Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1023
Pwsw er en svart og rød ledning men jeg finner ikke ut hvor den skal stå? noen som har en link til et kart hvordan det skal stå?

MSI P4MAM-V heter hovud kortet
Last ned manualen herfra .
Trådstarter
4 timer igjen :P
http://www.superwarehouse.com/MSI_P4...MAM-V/p/396818

Nå ser man jo ikke så tydlig på det bildet der da, men vil tro at det skal være helt nederst i høyre hjørnet.
Dette kan du ærlig talt ha finni ut i manualen til hovedkortet, altså den lille boken som fulgte med i samme eske som hovedkortet.

pwsw = power switch ( sannsynligvis )

Det står i ALLE hoved kort manualer hvor denne skal kobles til.
Sist endret av blueshift; 22. januar 2011 kl. 14:58.
Hvis du ser der det står: JFP1, der skal den sitte. Det er en kontakt som ser noe ala slik ut: " ::::. " Som befinner seg litt til venstre for BIOS batteriet på hovedkortet.

Hvis du skjønner? Vet det er dårlig forklart, men sitter på en dårlig telefon, så det er vanskelig å laste opp bilde.

Pwr sw skal kobles på de to øverste kontaktene til høyre. Reset skal kobles rett under. Pwr LED skal på øverst til venstre og HDD LED rett under der igjen.

Den kontakten / Pinnen helt nederst til høyre trenger du ikke bry deg noe om.

Husk at dette skal kobles til der hvor det står JFP1!

Sitat av Ylowe! Vis innlegg
4 timer igjen :P
Vis hele sitatet...
4 Timer igjen til hva?
Trådstarter
har kobla alt som du sa Odd men power ledd ennen er på 3 pinner men 2 ledninger koblet til har kobla alt sån som det skal ver men den starter ikke :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ylowe! Vis innlegg
har kobla alt som du sa Odd men power ledd ennen er på 3 pinner men 2 ledninger koblet til har kobla alt sån som det skal ver men den starter ikke :P
Vis hele sitatet...
Din brødjøde av dimensjoner, hvor vanskelig er det faktisk lese manualen til det produktet du jobber med.

Det hjelper fint lite for folk å forklare deg det samme om og om igjen hvis du liksågreit kan se på det faktisk bildet hvordan dette skal være koblet.

Variasjonene er uansett mange siden endel kabinetter kommer med både to og trepins ledere for noen kontakter, og du må bruke den varianten som passer til ditt hovedkort som står i din manual, som du skal lese.

Skal du fortsette resten av livet med å spørre andre om elementære logiske ting kommer du beklageligvis ikke til å komme veldig langt.

Sett deg ned i en sofa, les manualen, visualiser tilkoblingene mens du ser på hva du har tilgjengelig og bruk et par elektroners magiske energi til å tenke ut hvordan dette skal fungere.
Trådstarter
Tard ! jeg har jo faen meg ikke manualen !!!!!!!!!!!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ylowe! Vis innlegg
Tard ! jeg har jo faen meg ikke manualen !!!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Klart du har, du har fått link til den lengere opp, og du finner den selv på hjemmesiden til produsenten.
Trådstarter
men den starter ikke men på lyse lyser
Sitat av Ylowe! Vis innlegg
men den starter ikke men på lyse lyser
Vis hele sitatet...

ahahahahahhahahahahahaha

power switch =/= power led.

Sjekk bildene jeg lasta opp litt lengre opp i tråden. plz.
Nå som du har fått både bilder og manualen servert på fat, så da syns jeg du skal prøve en gang til..

Syns også at du kan forklare problemet litt bedre..


Sitat av Ylowe! Vis innlegg
men den starter ikke men på lyse lyser
Vis hele sitatet...
Altså lyset starter å lyse da du prøver å starte opp? Hvilket lys?