Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 13567
Har fått en god pris på cola (sier det er fra peru) ca 70-80% rent sier han selv.

Får det" gratis" ( da han skylder meg penger fra Før).

Skal få det på tors/fredag. Noen metoder for å se etter om det stemmer?
Sist endret av king123; 30. september 2015 kl. 00:39.
Testkit som måler renhet er det du ser etter. EZ er en anerkjent produsent.
Du kan kjøpe EZ testkit for å teste det
Hva er prisen på det?
Det er ikke lett å teste, selv med EZ. Er det 90% hvetemel og 10% kokain slår det ut som kokain. Dra det i nesa, ta EZ test mtp. RC. ''70-80% ren kokain fra peru mann, ta det!''. Hørt noe ala dette mange ganger før.
Når noen har anskaffet seg litt cola av sånn kvalitet så brukes det ALDRI, og da mener jeg ALDRI til å nedbetale smågjeld.

Sånn. Tøffetom-test slo ut negativt for 70%+, langt høyere sikkerhet enn tulletester som "sjekker" renhetsprosent.

...Det ender heller ikke opp i normal sirkulasjon. Det er noe som koster altfor mye for brukergrupper som partysvensker eller dem som freak stort sett representerer, det blir mer som en dyr whisky. Prisøkningen er ikke proporsjonal med kvalitetsøkningen, husker den ene gangen jeg var borti mer enn enkle grammere av det gikk den ut for 2-2500 pr g.. Kanskje 30% sterkere enn vanlig god cola til en brøkdel av prisen.
Sist endret av Tøffetom; 30. september 2015 kl. 01:28.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Når noen har anskaffet seg litt cola av sånn kvalitet så brukes det ALDRI, og da mener jeg ALDRI til å nedbetale smågjeld.
Vis hele sitatet...
This. This. And more this.

Han vil prøve å få deg til akseptere noe som angivelig har en høyere verdi enn det det har. Du har ingen sikker måte å teste dette på. Eller det finnes. Men krever nok mer enn et ebay kit.
Lag base av ett gram, saa vei det.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Lag base av ett gram, saa vei det.
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er feil.
er så rusa på 2cb nå at er ikke alt jeg får med meg her hehe.

men stoler såpass på han, uansett, får teste noen små linere i startet så finner jeg fort ut av om det er bra varer eller ikke

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Når noen har anskaffet seg litt cola av sånn kvalitet så brukes det ALDRI, og da mener jeg ALDRI til å nedbetale smågjeld.

Sånn. Tøffetom-test slo ut negativt for 70%+, langt høyere sikkerhet enn tulletester som "sjekker" renhetsprosent.

...Det ender heller ikke opp i normal sirkulasjon. Det er noe som koster altfor mye for brukergrupper som partysvensker eller dem som freak stort sett representerer, det blir mer som en dyr whisky. Prisøkningen er ikke proporsjonal med kvalitetsøkningen, husker den ene gangen jeg var borti mer enn enkle grammere av det gikk den ut for 2-2500 pr g.. Kanskje 30% sterkere enn vanlig god cola til en brøkdel av prisen.
Vis hele sitatet...
han skylder meg litt over 1000 lappen, så gir oppdatering etter helga om det var bra cola eller ikke
Sist endret av king123; 30. september 2015 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei. Dette er feil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er den måten feil, og hva er i så fall rett måte gjøre det på da TøffeTom?
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hvorfor er den måten feil, og hva er i så fall rett måte gjøre det på da TøffeTom?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke er ren kokain man sitter igjen med i steinen. Alle som gjør dette tror de har 85% ren cola av en grunn Er utall andre salter som kan substituere kokainen i reaksjonen, noe som selvfølgelig distributørene er klar over.

Ikke glem at dette er sånn fattigfolket får noe som helst funk ut av crappy coke til lite penger. Ville vært veldig paradoksalt om prosessen fjernet 90% av massen til greiene dems
Sist endret av Tøffetom; 30. september 2015 kl. 10:43.
Jeg er så jævlig grønn på alt annet enn opiater gjennom painkillers, kan noen forbarme seg over meg og beskrive kokainrus?
Jeg har testet det en gang i fylla, og det var som å bli 100% uthvilt, tilbake til å føle seg brisen og gjorde at jeg kunne feste i en hel del timer lenger.
Takker.
Så det er mest en opplevelse av utholdenhet? Er det en fysisk nytelse også?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Lag base av ett gram, saa vei det.
Vis hele sitatet...
Resultatet av dette blir crack, ikke sant? Hvordan er dette egentlig i forhold til kokain i pulverform? Mer konsentrert, bedre opptak i kroppen via røyking, lengre rus i tid, eller?

Får jo inntrykk av at dette er noe mennesker med lite penger driver med, via media og film-/tv-industrien i alle fall.
Sitat av Lotuspotus Vis innlegg
Takker.
Så det er mest en opplevelse av utholdenhet? Er det en fysisk nytelse også?
Vis hele sitatet...
Du føler deg veldig bra også. Vi leker rundt med serotonin og dopamin her. Men, det er ikke noe spektakulært eller magisk som ved MDMA feks.
Sitat av king123 Vis innlegg
men stoler såpass på han, uansett, får teste noen små linere i startet så finner jeg fort ut av om det er bra varer eller ikke
Vis hele sitatet...
Helt ærlig. Hvorfor kaster du bort tiden til folk? Hvorfor gidder du å spørre når du ikke hadde ett tenkt å følge rådet uansett?
Sitat av murloc Vis innlegg
Helt ærlig. Hvorfor kaster du bort tiden til folk? Hvorfor gidder du å spørre når du ikke hadde ett tenkt å følge rådet uansett?
Vis hele sitatet...

Hva snakker du om?

Lurte på metoder for og finne ut av renheten på det.

Edit: takk for gode svar fra dere andre
Sist endret av king123; 30. september 2015 kl. 21:08.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hva snakker du om?

Lurte på metoder for og finne ut av renheten på det.

Edit: takk for gode svar fra dere andre
Vis hele sitatet...

Hvis du bare lurte på metoder for å teste renhet kunne du like greit skippet resten av historien. Jeg oppfattet det slik at du lurte på om dette var en ok deal, noe det selvsagt hadde vært dersom det hadde vært 80% rent.

Altså dersom man kan måle det så vil du ut ifra det resultatet akseptere eller ikke akseptere tilbudet hans. Hva var poenget med historien dersom du uansett hadde tenkt å ta imot?
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis du bare lurte på metoder for å teste renhet kunne du like greit skippet resten av historien. Jeg oppfattet det slik at du lurte på om dette var en ok deal, noe det selvsagt hadde vært dersom det hadde vært 80% rent.

Altså dersom man kan måle det så vil du ut ifra det resultatet akseptere eller ikke akseptere tilbudet hans. Hva var poenget med historien dersom du uansett hadde tenkt å ta imot?
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg for at du/eller andre oppfattet det slik.
Skal droppe historien neste gang...
Dette er muligens den første gangen noen som har vært i bekjentskap med stoff har sagt: "dude, det er nesten helt rent. Dette er den sykeste shitten jeg har vært borti mann, her ta litt, gratis!"

Uansett, jeg ville heller tatt pengene og satt de inn på BSU
Ja han spurte jo ikke om råd til hva han skulle gjøre med situasjonen, bare om det er mulig å teste renhet. Synes ikke det var å kaste bort folks tid på linje med de som lager tråder som "Har spist førti valium og knerta en halvflaske vodka, burde jeg ta xxx nå eller ikke??" for så å komme tilbake en time senere etter flere frarådende svar og si "hehe gjorde det uansett jeg".
Takk Candela!

