Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7936
Jeg og flere venner har lyst til å skaffe en gammel sofa etc. og sette en plass i skogen i nærområdet og lage bålplass osv, men trenger litt innspill til dette.

Hvordan ville dere gjort det?
Hvor chill hadde det ikke vært og sittet der og fyrt opp bål, sitte å drikke og spille musikk osv?
vi lagde en gapahuk oppi skogen og trakk strømledning ifra et hus i nerheten. betaler et par hundre lapper til huseier i mnd for strøm. har dradd opp sofa komfyr og et anlegg. rimelig chill men tar tid for og få det til :P og ikke minst og holde det til folk du stoler på så ikke noen kommer og ødelegger
Trådstarter
23 9
Sitat av skolereisern Vis innlegg
vi lagde en gapahuk oppi skogen og trakk strømledning ifra et hus i nerheten. betaler et par hundre lapper til huseier i mnd for strøm. har dradd opp sofa komfyr og et anlegg. rimelig chill men tar tid for og få det til :P og ikke minst og holde det til folk du stoler på så ikke noen kommer og ødelegger
Vis hele sitatet...
Syntes jeg ser det for meg Det er jo egentlig ganske genialt syntes jeg Istedenfor å sitte på en strand, utafor en skole og henge så det å ha en gapahuk ellerno i skogen virker mye artigere
Sitat av Fenrik_100 Vis innlegg
Syntes jeg ser det for meg Det er jo egentlig ganske genialt syntes jeg Istedenfor å sitte på en strand, utafor en skole og henge så det å ha en gapahuk ellerno i skogen virker mye artigere
Vis hele sitatet...
javist har vært MYE loking der oppe hehe. vi hadde et lite uhell der alt brant ned men det er noe du må rekne med nor du er dritings eller pissefjern heh, anbefaler og kjøpe noen pulver apparater og ha just in case.. vi holdt på og starte skogbrann hehe det er ikke så kult.
skal du først henge ute så er det greit og ha en plass der unger o.l ikke kommer i kontakt med ting de ikke skal
Trådstarter
23 9
Sitat av skolereisern Vis innlegg
javist har vært MYE loking der oppe hehe. vi hadde et lite uhell der alt brant ned men det er noe du må rekne med nor du er dritings eller pissefjern heh, anbefaler og kjøpe noen pulver apparater og ha just in case.. vi holdt på og starte skogbrann hehe det er ikke så kult.
skal du først henge ute så er det greit og ha en plass der unger o.l ikke kommer i kontakt med ting de ikke skal
Vis hele sitatet...
Hahaha! Såpass! Jaja.. Må nok passe på da skjønner jeg
Sitat av Fenrik_100 Vis innlegg
Hahaha! Såpass! Jaja.. Må nok passe på da skjønner jeg
Vis hele sitatet...
skal du virkelig ta litt av så anbefaler jeg og ta opp et kjøleskap og.
tenkte vi skulle gjøre det til helga hehe.
vi prøvde igår men.. heh folka var litt for på'an til og gå på skogstur med 50kg lmao
Gis bort på finn.no er jo en perfekt plass å starte. Der får dere kastet etter dere det aller meste. Mot henting selvfølgelig.


