Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1826
Snakket med NextGenTel i dag, de sender ny router. Men en desperat sjel ber om hjelp til å redde helgens gaming. Har en DG200 hos NextGenTel, trådløst eller kablet funker ikke. Som jeg har forstått det, er det modem og router i ett, så mitt forsøk på å sette opp egen router var dårlig plan
Reboot? Reset? Logg inn på brukergrensesnittet å endre til google DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4. Evnt også kjør firmware oppdatering på boxen.
Hopp på Finn.no og sjekk nærområdet om noen selger multimodem/routermodem? Det burde funke uansett hvilken du kjøper (forutsatt at du har ADSL2+ og kjøper ADSL2+ etc), men jeg tror ikke du skal begi deg ut på å confe opp et Telenormodem på NGT DSLAM, ikke hvis du vil ha det klart til denne helgen. Kjøp et NGT-modem på Finn.no hvis du finner og håp til høyere makter at de hjelper deg med å få det på nett.

Evt. bare spill over LTE (hotspot på mobilen) som mange i dagens samfunn allerede gjør på hytten uten store problemer..