Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 18632
Hei, i dag ble jeg vekt i sengen av at politiet brøyt opp døren min.
Døren var låst, men de ringte ikke på eller banket på først, dette var ifølge dem "for vår egen sikkerhet".

Razzian dreier seg om et rasjonelt brev jeg skrev til fastlege der jeg ga han saklig kritikk for det jeg mener er ansvarsfraskrivelse.

Triggeren i dette brevet var trolig:
"Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn"

Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.

Uansett, her er hovedspørsmålet mitt:
Politiet har gjort skader på dør, listverk, ringeklokke.
Hvem er det som skal betale for reperasjoner i slike saker når man ikke har gjort noe ulovlig? Jeg ble heller ikke innbrakt, og uansett hva legen oppfatter som trussel og ikke, så har ikke jeg fremsatt noe lovbrudd/trussel mot han eller andre personer.

Dette er en kommunal leilighet som jeg leier, og jeg har enda ikke fått i huseier i kommunen til å svare på det jeg lurer på. Så jeg tenkte å spørre her og få innspill som kanskje kan hjelpe meg hvis jeg blir pålagt kostnadene på reperasjonene, og husk jeg nektet aldri å åpne, jeg ble tatt på sengen bokstavelig talt uten mulighet for å låse opp.

De tok også beslag i en startpistol og en luftpistol "for sikkerhets skyld", og jeg har aldri truet noen, èi med våpen. Har de lov til dette?

Jeg legger ved bilder av skadene:
http://bildr.no/image/NlorYTM1.jpeg
http://bildr.no/image/N0VXNzBO.jpeg

(Hvis noe av dette strider mot noen av NFF regler, kan jeg vær så snill å få beskjed på PM på hva jeg må endre slik at jeg kan evt. få omformulere meg?)

Det kom også ambulanse og lege som tok en "mental undersøkelse" av meg der han konkluderte med at jeg var frisk.
Jeg mener fastlegen har brukt maktmissbruk i denne saken.
Sist endret av Deftones; 9. mars 2015 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå ser jeg det ikke som urasjonelt å kunne oppfatte dette som en trussel, ettersom du dro frem ABB som eksempel. Å ta det som en personlig trussel kan jeg ikke vurdere da resten av brevet kan ha en annen ordlyd. Nok om trusselen.

Ja, politiet kan beslaglegge våpe og våpenlignende gjenstander om de er blitt bruk eller fryktes bruk til kriminelle handlinger. De kan og på sjellig grunnlag inndra våpen og våpenlignende gjenstander. Dette kan du søke om å få utlevert igjen. HUseier er ansvarlig for å sette døren tilbake til sikker stand. Jeg jobbet en tid som kommunal vaktmester og i den kommunen jeg jobbet får ble utgiftene krevd av leietaker. At politiet brøt opp døren skjedde vel en 3 ganger i perioden jeg vikarierte.
Sitat av Don P Vis innlegg
Nå ser jeg det ikke som urasjonelt å kunne oppfatte dette som en trussel, ettersom du dro frem ABB som eksempel. Å ta det som en personlig trussel kan jeg ikke vurdere da resten av brevet kan ha en annen ordlyd. Nok om trusselen.

Ja, politiet kan beslaglegge våpe og våpenlignende gjenstander om de er blitt bruk eller fryktes bruk til kriminelle handlinger. De kan og på sjellig grunnlag inndra våpen og våpenlignende gjenstander. Dette kan du søke om å få utlevert igjen. HUseier er ansvarlig for å sette døren tilbake til sikker stand. Jeg jobbet en tid som kommunal vaktmester og i den kommunen jeg jobbet får ble utgiftene krevd av leietaker. At politiet brøt opp døren skjedde vel en 3 ganger i perioden jeg vikarierte.
Vis hele sitatet...
Så det er jeg som kommer til å må betale for å fikse døren?
Altså... Du burde kanskje skjønne at å trekke paralleller mellom deg selv og ABB ikke var et sjakktrekk? Uansett, dette bør du få en advokat til å se på. De betaler neppe frivillig.
Vet ikke hvordan det er der du bor, men det var standarden i min forrige hjemkommune. Hadde du skiftet lås på døren?
Ved kommunale leiligheter så skal det være en ekstranøkkel tilgjengelig for kommunen og politiet.
Sitat av nikita Vis innlegg
Altså... Du burde kanskje skjønne at å trekke paralleller mellom deg selv og ABB ikke var et sjakktrekk? Uansett, dette bør du få en advokat til å se på. De betaler neppe frivillig.
Vis hele sitatet...
Sammenlignet ikke meg selv med ABB. Jeg informerte legen om at psykisk syke kan bli veldig ustabile når de blir nektet hjelp. Skrev på aldri noen måte at jeg skulle "ta en Breivik", men skrev det fordi legen er ung og han er tydeligvis uerfaren, og velger heller å ignorere problemer han ikke kan løse enn å spørre andre leger om hjelp.
Så det var mer en advarsel mot at han skal ikke leke med, og ta forgitt psykisk syke, for det kan komme tilbake hardt på han en dag hvis han treffer på feil pasient.

Meldingssystemet legesenteret bruker gjør det desverre ikke mulig å få se sendte meldinger, så hva jeg siterer fra meg selv er ikke 100%, men jeg vrir ikke på noe, for det tjener meg ingenting når jeg skriver her for å bli opplyst.

Sitat av Don P Vis innlegg
Vet ikke hvordan det er der du bor, men det var standarden i min forrige hjemkommune. Hadde du skiftet lås på døren?
Ved kommunale leiligheter så skal det være en ekstranøkkel tilgjengelig for kommunen og politiet.
Vis hele sitatet...
Trondheim. Lås er ikke skiftet. Det var ikke det at de ikke kom seg inn pga. låsen, men de valgte å bryte seg rett inn fordi de var redde for sin egen sikkerhet. Sikkert fordi at jeg kunne ha forberedt meg med våpen hvis jeg høre låsen begynne å gå opp, men herregud, det tar jo et sekund å stappe inn en nøkkel og vri om... Så dette er så unødvendige ødeleggelser av politiet.

