Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1983
Hei! Må bare si att att det her forumet er for tungvint jemfort med svenske Flashback. Ikke bara for å vare en drøy jævel men for att det kanskje kan bli forbettring. Det som er det fine med ett community tenker jeg, mulighet for kritiske innspill =)

Står "søk" men får ingen søketing.

OnT: Hva er deres strømforbruk? Føler ett jeg får for høyt strømforbruk etter bytte av måler. Logisk forklaring isf er att jeg å hybeln brevid blivit kombinerede. Men kan ju va inbillning såklart...

Ska betale 1300 denne måned. 55 kvm, gulvverme (som jeg iofs kjører ganske høyt, 29-30 grader i snitt denne måned). Men har ingen oppvaskmaskin eller TV, bara PC fra 2015 som jeg bruker ca 5h om dagen, plus att jeg somner till film 4/7 dager per uke. Så 6 timmer ekstre der. Bruker sparsom med lys. Mitt strømforbruk borde va ganske lavt? Ett problem er att hun i neste hybel sier att det blir veldig varmt hos henne når jeg kjører 30 grader i rommet brevid hennes. Så de facto får hon mye av min verme. Hva kan jeg gjøre med det? Ledningerne er jo vanskelig å bytte.
Kanskje noen som er i liknende situasjon eller jobber med liknende.
Har Norgesenergi i Trondheim med fastpris som er relativt lavt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får opplyse om faktisk forbrukt effekt.

55m^2 med 60W/m^2 er 3.3kW. 1300,- for det framstår jo som rimelig gitt at du kjører tropisk temperatur.

Forøvrig er sjelden fastpris spesielt billig.
Sist endret av vidarlo; 18. februar 2019 kl. 21:54.
Hva er påslaget ditt pr kWh? Dusj på trening, litt kaldere med kabler og panelovn, fulle klesvask/oppvask. Bruk strøm på natten eller formiddagen, da er strømmen billigst. Ettermiddag og kveld er det dyrt
Med 30 grader i leiligheten må jeg si at du bruker veldig mye strøm. Siden nabo-leiligheten merker det, er jo isolasjonen heller ikke så god. Normal innetemperatur er vel ca. 18-24 grader.
Varmtvann og oppvarming er det som trekker mest strøm. Lys, pc, tv etc bruker bare brøkdelen av det totale strømforbruket i et vanlig hjem.

Om du ikke allerede har det, bytt ut gulvtermostaten med en som har mulighet for nattmodus eller fjernstyring.

Ellers høres faktisk ikke 1300,- så mye ut med tanke på de høye strømprisene som har vært i vinter.
Oki takk for svar! Ork inte å svare på allt av detaljer men deres enighet om att det er ok pris for mitt forbruk stiller min oro. Allt jeg ville egentlig. Eller helst att den var feil så klart =)

Ja mo jo tillege att tydligvis brukte den tidigere leietakern runt 1/3 av mitt forbruk. Klart, vet ikke hur lenge han bodde her, kanske bare mai-august, da er det ikke rart. Men enda, det gjorde meg litt usikker. Har jo bodd her siden 22 aug, har ikke vart en veldig kald vinter å som mange påpeker har jeg allt for varmt. Hmm tror iofs ikke total temp er 29-30, kom på att den temp tidigare gjort mig ekstre,t varm. Men den er litt over normal, helt sikker. Kanskje 26. Men har jo som sagt ingen tv eller oppvaskmaskin, dusjer definitivt ikke for mye. Men men, dere har sikker rett.
Sist endret av Svensk-Robin; 19. februar 2019 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
NorgesEnergi har ikke fastpris, da har du isåfall en standard variabel avtale kalt Topp 10 Garanti, som er den desidert dyreste avtalen NorgesEnergi har å by på. Gå på Strompris.no og velg en av avtalene med mellom 4-6 øre påslag på spot. Det er rimeligst over tid!
IT-Konsulent
Jeg betalte 1800-1900,- i vinter på det dyreste for strøm og nettleie, hus på 130kvm, med 2 bad og gang på varmekabler, varmepumpe og elbil.. Samt vaskemaskin som går 4-5 ganger per uke.
Sitat av Grossie Vis innlegg
Jeg betalte 1800-1900,- i vinter på det dyreste for strøm og nettleie, hus på 130kvm, med 2 bad og gang på varmekabler, varmepumpe og elbil.. Samt vaskemaskin som går 4-5 ganger per uke.
Vis hele sitatet...
Bedre å oppgi Kwh du bruker, det er gir et bedre svar. siden det finnes utallige størmlev. folk har, i henhold til der man bor. Det er forskjell på nettleie man betaler til netteier. Så pris pr mnd blir veldig uklar