Skrev aldri noe om jeg burde/burde ikke godta tilbudet. Syns jeg spurte tydelig om det fines måter og måle renheten på.

Sitat av bacongull Vis innlegg
Dette er muligens den første gangen noen som har vært i bekjentskap med stoff har sagt: "dude, det er nesten helt rent. Dette er den sykeste shitten jeg har vært borti mann, her ta litt, gratis!"

Uansett, jeg ville heller tatt pengene og satt de inn på BSU
Vis hele sitatet...
Er en god kamerat, var faktisk jeg som spurte om det var greit og bytte, hehe
Sist endret av king123; 1. oktober 2015 kl. 11:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du tar litt coca og gnir det mellom tommel og pekefinger, og det "forsvinner / smelter" mellom fingrene. Det er et godt tegn. Cocainen skal være meget fluffy og du skal helst ikke kjenne at du gnir det mellom fingrene. Også et godt tegn. Og hvis du blir litt oljete på fingrene så kan det indikere på at man sitter på et produkt som er mye renere en gjennomsnittet.

Husk at hvis det er skikkelig yay, så holdet det med bare tuppen på nøkkelen. Er den riktig god så skal det kjennes i det man drar det i seg.
Sitat av Odd Vis innlegg
Hvis du tar litt coca og gnir det mellom tommel og pekefinger, og det "forsvinner / smelter" mellom fingrene. Det er et godt tegn. Cocainen skal være meget fluffy og du skal helst ikke kjenne at du gnir det mellom fingrene. Også et godt tegn. Og hvis du blir litt oljete på fingrene så kan det indikere på at man sitter på et produkt som er mye renere en gjennomsnittet.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Googla signs of good cocain, og det første som kom opp var en bluelight thread der en bruker hadde postet ''In my personal experience, taking a tiny bit of cocaine between my fingers and rubbing it. If everything gets oily really fast without having specs of powders in it is usually a very good sign.'' så jeg antar det er der du har det ifra. Om du faktisk har gode kilder på det hadde det vært utmerket. Fint å kunne teste colaen sin sånn. Har hørt at kokainen er bra om den gjerne er noe kornete. Har ingen kilder. Nå er uansett konsistens en helt på bærtur måte å teste colaen, da kokain i Norge sjeldent ligger på over 20% og kan være cutta med det meste. Hvorfor er det et godt tegn at kokainen er oljete?
Sist endret av Relevant; 1. oktober 2015 kl. 19:23.
Den skal "smelte" mellom fingrene og ikke legge igjen korn som ikke går i oppløsning. Ikke nøyaktig, men bedre enn ingenting.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nå er uansett konsistens en helt på bærtur måte å teste colaen, da kokain i Norge sjeldent ligger på over 20% og kan være cutta med det meste.
Vis hele sitatet...
...apropos kilder; blir overrasket om du kan dokumentere dette.

At norsk kokain er dårlig er noe folk elsker å mase om, siden det impliserer at man er en "kul" kis som har vært i det store utland og fikset prima coke slik turister pleier å gjøre, og på denne måten har tilpasset sin "standard" deretter. Alternativt har de så heftige kontakter innenlands at de får helt andre saker enn alle andre.

Faktum er at norsk kokain er langt over snittet i Europa. Sammenlignet med Storbritannia er Norge som Columbia å regne.
Sist endret av Tøffetom; 1. oktober 2015 kl. 20:10.
Det høres svært overraskende ut, britene er veldig glad i kokain men jeg har aldri vært på cola safari i UK. Kan ihvertfall anbefele cola i Lanzarote. Den smeller godt
Sitat av candela Vis innlegg
Ja han spurte jo ikke om råd til hva han skulle gjøre med situasjonen, bare om det er mulig å teste renhet. Synes ikke det var å kaste bort folks tid på linje med de som lager tråder som "Har spist førti valium og knerta en halvflaske vodka, burde jeg ta xxx nå eller ikke??" for så å komme tilbake en time senere etter flere frarådende svar og si "hehe gjorde det uansett jeg".
Vis hele sitatet...
At andre tråder er verre har ingenting med saken å gjøre.
Det er ikke bare på et nettforum man burde være konkret og utelukke unødvendig informasjon. Både på skole og i jobb er det en stor fordel å være presis og komme til poenget.

TS kunne ganske enkelt skrevet "Hvordan kan jeg teste renheten til kokain?"
Sitat av monoxide Vis innlegg
Det høres svært overraskende ut, britene er veldig glad i kokain men jeg har aldri vært på cola safari i UK. Kan ihvertfall anbefele cola i Lanzarote. Den smeller godt
Vis hele sitatet...
Ved en gjennomgang av beslaglagt kokain (ikke ved grensen, men fra sluttbrukerne) var 33% under 9% rent. Gammel kilde, gidder ikke finne den. Dette vitner om en trend man finner overalt: kokain er blitt en statusgreie, ikke en rusgreie for folk flest. Jeg har en veldig god venn som selger cola og har gjort dette lenge, og etter å ha tatt kokain daglig i flere år så tørr jeg påstå at han er mer rutinert i å gjenkjenne kvalitet enn noen andre her inne. Samtidig har han like lang erfaring med å sammenligne hvordan responsen fra de han gir det til samsvarer ved den faktiske kvaliteten. Kort fortalt: folk flest aner ikke hva god cola er. Ting som konsistens, lukt, hva andre har sagt eller hvem som leverer det er viktigere enn kvalitet hos de fleste som ikke hsr svært omfattende erfaring

Har ikke validert det, men har hørt at gjenopprettelse av skilleveggen i nesen er den vanligste kosmetiske operasjonen i UK.. Dette er nok på grunn av alt pisset som puttes i som substitutter.
Ja det overrasker meg ikke, men vet det er flere High end dealere av kokain til de litt lenger opp i samfunnets rangstige enn det er her til lands. Men jo flere mellomledd jo mer bøff er det, dessverre. Men godt å høre at kvaliteten er på vei opp her til lands da
Kokain – antall beslag synker i Europa, samtidig har det vært en økning i Norge
Beslaglagt mengde kokain første halvår har sunket jevnlig siden 2007, selv om antall beslag har holdt seg stabilt omkring
450. Første halvår 2013 var det en stor økning i antall beslag sammenlignet med året før. Økningen avtok noe
mot slutten av 2013, men allikevel var det 20 % flere kokainbeslag i 2013 enn året før. første halvår 2014 er det ca.
500 beslag. Det er vesentlig lavere enn i 2013, men allikevel ca. 10 % høyere enn i perioden 2007-2012. Samtidig som
vi har sett denne økningen i Norge, melder EMCDDA at antallet kokainbeslag i Europa synker2.
Gjennomsnittlig styrkegrad i kokainbeslag er omtrent uendret, 35%.
Vis hele sitatet...
https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_2677.pdf
Takker så mye for tips!
Får den i morgen så da skal jeg prøve en av metodene her her



Sitat av Saerdna Vis innlegg
At andre tråder er verre har ingenting med saken å gjøre.
Det er ikke bare på et nettforum man burde være konkret og utelukke unødvendig informasjon. Både på skole og i jobb er det en stor fordel å være presis og komme til poenget.

TS kunne ganske enkelt skrevet "Hvordan kan jeg teste renheten til kokain?"
Vis hele sitatet...