Og hvorfor skal jeg dekke kostnader når jeg på ingen måte har blitt gitt mulighet til å åpne døren. Jeg lå å sov og ble vekt av at de stormet inn døra.

Og noen som vet hva det vil koste ca. å reparere dette?
Sist endret av Deftones; 9. mars 2015 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Deftones... Det er ikke lett å si hva det vil koste å reparere døren og låsen. Jeg ville ha tatt kontakt med flere firmaer for å høre hva de ville ha tatt for jobben. Eventuelt be dem om å komme med en ca pris som du kan bringe videre til kommunen eller nå hvem det måtte være som du menere skal dekke dette.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om du ikke skjønner at det du skriver kan bli oppfattet som en trussel så er du særdeles virkelighetsfjern.

betal døra di, bli voksen og lær av dine feil.
Ville kontaktet huseier (Kommunen) og spurt videre hva som skjer med dette? Hos oss var det vi vaktmestrene som satte det istand igjen om mulig.
Sitat av somnium Vis innlegg
om du ikke skjønner at det du skriver kan bli oppfattet som en trussel så er du særdeles virkelighetsfjern.

betal døra di, bli voksen og lær av dine feil.
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk ikke helt enig. Jeg tror nok ikke TS hadde tenkt at dette i det hele tatt kunne skje, da det virker ganske ulogisk at politiet skal storme inn på den måten midt på natten. Jeg har selv sendt klagemeldinger til forskjellige instanser og vet at det er fort å bli litt frustrert mens man skriver og dra den litt langt.
Sitat av Vetz1 Vis innlegg
Dette hadde du bare godt av. Se på det som en (dyr) lærepenge.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du mene dette?


Jeg personlig har tatt dette som en stor overtramp fra politiet sin side og har mest sannsynlig hatt en uggen følelse i kroppen i lengere tid etter noe som dette. Etter min mening skal man ha kommet med direkte drapstrusler før man kan komme med slike overtramp fra politiet.
Grunnloven
§ 102.
Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller.
Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet.

§ 113.
Myndighetenes inngrep overfor den enkelte må ha grunnlag i lov.


Hva er det de mener du har gjort som er kriminellt?
Dette burde det finnes papirer på.
Har de rett grunn, tar du regningen. Har de ingen grunn, så tar de regningen.
Sist endret av mr.roundtree; 10. mars 2015 kl. 06:40.
Erstatning i slike saker styres av straffeprosesslovens §448:
http://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§448
Du bør kontakte en advokat som kan hjelpe deg å vurdere om det var urimelig av politiet å bryte opp døren, dog tror jeg du her fort vil støte på at politiets vurderinger fremstår som rimelige basert på brevet du har sendt.

Når det gjelder politiets hjemmel til å foreta ransakelse så bunner det nok i brevet du sendte legen. Jeg forstår deg slik at du har vært i kontakt med legen i forbindelse med psykisk sykdom. Slik du formulerer deg kan det klart oppfattes som at du mener legens behandling av deg kan trigge en potensielt livstruende handling. Det fremstår ikke som urimelig at han kan forstå det slik at du kan begå en slik handling. At du trekker inn ABB vil også bidra til at politiet tar ekstra forhåndsregler.

Det finnes eksempler i rettslæren på at personer er dømt for trusler selv om de ikke har ment å være truende. Det er tilstrekkelig at brevet ditt er egnet til å fremkalle frykt for at det skal være straffbart, jf Straffeloven § 227. Selv om trusselen ikke er direkte fremsatt så kan det fort oppfattes som om det er deg selv du refererer til.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Til dere som sier at han har seg selv og takke, se for deg at din mor har sendt et krast brev og dette er konsekvensen, Fair?

(Er klar over at alt som har med ABB og gjøre blir tatt alvorlig av polisen) But still..
Sitat av Carmex Vis innlegg
Til dere som sier at han har seg selv og takke, se for deg at din mor har sendt et krast brev og dette er konsekvensen, Fair?

(Er klar over at alt som har med ABB og gjøre blir tatt alvorlig av polisen) But still..
Vis hele sitatet...
Du verden så selvmotsigende. Du er klar over at alt med ABB blir tatt alvorlig, men sammenligner likevel denne hendelsen med at "Din mor" sender et "krast" brev?

Dersom min, eller din mor sender et brev der hun trekker direkte paralleller mellom seg selv og ABB så håper jeg inderlig politiet tar umiddelbar affære.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Til dere som sier at han har seg selv og takke, se for deg at din mor har sendt et krast brev og dette er konsekvensen, Fair?

(Er klar over at alt som har med ABB og gjøre blir tatt alvorlig av polisen) But still..
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på et krast brev og en indirekte trussel om at legens behandling av pasienter med psykiske problemer kan få pasientene til å gå amok med skytevåpen.

Et krast brev ville typisk nøyd seg med å si at slik behandling kan forverre pasientens situasjon og i værste fall medføre uheldige hendelser.

Sitat av Deftones Vis innlegg
Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.

Uansett, her er hovedspørsmålet mitt:
Politiet har gjort skader på dør, listverk, ringeklokke.
Hvem er det som skal betale for reperasjoner i slike saker når man ikke har gjort noe ulovlig? Jeg ble heller ikke innbrakt, og uansett hva legen oppfatter som trussel og ikke, så har ikke jeg fremsatt noe lovbrudd/trussel mot han eller andre personer.
Vis hele sitatet...
Om legen oppfatter det som en trussel, og politiet er enige i at brevet kan oppfattes som en trussel, så er det en trussel. Uansett hva du mener det er.
Det er ikke hva du mener er en trussel som avgjør, men hvorvidt ordlyden kan oppfattes som en trussel som er egnet til å fremkalle frykt.

Brevet ditt kan oppfattes som om legens behandling kan få deg til å reagere med et ekstremt sinne mot de som har plassert deg i den situasjonen du befinner deg, deriblandt legen.
Sist endret av doseren; 10. mars 2015 kl. 10:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Du misforstår med vilje eller så er du litt kort.
Vis hele sitatet...
Hva er det jeg missforstår mener du? Jeg skriver rett ut at dersom en person så åpenbart trekker paralleller til ABB og hans ugjerninger så er det helt åpenbart at politiet må ta dette på alvor og at TS derfor "har seg selv å takk" som du selv formulerer det.

