Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2724
Hei
Kom til å tenke på at jeg for ca. 3 månder siden, så så jeg en jente på ca. alder 16-17 år som betalte med et gjennomsiktig bankkort. Så jeg lurer bare på om det går an og få et slikt gjennomsiktig bankkort?

Takker for alle svar
Nå vet jeg ikke så mye om bank kort men mulig det går ann og klippe ut chippen? Ellerså gir dnb sitt leve program (tidligere postbanken) deg mulighet for å designe ditt eget kort.
Når jeg skaffet meg bankkort så fikk jeg velge bilde. Kunne også ta med minnepenn for og få et bilde jeg selv hadde tatt på kortet.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Nå vet jeg ikke så mye om bank kort men mulig det går ann og klippe ut chippen? Ellerså gir dnb sitt leve program (tidligere postbanken) deg mulighet for å designe ditt eget kort.
Vis hele sitatet...
Kortet til jenta jeg så, da var kortet ikke klippet eller noe slikt, det var et helt vanlig bankkort, bare det at kortet var gjennomsiktig
Sitat av Explosiveman Vis innlegg
Kortet til jenta jeg så, da var kortet ikke klippet eller noe slikt, det var et helt vanlig bankkort, bare det at kortet var gjennomsiktig
Vis hele sitatet...
Kanskje dyppet i noe syre eller lignendes sånn at alt trykket på plasten forsvant. Hørtes fett ut
Sist endret av trauMa; 17. juni 2011 kl. 17:52.
Hva slags syre bør dette være da? Høres fett ut
Moren min har en lignende fra Santander Bank, men hun bor i Spania.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Kanskje dyppet i noe syre eller lignendes sånn at alt trykket på plasten forsvant. Hørtes fett ut
Vis hele sitatet...
Bankkort brukes da vanligvis å bli laget av hvit plast, så jeg tror ikke den ideen vil virke. Dessuten, syre som tar fargene som er brukt vil ta plasten også.
Har nettopp kontaktet et titalls banker, og det er hittil ingen som tilbyr gjennomsiktige kort.

Skal begynne å kontakte folkene som leverer bank kort tjenester til norske banker.

3M produserer tydeligvis kort som er gjennomsiktig, men vet ikke om noen norske banker er kunder av dette.
http://buzzrun.com/2007/05/15/3m-dev...ent-atm-cards/
Var en dame som kom å betalte med et slikt et der jeg jobber her om dagen, utrolig stilig, skulle hørt hvor hu fikk det fra! Deette var iallefall produsert sånn, og ikke dyppet i noe syre eller liknende.
Alt etter hvilken type kort det er så er det forskjellige krav til kortet. Et VISA kort skal ha bilde, navn og en del ekstra info samt kortnummer og utløpsdato, og VISA-logo. I tillegg kommer chip og magnetstripe. Når alt dette skal skrives på kortet så er ikke kortet like gjennomsiktig lenger og eg mener da at coolness faktoren synker. Hadde det derimot vært kun chip og magnetstripe hadde det vært kult
Selv om det er mye skrift og slikt på et visakort så vil jeg tro det blir kult.
Hvis du ser bakbå kortet ditt, så kan du klart se at det er mye mer bakgrunn enn skrift og bilder.
Kortnummeret tar heller ikke mye plass i forhold til bakgrunnen, så vil ikke si det blir i veien det heller.
Hvis det ønskes et helt blankt kort uten noe info på, så kan man jo som nevnt over klippe og lime.
Sitat av nomore Vis innlegg
Alt etter hvilken type kort det er så er det forskjellige krav til kortet. Et VISA kort skal ha bilde, navn og en del ekstra info samt kortnummer og utløpsdato, og VISA-logo.
Vis hele sitatet...
Skandiabanken sitt kort er vel VISA? men det har ikke bile!
KASH tilbyr kredittkort i tre forskjellige design, ett av dem kalles "fresh spirit" og oppgies ihvertfall av KASH selv å være gjennomsiktig...

http://www.designbasen.no/getfile.php/Bilder_Designbasen%20brukere/Bilder/Firma/Prosjekt/02%2825%29.jpg

De fikk forøvrig Merket for god design i 2005.
Kan man flytte chippen fra kort til kort?
Isåfall bare å bestille ett blankt "clear plastic card", å flytte chippen


Sitat av nomore Vis innlegg
Hadde det derimot vært kun chip og magnetstripe hadde det vært kult
Vis hele sitatet...
da blir den uten magnet stripe oxo ; D

Edit; nope, reiv av chippen på mitt eget kort, det ble bare tull : |
Sist endret av Sixpounder; 21. juni 2011 kl. 15:27.
Grattulerer! nå må du få deg nytt bank kort! Det slo deg ikke inn at google er en fin ting før man ødelegger et bank kort? :P
Takk. Nytt kort skulle jeg skaffe allerede da jeg leste tråden, har ikke bruk for kort de neste dagene uansett.
Tar bare ut penger i banken, å kjøper ett visa spendon vis det blir krise.

Fant jo ut nyttig info, det er altså vanskelig å flytte chippen.

http://overlaminates.idcardgroup.com...nate800084-913