Hvorfor henger du deg så opp i dettte egentlig
Sist endret av king123; 2. oktober 2015 kl. 09:32.
Sitat av monoxide Vis innlegg
Ja det overrasker meg ikke, men vet det er flere High end dealere av kokain til de litt lenger opp i samfunnets rangstige enn det er her til lands. Men jo flere mellomledd jo mer bøff er det, dessverre. Men godt å høre at kvaliteten er på vei opp her til lands da
Vis hele sitatet...
Den er på vei til å flate ut rundt 30%, etter stabil nedgang over rundt et tiår..

Verdt å nevne at på tidlig 2000-tallet var gjennomsnittet over 64% ren kokain her til lands. Det tror jeg det er få land på denne siden av atlanteren kan skilte med.

Norge er (var) et rikt land, når det gjelder kokain og andre stoffer som har en "flat" utsalgspris fra produksjonslandene så blir rett og slett velstanden i landet en drivende faktor for kvaliteten. Før var det også slik at dem som brukte kokain var dem som hadde råd til å bruke kokain.

Nå er det sånn at guttunger spleiser på en grammer med cola for å dele på byn.. Da spiller det ingen rolle om det er 80% eller 20%, det er uansett placebo som holder dem gående utover kvelden.

Har blitt en sånn " se på meg jeg tar kokain " - bølge. Latterlig patetisk spør du meg. 1 gram kokain på en kveld gir ca samme vurderingsgrunnlag av kvaliteten som 3 drinker på samme kveld gir av styrkegraden på drinkene.

EDIT: Regner her "1 kveld" som vors, byn og nach.. 1 gram holder greit til å sitte 2-3 timer å fjase med noen kompiser.

I tillegg så blir realiteten ved disse dosene den at andre stimulanter tilsettes i stedet, slik at wannabees og NAV-gangstere opplever noen elendige stimulanter som koffein eller efedrin i stedet og assosierer det med kokainrus.

I følge han kompisen min som har solgt et par år så er det helt forbløffende hvordan forskjellige kundegrupper foretrekker forskjellige kokaintyper. Mens dem som ligger på "se på meg" - doseringene foretrekker kokain tilsatt øvrige stimulanter så hater de som vet hva det går i og har råd til det det. Forklaringen er enkel: Kokain + stimulanter gir en hovedsakelig stimulerende effekt som er langt tydeligere og lengre vedvarende enn kokain alene. Kokain alene derimot går fort inn og fort ut, og dosene er mange ganger så høye som de eksempelvis er med amfetamin. Konsekvensen blir at eventuelle stimulanter akkumuleres, og det føles helt jævlig for å være så overstimulert over så lang tid som man da blir..

"stressebruger" er kanskje et begrep som finnes utenfor mitt hjemsted?
Sist endret av Tøffetom; 2. oktober 2015 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det begrepet har jeg ikke hørt før, men ble litt nysjerrig. Hva menes med det?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Den er på vei til å flate ut rundt 30%, etter stabil nedgang over rundt et tiår..

Verdt å nevne at på tidlig 2000-tallet var gjennomsnittet over 64% ren kokain her til lands. Det tror jeg det er få land på denne siden av atlanteren kan skilte med.

Norge er (var) et rikt land, når det gjelder kokain og andre stoffer som har en "flat" utsalgspris fra produksjonslandene så blir rett og slett velstanden i landet en drivende faktor for kvaliteten. Før var det også slik at dem som brukte kokain var dem som hadde råd til å bruke kokain.

Nå er det sånn at guttunger spleiser på en grammer med cola for å dele på byn.. Da spiller det ingen rolle om det er 80% eller 20%, det er uansett placebo som holder dem gående utover kvelden.

Har blitt en sånn " se på meg jeg tar kokain " - bølge. Latterlig patetisk spør du meg. 1 gram kokain på en kveld gir ca samme vurderingsgrunnlag av kvaliteten som 3 drinker på samme kveld gir av styrkegraden på drinkene.

EDIT: Regner her "1 kveld" som vors, byn og nach.. 1 gram holder greit til å sitte 2-3 timer å fjase med noen kompiser.

I tillegg så blir realiteten ved disse dosene den at andre stimulanter tilsettes i stedet, slik at wannabees og NAV-gangstere opplever noen elendige stimulanter som koffein eller efedrin i stedet og assosierer det med kokainrus.

I følge han kompisen min som har solgt et par år så er det helt forbløffende hvordan forskjellige kundegrupper foretrekker forskjellige kokaintyper. Mens dem som ligger på "se på meg" - doseringene foretrekker kokain tilsatt øvrige stimulanter så hater de som vet hva det går i og har råd til det det. Forklaringen er enkel: Kokain + stimulanter gir en hovedsakelig stimulerende effekt som er langt tydeligere og lengre vedvarende enn kokain alene. Kokain alene derimot går fort inn og fort ut, og dosene er mange ganger så høye som de eksempelvis er med amfetamin. Konsekvensen blir at eventuelle stimulanter akkumuleres, og det føles helt jævlig for å være så overstimulert over så lang tid som man da blir..

"stressebruger" er kanskje et begrep som finnes utenfor mitt hjemsted?
Vis hele sitatet...
Forklaringen er enkel: kokain er oppskrytt. Det sier jo litt at såpass mange foretrekker kokain tilsatt andre stimulanter.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
...apropos kilder; blir overrasket om du kan dokumentere dette.

At norsk kokain er dårlig er noe folk elsker å mase om, siden det impliserer at man er en "kul" kis som har vært i det store utland og fikset prima coke slik turister pleier å gjøre, og på denne måten har tilpasset sin "standard" deretter. Alternativt har de så heftige kontakter innenlands at de får helt andre saker enn alle andre.

Faktum er at norsk kokain er langt over snittet i Europa. Sammenlignet med Storbritannia er Norge som Columbia å regne.
Vis hele sitatet...
Du setter bokstavelig talt norgesrekord i å kaste stein i glasshus i denne tråden.

At kolaen blandes ut har igrunn lite med å gjøre med land, men antall ledd før det når sluttbruker. At det innføres kola med høy kvalitet til Norge er vel ikke så kontroversielt å påstå. De fleste som kjøper kola får det neppe fra leddet etter Pablo Escobar for og si det slikt. Så for å si det slikt, for de fleste i hele verden stemmer det at kvaliteten på kolaen er lav. Eller den har lavt innhold av kokain for å være presis.
God kokain er langt ifra oppskrytt! "Gatecola" er oppskrytt med god grunn, og enig med det du sier Tøffetom.
Sitat av murloc Vis innlegg
Du setter bokstavelig talt norgesrekord i å kaste stein i glasshus i denne tråden.

At kolaen blandes ut har igrunn lite med å gjøre med land, men antall ledd før det når sluttbruker. At det innføres kola med høy kvalitet til Norge er vel ikke så kontroversielt å påstå. De fleste som kjøper kola får det neppe fra leddet etter Pablo Escobar for og si det slikt. Så for å si det slikt, for de fleste i hele verden stemmer det at kvaliteten på kolaen er lav. Eller den har lavt innhold av kokain for å være presis.
Vis hele sitatet...
Det har overhodet ikke lite med land å gjøre. Hvor velstående et land er forteller noe om hvor mye et gram kan selges for, hvor mye et relativt sett godt gram er verdt ifht et dårlig gram, andelen av beløpet som går til bakmenn og så til slutt hvem sluttbrukerne faktisk er. Det er internasjonale nettverk som står bak dette, nettverk som ligger et hestehodet foran de mest sofistikerte systemene Europas myndigheter klarer å koke sammen. Tror du seriøst ikke at de klarer å ta vurderinger som kan gi resultater i milliardklassen hva videre distribusjon angår? Tror du de bare sitter å surrer på måfå og kaster rundt seg med kokain-blokker i øst og vest? Tror du land med 300% BNP av et annet land har samme optimale kokain/blande-forhold mtp profitt?