Hvorvidt det er et familiemedlem eller en vilt fremmed det gjelder er helt fullstendig irrelevant, men du ville gjerne bruke mor som eksempel, så da gjorde jeg også det.

Jeg ruver for øvrig nesten 1.90 over bakken så spesielt kort kan jeg ikke sies å være...
Misbruk av politiressurser og maktmisbruk. Legen her,burde skjønt hvor landet ligger. Det å trekke paraleller/sammenligne sitt problem med/gjøre at ting fremstår såpass virkelig og alvorlig at leser går til politiet viser jo at det faktisk fungerer. Han legen våkna han, men litt for sent.. Sånt kommer til å bli dagligdags i nazi norge.

Når et menneske med behov for hjelp ikke blir hørt så er det helt normalt og forventet at personen blir mer og mer desperat.

Å sitte å tenke på om man bare skal gi opp og ta kvelden for egen maskin eller om det faktisk er noe hjelp å få må være jævlig.

Det å sammenligne sitt sinne og avsky ovenfor samfunnet med å namedroppe ABB, er vel neppe lurt, men må da være innafor loven.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hva er det jeg missforstår mener du? Jeg skriver rett ut at dersom en person så åpenbart trekker paralleller til ABB og hans ugjerninger så er det helt åpenbart at politiet må ta dette på alvor og at TS derfor "har seg selv å takk" som du selv formulerer det.

Hvorvidt det er et familiemedlem eller en vilt fremmed det gjelder er helt fullstendig irrelevant, men du ville gjerne bruke mor som eksempel, så da gjorde jeg også det.

Jeg ruver for øvrig nesten 1.90 over bakken så spesielt kort kan jeg ikke sies å være...
Vis hele sitatet...
Du klarer vel og forstå at det er litt sykt at han får døra sparka inn fordi han har klaget til legen sin? Samme om han har nevnt abb eller ikke, det var ingen direkte trussel der.

Men du synes tydeligvis slikt er greit, kanskje til og med trygt?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Du klarer vel og forstå at det er litt sykt at han får døra sparka inn fordi han har klaget til legen sin? Samme om han har nevnt abb eller ikke, det var ingen direkte trussel der.

Men du synes tydeligvis slikt er greit, kanskje til og med trygt?
Vis hele sitatet...
Min utheving.

Nei, det er på ingen måte "det samme" om han trekker inn ABB eller ikke..

Ja, jeg føler meg tryggere når jeg vet at politiet tar bekymringmeldinger om personer som truer (direkte eller indirekte) med voldelige handlinger på alvor.
Det er faktisk noe i den tankegangen jeg kan forstå. Jeg liker også å trekke paraleller/sammenligne meg med for å få frem et poeng. Det kan høres drøyt ut til tider. Tanken her er jo at, dette scenarioet faktisk skjer rundt i verden.

Pasienten selv har tenkt så langt, så å formidle dette til lege i sinne,burde lege ta med en klype salt.

Her har man en pasient som tenker litt lengre frem, på konsekvensen av å ikke få den hjelp man mener å ha rett til.

Jeg synes det er bra jeg. Skriv det du mener og bruk kjeft når du har rett til det. Ingen hadde kommet, hvis du namedroppa Hiltler eller Nå skal jeg dra en Texas Chainsaw Massacre...

Hysteri!! Den svakeste part taper nesten alltid....men bare nesten

Lykke til
Jeg synes vi ikke skal dømme eller frifinne noen parter, på det grunnlaget vi har! For her har vi har da kun et (lite) utdrag fra et brev. Vi vet ingen ting om hva TS har tidligere sagt eller oppført seg til legen, eller hva slags diagnose TS har, og hva denne legen har opplevd tidligere. Eller sagt på en annen måte, vi har ikke hørt begge sider av saken. Eneste vi har å gå utifra er
Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn
Vis hele sitatet...
. Så å sitte å dømme legen eller politiet nedom og hjem, synes jeg blir for dumt. Eneste politiet kunne ha spurt vaktmester om nøkkel, hvis dem viste om dette! Men det kan også hende politiet kjenner "miljøet" der TS bor, og dem handlet deretter (uten herved å si noe om TS). Det er ikke alle steder som er like trygt å utføre rassia o.l. Det er det eneste jeg vil si om akkurat dette.

Ellers råder jeg TS til å oppsøke advokat, og få hjelp angående dette. Og inntil videre, så faller kostnadene på TS. Lykke til med din sak TS!
Deftones's Avatar
Trådstarter
TS her igjen.

Jeg har enda ikke lyktes i å få tak i legen/time for å få kopi av hele brevet jeg sendte slik at jeg kan få hele brevet i sin kontekst, og ikke bare den drøyeste biten jeg dro ut fra brevet.
Som sagt, dette er et lengre av flere purringer av brev med kritikk rettet mot legen pga. hans manglende evne til å forstå feltet psykiatri (tydeligvis).

Litt forenklet kort sagt om meg: 5 år i psykiatrien, prøvd alt DPS har å tilby. Legen fikk avslag på siste søknad om behandling fra DPS med den begrunnelsen av at "alt av tidligere behandling har vist seg å ha lite til ingen effekt, og vi ser dermed ingen grunn til å prøve på nytt".

Og jeg blir ikke friskere med tiden kjenner jeg, og føler meg selv som en tikkende bombe og frykter at det kommer en dag jeg kan finne på å gjøre noe jeg ellers ville ha angret på (Selvmord, angrep etc.). Dette er noe jeg har skrevet gjentatte ganger i tidligere brev uten at noe har blitt gjort etter at han fikk avslag fra DPS.

Det jeg klager på legen om, er manglende/ingen medisinering av problemet for å få bukt med angsten/uroen. Det har vært flere "snille" klagebrev i lengre tid, men til slutt brukte jeg min sinte stemme for å prøve å få han til å skjønne alvorligheten av problematikken (for han gjør tydeligvis ikke det).

Jeg tror, at legen har oppfattet dette som at han er et bestemt mål, når jeg bare ville informere at jeg vil ha hjelp mot psyken min før jeg mister min evne til å ta rasjonelle valg.

