Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 826
Igår skulle jeg logge meg inn i nettbanken min, men det gikk ikke. Java fryste og jeg måtte stenge nettleseren. Jeg lagde en tråd på diskusjon.no hvor jeg forklarte problemet, og da fikk jeg endel svar som hovedsakelig gikk ut på å avinstallere og installere programmet på nytt på forskjellige måter. Jeg prøvde alle forslagene. Jeg installerte Java på nytt flere ganger, jeg installerte nettleserne på nytt. Jeg brukte program som JavaRA, Revo og CCleaner for å fjerne Java helt, men det gikk ikke. Når jeg kjørte disse programmene for å fjerne Java oppstod også et nytt problem. Når jeg nå prøver å installere Java på nytt så får jeg beskjed om at det allerede er installert, men at jeg godt kan få installere det på nytt om jeg har lyst til det. Når jeg trykker ja og installasjonen skal starte så får jeg opp en feilmelding fra Windows Installer som forteller meg at jeg ikke kan installere programmet på nytt fordi det ikke er installert fra før.

Dette begynner å minne meg om et feilslått byråkrati fra helvete. Er det noen som kan hjelpe meg? Trenger sårt å komme meg inn i nettbanken min!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå har du verken lenket til tråden på diskusjon.no, eller beskrevet ting i så veldig detalj.

Har du prøvd å laste ned og installere JRE herifra?
Det var dumt av meg, her er tråden: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1293741

Har ikke prøvd å laste ned derifra, jeg lastet ned fra Java.com

Skal prøve nå.

For å gi en kort beskrivelse av hvordan problemet utarter seg så henger enten nettleseren seg eller Java ved at de slutter å svare og jeg må inn i TM for å avslutte de. Dette gjelder alt som har med Java å gjøre, ikke bare nettbanken min.

PS

Vel og merke så er problemet mitt nå at jeg ikke får lov til å installere Java lenger, men slik utartet problemet seg når det var installert.
Jeg hadde i sin tid et lignende problem, og prøvde mer eller mindre de samme løsningene. Sjekk registeret etter å kjørt alle programmene for å fjerne java. Hvis det fortsatt ligger noe der har du nok funnet problemet.
Har du prøvd restart av maskin imellom avinstalleringer og reinstalleringer?

Prøv å starte regedit og søk etter java. Slett det du finner.

Evt. prøvd å google det? Se her for eksempel.
Den finner ganske mye når jeg søker registeret for Java, faktisk. Skal jeg bare kjøre på å slette alt som har med Java å gjøre?

Ja, har restartet i mellom.
Sist endret av gulunderstrek; 30. januar 2011 kl. 13:57.
Sitat av Gisse Vis innlegg

Prøv å starte regedit og søk etter java. Slett det du finner.
Vis hele sitatet...
Det er urimelig mange andre program som potensielt også avhenger av java; som sannsynligvis kan ha nøkkelordet Java i seg i registret, så en fisketur her inne tror jeg kommer til å gå til helvete med mindre du vet hva du gjør.

Sjekk den siste posten på dette forumet her; virker som en potensiell fix

http://www.dslreports.com/forum/r217...-trace-of-Java
Da slutter jeg å fiske nå, og håper at ingenting har gått til helvete. Har allerede slettet endel som har Java i seg.
Sitat av blueshift Vis innlegg
Det er urimelig mange andre program som potensielt også avhenger av java; som sannsynligvis kan ha nøkkelordet Java i seg i registret, så en fisketur her inne tror jeg kommer til å gå til helvete med mindre du vet hva du gjør.

Sjekk den siste posten på dette forumet her; virker som en potensiell fix

http://www.dslreports.com/forum/r217...-trace-of-Java
Vis hele sitatet...
Jeg er enig og tror jeg trykket Svar litt for fort. Å begi seg ut på en slette-mani i registry kan være farlig og anbefales ikke med mindre man vet hva man gjør. På en annen side, så kan det hende et nøkkelord i "casem" kan være registry hvis du finner riktig entry å endre på. Jeg tenker at Java muligens sjekker i registry eller et annet sted om en verdi som sier at java er installert er satt til True. Hvis denne verdien henger igjen og ikke er blitt endret ved avinstallasjon så kan det hende installasjonen ikke vil fortsette.

Ser ut som dette er en fix på problemstillingen du beskriver.
Ok, nå virker ting tilsynelatende godt. Tusen takk for all hjelp!

Jeg fikk logget meg inn i nettbanken via Chrome, men i Opera og Firefox så er det verre. Når jeg prøver å bruke Java så slutter nettleserne å svare. Vet noen hva dette kan komme av?
Nå er problemet tilbake! Dette var sinnssykt irriterende! Blir jeg rett og slett nødt til å formatere dataen for å fikse dette?

Lagt til:

Jeg prøvde å starte dataen i Safe Mode nå, og da fungerte alt fint.