Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3397
Hei.

Jeg har jobbet som sysadmin i en bedrift i endel år. Vi har en server som har sørga for mang en søvnløs natt i løpet av disse årene. Nå skal serveren tas ut av drift og jeg må innrømme at lysten til å ødelegge serveren fysiskt er relativt stor

Jeg har kommet fram til to alternativer... Finne noen med en hydraulisk presse og få den "komprimert" så mye som mulig. Ser for meg at det hadde vært morro å hatt den stående i hylla i form av en klump på 10x10x10 cm

Alternativ to er å sprenge dritten. Nå er jeg ikke noe pyro-mann så dette er i så fall ikke noe jeg kunne tenke meg å prøve på selv. Er det noen her som har noen gode (gjennomførbare) forslag på hvordan dette kan gjøres på en effektiv og morsom måte, og som kanskje kunne vært intressert i å hjelpe meg med prosjektet? Sponser selvfølgelig utgifter til materiale og skaffer høyhastighetskameraer til å filme seansen...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet, hva slags server snakker vi om ? Og hvor mange U er den ?
root
neurotor's Avatar
Trådstarter
Det er en selvbygget sak som står i en nesten slik kasse: http://www.intel.com/products/server...0-overview.htm dvs den tar 4U i racket den er montert i. Den har 2 x dual AMD something cpu (husker ikke nøyaktige specs), 12 gigg ram, en Intel SRCS16 sata raid kontroller og 5 disker.
du kan gi den til meg, jeg kommer til å ødelegge den med mine dårlige linuxkunnskaper
root
neurotor's Avatar
Trådstarter
Nero: Det var dessverre ikke helt det jeg var ute etter...

Vil enten sitte igjen med en deformert / komprimert server som jeg kan sette på peishylla til skrekk & advarsel... eller en fin filmsnutt tatt med et par høyhastighetskameraer når den går i lufta
Om du har et høyt tak, hive den utenfor! (Eller andre høye plasser..!)
Dra den etter en bil..!
Gjøre den om til et akvarium..!
Bruke den som akebrett..!
Bygge om til en fulekasse..!
Bygge den om til en grill...!
Gå ut i skogen å fell et stort tre slik at det faller oppå den..!
Kjøpe en industriell blender og blende skiten til det kun er STØV igjenn..!


Om du er villig til å bruke penger har du MANGEN flere forslag

Hvilken bedrift er dette?
Sist endret av winkeesalami; 12. februar 2011 kl. 16:31.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan jo gjøre den om til smykker for hele IT-avdelingen.

CPU'ene kan du jo kutte til noe og lage halssmykker og minnebrikker kan du lage div kunst med.

Glem ikke heller at du kan putte flere komponenter i flytende plastikk eller lignende for å ha de til utstilling på en hylle til skrekk og advarsel.

Hive saltvann oppi den mens den er tilkoblet strømnettet er jo også en klassiker.
Den mest tilfredsstillende måten må vel være Office Space-varianten (remake). Kan bli litt hardt med en server riktignok, men du kan i alle fall bruke smådelene som blir igjen til å dekorere.
Sist endret av Dyret; 12. februar 2011 kl. 16:35.
Det kuleste hadde vel vært å pressa den sammen og dyppa den i epoxy. Hvor du får presse vet jeg ikke, men snakk med noen bilopphuggeri
hvis du finn 5-6 tonns presse, så hadde jeg gått får pynt på peisen Hadde vært tøft å laga en form som man presser den inn i, så du får den helt firekanta

Ellers kan du jo prøve å kjøre 230VAC rett inn på 12VDC'en... trur ikkje hovedkort å andre ting er så hel etter det
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Om du har et høyt tak, hive den utenfor! (Eller andre høye plasser..!)
Dra den etter en bil..!
Gjøre den om til et akvarium..!
Bruke den som akebrett..!
Bygge om til en fulekasse..!
Bygge den om til en grill...!
Gå ut i skogen å fell et stort tre slik at det faller oppå den..!
Kjøpe en industriell blender og blende skiten til det kun er STØV igjenn..!


Om du er villig til å bruke penger har du MANGEN flere forslag

Hvilken bedrift er dette?
Vis hele sitatet...
+ 1 for kreativitet ! Akebrett xD
Slipp den ned fra et hus.
Hell vann i den.
Press den til en liten firkant som du kan ha på peishylla.
Sett fyr på den.

Det er nok mange måter å ødelegge en server på
1: Kjøp http://www.blendtec.com/products/total_blender_wildside
2: Del den opp i passe deler
3: Put delene i blender og skru den på, husk å film det!
4: Don't breathe this!
Sitat av toxicity Vis innlegg
1: Kjøp http://www.blendtec.com/products/total_blender_wildside
2: Del den opp i passe deler
3: Put delene i blender og skru den på, husk å film det!
4: Don't breathe this!
Vis hele sitatet...
Du tror virkelig en vanlig blender som er ment til å male opp isbiter / frukt / annen mat klarer å dele opp hardplast / metall?