Brevene har vært et rop om hjelp uten å bli hørt over lengre tid, og legen har fått i snitt et brev i uken de siste ca. 2 måndene, så da til slutt så sendte jeg et siste brev der jeg var på offensiven, men på aldri noen måte truende, dette var jeg bevisst på at ikke ville føre godt med seg.

Og jeg ser folk trekker en sterk kritisk tråd mellom meg og ABB bare fordi jeg nevnte han i brevet. Som jeg sa tidligere i enten 1. eller 2. posten så var dette et eksempel på hvordan folk kan f.eks ende opp i værstefall om de ikke får hjelp psykisk, og at legen kunne ikke ignorere problemer hvis de ble for komplisert for han.

Dermed, mitt rop om hjelp, og ingen drapstrussel. Og hva får jeg til svar? Politiet på døra, eiendomskade, og inndratt luftvåpen og startpistol.
Sist endret av Deftones; 10. mars 2015 kl. 21:21.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Er det én ting jeg har lært gjennom et langt liv, så er det at en sak alltid har to sider.

I denne saken får vi presentert en fragmentarisk sannhet fortalt av trådstarter. Jeg syntes det er helt unødvendig å mene noe som helst om dette, all den tid man ikke har all fakta i saken.

Hva angår døren, så linket Ueland riktig. Den videre prosess blir evt. å reparere døren, ta vare på kvitteringen og deretter fremsette et krav om økonomisk refusjon til ditt lokale politi/lensmannkontor.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen Vis innlegg
Er det én ting jeg har lært gjennom et langt liv, så er det at en sak alltid har to sider.

I denne saken får vi presentert en fragmentarisk sannhet fortalt av trådstarter. Jeg syntes det er helt unødvendig å mene noe som helst om dette, all den tid man ikke har all fakta i saken.

Hva angår døren, så linket Ueland riktig. Den videre prosess blir evt. å reparere døren, ta vare på kvitteringen og deretter fremsette et krav om økonomisk refusjon til ditt lokale politi/lensmannkontor.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har en sak alltid to sider, men jeg var ute etter synspunkter for min egen del. For jeg vet, og kun meg, at dette er den ærlige versjonen.

Men jeg så den loven som var linket:
"For skade eller annen ulempe som andre enn siktede er påført ved granskning, ransaking, beslag, kommunikasjonskontroll etter kapittel 16 a eller annen forføyning under saken, kan det tilkjennes erstatning når dette fremstår som rimelig."

Det er jo Trondheim kommune som er påført materielle skader, og ikke meg. Så da betyr det at det er ikke jeg som skal holdes økonomisk ansvarlig?

Og "Tilkjennes erstatning når dette fremstår som rimelig"
Hva legger de i grunn for dette f.eks?
Er ikke det at jeg har blitt gitt null mulighet til å åpne døren en rimelig grunn?

Ellers så er jeg takknemmelig til alle i tråden her for saklige synspunkter, linker til lovverk osv, KP vil blitt gitt, takk
Skjønner ikke hvorfor det fokuseres så sterkt på legens avgjørelse her. Han oppfattet det muligens som en trussel, å valgte og videre formidle dette til politiet. Det er politiet som tok den faktiske avgjørelsen om ransaking, ikke legen. Han kan ikke klandres.

Når det kommer til døren har Ueland svart veldig kort og greit.

§ 448.For skade eller annen ulempe som andre enn siktede er påført ved granskning, ransaking, beslag, kommunikasjonskontroll etter kapittel 16 a eller annen forføyning under saken, kan det tilkjennes erstatning når dette fremstår som rimelig.
Vis hele sitatet...
Hvis en kar,skriver inn her :
Så har han jo skjønt hva han har skrivi/gjort. Og hva dette kan medføre.

Det å prøve å skåne legen (som er 70%?) grunnen til dette (Kan godt hende det er 40%...Hva så? ) Blir jo bare tull. Det blir som å forsvare de 50 fremsynte,klarsynte spåmennene og kvinnene i ukeblader som tar 39.0 kr per.minfor å snakke tull!

Her er det TS Som føler at systemet ikke strekker til. Han føler seg utelatt og nåværende lege tror ikke på ham. Siden han nevner at legen er ung så legger ikke TS like mye lit til denne personen som en lege vi alle er vokst opp med. (Dvs,gammel og vis? )

Iflg. TS. Er denne legen en ung gjøk, som i tilegg til å være full av seg selv, ikke tillater seg å spørre andre lekere om hjelp.

Dette kan/er direkte farlig!

TS. Gjorde en god jobb,da han vekte opp de gutta der.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Hvis en kar,skriver inn her :
Så har han jo skjønt hva han har skrivi/gjort. Og hva dette kan medføre.

Det å prøve å skåne legen (som er 70%?) grunnen til dette (Kan godt hende det er 40%...Hva så? ) Blir jo bare tull. Det blir som å forsvare de 50 fremsynte,klarsynte spåmennene og kvinnene i ukeblader som tar 39.0 kr per.minfor å snakke tull!

Her er det TS Som føler at systemet ikke strekker til. Han føler seg utelatt og nåværende lege tror ikke på ham. Siden han nevner at legen er ung så legger ikke TS like mye lit til denne personen som en lege vi alle er vokst opp med. (Dvs,gammel og vis? )

Iflg. TS. Er denne legen en ung gjøk, som i tilegg til å være full av seg selv, ikke tillater seg å spørre andre lekere om hjelp.

Dette kan/er direkte farlig!

TS. Gjorde en god jobb,da han vekte opp de gutta der.
Vis hele sitatet...
Morsomt innspill.
Legen er veldig dårlig på psykiatri, men han er veldig flink på det somatiske.
Jeg gikk til 2 leger før han med et ryggproblem som jeg gikk med i 6 måneder før jeg endte opp til han, og han henviste meg straks til MR, og det ble funnet problem.
Allerede uka her var jeg på sykehuset der jeg fikk påvist kronisk sykdom/skade i ryggen (bektrevs).

Jeg vil gjerne beholde legen, jeg prøver bare å få han til å forstå at psykiske problemer skal taes like alvorlige som somatiske.
Mangler han kompetanse, så får han spørre andre leger om hjelp, eller henvise til rett instans, og ikke ignorere problemet/pasienten.
Sist endret av Deftones; 10. mars 2015 kl. 23:08.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Hvis en kar,skriver inn her :
Så har han jo skjønt hva han har skrivi/gjort. Og hva dette kan medføre.

