Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 30151
Onkel blå kom på døra idag, rolige og behandlet meg som ett medmenneske. Først spørte de angående mitt syn og bruk på rusmidler. Jeg lekte litt med ilden og sa jeg røyka for en uke siden(dette var en risky test) anyhow så snakka de om å tyste. De var ganske klare på hvordan ting skulle gjøres. Ikke møter hjemme, ikke fortell noen blandt annet. Jeg spilte såklart bare med i den forstand for å høre hva de hadde å si. De var såklart gira på å ta de som selger.
De sa også at om jeg blir tatt med en grammer eller to så kunne de hjelpe meg, hva det enn nå betyr.

Men hvordan skal jeg stille meg i posisjon for dette kleine møte? Jeg er ingen snitch og har ikke noen form for intensjon med å tyste. Under møte så sa jeg bare "ja" for å ikke få en haug med spørsmål og mindre besøk på døra.

Alle tips mottas med takk!
Vel, du kan jo bare slutte å kjøpe røyk. Altså slutte å røyke. Problem solved. De kan ikke ta deg om du ikke har noe.
Sist endret av Hager; 11. februar 2015 kl. 11:52.
Sitat av Hager Vis innlegg
Vel, du kan jo bare slutte å kjøpe røyk. Altså slutte å røyke. Problem solved. De kan ikke ta deg om du ikke har noe.
Vis hele sitatet...
Kan jo "bare" slutte. Du kan vel "bare " slutte å spise vel? Neida, satt den litt på spissen. Uansett ja, det kan jeg. Ruser meg med måte, det er mer helgekos.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Onkel blå kom på døra idag, rolige og behandlet meg som ett medmenneske. Først spørte de angående mitt syn og bruk på rusmidler. Jeg lekte litt med ilden og sa jeg røyka for en uke siden(dette var en risky test) anyhow så snakka de om å tyste. De var ganske klare på hvordan ting skulle gjøres. Ikke møter hjemme, ikke fortell noen blandt annet. Jeg spilte såklart bare med i den forstand for å høre hva de hadde å si. De var såklart gira på å ta de som selger.
De sa også at om jeg blir tatt med en grammer eller to så kunne de hjelpe meg, hva det enn nå betyr.

Men hvordan skal jeg stille meg i posisjon for dette kleine møte? Jeg er ingen snitch og har ikke noen form for intensjon med å tyste. Under møte så sa jeg bare "ja" for å ikke få en haug med spørsmål og mindre besøk på døra.

Alle tips mottas med takk!
Vis hele sitatet...
Hva slags "møte"? Avhør mener du? Som er vanlig hvis man er siktet/mistenkt/vitne/whatever i en straffesak..

Snuten ville aldri snakket om "å tyste - ikke ha møter hjemme". What? Hvis dette er første gang du har kontakt med de og de kom på døren din for noe smågreier så skjønner jeg ikke hva du snakker om.

Vet at de rekrutterer informanter i forskjellige miljøer, men hvorfor gå etter en eller annen som bare har med småting å gjøre og som du ikke har noe pressmiddel ovenfor? De har jo ikke akkurat bustet deg for 17 kg amf i går liksom..

Altså, forstår ikke hva du skal ha tips til. Det eneste tipset som gjelder er NEKT, HOLD KJEFT OG NEKT IGJEN.
Sist endret av bleh; 11. februar 2015 kl. 12:23.
Kom i møtet, si pent og høflig at du misforstod og gå.
Sitat av bleh Vis innlegg
Hva slags "møte"? Avhør mener du? Som er vanlig hvis man er siktet/mistenkt/vitne/whatever i en straffesak..

Snuten ville aldri snakket om "å tyste - ikke ha møter hjemme". What? Hvis dette er første gang du har kontakt med de og de kom på døren din for noe smågreier så skjønner jeg ikke hva du snakker om.

Vet at de rekrutterer informanter i forskjellige miljøer, men hvorfor gå etter en eller annen som bare har med småting å gjøre og som du ikke har noe pressmiddel ovenfor? De har jo ikke akkurat bustet deg for 17 kg amf i går liksom..