Fra Sør-Amerika kommer det i tonnevis av gangen til havner hovedsakelig i Spania og Nederland, hvorpå det omfordeles, utblandes, og pakkes videre for transport i kroppens hulrom. Volum vs kvalitet med høyde for transportmetoder og grensekontroller er bare noen av de geografiske forskjellene som tilsier forskjellige kompromiss forskjellige steder.

Kokainen jeg får her i Norge har jeg ALDRI fått noe annet sted i Europa, og jeg har sannsynligvis sniffet mer cola i utlandet enn de fleste her har i sitt liv. Dette er mitt fag, dette er det jeg kan.

At du sitter her å har lest litt på freak og resonnerer litt utifra hvordan du ser for deg at dopmarkedet fungerer, og på bakgrunn av det kaller mine påstander å kaste stein i glasshus - det fornærmer meg faktisk mer enn noe annet jeg har hørt her i år.

Du har vært på dette forumet lenge nok til å vite at dette kan jeg, samtidig som at dette er noe jeg selvfølgelig ikke begynner å inkriminere meg selv for å ha rett i.

Jeg tilbyr generell informasjon hverken tollere eller politimenn har samme forutsetning for å kunne vurdere, om du heller vil synse/kverulere får det være opp til deg.

Sitat av kingkongofF Vis innlegg
Det begrepet har jeg ikke hørt før, men ble litt nysjerrig. Hva menes med det?
Vis hele sitatet...
"Bruger", en brus - den er grei. Stressebruger er altså stressekokain, kokain som innlysende nok gjør deg "stresset". Har du noengang tatt 4-600 mg koffein tabletter? Da er du litt i samme gate. Pulsen stiger ubehagelig mye, generell uro, ikke den "riktige" rusen. Colarusen er ved rett dose umiskjennelig, men som beskrevet ovenfor er det så forferdelig mange som skal leke cola-tryner uten å ha råd til det. Da blir den relativt sett milde rusen kokain gir forsvinnende liten sammenlignet med placeboen, så når det er øvrige stimulanter i som koffein, efedrin, pseudoefedrin eller tilogmed speed, da "kicker" plutselig kokainen for disse wannabeene.

For dem som inntar kokain i det tempoet det er digg å innta kokain i derimot gir denne stressebrugeren en akkumulering av stimulanter med mange ganger så lang halveringstid..

Resultatet blir at man sitter innesluttet og stresset uten helt å vite hvor man skal gjøre av seg... I timesvis..
Sist endret av Tøffetom; 2. oktober 2015 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det har overhodet ikke lite med land å gjøre. Hvor velstående et land er forteller noe om hvor mye et gram kan selges for, hvor mye et relativt sett godt gram er verdt ifht et dårlig gram, andelen av beløpet som går til bakmenn og så til slutt hvem sluttbrukerne faktisk er. Det er internasjonale nettverk som står bak dette, nettverk som ligger et hestehodet foran de mest sofistikerte systemene Europas myndigheter klarer å koke sammen. Tror du seriøst ikke at de klarer å ta vurderinger som kan gi resultater i milliardklassen hva videre distribusjon angår? Tror du de bare sitter å surrer på måfå og kaster rundt seg med kokain-blokker i øst og vest? Tror du land med 300% BNP av et annet land har samme optimale kokain/blande-forhold mtp profitt?
Vis hele sitatet...
Du fikk nettopp konkrete kilder fra politiets beslag som nevnte at renhet var ~31% på sluttbrukernivå i Norge. Hva du mener om markedet ellers, uten å komme med kilder driter jeg i. Er du i tillegg uenig i at det foregår en utblanding av kokain nedover i distribusjonsrekkene?

Jeg blir svært forundret over at du antar å vite hva jeg vet eller ikke vet av kokain. Samtidig sier du at jeg bør stole på deg fordi jeg har vært på forumet en god stund. Kan ikke jeg si det samme til deg?

Du profilerer deg i denne og andre tråder som verdensmester i både det ene og det andre. For meg er du en totalt anonym person som for min del ikke har mer etos i argumentasjonene enn en hvilken som helst bruker på freak. Med mindre du velger å stå frem med beviser på hvem du kjenner (med navn og bilde) så er anektdotene dine verdt akkurat like mye som mine.

Hvorfor mener du at anekdotene dine er verdt mer enn andre sine. For det eneste du kommer med er nettopp det. Jeg kan også si at jeg har en kompis som har solgt kokain i mange år som mener det stikk motsatte av det din kompis mener. Det er dog svært laber argumentasjon. Ergo mener jeg du kaster kampestein i glasshus når du sier at andre som omtaler seg om kokain bare er tøffefolk som later som. I mine øyne er du akkurat lik.
Fra Sør-Amerika kommer det i tonnevis av gangen til havner hovedsakelig i Spania og Nederland, hvorpå det omfordeles, utblandes, og pakkes videre for transport i kroppens hulrom. Volum vs kvalitet med høyde for transportmetoder og grensekontroller er bare noen av de geografiske forskjellene som tilsier forskjellige kompromiss forskjellige steder.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kokainen jeg får her i Norge har jeg ALDRI fått noe annet sted i Europa, og jeg har sannsynligvis sniffet mer cola i utlandet enn de fleste her har i sitt liv. Dette er mitt fag, dette er det jeg kan.
Vis hele sitatet...
Hvis du har så gode kontakter som du påstår så får du vel god kokain da. Altså du kjenner de som er litt over i forsyningskjeden. De færreste sluttbrukere er så heldig.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
At du sitter her å har lest litt på freak og resonnerer litt utifra hvordan du ser for deg at dopmarkedet fungerer, og på bakgrunn av det kaller mine påstander å kaste stein i glasshus - det fornærmer meg faktisk mer enn noe annet jeg har hørt her i år.
Vis hele sitatet...
Igjen, hvor får du det fra at det jeg sier har noe som helst med hva jeg har lest på freak? Du antar at jeg bare skal stole på deg når du sier hvor ufattelig stor kontaktnett du har. Men du strekker ikke akkurat meg den samme armen tilbake!


Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du har vært på dette forumet lenge nok til å vite at dette kan jeg, samtidig som at dette er noe jeg selvfølgelig ikke begynner å inkriminere meg selv for å ha rett i.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hva? Narcissus ringte, han ønsker speilbildet sitt tilbake! Get over your self.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg tilbyr generell informasjon hverken tollere eller politimenn har samme forutsetning for å kunne vurdere, om du heller vil synse/kverulere får det være opp til deg.
Vis hele sitatet...
Nei, du tilbyr anekdoter som hvem som helst kan komme med. Politiets og tollerenes informasjon er i det minste falsifiserbar. Vi kan godt synse på et diskusjonsforum. Det overasker meg dog at du ikke innser at det du driver med er nettopp det.
Sitat av murloc Vis innlegg
Du fikk nettopp konkrete kilder fra politiets beslag som nevnte at renhet var ~31% på sluttbrukernivå i Norge. Hva du mener om markedet ellers, uten å komme med kilder driter jeg i. Er du i tillegg uenig i at det foregår en utblanding av kokain nedover i distribusjonsrekkene?