Det å prøve å skåne legen (som er 70%?) grunnen til dette (Kan godt hende det er 40%...Hva så? ) Blir jo bare tull. Det blir som å forsvare de 50 fremsynte,klarsynte spåmennene og kvinnene i ukeblader som tar 39.0 kr per.minfor å snakke tull!
Vis hele sitatet...

Sliter med å forstå deg, men om jeg oppfatter det rett, så jo. Hvorfor kan ikke legen skånes?
Om han oppfatter det som en trussel er det trolig (uten kilder) hans plikt og levere en bekymringsmelding videre. Han kan selvsagt ikke stilles ansvarlig for de oppdiktede prosentene du mener han står ansvarlig for. Det var jo ikke han som bestemte og slå ned døra til TS? Han videreformidlet trolig bare innholdet i brevet, så tok noen i påtalemyndighetene en avgjørelse og ransaking. Hvordan kan da legen holdes ansvarlig..?
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Sliter med å forstå deg, men om jeg oppfatter det rett, så jo. Hvorfor kan ikke legen skånes?
Om han oppfatter det som en trussel er det trolig (uten kilder) hans plikt og levere en bekymringsmelding videre. Han kan selvsagt ikke stilles ansvarlig for de oppdiktede prosentene du mener han står ansvarlig for. Det var jo ikke han som bestemte og slå ned døra til TS? Han videreformidlet trolig bare innholdet i brevet, så tok noen i påtalemyndighetene en avgjørelse og ransaking. Hvordan kan da legen holdes ansvarlig..?
Vis hele sitatet...
Hvis legen føler seg truet så skal han selvfølgelig få varsle politiet, men basert på hva jeg skrev til han, så har han VELDIG lav terskel.
Og jeg frifinner han ikke helt, fordi han burde ha tatt det første brevet mitt seriøst, men han kan selvfølgelig ikke klandres for hvordan politiet har gått frem med det jeg kaller for hærverk.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Hvis legen føler seg truet så skal han selvfølgelig få varsle politiet, men basert på hva jeg skrev til han, så har han VELDIG lav terskel.
Og jeg frifinner han ikke helt, fordi han burde ha tatt det første brevet mitt seriøst, men han kan selvfølgelig ikke klandres for hvordan politiet har gått frem med det jeg kaller for hærverk.
Vis hele sitatet...
Vell, mange her på Freak er uenige med deg, så hva du baserer din terskel på er uvisst. Og i stor grad irrelevant i denne sammenheng. Det er uansett påtalemyndighetene som definerer brevet, og det er der en eventuell kritikk må rettes.
Hmm? Fordi,som du sier :

Det var jo ikke han som bestemte og slå ned døra til TS? Han videreformidlet trolig bare innholdet i brevet...

Så om ikke TS går med turban,ser ut som Mullah Krekar, fekter og skriker ut trusler + at legen tydeligvis synes han er frisk. Hvorfor da videreformidle i det hele tatt? TS, er jo helt tydelig ingen trussel som det er nødvendig å bruke uforutsette resursser på.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Vell, mange her på Freak er uenige med deg
Vis hele sitatet...
Og mange er enige, så hva er poenget ditt?
Sitat av Deftones Vis innlegg
Og mange er enige, så hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at du har ikke noe bedre utgangspunkt til å bedømme hva som er lav eller høy terskel når det kommer til hvordan dette brevet oppfattes.

Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Hmm? Fordi,som du sier :

Det var jo ikke han som bestemte og slå ned døra til TS? Han videreformidlet trolig bare innholdet i brevet...

Så om ikke TS går med turban,ser ut som Mullah Krekar, fekter og skriker ut trusler + at legen tydeligvis synes han er frisk. Hvorfor da videreformidle i det hele tatt? TS, er jo helt tydelig ingen trussel som det er nødvendig å bruke uforutsette resursser på.
Vis hele sitatet...
Nå datt jeg av lasset her..? Hva mener du?
Sist endret av random12345677; 10. mars 2015 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Poenget mitt er at du har ikke noe bedre utgangspunkt til å bedømme hva som er lav eller høy terskel når det kommer til hvordan dette brevet oppfattes.
Vis hele sitatet...
Så jeg har ikke rett til å ytre min mening om hva som er lav eller høy terskel?
Du er klar over at du er på et forum (et sted der folk kan utveksle/ytre sine meninger )
Sist endret av Deftones; 10. mars 2015 kl. 23:25.
Det kan jeg være enig i, men det må bli i en annen tråd. Dette har mest med fordommer å gjøre, ikke psykisk og sykisk helsevern. (der skal ikke ideologi/tro,hudfarge og penger spille inn)

Å måtte true sin egen lege og helsevesenet for å i det heletatt bli tatt på alor,samt å bli vekket og husværet påført skader av tøffe onkel blå. Det er noe man kan diskutere. Det er uansett ingen grunn til at TS skal måtte betale for dette selv.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Så jeg har ikke rett til å ytre min mening om hva som er lav eller høy terskel?
Du er klar over at du er på et forum (et sted der folk kan utveksle/ytre sine meninger )
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg nektet deg å ytre din mening om emnet?
Jeg prøver og diskutere konklusjonen din om at legen har ''VELDIG lav terskel'', og påpeker bare at dette kan oppfattes annerledes utifra hvem som leser det. Er dette helt urimelig?

Og med utsagn som;
Og jeg blir ikke friskere med tiden kjenner jeg, og føler meg selv som en tikkende bombe og frykter at det kommer en dag jeg kan finne på å gjøre noe jeg ellers ville ha angret på (Selvmord, angrep etc.). Dette er noe jeg har skrevet gjentatte ganger i tidligere brev uten at noe har blitt gjort etter at han fikk avslag fra DPS.
Vis hele sitatet...
sier jeg meg uenig i din uttalelse. Er ikke dette også å bruke ytringsfriheten?
Deftones rett meg om jeg har tolket noe av det du har skrevet feil..

