Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4609
Hei! jeg lurte på om det er noen måte å komme rundt skolens spering? Fordi dem sperer nettet for hvær enkelt elev i en time fks! har sett fronten og websiden er internettstyring da må man logge på en sånn greie som bare læreren har tilgang til! men veit dere åssen man kan komme rundt dette?
Sist endret av Pyromannn; 4. februar 2013 kl. 13:05.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
På ungdomsskolen kunne vi bare bruke en annen browser enn IE (ikke importer innstillinger!), eller fjerne et script, men husker ikke hvordan vi gjorde det.

Var mer sofistikert på VGS da, prøv en annen browser.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
sperer nettet for hvær enkelt elev
Vis hele sitatet...
quickfix: lån en annen sin bruker? Kanskje du kan finne ut om det finnes en gjestebruker også.
Som oftest er ikke SSH blokkert på skolenettverk, så jeg hadde tatt en titt på denne videoen. Gjorde noe lignende når jeg gikk på skolen da IT folka var rimelig sketchy og ikke hadde særlig lyst til å bruke skolenettet i det hele tatt.
SSH er blokkert på min skole (Ladejarlen)
Proxy? På skolen min så sniffer de url'en så jeg må bruke vpn for å få bildene til å vises...
Kanskje du kan bruke hidemyass? eller VPN?
Sitat av nudo Vis innlegg
Kanskje du kan bruke hidemyass? eller VPN?
Vis hele sitatet...
Hidemyass er blocked hos meg
eneste måten som jeg har hatt erfaring med er og sette opp egen privat web proxy. har testet med vpn også men ser ut til at dem har blokkert porten. Noen som har testet med VNC? Vurderer og teste det
Sitat av paddus Vis innlegg
eneste måten som jeg har hatt erfaring med er og sette opp egen privat web proxy. har testet med vpn også men ser ut til at dem har blokkert porten. Noen som har testet med VNC? Vurderer og teste det
Vis hele sitatet...
Sett opp VNC serveren til å kjøre på port 80, så skal det glatt gå gjennom..
Samme gjelder forøvrig VPN.
Når jeg brukte VPN på skolen betalte jeg for http://proxpn.com/
Posta i en tidligere tråd om dette.. Læreren leste det å ble busta.. høhø

Anyway, er du villig til å betale skal det nok funke
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Sett opp VNC serveren til å kjøre på port 80, så skal det glatt gå gjennom..
Samme gjelder forøvrig VPN.
Vis hele sitatet...
Tror 80,443 er de som de fleste skoler har åpne
Skype blir også frakoblet når dem stenger internett! går ikke å koble seg til VPN når nettet er sperret!
De bruker en programvare til å sperre dette.

Du må finne en måte å tukle med denne programvaren på, enten det er å få den til å ikke kjøre, eller kunne overstyre den.
- Da er det også fint lite andre kan hjelpe til med uten et navn på den..
Sitat av Choobe Vis innlegg
På ungdomsskolen kunne vi bare bruke en annen browser enn IE (ikke importer innstillinger!), eller fjerne et script, men husker ikke hvordan vi gjorde det.

Var mer sofistikert på VGS da, prøv en annen browser.
Vis hele sitatet...
Vi kunne installere en plugin som gjorde at nettleseren utga seg som IEX, husker ikke hva den het men den gjorde i tillegg at nettet ikke kunne sperres
VPN på 53 UDP funker knall. På min skole funker det også bare å bruke https:// for alt som er blokka.
Sabeltanns høyrehånd
Du kan laste ned PrivitizeVPN eller HotSpot Shield. Funker som faen. Ellers kan du bruke en standard web proxy.
Sitat av missie2000 Vis innlegg
Du kan laste ned PrivitizeVPN eller HotSpot Shield. Funker som faen. Ellers kan du bruke en standard web proxy.
Vis hele sitatet...
Kan nevne at noen(mange?) sperrer det.
Når jeg kjører Hotspot Shield bare laster og laster den, helt til jeg får error.
Privitize tror jeg bare ikke gjorde noe som helst, ingen effekt.
Pleide å bruke TorBrowser, det funker men faen så tregt det går :P
Det er jeg som har satt opp dette systemet på Tiller VGS i Trondheim.
Jeg er fullstendig klar over at å endre MAC-adresse vil gi deg tilgang til nettet, men så har vi det punktet med at man trenger adminrettigheter for å endre MAC-adresse.
Hva med å installere OpenVPN TCP på port 80 hjemme?
Sist endret av nudo; 21. februar 2013 kl. 09:10.
tor browser er også blokkert på skolen min, er ikke mulig og kobble til tor nettverket
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Hei! jeg lurte på om det er noen måte å komme rundt skolens spering? Fordi dem sperer nettet for hvær enkelt elev i en time fks! har sett fronten og websiden er internettstyring da må man logge på en sånn greie som bare læreren har tilgang til! men veit dere åssen man kan komme rundt dette?
Vis hele sitatet...
Sett opp en openVPN-server på TCP port 21 eller 80 hjemme og koble til via den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av paddus Vis innlegg
SSH er blokkert på min skole (Ladejarlen)
Vis hele sitatet...
Jeg har en Mac Mini stående hjemme som tar imot SSH på port 433 (HTTPS), det funker perfekt!