Altså, forstår ikke hva du skal ha tips til. Det eneste tipset som gjelder er NEKT, HOLD KJEFT OG NEKT IGJEN.
Vis hele sitatet...

Joa, de snakka om tysting. Ikke møter hjemme så sa de at jeg skulle møte de nedi veien og ta en kjøretur feks. Ble ikke tatt med 17kg nei, men du må ikke undervurdere Jeg er ny i byen, om det skulle ha noe å si.

Har ingenting å nekte på
Hva er det egentlig du lurer på? Hvis du ikke vil være politiinformant så lar du bare være.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva er det egentlig du lurer på? Hvis du ikke vil være politiinformant så lar du bare være.
Vis hele sitatet...
Beklager om jeg har ordretta meg feil. Sitter på iphone og er fyllesjuk ; det jeg lurer på er om det ville være en fordel for meg eller ei
Hvis du ikke eier moral så vil det selvsagt være en fordel for deg. Hvis du med god samvittighet kan sende folk fra miljøet ditt, som kanskje stoler på deg, inn i fengsel eller store økonomiske problemer, for selv å slippe unna med en grammer eller to. I så tilfelle vil det være en fordel for deg helt til noen finner ut hva du driver med. Når det skjer blir imidlertid fordelene dine ikke så mye verdt lenger. Da kan du jo alltids håpe på at de politikarene faktisk anser deg som mer verdt enn en brukt skureklut, og at de vil henge med deg når ingen andre lenger gidder.
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Jeg er ingen snitch og har ikke noen form for intensjon med å tyste.
Vis hele sitatet...
Du har allerede besvart ditt eget spørsmål.
Det jeg lurer på, er hva i all verden som fikk dem til å komme på døra di i første omgang. Du er ny i byen, og har ingenting å nekte på? Hæ?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dette er vel ganske vanlig praksis i USA, mener at det er relativt normalt når yngre mennesker blir tatt at de får et valg om å snitche eller bli tatt for oppbevaring. Dette er noe jeg har sett flere ganger på cops iallefall.

Men aldri hørt om slike tilfeller i norge før. Uansett kunne det vært gøy og spilt med en liten stund og pøst på med feilinfo til de ble lei av deg? Da kan du jo røyke "lovlig" en liten periode
De tilfellene jeg vet om hvor folk har blitt tilbudt informantstatus, er folk som har pusha smått og blitt tatt et par ganger. "Gi oss ett navn, så ser du oss aldri igjen" er gjerne omkvadet, i håp om å få større fisk på kroken.
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Jeg er ingen snitch og har ikke noen form for intensjon med å tyste.
Vis hele sitatet...
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det ville være en fordel for meg eller ei
Vis hele sitatet...
Først vil jeg be deg tenke på hvilke konsekvenser tysting kan føre til, og hvor ufattelig drittunge konsept det bygger på.
Du mater andre til løvene for og redde deg selv.

Har du ikke kommet lenger i livet? Ønsker du ikke mer i livet enn og bare leve for ditt eget beste, uavhengig av konsekvenser for dine medmennesker, og i dette tilfellet bekjente? Ynkelig sier jeg.

Håper virkelig du tar det rette valget. Eller ikke, å får betalt med samme smak.

Er man med på leken får man faen meg tåle steken også!
TS: Hvis politiet er villig til å ta slike metoder i bruk, hvorfor i himmelens navn skal du da stole på at de holder sin del av avtalen? De viser jo at de er uhederlige mennesker som lyver og manipulerer for å nå sine mål. Hvordan kan du vite at de ikke bare utnytter deg? Hvordan kan du være sikker på at den dagen du 'blir tatt med en grammer eller to' så får du faktisk hjelp? Fra deres perspektiv ville det gi uendelig mye mer mening å bruke en slik situasjon for å kontrollere deg enda mer. Hva med den dagen du ikke vil tyste mer for dem, hvordan kan du være sikker på at de ikke vil bruke disse gamle sakene de 'hjalp' deg med mot deg?