Du har vært 5 år innen psykiatrien.
Du har prøvd alt DPS har å tilby uten at dette har medført noen bedring så de ser ikke hvorfor du skal sendes til samme behandling igjen, legen din sender allikevel inn en søknad men det kommer et avslag i retur fra DPS.

Etter du fikk avslag om videre behandling så har du sendt gjentatte brev til til legen din at du føler deg som en tikkende bombe og er usikker på din egen selvkontroll.

Nå som du ikke får behandlingen av DPS så klager du til legen din over at du ikke blir gitt medisiner mot denne uroen/angsten din. Du har sendt ett brev i uken over en 2 måneders periode og avsluttet i sinne med at når du ikke blir gitt medisinen din eller behandlingen fra DPS så kan dette få folk til å handle som ABB.

Dette tok legen din som en trussel og anmeldte brevet, så kom politiet på et uventet besøk for å se om du hadde våpen/sprengstoff. De fant noe luftdrevent og beslagla dette. De brøt seg inn og du vil ha det dekket om du har krav på det.

Så legen din er udugelig på psykiatri siden du blir ikke gitt behandling/medisin, da du allerede har vært igjennom hele programmet til DPS, uten at dette løste problemet.
Men han er dyktig på det somatiske siden han kunne påvise at du hadde en sykdom i ryggen/bekkenet ditt.
(Bekhterev) en kronisk revmatisk betennelse som fører til stiv rygg og lette smerter i korsryggen, hovedbehandlingen er fysisk aktivitet.

Det du ikke har svart på er: Hva er det egentlig som feiler deg? Hva er diagnosen din? Hva søker du behandling mot?

Uten svar på hva som ligger bak alt dette så blir det fort konkludert med at du trenger å røre mer på deg mer og at du er så avhengig av en eller annen medisin brukt til psykiatrisk behandling at du blir truende når du ikke får utskrevet mer medisin.

Uansett hva som ligger bak, så håper jeg du får hjelpen du behøver, om det er terapi, psykisk uttredelse eller medisiner som du trenger for å være et fungerende menneske i samfunnet. Er legen din virkelig så elendig når det kommer til psykiatri så burde du søke om å få en ny fastlege.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Razzian dreier seg om et rasjonelt brev jeg skrev til fastlege der jeg ga han saklig kritikk for det jeg mener er ansvarsfraskrivelse.

Triggeren i dette brevet var trolig:
"Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn"

Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg også gjort.

Sammenlignet ikke meg selv med ABB. Jeg informerte legen om at psykisk syke kan bli veldig ustabile når de blir nektet hjelp.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, deg?

Sitat av Deftones Vis innlegg
Så det var mer en advarsel mot at han skal ikke leke med, og ta forgitt psykisk syke, for det kan komme tilbake hardt på han en dag hvis han treffer på feil pasient.
Vis hele sitatet...
Med andre ord: Trussel.

Og hvorfor skal jeg dekke kostnader når jeg på ingen måte har blitt gitt mulighet til å åpne døren.
Vis hele sitatet...
Det var jo hele poenget. Du skulle få så liten mulighet som mulig til å gjøre noe som helst.

De har tydeligvis tatt vurderingen at det var raskere å slå inn døra enn å fikle med nøkler. Helt legitimt.

Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Når et menneske med behov for hjelp ikke blir hørt så er det helt normalt og forventet at personen blir mer og mer desperat.
Vis hele sitatet...
Ja, og her så TS ut til å true med at han kunne bli så desperat han han kunne klikke med skytevåpen. Takk for at du bekrefter at legens reaksjon var helt riktig og hensiktsmessig.

At du prøver å rettferdiggjøre grove trusler med at "man blir så desperat" hjelper ikke. Det er ikke lov å true med (masse)drap uansett hvor desperat man er.

Han bekrefter jo selv at han driver og truer med slikt:

"Og jeg blir ikke friskere med tiden kjenner jeg, og føler meg selv som en tikkende bombe og frykter at det kommer en dag jeg kan finne på å gjøre noe jeg ellers ville ha angret på (Selvmord, angrep etc.)."
Sist endret av hemmeligegreier; 11. mars 2015 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Deftones's Avatar
Trådstarter
@hemmeligegreier

Hvor har du fått ifra at jeg har truet med våpen og massedrap? Du har tydeligvis en forvrengt oppfattning hva det vil si å true noen.
Om jeg sier til legen at jeg er redd for at jeg kan miste forstanden hvis jeg blir noe sykere, så er ikke det en trussel, det er å være redd for sin egen helse.

Idiotisk innlegg fra deg.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Deftones rett meg om jeg har tolket noe av det du har skrevet feil..

Du har vært 5 år innen psykiatrien.
Du har prøvd alt DPS har å tilby uten at dette har medført noen bedring så de ser ikke hvorfor du skal sendes til samme behandling igjen, legen din sender allikevel inn en søknad men det kommer et avslag i retur fra DPS.

Etter du fikk avslag om videre behandling så har du sendt gjentatte brev til til legen din at du føler deg som en tikkende bombe og er usikker på din egen selvkontroll.

Nå som du ikke får behandlingen av DPS så klager du til legen din over at du ikke blir gitt medisiner mot denne uroen/angsten din. Du har sendt ett brev i uken over en 2 måneders periode og avsluttet i sinne med at når du ikke blir gitt medisinen din eller behandlingen fra DPS så kan dette få folk til å handle som ABB.

Dette tok legen din som en trussel og anmeldte brevet, så kom politiet på et uventet besøk for å se om du hadde våpen/sprengstoff. De fant noe luftdrevent og beslagla dette. De brøt seg inn og du vil ha det dekket om du har krav på det.

Så legen din er udugelig på psykiatri siden du blir ikke gitt behandling/medisin, da du allerede har vært igjennom hele programmet til DPS, uten at dette løste problemet.
Men han er dyktig på det somatiske siden han kunne påvise at du hadde en sykdom i ryggen/bekkenet ditt.
(Bekhterev) en kronisk revmatisk betennelse som fører til stiv rygg og lette smerter i korsryggen, hovedbehandlingen er fysisk aktivitet.

Det du ikke har svart på er: Hva er det egentlig som feiler deg? Hva er diagnosen din? Hva søker du behandling mot?