Hvis du har så gode kontakter som du påstår så får du vel god kokain da. Altså du kjenner de som er litt over i forsyningskjeden. De færreste sluttbrukere er så heldig.



Igjen, hvor får du det fra at det jeg sier har noe som helst med hva jeg har lest på freak? Du antar at jeg bare skal stole på deg når du sier hvor ufattelig stor kontaktnett du har. Men du strekker ikke akkurat meg den samme armen tilbake!




Unnskyld meg, men hva? Narcissus ringte, han ønsker speilbildet sitt tilbake! Get over your self.



Nei, du tilbyr anekdoter som hvem som helst kan komme med. Politiets og tollerenes informasjon er i det minste falsifiserbar. Vi kan godt synse på et diskusjonsforum. Det overasker meg dog at du ikke innser at det du driver med er nettopp det.
Vis hele sitatet...
Skrev et makkverk av et tilsvar som holdt enda lavere nivå ennd et du svarer på her, glad det ble slettet. Blir så jævlig bitter på meg selv når jeg sitter å sniffer (god norsk ) cola uten noen god grunn.

Tallene du viser til her er ikke forbeholdt sluttbrukere, og du kan se for tallene forøvrig på kripos sine sider (trenden jeg beskrev tidligere):

https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_2677.pdf

Så kan du jo ta en titt på Irland, f.eks, og se om du er like skråsikker -er jo litt rart at vi har dobbelt så sterk kokain her til lands (fra 2014):

It found that the average purity of cocaine was 15% in 2010; 19% in 2011; and 17% in the first three months of 2012. The highest purity was 68%; the lowest 0.2%.
Vis hele sitatet...

http://www.irishexaminer.com/ireland...pe-271366.html

Når det gjelder distribusjonsrekkene du snakker om så er det en vidt forskjellig struktur nå kontra for eksempelvis 10 år siden. Det er langt færre ledd nasjonalt, da det har gjennomgått kraftig internasjonalisering. Det er ikke noe fantastisk spesielt eller "jeg er Tony Montana" over å i praksis ha 1.ledd i Norge.

Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis du har så gode kontakter som du påstår så får du vel god kokain da. Altså du kjenner de som er litt over i forsyningskjeden. De færreste sluttbrukere er så heldig.
Vis hele sitatet...
Igjen - det er ikke snakk om noen fantastiske kontakter. Det er snakk om en del kontakter og mer erfaring enn du skulle tro en nesevegg kunne gi deg. Hadde det vært snakk om den gamle mer hierarkiske strukturen som du beskriver, med mange ledd oppover innenlands, ville det jo være direkte dumskap (beyond min vanlige dumskap) å snakke om det her. Hele poenget er at leddet er et fly. Med 35% snitt (ikke 31, oppdater året) på hele sulamitten kan vi vel regne med at det er oppunder 50% snitt på det som ankommer landet med 1. nasjonale ledd. Disse har igjen noe variasjon, hvorpå jeg velger ut det beste tilgjengelige. Da sitter man fort med minst 60% som et beskjedent estimat - dog dette sannsynligvis er første gang jeg hevder noe som helst om "prosenter jeg kan ordne". Merker jeg gulper litt i kjeften, men jeg må jo bruke tallene for at ikke du skal avfeie påstandene mine som idioti.

Synes du det jeg skriver her er særlig ulogisk? Vi har 35% snitt i landet, gjetter 50% snitt på grensen, minst 10% +- i ekstremalverdier? Når jeg ser på tallene her så er jeg egentlig trygg på at vi kan legge på minst 5-10% til i gode peridedr med litt flaks, men det er bare fjasete å trekke inn her. Jeg mener å ha oppfylt også dine premisser for å påstå at jeg kan fint få tak i god, norsk kokain uten å være noe annet enn en sleten traver.



Sitat av murloc Vis innlegg
Igjen, hvor får du det fra at det jeg sier har noe som helst med hva jeg har lest på freak? Du antar at jeg bare skal stole på deg når du sier hvor ufattelig stor kontaktnett du har. Men du strekker ikke akkurat meg den samme armen tilbake!
Vis hele sitatet...
? Jeg skryter hele tiden av nettverket mitt? Når skal du få med deg at jeg ikke snakker om nettverket mitt overhodet, jeg snakker om missbruket mitt! Jeg har tross alt oppdatert i ganske mange år mine tragiske eskapader i rusens verden, det burde da være innlysende at hvis det er en som det er naturlig å tro har roen på diverse av diverse kvalitet så er det meg!? Det har ingenting med jeg er kul eller jeg er gangsta å gjøre, det har med at jeg er/(var, stort sett, teknisk sett) stabil, konsekvent og langt over gjennomsnittlig velstående junkie!


Sitat av murloc Vis innlegg
Nei, du tilbyr anekdoter som hvem som helst kan komme med. Politiets og tollerenes informasjon er i det minste falsifiserbar. Vi kan godt synse på et diskusjonsforum. Det overasker meg dog at du ikke innser at det du driver med er nettopp det.
Vis hele sitatet...
Antallet beslag politiet og tollerne gjør i løpet av et år på vei inn i landet er så små at det utvalget de har å basere seg på er en brøkdel av utvalget jeg går gjennom i løpet av et år****.

Da har faktisk jeg et langt mer solid grunnlag å uttale meg på, enda du selvfølgelig står fritt til å avfeie det som min løgn for å være den som kan fikse mest på freak.no. Da sover jeg bedre om nettene

****Ikke fordi jeg er gangstah eller kul eller har stort kontaktnettverk eller andre ting du prøver å få meg til å ha sagt - men enkelt og greit fordi jeg er borti mange typer (i små kvanta) som igjen kommer fra større batcher. Når disse blir tatt på grensen blir de tatt i sin helhet, og utgjør en veldig stor del av beslagene de gjør det året. Jeg har aldri hatt befatning med sånne mengder av den grunn, jeg kjenner ikke noen heftige folk av den grunn, og jeg er ikke noe fet av den grunn. Men jeg er fet.

Og jada, hvis det viktigste er å kunne ha falsifiserbare tall så får du holde deg til et tilfeidig utvalg utblandet kokain full i hvaenn som var på kjøkkenet når det skulle overleveres til kompisen. Deretter samlet sammen med øvrige beslag, eksempelvis på grensen, og kalkulert til et snitt på 35%.

Eller du kan ta høyde for at den faktiske prosenten nødvendigvis MÅ være høyere, og du kan ta høyde for at det er betydelig varians mellom de forskjellige batchene sin renhet.

Da vil nok de fleste med et oppriktig ønske om å vurdere renheten heller gå for den realistiske og praktiske tilnærmingen her, men du skal selvfølgelig få velge å ta den beviselig høyere grunn ved å lene deg mot de "falsifiserbare" tallene onkel tilbyr. Jeg skjønner virkelig ikke din intensjon med dine argument,

Sitat av murloc Vis innlegg
D
Du profilerer deg i denne og andre tråder som verdensmester i både det ene og det andre. For meg er du en totalt anonym person som for min del ikke har mer etos i argumentasjonene enn en hvilken som helst bruker på freak. Med mindre du velger å stå frem med beviser på hvem du kjenner (med navn og bilde) så er anektdotene dine verdt akkurat like mye som mine.