"Å, så du vil ikke hjelpe oss mer? Vel, hvis du ikke vil hjelpe oss vil heller ikke vi hjelpe deg. Og du vet selvsagt at henlagte saker kan gjenåpnes, ja...?"
Myoxocephalus kommer med et godt poeng her. De kan kanskje virke som om de er pålitelige og gir deg en enkel vei ut,men ha dette i bakhodet; de er ikke her for å være kompisen din. De har lov å juge huden full på deg, og dekan huke deg for tjall selv om de sier de ikke skal gjøre det. Nei, i denne situasjonen ville jeg fulgt den gyldne regel når det kommer til droger og politi:
"Jeg har ikke sett noe. Jeg har ikke hørt noe. Jeg har ikke mer å si."
Høres merkelig ut at politiet ber en som er "ny i byen" om å bli informant.
Dvs du har et begrenset kontaktnett i byen og så begynner plutselig en etter en i kontaktnettet ditt å hukes inn av politiet.
Tror op må komme ned fra himmelen å leve i virkeligheten. Er null sjangs for noe som dette kunne skjedd med informasjonen han har oppgitt her.
Begynner men å snakke så får man besøk titt og ofte da de vet at fra deg får de noe.
Nå sier jeg min mening. Og det er det jeg står for.

Åssen i helvete går det an? Åssen personer er det som kommer opp i sånne situasjoner om at politiet kommer på døra og tar det opp på den måten i første stund ?

Og for det andre: du sier du driver med helgerøyings. Jaok. Så gjør du det, men det å tyste på dealeren din for å slippe unna 1-2 gram og leke snill gutt med politiet ( som er dems jobb, det er ikke dine "venner") De vil ta folk for narkotika.. Putte dem i fengsel, gjøre dem fattigere ( ja, dom) Også vil du liksom vurdere forslaget? Repeterer igjen: Åssen i helvete kommer du opp i den situasjonen? Jeg må bare ærlig innrømme at jeg skjønner meg ikke på sånne individer som tenker på den måten. Dette har ikke noe med at jeg ikke respekterer deg, men din tankegang imponerer meg svært lite.

Du har jo valget mellom å tyste da, å leve i den paranoide verden med at dealern og krets skal ta deg. Tror du politet beskytter deg når det står 3-4 gutter på døren for å ta deg? Nei, ikke i øyeblikket. Men kjør på å tyst som et svin og se om du får ett godt liv av det.

Jeg beklager den direkte talen min, men jeg ble ganske provsert over at det går an å komme opp i den situasjonen i det hele tatt ( er du ett troll? Prøver du å sjekke ut ting?") Grunnen til at jeg spør er fordi i min verden så høres det så far out å i det hele tatt ta opp et sånt tema. Du driver med helgerøykings liksom.. Hvorfor skal politiet bry seg om deg ?

Nei gutt( jente), du burde åpne opp øynene dine ( om dette er reelt) og holde deg langt unn av politet. Politet = problemer. Uannsett åssen du vender og vrir på det. Dette gjelder også lovlydige borgere.. Prøv å bli stoppet i en kontroll av en ung guttebass i tjenesten.. Sjekk an tonen hans, så skjønner du hva jeg mener.
Mye nett-gangstere her, blir redd..
Personlig hadde jeg gitt ut navn på hver eneste person med en plate i leiligheten, for å redde meg selv. Men nå er jeg kanskje et ekkelt svin som trenger en omgang juling da?
Sitat av Grass Vis innlegg
Mye nett-gangstere her, blir redd..
Personlig hadde jeg gitt ut navn på hver eneste person med en plate i leiligheten, for å redde meg selv. Men nå er jeg kanskje et ekkelt svin som trenger en omgang juling da?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke juling, men du høres da ikke akkurat ut som noe god kompis heller.

Angående TS, så ville jeg ligget langt unna tilbudet dems. Har ingen tro på at de "kan hjelpe deg" når du blir busta for noen grammere.
Isåfall er det sikkert ikke mer enn et lite straffeavslag eller noe.
The police ain't yo friend!
Sitat av Patricia Vis innlegg

Du driver med helgerøykings liksom.. Hvorfor skal politiet bry seg om deg ?
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt ikke verre enn at de finner en melding på en annens persons telefon som har befatning med stoff.