Uten svar på hva som ligger bak alt dette så blir det fort konkludert med at du trenger å røre mer på deg mer og at du er så avhengig av en eller annen medisin brukt til psykiatrisk behandling at du blir truende når du ikke får utskrevet mer medisin.

Uansett hva som ligger bak, så håper jeg du får hjelpen du behøver, om det er terapi, psykisk uttredelse eller medisiner som du trenger for å være et fungerende menneske i samfunnet. Er legen din virkelig så elendig når det kommer til psykiatri så burde du søke om å få en ny fastlege.
Vis hele sitatet...
Du trekker løse konklusjoner.

Og hva er poenget med å trekke inn min somatiske sykdom? Prøver du å leke bedreviter eller noe?
Slik info får jeg av legen og fysion...
Sist endret av Deftones; 11. mars 2015 kl. 00:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ring advokat. har gått igjennom det samme selv. der de beslagla softgun og replica for langt over 150k. etter litt frem og tilbake og en rettsak senere så fikk jeg hentet ut alt sammen + erstatning fordi tullingene ødela en svingammel gunner til en verdi av 50k
Sitat av Deftones Vis innlegg
@hemmeligegreier

Hvor har du fått ifra at jeg har truet med våpen og massedrap? Du har tydeligvis en forvrengt oppfattning hva det vil si å true noen.
Om jeg sier til legen at jeg er redd for at jeg kan miste forstanden hvis jeg blir noe sykere, så er ikke det en trussel, det er å være redd for sin egen helse.

Idiotisk innlegg fra deg.



Du trekker løse konklusjoner.

Og hva er poenget med å trekke inn min somatiske sykdom? Prøver du å leke bedreviter eller noe?
Slik info får jeg av legen og fysion...
Vis hele sitatet...
Den som ikke forstår hva som juridisk defineres som en trussel her er du, men jeg prøver en gang til:
Det er hvordan brevet ditt oppfattes som definerer hvorvidt det er en trussel eller ei, ikke hva du mente å si.
Du forteller nå at du har sendt ukentlige brev, som har eskalert i "styrke" og aggressivitet. Det bør da ikke komme som en overraskelse at legen frykter at du kan være i ferd med å bygge opp dette sinnet du selv beskriver i brevet.
Ordlyden i brevet ditt sier også klart at dette sinnet kan rettes både mot ham som lege, men også mot samfunnet generelt.

Dette faller inn under hva Straffeloven definerer som en trussel. Politiets jurist har også konkludert med at dette brevet kan oppfattes som en trussel, og politiet har derfor tatt de nødvendige grep for å avklare om trusselen er reell.

Så, over til noe helt annet.
Når du mener at legen din ikke har tilstrekkelig kompetanse på psykiatri har du mulighet til å be om vurdering fra en annen lege. Det eneste du trenger å gjøre er å bestille time, fastlegen din har ikke noe med dette å gjøre.
Sitat av doseren Vis innlegg
Dette faller inn under hva Straffeloven definerer som en trussel. Politiets jurist har også konkludert med at dette brevet kan oppfattes som en trussel, og politiet har derfor tatt de nødvendige grep for å avklare om trusselen er reell.
Vis hele sitatet...
Tror du er litt for opptatt av å legitimere politiets handling her. Bare fordi politiets jurister mener noe er riktig, betyr ikke at det er riktig, det er domstolens jobb. Hvor nødvendig det er å slå inn dører fordi noen har sendt et brev er også oppe for diskusjon, selv om de skulle bli definert som en trussel av en domstol.

Så mer over til tråden generelt; selv om vi kan si at en razzia er riktig, så betyr det ikke på noen måte at beboer skal betale for alle skader, selv ikke om personen er skyldig. Jeg kan ikke gå god for trådstarters historie, men dersom en person ikke yter aktiv motstand mot politiets razzia, så har jeg vanskelig for å se hvordan beboer skal holdes ansvarlig for å betale for reparasjoner for politiets ødeleggelser. Ikke bare fordi det ofte er de svakeste i samfunnet som driver med kriminalitet og de ikke har midlene til å betale for slikt, men også fordi det vil skade politiets renommé om de bruker en ransakelsesordre eller razzia som en carte blanche for å ødelegge folks eiendom uten konsekvenser, som i verste fall kan bli tilfelle. Hverken politi eller befolkning er tjent med å nærme seg et slikt samfunn. Skyldsspørsmålet i trusler eller muligheten for bevisforspillelse bør ikke være med i ligningen engang - å straffe folk økonomisk for å være mistenkt eller skyldig blir enten straff av uskyldige eller dobbeltstraff i form av at de må betale skader og deretter straff for hva enn de har gjort.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Tror du er litt for opptatt av å legitimere politiets handling her. Bare fordi politiets jurister mener noe er riktig, betyr ikke at det er riktig, det er domstolens jobb. Hvor nødvendig det er å slå inn dører fordi noen har sendt et brev er også oppe for diskusjon, selv om de skulle bli definert som en trussel av en domstol.

Så mer over til tråden generelt; selv om vi kan si at en razzia er riktig, så betyr det ikke på noen måte at beboer skal betale for alle skader, selv ikke om personen er skyldig. Jeg kan ikke gå god for trådstarters historie, men dersom en person ikke yter aktiv motstand mot politiets razzia, så har jeg vanskelig for å se hvordan beboer skal holdes ansvarlig for å betale for reparasjoner for politiets ødeleggelser. Ikke bare fordi det ofte er de svakeste i samfunnet som driver med kriminalitet og de ikke har midlene til å betale for slikt, men også fordi det vil skade politiets renommé om de bruker en ransakelsesordre eller razzia som en carte blanche for å ødelegge folks eiendom uten konsekvenser, som i verste fall kan bli tilfelle. Hverken politi eller befolkning er tjent med å nærme seg et slikt samfunn. Skyldsspørsmålet i trusler eller muligheten for bevisforspillelse bør ikke være med i ligningen engang - å straffe folk økonomisk for å være mistenkt eller skyldig blir enten straff av uskyldige eller dobbeltstraff i form av at de må betale skader og deretter straff for hva enn de har gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke nødvendigvis så opptatt av å legitimere politiets handling, men å vise TS at brevet hans juridisk sett kan anses som en trussel.