Hvorfor mener du at anekdotene dine er verdt mer enn andre sine. For det eneste du kommer med er nettopp det. Jeg kan også si at jeg har en kompis som har solgt kokain i mange år som mener det stikk motsatte av det din kompis mener. Det er dog svært laber argumentasjon. Ergo mener jeg du kaster kampestein i glasshus når du sier at andre som omtaler seg om kokain bare er tøffefolk som later som. I mine øyne er du akkurat lik.
Fra Sør-Amerika kommer det i tonnevis av gangen til havner hovedsakelig i Spania og Nederland, hvorpå det omfordeles, utblandes, og pakkes videre for transport i kroppens hulrom. Volum vs kvalitet med høyde for transportmetoder og grensekontroller er bare noen av de geografiske forskjellene som tilsier forskjellige kompromiss forskjellige steder.



Nei, du tilbyr anekdoter som hvem som helst kan komme med. Politiets og tollerenes informasjon er i det minste falsifiserbar. Vi kan godt synse på et diskusjonsforum. Det overasker meg dog at du ikke innser at det du driver med er nettopp det.
Vis hele sitatet...
Vi snakker om illegale temaer her som kun er pirket i overflaten av myndighetene. Det du ikke later til å forstå er at når ingen annen form for harde, falsifiserbare fakta foreligger, da er det faktisk mulig å supplementere med empiri, erfaringer og resonnementer. I disse sammenhengene vil det selvsagt forutsette at en person faktisk innehar disse førstehånds erfaringene, og med mindre hele min forumsaktivitet har hatt nettopp denne diskusjonen som klimaks jeg har forberedt meg til med løgn og bedrag så er jeg faktisk en av de få som det er grunn til å tro på utover eksempelvis dine anekdoter. Jeg får ofte PM relatert disse emnene, nettopp fordi folk registrer at jeg innehar denne erfaringen.

Så enda du står fritt til å ilegge mine erfaringer og slutninger akkurat den troverdigheten du vil så er saken en annen for forumet forøvrig. Og du er jo en relativt oppegående kar, hvorfor prøver du å sidestille hvemsomhelst og mine sine erfaringer her?

Dette er et forum der nettopp informasjon som denne skal kunne deles og diskuteres, slik at man kan få informasjon som ikke politi eller skolevesen har skrevet ned i en bok.

Nå tenker du igjen "ja for tøffetom skal vise hvor gangsta han er og hvor mye erfaring han har osv"...

Hvor ettertrykkelig må jeg uttrykke at jeg faktisk skammer meg over å være en jævla narkis? Hvor mange ganger må jeg uttrykke at jeg ikke ser på pushing eller kontakter som kult? De tingene du alltid skal kommentere sarkastisk at jeg har kommentert er nettopp de tingene som danner hele det empiriske grunnlaget for mine uttalelser. Jeg sitter på noen jævlig dyrkjøpte og på mange måter svært sjeldne erfaringer mtp kombinasjonen av kvantum, kompetanse, systematikk og ja, - de enorme mengdene med dop. Emner som dette her er emner der jeg sannsynligvis har bedre forutsetning for å synse enn 99.9999% av norges befolkning.

De som ruser seg like mye som jeg gjorde for bare noen måneder siden disponerer sjelden PC, de som har høyere utdanning og stor kjennskap til rus, fysiologi, statistikk og forskningsdata har sjelden noen betydelig erfaring med rus. Begge gruppene holdes som regel unna litt mer seriøse "ledd". Mine "anekdoter" på dette emnet er nok et av de få feltene der anekdoter på mange mtåer er det beste man får.
Sist endret av Tøffetom; 3. oktober 2015 kl. 12:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tøffetom: http://www.emcdda.europa.eu/html.cfm...stat_reference

Sjekker du 2014 ser du at Noreg ligg under snittet for Europa - som er på ~40%, medan Noreg ligg på 33%.UK er rimelig spesielt tilfelle, og ikkje spesielt representativt. Kort sagt kan det sjå ut som dei enten har veldig god eller elendig kokain.

At du har stappa i deg mykje rart gjer deg faktisk ikkje til ei betre kjelde enn faktiske undersøkelser. Sorry. Det er fortsatt anekdoter. Du har uansett brukt maksimalt en brøkdel av all kokainen i europa dei siste ti åra, så sample size for deg er ekstremt biased (du har neppe systematisk prøvd ulike dealere for å undersøke forskjeller), du har antakelig ikkje analysert stoffet, men sett på virkning det har på deg, og du har neppe eit representativt utval over tid heller.

Viare så ignorerer du at ein god del av tala nok kjem av grensebeslag, ettersom det er der det er enkelt å ta store volum, noko som vil påverke reinheita i positiv retning.
Sist endret av vidarlo; 3. oktober 2015 kl. 12:36.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tøffetom: http://www.emcdda.europa.eu/html.cfm...stat_reference

Sjekker du 2014 ser du at Noreg ligg under snittet for Europa - som er på ~40%, medan Noreg ligg på 33%.UK er rimelig spesielt tilfelle, og ikkje spesielt representativt. Kort sagt kan det sjå ut som dei enten har veldig god eller elendig kokain.

At du har stappa i deg mykje rart gjer deg faktisk ikkje til ei betre kjelde enn faktiske undersøkelser. Sorry. Det er fortsatt anekdoter. Du har uansett brukt maksimalt en brøkdel av all kokainen i europa dei siste ti åra, så sample size for deg er ekstremt biased (du har neppe systematisk prøvd ulike dealere for å undersøke forskjeller), du har antakelig ikkje analysert stoffet, men sett på virkning det har på deg, og du har neppe eit representativt utval over tid heller.

Viare så ignorerer du at ein god del av tala nok kjem av grensebeslag, ettersom det er der det er enkelt å ta store volum, noko som vil påverke reinheita i positiv retning.
Vis hele sitatet...
Den tabellen du viser til har noen greie indikatorer for land som tyskland og nederland, men 19 gatebeslag i Bulgaria er eksempelvis langt under bredden på mitt utvalg

Uansett, det har ikke vært min intensjon å påstå at jeg har empirisk grunnlag for å uttale meg om Europa som helhet. At jeg har fikset endel cola rundtom er fortsatt bare anekdotiske ikke-representative tilfeldige hook-ups.

MEN, når det gjelder i Norge så gir jeg meg faktisk ikke.

Det er faktisk ikke "en del" i grensebeslag, da de som står for majoriteten av omsetningen både i form av heroin og kokain bruker kroppens hulrom. Når andre aktører skal forsøke seg er det gjerne snakk om andre transportmidler, men som sagt, så godt som all kokain jeg fikser i Norge kommer i batcher på rundt halvkilo pr kurer. Tar du kripos sitt tallmateriale og dividerer beslaglagt mengde på antall beslag sitter du igjen med 30g/beslag.

Det er med andre ord først og fremst ferdig importert og tuklet med kokain du referer til i talldataene dine. Det du også må vite er at det er som nevnt av meg tidligere forskjellige brukergrupper. Det typiske kokain-beslaget på byn eller under husransakelse tilhører en middels freaker. Samtidig så sitter det velstående, voksne menn overalt i hele Norge og kjører i seg mer på en kveld enn disse bruker på et halvt år. Det er også vesentlig forskjell mellom de forskjellige typene som kommer over grensen. Ettersom at tollen gjerne bare tar en håndfull kurerer, om engang det, på et år så har de overhodet ikke noe representativt å gå etter der om dem i det hele tatt hadde tatt seg bryet til å separere grense og øvrige beslag.