Har de tid og mulighet skal det ikke mye til før de banker på døra.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Er ganske sikker på at politiet ikke lager noen statistikker på hvor mange uoppklarte drapsaker som har en informant som offer
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Skulle akkurat til å nevne det samme!
Syns det er vemmelig av TS å engang tenke tanken på å snitche venner/omkrets bare for noen usle grammere
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke det er riktig å angi sine venner, hvis det er (noe en kan kalle) venner? Men det dere heller burde tenke på én ting! Hvordan føler dere det, når dere tenker på at denne/disse personen(e) dreper andre, når de andre gjør at han må sitte i "buret", for at han har gjort noe ulovlig. Altså at dere egentlig dytter slike full av penger. Og dreper dem noen andre for slik, så er det vanskelig å ikke tenke på psykopat...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og
Jeg sier ikke det er riktig å angi sine venner, hvis det er (noe en kan kalle) venner? Men det dere heller burde tenke på én ting! Hvordan føler dere det, når dere tenker på at denne/disse personen(e) dreper andre, når de andre gjør at han må sitte i "buret", for at han har gjort noe ulovlig. Altså at dere egentlig dytter slike full av penger. Og dreper dem noen andre for slik, så er det vanskelig å ikke tenke på psykopat...
Vis hele sitatet...
Hva prøver du å si, at det er psykopati å anngi sine venner?
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og
Hvordan føler dere det, når dere tenker på at denne/disse personen(e) dreper andre, når de andre gjør at han må sitte i "buret", for at han har gjort noe ulovlig. Altså at dere egentlig dytter slike full av penger. Og dreper dem noen andre for slik, så er det vanskelig å ikke tenke på psykopat...
Vis hele sitatet...
Du tenker her på det rent moralske problemet med å gi business til
skruppelløse kriminelle - noe som for mange er ett av de sterkere
argumentene for at slike rusmidler kanskje ikke burde være kriminalisert.
Når man tenker på forskjell i skadevirkning mellom rusmiddelet i seg selv,
og den "underverdenen" som nå i praksis har monopol på handelen.

Men dette var en avsporing, og en debatt som hører hjemme i andre fora.

Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Hva prøver du å si, at det er psykopati å anngi sine venner?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han prøver å si at det er psykopati å drepe folk.
Sist endret av PVestlandia; 11. februar 2015 kl. 22:57.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg tror han prøver å si at det er psykopati å drepe folk.
Vis hele sitatet...
Ja du tolker meg rett, at denne personen dreper folk, for at han måtte tilbringe noen måneder eller år i fengsel. Når denne personen, som har sittet i fengsel, faktisk har begått det han er dømt for.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ja du tolker meg rett, at denne personen dreper folk, for at han måtte tilbringe noen måneder eller år i fengsel. Når denne personen, som har sittet i fengsel, faktisk har begått det han er dømt for.
Vis hele sitatet...
Jeg ser fortsatt ikke hva dette har med psykopati å gjøre.
Sitat av hardrocktarzan Vis innlegg
Jeg ser fortsatt ikke hva dette har med psykopati å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har ranet en bank, og du tyster på meg, synes du da det er riktig av meg å drepe deg?

En kan ikke være helt god i hodet, når en dreper folk for slikt... Og er det mennesker, som dreper andre mennesker for penger (direkte eller indirekte), du vil ha løs i samfunnet?

Ser du at slike mennesker har et problem med sin impulskontroll, følelsesrelasjoner til andre og forståelse av menneskeverd? Og hvor mye tapte penger er et menneskeliv verdt, når det gjelder slikt? Ser du ikke faren med slike, som også har en del makt og midler (penger)?

