnummer spot on.

Sitat av Kyrios Vis innlegg
Vel min venn, jeg kan arabisk og jeg har lest og oversattt teksten for deg. Men saken er den at pakken er sendt fra Nord-Irak, altså Kurdistan, og jeg kan ikke kurdisk, men skal oversette den for deg så godt jeg kan.

Det første bildet på side 2 sier hva innholdet er og hvor mange av hver type ting. Det jeg kan lese er at det er en damekjole og noen typisk kurdiske klær som kurdere bruker.

Andre bildet på side er 2 hvor mye pakken veier osv.

Bilde 3 viser adressen til sendern på kurdisk og engelsk. Jeg kan desverre ikke lese adressen hans på kurdisk som jeg forklarte tidligere i posten. H*n har lagt til 2 telefon nummere der som de kan kontaktes på.
Det ene nummere er 07504726020 og det andre er 07504210908.

Sånn, det er alt jeg kunne få ut av de bildene der. Ikke vær redd eller noe det er kun klær som har blitt sendt til noen de kjenner i Norge og til feil adresse. Ikke noe vits at alle skal drive og si at det er bombe og leke minidetektiver, prøv og se om det er noen i nabolaget som er fra Irak eller er utlendinger og spør om han venter på en pakke.
Håper min info helper
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det! Telefonnummer og greier. Tror jeg dropper å ringe han gitt, men er jo artig å vite. Har fått høre flere som har påstått at det er kurdisk, også at det er skrevet med en skriveteknikk som kalles "shorthand", som er en måte å skrive raskt og gæli på. Flere mener også at karen så har skrevet dette må ha skrevet det med beina, siden det er veldig vanskelig å forstå seg på. Uansett, good job!

Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg så dette på 4chan....
True story

IT'S A BOMB

Du møtte også noen på National for en j, eller var det en annen?
Vis hele sitatet...
Hehe, my personal army! Tenkte jeg kunne søke råd der, fikk jo noen arabfags til å hjelpe til. Var forresten ikke jeg som møtte han random fyren i oslo, men noen tilfeldige stonere som lånte tråden.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
kan det være at de som skal ha pakken kanskje har bodd på din adresse tidligere?
Vis hele sitatet...
Tidligere eier er en kar som jobber i statoil, og hadde kone og ett barn. Dette var en skotsk kar som hadde funnet seg en norsk kone. Han flyttet ut herfra for over tre måneder siden, så jeg er litt i tvil på at det kan være til han. Men NOEN må jo ha oppgitt gateadressen og leilighetsnummeret, og jeg tror ikke det er mange andre som vet det.

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Rekomandert sending dette? Ikke uten navn isåfall...

Troll?
Vis hele sitatet...
Det var det som var så snodig. Det var rekommandert, men det stod ingen nevnt mottaker. Jeg forklarte at jeg var rettmessige eier av leiligheten på adressen, og karen på posten stolte på meg og gav meg pakken. I og med at jeg ikke ventet noe kunne han sende den i retur, men nyskjerrigheten min ville ikke la det skje.

Jeg har enda ikke bestemt hva jeg skal gjøre med pakken. Jeg begynner å miste troen på at det kan være noe mer spennende enn klær i den. Alle håper jo på at det skal vise seg å være noe heftig smugler-action på gang, men ting begynner å tyde på at det ikke er noe mer spennende enn noen under gjennomsnittet pene dameklær.
Dude, hvis det er noe ulovelig. Slik som 50kilo kokain. Send det til meg
Sitat av Bundy Vis innlegg
Dude, hvis det er noe ulovelig. Slik som 50kilo kokain. Send det til meg
Vis hele sitatet...
Isåfall kan du få dameklærene, men resten beholder jeg
Hva er de frøene? Prøv å smak på ett og fortell oss hva som skjer..
Sist endret av Heisenberg1; 12. august 2011 kl. 00:19.
Sitat av MannY Vis innlegg
Isåfall kan du få dameklærene, men resten beholder jeg
Vis hele sitatet...
høre kjapt med tollvesenet om de kan ta en såkalt "swaptest" på tingene?

blir morsomt å høre hva som skjer videre :P om du finner eieren etc.