Du har helt rett i at tallmateriale er bedre enn anekdoter og subjektive vurderinger, men du har ikke noe tallmateriale på det Norske kokainmarkedet her. Du har tallmateriale på beslaglagt kokain som i all hovedsak er tatt fra den brukergruppen som har mest tilbøylighet for drastisk kutting, tallmaterialet er tatt etter denne kuttingen, og det er kryddret med sporadiske grense-beslag som i sin helhet inneholder kun en renhetsgrad for hver av de respektive beslagene og dermed bare ytterligere bidrar til å vri talldataene i den ene eller andre retningen.


Majoriteten av kokainmarkedet er ikke representert i beslag-statistikker, lav-kvalitets amatørkutting er overrepresentert og enda er kvaliteten faktisk så høy som 35%.

Jeg gir meg faktisk ikke på dette, ikke fordi jeg har en magisk nese av gull, men fordi dette er helt åpenbart selv uten å ta inn min inngående kjennskap til markedet og daglige smaksprøver i omtrent tusen dager. (Stakkars den nesen min) Kan ikke fatte at det skal være så sterk motstand mot det å faktisk supplementere statistikk med reell kompetanse på et felt, det er da rimelig vanlig.

Nå som jeg faktisk har lagt denne delen av livet bak meg mer eller mindre tenkte jeg at tiden var moden for å kunne bidra i større grad i tråder som dette, da jeg faktisk sitter på mye relevant info som ihvertfall aldri har blitt postet her på bruket før.

Men når dette er greien - at det skal bli sånn barnehagestemning der Murloc blir grinete over at jeg får si ting uten kilde og slashdot skal komme med nesten et ti år gammalt sheet som tar for seg både 19 beslag for å representere et land eller "0% kokain i kokainbeslag" for å si at jeg er på jordet med mine gjennomtenkte vurderinger som - om dere faktisk fulgte med på hva jeg prøvde å opplyse dere om - ikke tar et eneste tall ut av luften (eller nesen). Jeg prøver bare å fortelle dere hva de tallene egentlig betyr, men det ser ut til at dere fikser den biffen seklv.

barnehage ass
Sist endret av Tøffetom; 3. oktober 2015 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tøffetom: Det er ikke galt i å trekke på erfaringer i form av anekdoter i en diskusjon. Men man bør være klar over begrensningene som ligger i den type argumentasjon. Det egner seg til å forklare hvorfor man har den oppfatningen man har, og gi motparten et inntrykk av hvem man er. Utover det, er det kun godvilje fra motparten som eventuelt gir argumentasjonen ballast. Man kan ikke forvente at meningsmotstandere skal ta til seg slik informasjon som del av deres vurderingsgrunnlag. Slike ting kan man forvente av små barn, at de stoler på at du er en autoritet, fordi du sier at du er det. I en sakdebatt med andre voksne, kan man ikke forvente dette. Da er det enten fakta som gjelder, eller logisk resonnement

Mener forresten ikke å si at du ikke også har logiske resonnement. Jeg har ingen spesiell mening om denne saken, og om hvem som har rett. Mener bare at du ikke kan ta deg nær av at folk ikke "stoler på ekspertisen din".
Sist endret av mentalmelt; 3. oktober 2015 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Men når dette er greien - at det skal bli sånn barnehagestemning der Murloc blir grinete over at jeg får si ting uten kilde og slashdot skal komme med nesten et ti år gammalt sheet som tar for seg både 19 beslag for å representere et land eller "0% kokain i kokainbeslag" for å si at jeg er på jordet med mine gjennomtenkte vurderinger som - om dere faktisk fulgte med på hva jeg prøvde å opplyse dere om - ikke tar et eneste tall ut av luften (eller nesen). Jeg prøver bare å fortelle dere hva de tallene egentlig betyr, men det ser ut til at dere fikser den biffen seklv.

barnehage ass
Vis hele sitatet...
Hvem er det som blir grinete her? Du tåler jo ikke at jeg er uenig med deg og et grunnlaget du benytter. Dersom Cappelen uttaler seg om hvordan cannabis smugling foregår inn til Norge så skal jeg lytte. En anonym bruker som er selvutnevnt kokainekspert basert på bakgrunn av et mangeårig missbruk får - naturligvis - ikke samme troverdighet. Selv Cappelen innrømmer at han står for relativt lite av den totale massen og derfor ikke kan uttale seg om all cannabis i Norge. Noe du av en eller annen grunn kan om kokain.

Politiet, kripos og tollvesen som har dette som heltisjobb er tilogmed dårligere kilder en deg, ifølge deg. Du legger hele tiden til grunn at fordi ikke alt blir stoppet så kan man ikke vite noe helt sikkert. Kanskje du bør følge det rådet når du så skråsikkert påstår hvor mye du selv vet? Du har tross alt ikke hverken testet eller snortet all kokain i Norge.

Å kalle meg grinete fordi jeg ikke aksepterer anektotiske bevis fra en jeg ikke vet hvem er får stå for din regning. At du i tillegg bare antar at du vet så mye mer enn meg er også helt utrolig overlegen oppførsel. For alt du vet både smugler og selger jeg kokain i meget stor skala. Men da det ville vært dumt å innrømme dette på et åpent forum så gjør jeg selvsagt ikke det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Tar du kripos sitt tallmateriale og dividerer beslaglagt mengde på antall beslag sitter du igjen med 30g/beslag.
Vis hele sitatet...
Det du gløymer er at det inkluderer små beslag, og at det gjerne vil vere fleire små beslag for kvart relativt store. Det er ei metodisk svakheit at det ikkje står om snittreinheit er vekta eller ikkje, noko som ville gjort det litt meir nyttig. Men fortsatt har eg meir lit til dei tala enn deg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er med andre ord først og fremst ferdig importert og tuklet med kokain du referer til i talldataene dine.
Vis hele sitatet...
Det står så vidt eg kan sjå ikkje i dataa eg refererte til. Hareg oversett noko?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ettersom at tollen gjerne bare tar en håndfull kurerer, om engang det, på et år så har de overhodet ikke noe representativt å gå etter der om dem i det hele tatt hadde tatt seg bryet til å separere grense og øvrige beslag.
Vis hele sitatet...
Fordi om dei berre tek ein brøkdel, så treng ikkje det sei at det ikkje er eit representativt utval. Det kjem an på kor store variasjoner det er i det som vert smugla, og kor stor andel dei tar. 1% av ein populasjon kan fortsatt vere eit representativt utval.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du har helt rett i at tallmateriale er bedre enn anekdoter og subjektive vurderinger, men du har ikke noe tallmateriale på det Norske kokainmarkedet her. Du har tallmateriale på beslaglagt kokain som i all hovedsak er tatt fra den brukergruppen som har mest tilbøylighet for drastisk kutting, tallmaterialet er tatt etter denne kuttingen, og det er kryddret med sporadiske grense-beslag som i sin helhet inneholder kun en renhetsgrad for hver av de respektive beslagene og dermed bare ytterligere bidrar til å vri talldataene i den ene eller andre retningen.
Vis hele sitatet...
Vil ikkje samtlege av dei innvendingane gjelde for andre land og? Eller er det særnorske problemer med tallmaterialet? Enten får du peike på litt grunnlag for kritikken din, eller så avskriv eg det totalt som ein variant av special pleading...