Støtter forsåvidt peishylle-forslaget.
Sist endret av Dimergon; 13. februar 2011 kl. 00:55.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du tror virkelig en vanlig blender som er ment til å male opp isbiter / frukt / annen mat klarer å dele opp hardplast / metall?

Støtter forsåvidt peishylle-forslaget.
Vis hele sitatet...
Ja, de bruker den selv til å herpe diverse elektronikk på YouTube.

For eksempel en iPhone
Var litt mer kraft i den blenderen enn jeg trodde. :O

OT: Hva med å gjøre serveren til et kunstverk (male / dekorere, etc), og sette den opp som stuepynt?
Sitat av toxicity Vis innlegg
1: Kjøp http://www.blendtec.com/products/total_blender_wildside
2: Del den opp i passe deler
3: Put delene i blender og skru den på, husk å film det!
4: Don't breathe this!
Vis hele sitatet...
beste forslaget hittil :P

klarer den : http://www.youtube.com/watch?v=Ax2BO...eature=related klarer den sikkert en server også!
Sist endret av Spelly; 13. februar 2011 kl. 01:18.
1.Installer windows me/vista
2. Deretter send den til Bill Gates, slik han får se sine fail.
Sitat av toxicity Vis innlegg
1: Kjøp http://www.blendtec.com/products/total_blender_wildside
2: Del den opp i passe deler
3: Put delene i blender og skru den på, husk å film det!
4: Don't breathe this!
Vis hele sitatet...
Så kan ha få taki en urne å sette "asken" oppi, og sette den på peisen til pynt/skrekk og advarsel :P
root
neurotor's Avatar
Trådstarter
Hehe. Mange fine forslag her ja Må si jeg likte blender + urne ideen godt... Server-aske på peishylla er jo vel så bra som en komprimert server.

Vi snakker her om en boks som har frarøvet meg relativt mange netter med søvn samt gitt meg nok angst for en mannsalder... Så jeg bruker lett litt spenn på dette prosjektet så lenge jeg sitter igjen med et bra minne i form av en "foredlet" server eller evt en fin video er jeg fornøyd.
Hva med å henge den opp i et tre og ta frem et balltre? når du slår den til døde ta den første komponenten som detter ut og lag en hedersplass til den på peishylla! resten kan som sagt bli smykker som sagt :P evt å ta den ut på asfalten og drive med random ødelegging

men pinjata hørtes gøy ut syntes nå jeg :P ( få se bilde av peishylla med en mishandla server på?
Sist endret av WhiteHat; 13. februar 2011 kl. 04:59.
Sitat av blueshift Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Beste ideen jeg har lest om hittil ;D og god illustrasjon

EDIT: 300 posts :P
Sist endret av WhiteHat; 13. februar 2011 kl. 06:20.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mitt forslag:
1: Finn en del av den som kan fungere som urne (kabinettet er muligens for stort). Denne biten fjerner du, slik at du kan bruke den senere.
2: Fjern lokk o.l. fra kabinettet, så du har fin sikt inn til den.
3: Termitt + høyhastighetskamera (jfr Brainiac)
Gjør den om til et pckabinett..
root
neurotor's Avatar
Trådstarter
Jonta: Termitt er intressant, men ikke noe jeg kunne tenkt meg å prøvd uten hjelp fra noen som har peil på sånt... Er vel ikke noe man vil gjøre en feil med

blueshift: Veldig bra forslag server-dørmatte er jo et genialt konsept!

Når jeg tenker meg om trenger vi ny utedass på hytta....
Sitat av neurotor Vis innlegg
Når jeg tenker meg om trenger vi ny utedass på hytta....
Vis hele sitatet...
den støtter jeg! selv om jeg synes synd på den som setter seg på den
Sitat av blueshift Vis innlegg
Vis hele sitatet...
dummeste jeg har sett
Sitat av 2free Vis innlegg
dummeste jeg har sett
Vis hele sitatet...
whaaat? Tenk den befriende følelsen det er nødt å gi, når du tørker skoene dine på det som tidligere har vært et mareritt!
Legg ut all informasjon om serveren på /b/-subforumet på 4chan og se hva som skjer? :-)
Du kan få 3-4 maskiner å knuse fra meg hvis jeg får den fra deg .
ta den med til den lokale bilophuggeriet og få den presset sammens, til ett finnt bilde du kan henge over peisen
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Send den it, så presser jeg den for deg.
Har 100 tons presse..! Lage en liten klump av den
Noe sånt noe kanskje ?

http://bildr.no/thumb/823833.jpeg

Så fester du en sånn krok på som løsner på en viss plass og vips! serveren din flyr mange meter i lufta (tror jeg?)!
Send den ut på en isopor plate på sjøen, deretter spreng den i lufta
Go time capsule! Bare husk å plasser den på en sikker plass, slik at den ikke blir ødelagt 21.12.2012 - dagen vår sivilisasjon går under. Da har du iallefall bidratt med å bevare ett lite stykke datahistorie, og kanskje den en dag vil bli funnet av en av evolusjonens nye skapninger og kan lære dem noe om vår historie. Jeg syntes flere burde begynne å grave ned ting eller rett og slett sende det til Svalbard GSV, eller - Global Storage Vault, som det heter - for safe keeping.