Når det gjelder hvem som må betale for skadene er det reelt sett to alternativer; TS betaler eller politiet betaler. Det er i alle fall ingenting som gir grunnlag for at huseier skal måtte betale for skadene da det er TS handlinger som ligger til grunn.

Politiets mulige ansvar for å dekke skadene følger av Straffeprosesslovens §§ 444, 445 og 448.
§448 kan komme til anvendelse dersom det ikke utferdiges siktelse mot TS. Erstatning kan da tilkjennes om det anses for rimelig.
Er han siktet kan det være grunnlag for erstatning dersom saken henlegges eller han blir frifunnet, alternativt om skaden anses som uforholdsmessig.
Dog kan erstatning avslås eller reduseres etter Straffeprosessloven §446 dersom siktede uten rimelig grunn har gitt foranledning til etterforskningstiltak.

TS har i denne saken rett på fritt rettsråd for å fremme et erstatningskrav. Dette skal sendes politidistriktet, og vil avgjøres av departementet.

Skyldspørsmålet er i høyeste grad en del av ligningen, da utgangspunktet for å tilkjennes erstatning er at man ikke er dømt. Dette kan for så vidt ses på som en tilleggstraff, men samtidig vil det legge sterke begrensninger på politiets mulighet til å etterforske saker dersom den mistenkte/siktede skal ha krav på erstatning for alle tap etterforskningen har påført vedkommende. Prinsipielt ville man da også kunne hevde at en fyllekjører som krasjer i en parkert bil skal slippe å erstatte disse skadene, siden det kan anses som en straff i tillegg til idømt straff.
Vil tro du kan få dette dekket gjennom husforsikring. Ta kontakt med huseier og be han melde inn dette, så kan forsikringsselskapet også vurdere eventuell regress mot Politiet.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Oppdatering i saken:

Ble tilkalt til avhør på rappen i dag.

* Politiet betaler for skadene.
* Jeg får tilbake våpnene mine (De ble beslaglagt ulovlig sa betjenten).
* Legen hadde missforstått mye av det jeg skrev og trudde jeg skulle ta han, men vi møtes allikevel i konfliktrådet, begge parter ville det.
* Får ingen bøter/straff.

https://www.youtube.com/watch?v=WoIgiwEVCUQ
Da får jeg håpe, at det løser seg for deg og din lege! Og at du og denne legen kan ha et vennskapelig forhold i ettertid...

Ellers håper jeg, at du har lært noe av dette også.
Etter måten du presenterte saken på her i tråden, hadde jeg full forståelse for at de handlet som de gjorde, og det overrasket meg faktisk at de fikser døra, du får tilbake våpen og ingen straff. Virker som om det er mange som er enige med med i det. Kanskje formidlet du ikke hele historien bra nok, jeg vet ikke. Men gratulerer med at det gikk rette veien, og lykke til i konfliktrådet.
Sist endret av KultNick; 12. mars 2015 kl. 15:52.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av KultNick Vis innlegg
Etter måten du presenterte saken på her i tråden, hadde jeg full forståelse for at de handlet som de gjorde, og det overrasket meg faktisk at de fikser døra, du får tilbake våpen og ingen straff. Virker som om det er mange som er enige med med i det. Kanskje formidlet du ikke hele historien bra nok, jeg vet ikke. Men gratulerer med at det gikk rette veien, og lykke til i konfliktrådet.
Vis hele sitatet...
Vel, som sagt så tok jeg ut det verste fra brevet, og uten å sitte å si at jeg er et englebarn, så kan psykiatri gjøre mye med hodet når man er langt nede, og samtidig nettopp fått beskjed om at smertene i ryggen og kroppen må man gå med livet ut (bektrevs).

Og da slår angsten og selvmordstankene i hodet ut for fullt, og når man skal flytte om 2 uker og man trenger ekstra smertestillende for å klare å gjøre noe selv, eller så måtte NAV ordne noe skrev jeg, for jeg har ingen familie som kan hjelpe, og da får man negativ tilbake fra begge.
Så når man ikke blir hørt på hverken et skrik, eller 10, så bruker man den siste pusten man har igjen til et siste hyl.

Men etter å ha fått lest igjennom brevet på politistasjonen, så var det heller ingen direkte trusler, det gikk mest på et eksempel "hvis det ikke blir X kjapt, så har jeg mine egne metoder til å fikse problemet på, for nå har jeg fått nok"

Politiet ville ha forklaring på hva jeg mente med det, og det jeg mente var å ta livet mitt, mens legen tolket det som at jeg skulle ta hans.

Og ang. den linja jeg dro ut med Breivik var formulert feil av meg i tråden her, den gikk som:
"Var det ikke en kjent person i 2011 som ble avvist av alle og til slutt flippa ut? Er det den samme veien hodet mitt er på vei også med å møte motstand fra alle hold inkl. min egen lege?"

Jeg fikk ikke ta med kopi av mitt eget brev fordi det var "bevismateriale" nå, så det var kun legen eller legesenteret som kunne gi meg en kopi. Så jeg skulle gjerne ha scannet hele greia å lagt ut til dere.

Men som sagt, jeg var deppa, forbanna, og selvdestruktiv. Jeg tror enkelte i tråden her ikke skal føle seg så høy i hatten hvis du får gå i mine sko en stund.

Og det ble konkludert med at jeg var utilregnelig under gjerningsøyeblikket, derfor kan jeg ikke dømmes sa politibetjenten. Ei heller var det noe å gå til rettsak/bøter uansett hvis vi ble enige i et konfliktråd.

Men jeg vil si det var drøyt å nekte meg en pakning Valium rett etter jeg kom hjem fra sykehuset med den beskjeden. Jeg hadde fortalt han på møte gangen før at jeg tror jeg kom til å hoppe utenfor brua hvis disse smertene skulle vise seg å være permanent.

Og vi hadd en muntlig avtale i ca. November i fjor når jeg valgte selv å slutte på Valium, at jeg skulle få begynne på det igjen hvis jeg følte behov for det, så situasjonen kunne vært unngått - ikke bare av meg.
Sist endret av Deftones; 12. mars 2015 kl. 16:58.