Og sidan du klager over at tala er gamle: eg såg gjennom andre år (som du finn med eit par trykk på nettsida), og som nevnt har du rett i at kvaliteten var betre på midten av nittitalet, men tala frå 2014 var ikkje vesentleg forskjellige frå 2009.
Sist endret av vidarlo; 3. oktober 2015 kl. 20:44.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Tøffetom: Det er ikke galt i å trekke på erfaringer i form av anekdoter i en diskusjon. Men man bør være klar over begrensningene som ligger i den type argumentasjon. Det egner seg til å forklare hvorfor man har den oppfatningen man har, og gi motparten et inntrykk av hvem man er. Utover det, er det kun godvilje fra motparten som eventuelt gir argumentasjonen ballast. Man kan ikke forvente at meningsmotstandere skal ta til seg slik informasjon som del av deres vurderingsgrunnlag. Slike ting kan man forvente av små barn, at de stoler på at du er en autoritet, fordi du sier at du er det. I en sakdebatt med andre voksne, kan man ikke forvente dette. Da er det enten fakta som gjelder, eller logisk resonnement

Mener forresten ikke å si at du ikke også har logiske resonnement. Jeg har ingen spesiell mening om denne saken, og om hvem som har rett. Mener bare at du ikke kan ta deg nær av at folk ikke "stoler på ekspertisen din".
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, jeg sitter å stresser med en innlevering og har nok vært nærtakende - igjen.

Sitat av murloc Vis innlegg
Hvem er det som blir grinete her? Du tåler jo ikke at jeg er uenig med deg og et grunnlaget du benytter. Dersom Cappelen uttaler seg om hvordan cannabis smugling foregår inn til Norge så skal jeg lytte. En anonym bruker som er selvutnevnt kokainekspert basert på bakgrunn av et mangeårig missbruk får - naturligvis - ikke samme troverdighet. Selv Cappelen innrømmer at han står for relativt lite av den totale massen og derfor ikke kan uttale seg om all cannabis i Norge. Noe du av en eller annen grunn kan om kokain.

Politiet, kripos og tollvesen som har dette som heltisjobb er tilogmed dårligere kilder en deg, ifølge deg. Du legger hele tiden til grunn at fordi ikke alt blir stoppet så kan man ikke vite noe helt sikkert. Kanskje du bør følge det rådet når du så skråsikkert påstår hvor mye du selv vet? Du har tross alt ikke hverken testet eller snortet all kokain i Norge.

Å kalle meg grinete fordi jeg ikke aksepterer anektotiske bevis fra en jeg ikke vet hvem er får stå for din regning. At du i tillegg bare antar at du vet så mye mer enn meg er også helt utrolig overlegen oppførsel. For alt du vet både smugler og selger jeg kokain i meget stor skala. Men da det ville vært dumt å innrømme dette på et åpent forum så gjør jeg selvsagt ikke det.
Vis hele sitatet...
Hvis du fulgte med på resonnementene mine så er det ikke et eneste tall hentet ut av nesen min. Det er med utgangspunkt i nettopp tallene du refererer til at jeg trekker de slutningene jeg gjør. Igjen - du peker på mine påståtte superevner og superekspertise, anekdoter og bla bla, men du har enda til gode å faktisk demonstrere mine urimelige slutninger eller logiske brister.

Det min "superekspertise" har bidratt med er ting som at kroppens hulrom er hovedinnfartsåre (noe som også er kjent blant tollere og media) eller at det faktisk foreligger to forskjellige brukergrupper der den ene er overrepresentert i beslag og dårlige greier, mens den andre er nærmest usynlig både på statistikk og i utelivet til tross for å stå for majoriteten av konsumet. Videre har jeg bekreftet at det er betydelig forskjell på kvalitet og aktive substanser i kokainen som kommer inn i landet.

Ingenting av dette er sjokkerende, og jeg blir overrasket hvis du tviler på at noen av de påstandene stemmer. De har ihvertfall ikke blitt bestridt så langt, heller bare generelle stikk mot min innbilte overlegenhet.



Sitat av slashdot Vis innlegg
Det du gløymer er at det inkluderer små beslag, og at det gjerne vil vere fleire små beslag for kvart relativt store. Det er ei metodisk svakheit at det ikkje står om snittreinheit er vekta eller ikkje, noko som ville gjort det litt meir nyttig. Men fortsatt har eg meir lit til dei tala enn deg.

Det står så vidt eg kan sjå ikkje i dataa eg refererte til. Hareg oversett noko?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg har vært så grei å hente det for deg.

Reitox og Kripos bruker såvidt jeg har forstått samme tallmateriale fra samme målinger fom tusenårsskiftet. Det du har er altså et mindre utvalg av statistikken under, tilfeldigvis er den ferdige gjennomsnittsverdien 4 prosentpoeng høyere, altså helt oppe i 39%. Og dette er på 451 beslag, vel og merke i rekordåret 2007. Kan tenke meg at et rekordbeslag inngår i de 371 målingene som ikke er inkludert i Reitox sine data - siden kvantumet er så høyt det året.

//THUMBNAIL
https://www.regjeringen.no/no/dokume...id202873/?ch=7


http://picz.no/3084

Sitat av slashdot Vis innlegg
Fordi om dei berre tek ein brøkdel, så treng ikkje det sei at det ikkje er eit representativt utval. Det kjem an på kor store variasjoner det er i det som vert smugla, og kor stor andel dei tar. 1% av ein populasjon kan fortsatt vere eit representativt utval.
Vis hele sitatet...
Det som smugles i en batch er en praktisk talt homogen komposisjon. Mens tollen kanskje får fatt på et par forskjellige batcher i året smaker jeg gjerne på mange ganger så mange. Tilsynelatende gjøres ei heller noe forsøk på å organisere analysene noe videre, alt bare pooles i en prosentverdi.

Jeg arbeidet aktivt for å identifisere stressorer (stimulanter med lengre halveringstid), jeg testet, jeg snakket med andre som prøvde samme batch, og jeg fikk etterhvert ganske god kontroll på å identifisere aktive kuttemidler. I tillegg har du den bedøvende effekten kokain har som ved høy andel av andre aktive virkestoffer substitueres for med tannlegebedøvelse (som varer for lenge og ofte for intenst og "dypt), noe som taler for at det i noen batcher har vært særdeles lav andel kokain. I og med at batcher kommer og går med langt høyere frekvens enn de sporadiske suksesshistoriene tollerne har i å ta kurerer, så går jeg ut ifra at tollerne enda ikke har plukket opp disse "designer-kokainene" for å kalle det det.

Det er STOR variasjon mellom kokainen som kommer inn i Norge.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Vil ikkje samtlege av dei innvendingane gjelde for andre land og? Eller er det særnorske problemer med tallmaterialet? Enten får du peike på litt grunnlag for kritikken din, eller så avskriv eg det totalt som ein variant av special pleading...

Og sidan du klager over at tala er gamle: eg såg gjennom andre år (som du finn med eit par trykk på nettsida), og som nevnt har du rett i at kvaliteten var betre på midten av nittitalet, men tala frå 2014 var ikkje vesentleg forskjellige frå 2009.
Vis hele sitatet...
BINGO! Du vil ikke finne annet enn omriss av fjelltopper ved å se i myndighetens statistikker. Det være seg i Tyskland, Spania eller Norge. De kan se på de store trendene og slikt, men om det står på livet ditt og du trenger å finne et så nøyaktig svar som mulig angående en detalj som faller innunder ovennevnte temaer,...

....DU ville kommet til meg
Sist endret av Tøffetom; 3. oktober 2015 kl. 21:50.