Er det i hele tatt noe som forsvarer å drepe et annet menneske, bortsett fra selvforsvar?
Sitat av Grass Vis innlegg
Mye nett-gangstere her, blir redd..
Personlig hadde jeg gitt ut navn på hver eneste person med en plate i leiligheten, for å redde meg selv. Men nå er jeg kanskje et ekkelt svin som trenger en omgang juling da?
Vis hele sitatet...
Ja,du fortjener i høyeste grad juling om du tyster for å slippe unna en stusselig bot.
Så vidt jeg vet så betaler ikke politi i Norge deg for å gi dem informasjon. Eneste du kan få er strafferabatt, vist du innrømmer en kriminell handling som du blir tatt i. Så ikke gi dem noe info, ikke ha dem på unødvendig besøk (de kan tvinge seg inn, men de kan ikke oppholde seg uten noe grunnlag) og vist de vil ha deg ned på stasjonen for en prat, så kan du be dem om årsak, skulle det være noe annet en avhør er du ikke pliktig til å møte opp.
Sitat av Grass Vis innlegg
Mye nett-gangstere her, blir redd..
Personlig hadde jeg gitt ut navn på hver eneste person med en plate i leiligheten, for å redde meg selv. Men nå er jeg kanskje et ekkelt svin som trenger en omgang juling da?
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om å være nett-gangster, heller at man ikke er så råtten og selvsentrert at man velger å snitche på noe for å redde egen ræv...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og
Jeg sier ikke det er riktig å angi sine venner, hvis det er (noe en kan kalle) venner? Men det dere heller burde tenke på én ting! Hvordan føler dere det, når dere tenker på at denne/disse personen(e) dreper andre, når de andre gjør at han må sitte i "buret", for at han har gjort noe ulovlig. Altså at dere egentlig dytter slike full av penger. Og dreper dem noen andre for slik, så er det vanskelig å ikke tenke på psykopat...
Vis hele sitatet...
Det var ikke for å uttrykke meg, men påpeke noe som faktisk skjer
politiet er kyniske nok til å sette folk i "miljøet" sine liv i fare på denne måten, og det er mange som blir drept eller herjet med i senere liv på grun av hevn etter tysting. Politiet gjør jo litt for å beskytte informanten, men noen finner likevel ut hvem som har tystet.
http://www.businessinsider.com/colle...formant-2015-2
Googlet for å finne denne saken jeg så for litt siden men kom over mange liknende artikler...
Er det umoralsk og tyste på noen som er umoralske?

Per definisjon bryter de jo loven og det er forventet at du rapporterer slikt til politiet.

Men så er det din definisjon av rett og galt.

Og hørtes ut som de politimennene hadde sett for mye amerikanske tv serier!
Ikke piss i buksa for å holde deg varm, det er er kortvarig glede! Det kan fort bli kaldt igjen, jævlig kaldt. Hadde heller holdt kjeften min og brukt et par hundre spenn på en grammer eller to istedenfor å utsette meg selv for jævligere ting
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Er det umoralsk og tyste på noen som er umoralske?
Vis hele sitatet...
Å "tyste" betyr vel at angiveren selv er straffskyldig i så måte. Har du gjennom
f.eks. narkohandel vært lojal overfor kontaktene dine men angir dem når ditt
eget skinn er i fare, så kan man vel kalle det illojalt, og ja, umoralsk.

Per definisjon bryter de jo loven og det er forventet at du rapporterer slikt til politiet.

Men så er det din definisjon av rett og galt.
Vis hele sitatet...
Her må man snakke om skjønn. Jeg kjenner ingen som ville ringe politiet
dersom de observerer en joint i hånda på forbipasserende. Men mange jeg
kjenner ville nok ringe hvis de observerte en voldshandling, et ran e.l.

Og hørtes ut som de politimennene hadde sett for mye amerikanske tv serier!
Vis hele sitatet...
Det er vel noen "Schwarzeneggere" som søker seg til visse uniformerte
stillinger. Jeg har støtt på et par av dem. Og for ordens skyld også et par
av typen "Harry Klein".

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis jeg har ranet en bank, og du tyster på meg, synes du da det er riktig av meg å drepe deg?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne bankran og salg av narkotika.

Bankran = Du stjeler penger ved å true de ansatte og kundene som er innom banken med våpen.

Salg av narkotika = Du selger en vare noen vil ha. Du kan si det er umoralskt å tjene penger på andre sin avhengighet, men da er ikke dagligvarebutikken og vinmonopolet noe bedre.

Og bare for å ha det sagt; nei, jeg prøver ikke å rettferdiggjøre drap. Men man må ikke være psykopat for å få drapstanker når man må sone en dom på flere år fordi kunden skulle slippe unna en bot på noen tusen kroner.
Folk tyster hele jævla tiden. Narkomane har stort sett hverken integritet eller prinsipper - bare dopsug og
frykt. Hadde det ikke vært for tysting hadde nok ikke politiet orket bry seg med narkotika.