Ellers er det som nevnt, bare å finne seg en plass der folk ikke ferdes, men samtidig ha muligheten for å kunne få tak i strøm om det måtte være ønskelig.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Vanlig sofa blir våt og muggen på null tid. Finn noen kasserte hagemøbler i containere eller hos kjente i stedet. Og bygg en skikkelig forsvarlig bålplass. Sleng på en rist, så kan dere grille nesten hva som helst. Greit å ta med seg søpla hjem etterpå og generelt holde det ryddig også, så blir det ikke sure miner eller riving av "leirplassen" hvis noen kommer forbi.
Sitat av skolereisern Vis innlegg
javist har vært MYE loking der oppe hehe. vi hadde et lite uhell der alt brant ned men det er noe du må rekne med nor du er dritings eller pissefjern heh, anbefaler og kjøpe noen pulver apparater og ha just in case.. vi holdt på og starte skogbrann hehe det er ikke så kult.
skal du først henge ute så er det greit og ha en plass der unger o.l ikke kommer i kontakt med ting de ikke skal
Vis hele sitatet...
du virker som en veldig chill person
Sitat av luni Vis innlegg
Vanlig sofa blir våt og muggen på null tid. Finn noen kasserte hagemøbler i containere eller hos kjente i stedet. Og bygg en skikkelig forsvarlig bålplass. Sleng på en rist, så kan dere grille nesten hva som helst. Greit å ta med seg søpla hjem etterpå og generelt holde det ryddig også, så blir det ikke sure miner eller riving av "leirplassen" hvis noen kommer forbi.
Vis hele sitatet...
Ville det hjulpet å bytte ut puteforet med halm eller annen plantevekst? Eventuelt ha beskyttelsesfolie trukket over og under sofaen (eller vil dette øke faren for muggpandemi grunnet oppbygging av kondens på innsiden av folien etter fuktige sommernetter?)

Ellers kan man jo bringe med seg en oppblåsbar sofa så lenge man passer på at underlaget ikke er skarpt der man plasserer den. Sikkert ikke så smart hvis formålet er å huie og hoie med alkohol og bål, da.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Vær snill å ikke trekk masse unødvendige greier ut i skogen som du aldri kommer til å gidde å dra med hjem igjen.

Hvis du vil chille i skogen så finnes det campingstoler med bedre comfor en mange sofaer. Glem kjøleskap som foreslått over, det finnes noe som heter kjølebag og det fungere utmerket. Hvorfor dra med seg hjemmet ut i skogen?

Campingstoler, bål, pølser, bluetooth høytaler så har du det du trenger, ikke ta med mer enn du kan få plass til i en stor sekk.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Vær snill å ikke trekk masse unødvendige greier ut i skogen som du aldri kommer til å gidde å dra med hjem igjen.

Hvis du vil chille i skogen så finnes det campingstoler med bedre comfor en mange sofaer. Glem kjøleskap som foreslått over, det finnes noe som heter kjølebag og det fungere utmerket. Hvorfor dra med seg hjemmet ut i skogen?

Campingstoler, bål, pølser, bluetooth høytaler så har du det du trenger, ikke ta med mer enn du kan få plass til i en stor sekk.
Vis hele sitatet...

Det han sa.
Skal dere ha noe å sitte på så kan dere jo snikfelle et tre?
For lyd ekstern aktiv høyttaler m/klasse D forsterker. Og lyd og kaldt øl kan jo kombineres på en måte som gjør at dere ikke levner masse drit i skogen.

http://img0.custompublish.com/getfile.php/1841555.510.rpxtbbvaqp/gapahuk+med+benker+T%C3%B8rfoss_299x200.jpg

http://smartviking.no/image/cache/data/Mobil/Battari-Ladere/eksternt-batteri-powerbank-10400mahmobil-412-500x500.png

Trådstarter
23 9
Takk for tilbakemeldinger! Det angående å bruke materiale fra ett "Snikfelt" tre er jo nokså genialt Er tidligere speider så har erfaring med dette og har lyst til å lage en sånn ring rundt ett bål det er jo nokså genialt og funker ganske bra

En litt off-topic ting jeg lurer på: Hvordan i huleste setter man inn bilder?
Du skriver:

Kode

[img]link til bilde[/img]
Det er selve URL til bildet du setter mellom taggene.
Sist endret av frtoretang; 11. mars 2015 kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
23 9
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du skriver:

Kode

[img]link til bilde[/img]
Det er selve URL til bildet du setter mellom taggene.
Vis hele sitatet...
Gjelder dette bilder fra pc'en eller bare fra internett?
Sitat av Fenrik_100 Vis innlegg
Gjelder dette bilder fra pc'en eller bare fra internett?
Vis hele sitatet...
Internett.

