Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1737
Er på 3 året på xanor daglig. Vert oppe i 8mg daglig. Fikk det ene året 1600 piller i alt fra 0,5mg til 3mg depot. Alt kommer jo i 100pk utenom 20 glass 2mg. Nå er jeg på nedtrapping og er komt til 1mg (tror legen). Jeg er fremdeles stuck på 2mg... Jeg tør ikke være ærlig. Jeg skal legges inn pga jeg har innsett at jeg aldri kommer til å klare det uten hjelp. Har mye støtte og har åpnet meg til ett lite antall personer om avhengigheten min. Men. Så kommer det, jeg har kjøpt illegalt utenom og, ikke ofte eller mye. Men en pakke, vival, valium, sobril, rivotril (ikke glass, bare sånn 10-20stk). Så speeder jeg av og til men ruser meg aldri synlig så jeg er en "skapnarkis". Mdma er og blant ting som blir brukt i helgene. Røyker og cannabis daglig, har gjort dette i mange mange år. Så går det hvertfall 10 halvlitere i uken. Jeg jobber og har en bra familie. Ingen spess grunn til rus utenom at jeg bare simply liker det. Går og på 600mg lyrica daglig. Poenget er at alle rundt meg kun kjenner til 2mg xanor avhengigheten min. Hva vil dette gjøre med meg når jeg blir lagt inn? At det er mye mer enn xanor som skal ut av meg både fysisk og psykisk. Er redd for å være ærlig til støtte apparatet pga jeg får en følelse av at jeg skuffer dem. Er og redd for å miste div ting i livet. Tanke kjør vær dag på dette. Hva ville du/dere gjort?
Om du ikke er ærlig om (side)bruket ditt så er det svært vanskelig for de som skal hjelpe deg ut å legge en adekvat plan. Å trappe ned er fint, på såpass potente benzo bør det gjøres sakte og under streng kontroll. Da med tanke på hvor F'ed-up følelseslivet ditt kommer til å bli.

Hjelpeapperatet og du har MYE større sjanser til å lykkes om du er ærlig om bruket ditt til nå. Xanor er visst et helvette å gå av, og det blir nok ikke lettere av at du har mikset andre benzo inn. Men du kan plutselig møte noe mer forståelse fra de som skal hjelpe deg, de dagene du virkelig møter veggen (ja, det kommer til å skje) om du har vært ærlig og fått alt sidemissbruk ned på papiret.-

Intet menneske som praktiserer som helsepersonell vil (bør) se ned på deg for at du har selvmedisinert litt pga sykdomsbilde. Jeg tror de tvertimot vil være glad for at du er ærlig, slik at det da kan legges en mer realistisk plan for nedtrappingen din..

Lykke til, mange har klart den der helt fint. Om viljen er der så kan ingenting stoppe deg.-)
Du bør være ærlig med en gang. Xanor er rimelig kjipt å komme av og du bør trappe ned langsomt. Jeg ville sagt til legen det akkurat slik det var. Og at det er viktig for deg at du trappes ned såpass rolig at du klarer å komme av. Lyrica kan du trappes ned relativt raskt på, men du må trappe ned der også.

Har selv vært hektet på tabletter og jeg klarte ikke å komme av uten innleggelse og hvor jeg var helt ærlig med doseringen.

Ønsker deg lykke til.
Tusen takk for råd til dere begge! Tror jeg må ta å være ærlig... Er en ærlig person, men rus og ærlighet går ikke alltid hånd i hånd. ☺️☺️��
Sist endret av Veggen; 21. januar 2015 kl. 15:46. Grunn: Fjernet tekst som kom med 2 ganger.