Og til deg ts; hvordan tror du jeg kan si dette så sikkert? Hadde politiet hatt noen som helst ansvarsfølelse ovenfor tystere hadde ikke jeg visst om utallige tyste-episoder.

Husk at tysting er usselt i politiet sine øyne og, enda de sikkert ser veldig fornøyd ut der du sitter å angir folka du omgås. Se hvordan politiet verner om sine egne - de har uendelig mye mer selvrespekt og lojalitet for hverandre enn noe narkismiljø - hvordan de anser det å angi sine egne blir deretter.

Med mindre du virkelig kan blåse et betydelig miljø eller personer kan du være sikker på at du har alt å tape og ingenting å vinne på å hjelpe politiet.

Eneste unntak jeg kan se for meg er om du blir tatt for noe ubetydelig, men risikerer omsorgen for barna dine eller karrieren din.. Ikke så aktuelt regner jeg med.
Sist endret av Tøffetom; 12. februar 2015 kl. 06:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du tyster til politiet og politiet får en fangst som er stor nok til at det blir rettsak, så kommer ditt navn fram i rettsaken. ikke-muslimer forvent at navnet ditt blir hemmeligholdt.

Og det gamle ordtaket sladrehank skal selv ha bank passer fint her.
Jeg vil helt klart tatt bota for "et par - tre grammere ", enn å tyste på feil fyr.
Mange fine og gode tilbakemeldinger, det var dette jeg var ute etter!
Nei, jeg er ikke en umoralsk liten dritt som tyster på personer som vil tjene penger.
Ville bare høre fordeler og ulemper, dog var det bare ulemper gitt. Enda godt det da!

Blir å spille med onkel med å gi dem ingenting enn så lenge det varer!
Gir dere updates med dag rapport om noen er interessert og moderator gir meg tillatelse.
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Mange fine og gode tilbakemeldinger, det var dette jeg var ute etter!
Nei, jeg er ikke en umoralsk liten dritt som tyster på personer som vil tjene penger.
Ville bare høre fordeler og ulemper, dog var det bare ulemper gitt. Enda godt det da!

Blir å spille med onkel med å gi dem ingenting enn så lenge det varer!
Gir dere updates med dag rapport om noen er interessert og moderator gir meg tillatelse.
Vis hele sitatet...
Det er ikke umulig, at dem begynner å mase etter eller kreve opplysninger. Skal du begynne å lyve da? Da sier du heller "nei takk!" til tilbudet, og ta straffen din som et voksent menneske...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er ikke umulig, at dem begynner å mase etter eller kreve opplysninger. Skal du begynne å lyve da? Da sier du heller "nei takk!" til tilbudet, og ta straffen din som et voksent menneske...
Vis hele sitatet...
Hvilken straff er det du snakker om da? Altså vet ikke om dere har missforstått meg, men når jeg sa møte så mente jeg at de kom hjem til meg igår.
Det er ikke sånn "snitch eller få bot" de kom rett og slett hjem til meg - uten at jeg hadde gjort noe tidligere. Ja, har blitt tatt før. Da jeg nevnte dette med 2-3 gram, at jeg kunne slippe unna med det; så var det om jeg tysta. De tilbydde meg også ett busskort! Tenk på det a gutter, busskort!
Det høres ut som de prøver litt for hardt å gi inntrykk av at de kan tilby mer enn hva som faktisk er realistisk. Tatt i betraktning at informanter har begrenset verdi for alt annet større saker, så er det kanskje ikke så rart at de har rykte på seg for å være forbruksvare. Som regel må informanter være i en ganske desperat situasjon før de begynner å bli nyttige, hvis man prøver å se det fra politiets situasjon så er de nødt til å være klar over at 90% av det informanter kommer med ikke har særlig mer verdi enn at det kan regnes som støy.