Men når vgs blokkerer blokkerer de faktisk nettet helt

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Det er jeg som har satt opp dette systemet på Tiller VGS i Trondheim.
Jeg er fullstendig klar over at å endre MAC-adresse vil gi deg tilgang til nettet, men så har vi det punktet med at man trenger adminrettigheter for å endre MAC-adresse.
Vis hele sitatet...
Vel, det er da enkelt nok!
Også er private pcer/macer alltid kult å ha!
Sitat av Zimvir Vis innlegg
Jeg har en Mac Mini stående hjemme som tar imot SSH på port 433 (HTTPS), det funker perfekt!

Men når vgs blokkerer blokkerer de faktisk nettet helt



Vel, det er da enkelt nok!
Også er private pcer/macer alltid kult å ha!
Vis hele sitatet...
Tja han vet nok ikke helt hva han snakker om, det skolenettet sperrer ikke på MAC. Men det er jo bra at selv de som var lokal admins ikke vet hvordan det fungerer helt.
du kan kanskje komme rundt med å legge inn firefox på en usb pinne (portableapps.com) og legge til en proxy addon til den.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er det rart dagens ungdom ikke klarer å skrive leselig norsk når de bare skal "hække" interwebz hele tiden.
klassen min på VGS var den første klassen i norge som fikk gratis laptoper (vi var med i prøveprosjektet) ... 1997 hvis jeg ikke husker helt feil.

da fantes det ingen "sperring av nettsider". og spre keyloggers på hele skolenettverket var så enkelt som å legge ut en fil som het "IKKE KLIKK MEG.exe" i fellesmappa på nettverket, som utløste keyloggeren.

oh the good old days..
Egyptisk Tempelkatt
Verdens simpleste bypass på skolenettet

1. Last ned TeamViewer og innstaller det på Pcen din hjemme.
2. Lag en bruker med passord
3. La pcen stå på med teamveiwer åpent og klart.
4. Dra på skolen, logg på skolepcen og gå på www.teamviewer.com
5. Last ned og velg "Kjør", det krever ikke admin rights
6. Logg på, kontroller hjemme pcen.
7. Kapow!

Krever dog at du har internett forbindelse på skolen da, og at teamviewer ikke er blokka.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Verdens simpleste bypass på skolenettet

1. Last ned TeamViewer og innstaller det på Pcen din hjemme.
2. Lag en bruker med passord
3. La pcen stå på med teamveiwer åpent og klart.
4. Dra på skolen, logg på skolepcen og gå på www.teamviewer.com
5. Last ned og velg "Kjør", det krever ikke admin rights
6. Logg på, kontroller hjemme pcen.
7. Kapow!

Krever dog at du har internett forbindelse på skolen da, og at teamviewer ikke er blokka.
Vis hele sitatet...
Jeg skal love deg at dette blir kjapt blokkert i nettet om mange begynner å bruke det. Det kommer til å være pinlig obvious at noen sitter å fjernstyrer hjemmepcen hele dagen i div nettverkslogger osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av paddus Vis innlegg
SSH er blokkert på min skole (Ladejarlen)
Vis hele sitatet...
Nei, fiksa nettopp for bror min.
Linux geek!
Sauu's Avatar
Sitat av hayer Vis innlegg
Nei, fiksa nettopp for bror min.
Vis hele sitatet...
Hvordan kommer du deg gjennom proxyen til STFK? Bruker selv Cygwin og ssh+corkscrew for "tunnelere" hjem. Det fungerer, men proxyserveren er ikke glad i å gi meg tilgang. Får authentication error 407, men etter alt fra 1 til 100 forsøk kommer jeg gjennom.

Off-topic: Var skikkelig gøy å se herrestafetten i VM på projektor i klasserommet, selv om det var sperret for resten av skolen! Riktignok überdårlig kvalitet, men dog...
Sist endret av Sauu; 4. april 2013 kl. 19:26.
Går det ikke med hotspot?
Nettet blir blokkert lokalt på skolen via en WLAN Controller som gjør at du ikke kommer på nettet.
I hvert fall der jeg er
Ingenting fungerer, kun lokalt nett (tilgang til mappede-stasjoner osv..) Så VPN osv fungerer ikke.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Det er jeg som har satt opp dette systemet på Tiller VGS i Trondheim.
Jeg er fullstendig klar over at å endre MAC-adresse vil gi deg tilgang til nettet, men så har vi det punktet med at man trenger adminrettigheter for å endre MAC-adresse.
Vis hele sitatet...
Tviler på at du har satt opp det nettet... som for øvrig er samme nett på som på alle skolene. sperreløsningen så vidt jeg vet sperrer ikke på MAC :-)

Sitat av eal2l Vis innlegg
Nettet blir blokkert lokalt på skolen via en WLAN Controller som gjør at du ikke kommer på nettet.
I hvert fall der jeg er
Ingenting fungerer, kun lokalt nett (tilgang til mappede-stasjoner osv..) Så VPN osv fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Nettet blir ikke sperret med en Wlan Controller. Wlan kontrolleren gjør at du kommer deg på nett trådløst. Er annen løsning som sperrer og følger med på trafikken.