Du har et symbol over tekstboksen du skriver i (fjelltopper med en sol). Trykk på denne og lim inn URL-en til bildet.

http://bildr.no/image/L05pRXNq.jpeg

Det må være en direktelenke til selve bildet.

Du kan f.eks. bruke Bildr.no for å laste opp bilder fra PC-en. Med denne bestemte opplastingstjenesten er du nødt til å trykke på bildet et par ganger for å få frem selve bildelenken.
Sist endret av Tawon; 11. mars 2015 kl. 23:13.
Trådstarter
23 9
Sitat av Tawon Vis innlegg
Internett.

Du har et symbol over tekstboksen du skriver i (fjelltopper med en sol). Trykk på denne og lim inn URL-en til bildet.

http://bildr.no/image/L05pRXNq.jpeg

Det må være en direktelenke til selve bildet.

Du kan f.eks. bruke Bildr.no for å laste opp bilder fra PC-en. Med denne bestemte opplastingstjenesten er du nødt til å trykke på bildet et par ganger for å få frem selve bildelenken.
Vis hele sitatet...

Okei, Nå skjønner jeg takk for svar!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Tawon Vis innlegg
Ville det hjulpet å bytte ut puteforet med halm eller annen plantevekst? Eventuelt ha beskyttelsesfolie trukket over og under sofaen (eller vil dette øke faren for muggpandemi grunnet oppbygging av kondens på innsiden av folien etter fuktige sommernetter?)
Vis hele sitatet...
Nei, tror det er en dårlig idé, selv om jeg skjønner komfort er fristende. Mugg i halm kan vel være giftig til og med. Sikkert ikke så farlig når man er ute i friluft, men likevel ikke noe å trakte etter. Dere kan ta med oppblåsbart liggeunderlag som er beregnet på utendørsbruk hvis dere ender opp med trebenk da.
Sofa i skogen blir bare no søppel og drit etter få uker. Ville heller gått for hengekøyer. Du kan ha permanente stropper med ringer i trærne, og hengekøyer med karabinkroker gjemt unna et sted i skogen. Hengekøyene kan du pakke i en tørrbag, gjerne en med camofarger.

http://images.outdoorpros.com/images/prod/6/Bliss-Hammocks-HA-505-rw-36929-41684.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81EN-z2DP1L._SY550_.jpg
Skjønner ikke vitsen med å drasse alt mulig inn i skogen.

Stjel et tre og lag dere noe å sitte på. Om dere har frøken-romper el. massive hemoroider så kan dere vel ha en slik en selvoppblåsende sittepute i lomma. Slik som gamle kjærringer pleier å drasse rundt på.

http://f10.no/images/large/56064_LRG.png

Kjøleskap? Bortkastet. En cooler gjør samme nytten + mer.
Stekeovn/varmeplate? Hørt om grillkull eller?
Sofa? Come on - dere skal sitte i skogen og feste/røyke/pule [stryk det som ikke passer] Hvor gamle er dere? Høres nesten ut som dere er 100+
Sist endret av frtoretang; 13. mars 2015 kl. 15:02.
▼ ... over en måned senere ... ▼
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Jeg også synes det hadde vært drit chill med en plass å kose seg i skogen!
Men hvis det først skal være i skogen så må det da være ett stykke unna begyggelse og sivilisasjon..
Etter min mening blir det ikke chill før man slipper å treffe på uinviterte folk eller "naboer"!

Og da kommer vi jo til det selvsagte, det er ingen strøm tilgjengelig dèr
Ikke trenger dere det og ikke burde dere dra slikt ut i naturen heller.

Det er mange gode idèer som er nevnt allerede, og det krever ikke mye kunnskap om friluftsliv for å lage en steikeovn av ett bål, noen steiner og en rist.

Sofa kan dere lage av stokker, pinner, gress/mose/blader/kvister og sitte på jakkene deres osv.
Pilsen holder seg kald i en kjølebag, eller i vannet hvis dere har det i nærheten.

Bare husk å rydd opp