Politiet har ikke noe annet å selge enn et muntlig løfte om skaderedusjon, muntlige løfter ellers i livet har en lei tendens til å ha begrenset verdi når det virkelig gjelder. Hvorfor skulle det være anderledes med politiet, hvor ofte stilles politiet til ansvar for noe og hva er konsekvensene for dem?

Det kan fort vise seg å bli anstrengende å spille smart med politiet, de har større erfaringsgrunnlag og de har vært borti de fleste situasjoner en del ganger før. Om politiet byr opp til dans kan det være veldig klokt å takke høflig nei, trekke seg unna og holde hodet lavt en god stund fremover.
Kom på et eksempel, faktisk.

En kompis av meg, for det som snart er et tiår siden, ble tatt på tilfeldig vis. Han bodde i utleieleilighet hos mor, og politiet hadde både skjelig grunn og litt tid å slå ihjel. Følgelig ville de ta turen hjem til mor og far, noe som ble avverget med "jeg kan gi dere et navn på en som garantert har noe, hvis dere ikke fucker opp for familien min".

Det funket. Han er ikke noen narkis eller noe, så politiet skjønte vel at fyren var desperat og aldri ville våget å fortelle løgn.

EDIT: Jeg har ikke hørt noe om noen påfølgende razzia hos tredjeperson dog, så det slår meg at dette kan ha vært medlidenhet for en stakkar likegjerne som tysting i praksis.
Sist endret av Tøffetom; 14. februar 2015 kl. 00:07.
Hostinger.no
72 3
Politiet er ganske fuckd når det kommer til sånt, var selv på avhør. De spiller dom, later som de vet ingenting legger alt over på deg og tvinger mer eller mindre ut svar av deg for og få andre og tatt. Vi var til sammen 6 venner som ble tatt for weed.
Jeg har ikke lest hele tråden, men til trådstarter:
Jeg ble tystet på av en tidligere makker/kunde. Jeg fikk org-krim på døra og har i senere tid hatt spanere på meg.

Uansett, politiet var veldig åpne om hvem som hadde tystet på meg. Det som var veldig synd for tysteren er at jeg alltid forbreder meg på det verste og ble ikke tatt med NOE. Jeg har også vært flink å skjerme privatøkonimi og sort inntekt så saken ble henlagt veldig fort.

Så er sikkert spørsmålet, hva skjer med tysteren?
Vel, han og familien rømte leiligheten de hadde. Han er livredd og de siste årene har de byttet adresse med 6-9 mnd mellomrom. Han er ikke å finne i grumsete miljøer lengre, og sist men ikke minst, det har blittt annonsert en pris på knæra hans fra flere hold. Tror du han synes tystingen var verdt det? tror du familien hans har det bra?
Sist endret av feltrasjon; 14. februar 2015 kl. 01:02.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Så er sikkert spørsmålet, hva skjer med tysteren?
Vel, han og familien rømte leiligheten de hadde. Han er livredd og de siste årene har de byttet adresse med 6-9 mnd mellomrom. Han er ikke å finne i grumsete miljøer lengre, og sist men ikke minst, det har blittt annonsert en pris på knæra hans ?
Vis hele sitatet...
Altså det skal sies at mye dritt skjer i løpet av ett manns liv, men så mye på engang har jeg aldri sett makan til har kilder til denne såkalte tystern? Må da ligge noe på VG siden dette er litt av en sak.

Ja, mye dritt skjer med tystern. Såklart, og sa igjen - ikke umoralsk,
Sitat av nullfremtid Vis innlegg
Altså det skal sies at mye dritt skjer i løpet av ett manns liv, men så mye på engang har jeg aldri sett makan til har kilder til denne såkalte tystern? Må da ligge noe på VG siden dette er litt av en sak.

Ja, mye dritt skjer med tystern. Såklart, og sa igjen - ikke umoralsk,
Vis hele sitatet...
lol, det vedkommende fortalte er ganske så vanlig i visse miljøer. Det er bare en promille av sånne hendelser som kommer i avisen.
Det høres ut som om TS er ny både i games og som innflytter, og politiet prøver å sjekke om de kan bruke han.
Om jeg var TS ville jeg ikke visst noenting, da blir du ikke innblandet i noe og.
Sist endret av Huttetutta; 14. februar 2015 kl. 14:02.